Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.557
5000tal ticketjes verkocht hoorde ik, korrel zout wel.
The Cure en Neil Young waren op zelfde dag sold out toen.
Wat op 2 uur tijd toch niet slecht is? Als je ziet dat Stromae er maar 4000 op een maand wist te verzetten… Zoals gezegd: die gaan de komende maand in hun eentje al meer verkopen dan AM en QOTSA samen in dezelfde tijd.

Blur had zeker niet misstaan als co-head.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Wat op 2 uur tijd toch niet slecht is? Als je ziet dat Stromae er maar 4000 op een maand wist te verzetten… Zoals gezegd: die gaan de komende maand in hun eentje al meer verkopen dan AM en QOTSA samen in dezelfde tijd.

Blur had zeker niet misstaan als co-head.
Moet zeggen dat ik wel wat meer dan 5000 had verwacht. Zeker voor die prijs. Stromae kun je overal zien en RW dagtickets zijn vrij prijzig. Blur treedt voor het eerst in jaren weer op tegen een vrij schappelijk bedrag en het loopt blijkbaar niet direct heel erg storm.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Die reacties nav de aankondiging van Christine zijn toch ook wel zo uber cliché hè. "Tis wel nog steeds ROCK Werchter en niet POP Werchter hè!!!! 😡" Wat een gejank. Alsof er nog niet anders dan rocknamen als headliner zijn aangekondigd, met uitzondering van Stromae, haha.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.156
5.463
Wat op 2 uur tijd toch niet slecht is? Als je ziet dat Stromae er maar 4000 op een maand wist te verzetten… Zoals gezegd: die gaan de komende maand in hun eentje al meer verkopen dan AM en QOTSA samen in dezelfde tijd.

Blur had zeker niet misstaan als co-head.
Dubbele van de prijs wel hè.

Natuurlijk had Blur niet misstaan. Geen twijfel. Maar ik vermoed echt dat combinatie van plan en reeds ingenomen spots hier hebben voor gezorgd.

Hopelijk doen ze ook BKS, denk dat hun fee op het vasteland meevalt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Am verkocht zelfs die Pukkelpop dag niet uit, ook een stuk minder dagtickets. Zelfs de combo AM/Qotsa verkocht in de eerste krappe maand maar 8,5k tickets

Denk dat Am een beetje overschat worden/werden. Zie Blur eerlijk gezegd sneller dat getal halen op hun eentje de komende maand.
Ik denk het niet. Is de Lokerse niet max 15.000?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.156
5.463
Die reacties nav de aankondiging van Christine zijn toch ook wel zo uber cliché hè. "Tis wel nog steeds ROCK Werchter en niet POP Werchter hè!!!! 😡" Wat een gejank. Alsof er nog niet anders dan rocknamen als headliner zijn aangekondigd, met uitzondering van Stromae, haha.
De kortzichtigheid van mensen is vermoeiend. Terwijl dit imo een goed alternatief is voor de aanwezige rock die dag.

Potentieel kan je die dag in de Barn dit krijgen:
… - Amenra - Puscifer - Porcupine Tree - The Lumineers - Christine & The Queens

Toch niet mis denk ik dan …
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.557
Ik denk het niet. Is de Lokerse niet max 15.000?
Heeft er niets mee te maken toch? Als Blur nu al boven de 5000 zat op 2 uur tijd, dan gaan ze vast wel boven die 8,500 geraken op een maand tijd (wat de duurdere combo AM/QOTSA op die tijd gehaald heeft).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Heeft er niets mee te maken toch? Als Blur nu al boven de 5000 zat op 2 uur tijd, dan gaan ze vast wel boven die 8,500 geraken op een maand tijd (wat de duurdere combo AM/QOTSA op die tijd gehaald heeft).
Da's gewoon 'maar' de Lotto Arena tot de eerste ring ofzo qua referentie? Ik vind dat niet zo'n overweldigend cijfer. Zeker niet omdat de prijs de helft is van een dagticket op Werchter en je gegarandeerd een voorprogramma zult krijgen dat aansluit bij Blur - iets wat op een dag Werchter niet altijd een garantie is.

Én het werd zo breed uitgesmeerd dat je aan nieuws nauwelijks kon ontkomen, da's wel iets anders dan een aankondiging van Werchter als fait divers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.557
Maar die AM / QOTSA dag kost wel meer dan het dubbele van een dagkaartje Lokerse. Niet helemaal een eerlijke vergelijking.
Laat ons zeggen dat ik veel meer had verwacht van 2 zogenaamd niet-te-misssen bands die in een Sportpaleis kunnen staan. Twee bands die er per se weer moesten staan van de organisatie, maar die als puntje bij paaltje komt elke een dikke 4000 tickets verkoopt na een maand (!) in de verkoop.

Vervang AM en Blur die dag en je hebt eenzelfde aantal tickets verkocht, met een veel energiekere band die voor hun laatste festivalpassage op PkP niet velledig de mist in ging.

En had je AM verdomme in een zaal gezien, ook zij beter tot hun recht komen. Maar soit, het is niet zo.
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Laat ons zeggen dat ik veel meer had verwacht van 2 zogenaamd niet-te-misssen bands die in een Sportpaleis kunnen staan. Twee bands die er per se weer moesten staan van de organisatie, maar die als puntje bij paaltje komt elke een dikke 4000 tickets verkoopt na een maand (!) in de verkoop.

Vervang AM en Blur die dag en je hebt eenzelfde aantal tickets verkocht, met een veel energiekere band die voor hun laatste festivalpassage op PkP niet velledig de mist in ging.

En had je AM verdomme in een zaal gezien, ook zij beter tot hun recht komen. Maar soit, het is niet zo.
Zet AM of QOTSA op Lokerse feesten en er zijn wellicht meer dan 5000 tickets verkocht.

Blur is een fantastische band, maar ze hadden commercieel niks bijgebracht op Werchter. En voor Livenation is dat waar het om draait.

Geen schande natuurlijk. Blur had co-head kunnen staan, maar Werchter wil er niet alles voor doen om die daar te zien staan. Dan zijn de Lokerse Feesten een mooie oplossing.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arctic en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Laat ons zeggen dat ik veel meer had verwacht van 2 zogenaamd niet-te-misssen bands die in een Sportpaleis kunnen staan. Twee bands die er per se weer moesten staan van de organisatie, maar die als puntje bij paaltje komt elke een dikke 4000 tickets verkoopt na een maand (!) in de verkoop.

Vervang AM en Blur die dag en je hebt eenzelfde aantal tickets verkocht, met een veel energiekere band die voor hun laatste festivalpassage op PkP niet velledig de mist in ging.

En had je AM verdomme in een zaal gezien, ook zij beter tot hun recht komen. Maar soit, het is niet zo.
Of AM had gewoon weer België overgeslagen met die nieuwe plaat.

Maar goed, ik zie persoonlijk liever AM met die fenomenale nieuwe plaat headlinen dan Blur zonder nieuw werk. Van mij hadden ze QOTSA dan wel weer mogen swappen met Blur. :)

Het is alsnog niet helemaal eerlijk om de twee dagen te vergelijken omdat die Blurdag maar 60 euro kost itt RW's 129.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.557
Het is alsnog niet helemaal eerlijk om de twee dagen te vergelijken omdat die Blurdag maar 60 euro kost itt RW's 129.
Is ook een kromme vergelijking aangezien er op die RW dag 2 headliners staan.

Maar goed, dit wordt een welles-nietes spelletje. Je hebt zeker ook een punt hoor Timmetje. Wil alleen een beetje nuanceren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.156
5.463
AM had op 10min sportpaleis uitverkocht, Blur zou dat nooit gedaan hebben.

Maar maakt het uit? Als Blur in het verhaal had gepast hadden ze er gestaan, of op RW of op Pkp. Het is nu niet. You win some you lose some, en het ene jaar dik in je eigen straatje kwa smaak, en het andere jaar niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: TheGloaming

Gebruikers die dit onderwerp bekijken