Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
Het is vernieuwing in de zin dat het anders is dan de typische sound die je van RW verwacht. En beide artiesten brengen ook nog nieuwe nummers uit, dus kan kaderen in een revival van het genre, waar RW dus een faciliterende rol kan spelen. Dat is mijn visie natuurlijk, maar feel free om er een andere op na te houden šŸ˜‡
Het ging er in mijn reactie niet om dat vernieuwing niet kan of mag maar dat het gewoon zeer zwakken namen zijn. En dan vooral de 2 'topnamen'.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Het ging er in mijn reactie niet om dat vernieuwing niet kan of mag maar dat het gewoon zeer zwakken namen zijn. En dan vooral de 2 'topnamen'.
je kan ook gewoon kings of leon en bastille zettn als headliner en subheadliner. zijn MCR en avril lavigne kleiner? waarschijnlijk wel, maar je hebt zo veel minder kans om deze 2 bands te zien dat het in kaartverkoop plots wel interessant kan worden. In dat opzicht snap ik hem wel dat verandering van dezelfde 10 headliners wel een verademing kan zijn. los van het feit dat ik vind dat MCR zwaar onderschat wordt op dit forum.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Dat rock niet meer het alles overheersende genre op RW is, daar heb ik al lang mee leren leven. Er zijn genoeg andere dingen die ik ook top vind. Enkel prefab optredens, rappers zonder ook maar 1 instrument te bespeuren of plat gehypte pop wil ik er echt niet zien. Het moet gewoon een bepaalde kwaliteit standaard halen.

Mensen vinden dat misschien nog altijd conservatief, maar als ik op 1 dag Anderson.Paak, London Grammar, Donny Benet en Jack White kan zien dan lijkt me dat al redelijk eclectisch.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oh Well

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.292
6.484
Lieve muziekvrienden. Even wat promotie voor de herstart van het hitlijstje van het forum. De Festileaks Ten! De beste nieuwe muziek in een lijst door onszelf samengesteld. Lees hier meer:

 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
je kan ook gewoon kings of leon en bastille zettn als headliner en subheadliner. zijn MCR en avril lavigne kleiner? waarschijnlijk wel, maar je hebt zo veel minder kans om deze 2 bands te zien dat het in kaartverkoop plots wel interessant kan worden. In dat opzicht snap ik hem wel dat verandering van dezelfde 10 headliners wel een verademing kan zijn. los van het feit dat ik vind dat MCR zwaar onderschat wordt op dit forum.
Je noemt dan niet het beste voorbeeld, want niemand op dit forum zou Bastille - KoL nog als een waardige combi beschouwen.

En wat MCR betreft: laat ze het eerst eens bewijzen met een losse show. Gezien hun populariteit voor de split en gebrek aan airplay op Stubru, kan je het ons moeilijk kwalijk nemen dat we er geen RW-headliner in zien.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.606
853
En wat MCR betreft: laat ze het eerst eens bewijzen met een losse show. Gezien hun populariteit voor de split en gebrek aan airplay op Stubru, kan je het ons moeilijk kwalijk nemen dat we er geen RW-headliner in zien.

Ik heb zelfs moeten opzoeken wat MCR betekent..., zo relevant zijn ze nog.
Sorry, maar om 14u op de main misschien, maar dit is geen headliner.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Ik heb zelfs moeten opzoeken wat MCR betekent..., zo relevant zijn ze nog.
Sorry, maar om 14u op de main misschien, maar dit is geen headliner.
over heel europa hebben ze niveau sportpaleis of weide's gespeeld. inderdaad heel veel UK, maar ook, duitsland, nederland, frankrijk, ...
en ik vermoed dat een sportpaleis niveau band, wel best hoog geraakt op werchter. ik zou niet liever hebben dat ze het sportpaleis doen ipv werchter. stubru heeft trouwens wel degelijk redelijk wat aandacht besteed aan de reunie
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.606
853
Ok, maar een band die al van in 2001 bestaat, kan je bezwaarlijk vernieuwend noemen.
Het enige positieve is dan wel dat het niet de gebruikelijke namen zijn, zoals kol, Editors en dat soort bands die je al tig keer gezien hebt.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Ok, maar een band die al van in 2001 bestaat, kan je bezwaarlijk vernieuwend noemen.
Het enige positieve is dan wel dat het niet de gebruikelijke namen zijn, zoals kol, Editors en dat soort bands die je al tig keer gezien hebt.
Hoe definieer je vernieuwend in lijn met RW? Een band die er nog nauwelijks gestaan heeft? Of een totaal ander genre brengt dan het gebruikelijke?
Soms niet uit het oog verliezen hoe RW precies werkt, die hun Main volgooien met gevestigde waarden. Pakweg SOAD in 2017 was dat nu vernieuwend (nog nooit gestaan) of niet (geen nieuwe muziek sinds 2005(!))?
Arctic Monkeys is van 2002, niet vernieuwend want stonden er meerdere malen, wel vernieuwend omdat ze zichzelf steeds heruitvinden in hun albums....

Vernieuwend lijkt me het nieuwe 'relevant'.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.889
6.104
Arctic Monkeys is van 2002, niet vernieuwend want stonden er meerdere malen, wel vernieuwend omdat ze zichzelf steeds heruitvinden in hun albums....
Blijf het grappig vinden wanneer AM een 'nieuwe' headliner vinden terwijl die gasten ook al twintig jaar bezig zijn en al tien jaar festivals headlinen. Tame Impala eigenlijk hetzelfde.

Ik hoop volgend jaar Fontaines DC te zien doorgroeien op de mainstage-spots. De spots die ze op Primavera en BKS kregen, bewezen dat ze ook een hoger schavotje al aan kunnen dan 'middagbandje'. Turnstile deed het eigenlijk verbluffend als sub, hoop ook die weer terug te zien - nogmaals als sub. Niet volgende zomer, maar bij een nieuwe plaat.. Why not. Het is door bands kansen te geven dat ze pas kunnen doorgroeien.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.530
4.406
Blijf het grappig vinden wanneer AM een 'nieuwe' headliner vinden terwijl die gasten ook al twintig jaar bezig zijn en al tien jaar festivals headlinen. Tame Impala eigenlijk hetzelfde.

Ik hoop volgend jaar Fontaines DC te zien doorgroeien op de mainstage-spots. De spots die ze op Primavera en BKS kregen, bewezen dat ze ook een hoger schavotje al aan kunnen dan 'middagbandje'. Turnstile deed het eigenlijk verbluffend als sub, hoop ook die weer terug te zien - nogmaals als sub. Niet volgende zomer, maar bij een nieuwe plaat.. Why not. Het is door bands kansen te geven dat ze pas kunnen doorgroeien.
En dan komen ze om de zoveel jaar terug en gaan we zagen dat ze er te veel staan en RW ze te veel pushte (zie editors)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.889
6.104
En dan komen ze om de zoveel jaar terug en gaan we zagen dat ze er te veel staan en RW ze te veel pushte (zie editors)
Editors is 1) zowat enkel hier bekend, dat geldt niet per se voor andere bands (zie FDC en Turnstile) en 2) Al eens bekeken hoeveel x in korte tijd Editors Werchter aan deed? 06, 08, 10, 12, 13, 16.. En da's enkel RW hĆØ. Heb je ook nog PKP, TWC etc. Ik begrijp wat je bedoelt, maar een band omhoog stuwen is nog iets anders dan ze quasi ieder jaar boeken voor de komende tien jaar.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.530
4.406
Editors is 1) zowat enkel hier bekend, dat geldt niet per se voor andere bands (zie FDC en Turnstile) en 2) Al eens bekeken hoeveel x in korte tijd Editors Werchter aan deed? 06, 08, 10, 12, 13, 16.. En da's enkel RW hĆØ. Heb je ook nog PKP, TWC etc. Ik begrijp wat je bedoelt, maar een band omhoog stuwen is nog iets anders dan ze quasi ieder jaar boeken voor de komende tien jaar.
Was maar een grapje hoor, FDC had echt het publiek niet mee op RW, dus geen idee hoe dat zou werken als ze die hoger zetten, Turnstile daarentegen ging wel los en terecht
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.889
6.104
Was maar een grapje hoor, FDC had echt het publiek niet mee op RW, dus geen idee hoe dat zou werken als ze die hoger zetten, Turnstile daarentegen ging wel los en terecht
Komt dat door de band, of door de tijd en de plek van podium die ze kregen? Het is geen geheim dat mainstage-openers / middagbands het altijd moeilijk hebben om 1) veel volk op de been te brengen en 2) ook nog eens te overtuigen. Dit in tegenstelling tot de tenten of de Slope waar dat toch altijd net ietsje makkelijker gaat. Ik herinner me IDLES ook nog steeds op de Slope in 2018, had denk ik totaal niet gewerkt op de mainstage bv.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken