Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Een aantal mooie namen in de lagere regionen, maar ook in deze worp vind ik de namen die de hoogste posities inpakken maar een sof (Liam Gallagher, Iggy Pop niet slecht,maar toch echt geen Barnhead meer?)
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Die vrijdag word (met mijn dagticketje speciaal voor RHCP) wel echt een mooie dag.
Squid, Pup, Spoon, Black Keys, The Haunted Youth, Liam Gallagher,...

De zaterdag vind ik ook wel oké. De andere 2 dagen zijn minder mijn ding op een 1 a 2 namen na.

Overall decent worp, maar had wel nog een grotere eye-catcher verwacht à la Lizzo, Bon Iver, Tame Impala, The National,...? Misschien straks nog een grote naam voor donderdag erbij samen met de andere festivals? Er is best nog plaats op die poster om gewoon snel een 2e versie te maken met een naam naast Stromae... #alwayswantingmore
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
709
631
Ik kijk met deze namen alleszins weer wat meer uit naar de zomer die plots niet meer zo veraf lijkt. Met een houten en met drank gevulde kop ronddolen op de wei van plek naar plek, het komt met zo'n pakketje toch weer wat dichter bij!
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en Royke

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.969
2.015
Iggy Pop, net als Editors, mooie Barnheadliner.
Haunted Youth, Interpol, Warhaus, Compact Disk Dummies, Squid, Pup, Hot Milk, City and Colour en Royksopp zijn ook fijne toevoegingen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.878
6.066
Vind je? Vind dat veel namen bizar laag staan tegenover andere festivals.

De headliners zijn een sof, maar durf dit stilaan een van de sterkste majors in de breedte te noemen dit jaar.
Snel content. Dat het uitgerekend Liam Gallagher is die naast herhaling van vorig jaar RHCP headlinet is dan geen probleem? Dat is toch hij die samen met Editors Hear Hear niet uitverkocht hè of zijn Vorst show verschoof omdat ze niet goed verkocht? Ik had hier wel andere reacties verwacht tbh. En die wordt dan in een pakketje gemoffeld?

Sigur Rós staat ook laag op Mad Cool. Interpol stond vorig jaar (?) op Pinkpop ook al laag en dit jaar staan er ook een aantal laag waarbij je ook je wenkbrauwen kunt fronsen. En zo zijn er nog wel voorbeelden. Ligt dat aan RW die zo uitzonderlijk programmeert (Fred Again, Iggy Pop, Xavier Rudd, Sam Fender staan dan weer hoog bv.)? Of aan die acts zelf die genoegen nemen met die spots?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Vind je? Vind dat veel namen bizar laag staan tegenover andere festivals. Wel een paar heel rare posities voor bepaalde bands. Interpol als tweede op de main bijvoorbeeld. Vraag me ook hoe die grootse show van Lil Nas X overkomt op de main.

De headliners zijn een sof, maar durf dit stilaan een van de sterkste majors in de breedte te noemen dit jaar.
Deels eens, deels oneens. Namen als Aurora, Sigur Ros, Rosalia, Baby queen ... staan mooi laag. Maar daarentegen staan andere namen dan toch weer te hoog hoor: Sam Fender, Xavier Rudd (ook al is het niet onverwacht), Iggy Pop en Liam Gallagher (als co-head vind ik echt ronduit belachelijk tbh).
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.969
2.015
We zullen het vrijdag wel weten denk ik, wat er donderdag nog bijkomt.

Zondag voelt kwa grote namen erg loaded aan. Je kan ook tussen de lijnen lezen dat er nog wel wat wijzigingen zijn gebeurd. Want C&TQ ging de Barn headlinen, kreeg ook aparte aankondiging.
Kwa invulling vind ik vooral KluB C op zaterdag te mager aanvoelen. Of ligt dat aan mij?
Die zaterdag in zijn geheel vind ik eigenlijk. Recuperatiedagje.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.392
1.899
Nog 30 te gaan, maar met die poster kan toch nog geschoven worden? Ik pin me nog niet vast op de positie van Iggy bijvoorbeeld.
Iggy - The National
Lizzo - Stromae?
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
541
404
Iemand al een clashfinder in elkaar gepuzzelt?
Niet dat ik ga dit jaar, maar wil gewoon weten wat ik mis xD
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.152
5.455
Snel content. Dat het uitgerekend Liam Gallagher is die naast herhaling van vorig jaar RHCP headlinet is dan geen probleem? Dat is toch hij die samen met Editors Hear Hear niet uitverkocht hè of zijn Vorst show verschoof omdat ze niet goed verkocht? Ik had hier wel andere reacties verwacht tbh. En die wordt dan in een pakketje gemoffeld?

Sigur Rós staat ook laag op Mad Cool. Interpol stond vorig jaar (?) op Pinkpop ook al laag en dit jaar staan er ook een aantal laag waarbij je ook je wenkbrauwen kunt fronsen. En zo zijn er nog wel voorbeelden. Ligt dat aan RW die zo uitzonderlijk programmeert (Fred Again, Iggy Pop, Xavier Rudd, Sam Fender staan dan weer hoog bv.)? Of aan die acts zelf die genoegen nemen met die spots?
Nu de 4 die je opsomt staan imo wel op hun terechte spot.
Maar dat vrijdag niet 100% is gelopen als ze in een ideale wereld hadden voorzien, lijkt me ook wel duidelijk. Wat perfect normaal is overigens.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.878
6.066
Nog 30 te gaan, maar met die poster kan toch nog geschoven worden? Ik pin me nog niet vast op de positie van Iggy bijvoorbeeld.
Iggy - The National
Lizzo - Stromae?
Maar zijn font staat groter dan de rest. Nuja, kan op zich wel hoor maar ik zie het niet.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.878
6.066
Nu de 4 die je opsomt staan imo wel op hun terechte spot.
Maar dat vrijdag niet 100% is gelopen als ze in een ideale wereld hadden voorzien, lijkt me ook wel duidelijk. Wat perfect normaal is overigens.
Die Barn is prima, maar op de main. The Black Keys staan op Pinkpop ook een pak lager op de affiche dan hier. Over RHCP en Gallagher moet ik niet uitwijden.. Ik had gewoon méér verwacht van na een goeie anderhalve maand te hebben gewacht op namen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken