Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Niet te vergeten dat Mad Cool ook nog een headliner moet aankondigen voor dag 2. Dat zal wel dezelfde zijn. En dat lijkt me niet The Strokes.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.438
6.101
Die gaat het verschil niet maken naast Stromae. Daar moet echt wel een internationale klepper naast. Niet onderschatten hoe moeilijk die donderdag is. Dit jaar bv pas als laatste uitverkocht ondanks afsluitend rijtje Pixies - TWOD - Pearl Jam.

Ik blijf ervan overtuigd dat het een naam is die nu nog geen Europese data in juni/juli heeft. Die persoon op eFestivals claimde dat de laatste headliner pas in januari kwam. Lollapalooza Stockholm komt ook pas in januari met namen, ondanks dat de ticketverkoop al loopt. Mad Cool zit met twee vraagtekens op de affiche, waarvan eentje op de grootste plek. Roskilde dat een deel van de headliners ook pas volgend jaar gaat lossen. Dat is allemaal niet om met Florence of Robbie Williams af te komen.
Is die naam voor die festivals niet Guns n Roses?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.438
6.101
Dan zou ik echt niet weten wat er nog voor Graspop overblijft. Daar moeten nog 2 headliners bij, en een dikke voor die donderdag ook, maar bijna elke naam van formaat is afgevallen inmiddels.
Ha, ja had de post ook al aangepast. Verwoordde het wat anders dan ik bedoelde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.139
1.166
Overgebleven kanshebbers voor de spot voor of na Stromae en voor of na The Red Hot Chili Peppers (en de ‘kleinere’ uit de lijst hieronder kunnen ook nog voor QOTSA)

Exit Blur, exit Kendrick en hoogstwaarschijnlijk exit Billie (want waarom zou Pukkelpop anders een foto van haar gebruiken bij de wishlist?)

Namen waarvan we weten dat ze op tour zijn:


Robbie Williams – Guns N’ Roses (maar wordt 90% kans Graspop toch?) – Lizzo – Bring me the Horizon – Volbeat – Angèle – dEUS – The Chemical Brothers – Arcade Fire – Florence + the Machine

Geruchten:

Eminem - Rihanna



Zeer vage geruchten + uitgesloten wegens niet te combineren met een andere headliner: The Rolling Stones, AC/DC, Beyonce, Queen + Adam Lambert



Mijn gok momenteel:

Donderdag: Goldband - Sam Fender – Robbie Williams – Stromae

Vrijdag: The Black Keys – Bring me the Horizon of Volbeat – Red Hot Chili Peppers

Zaterdag: Machine Gun Kelly – Oscar & the Wolf - Muse

Zondag: dEUS of Lizzo – QOTSA – Arctic Monkeys



Er zijn dus best nog heel wat opties.

Wat ook nog kan is dat Editors voor RHCP spelen. Of The Black Keys (en daarvoor Lizzo bv.). En dat The Lumineers vlak voor QOTSA staan.
The Strokes wordt hier een aantal keer geopperd. Maar zij lijken niet te touren rond Rock Werchter toch?

Uit mijn lijstje van kandidaten waarvan we zeker zijn dat ze touren kies ik inderdaad Robbie Williams. Simpele reden: de grootste kaartverkoper (waarschijnlijk na Guns N' Roses, maar ja, Graspop). Sportpaleis stijf uitverkocht. En als je dan kijkt naar al die Ziggo Dome-shows ... Bovendien de énige van dat rijtje die het Sportpaleis uitverkoopt. Bring me the Horizon komt misschien nog het dichtst in de buurt. Ofwel staan deze er vrijdag nog, ofwel terug Graspop.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Draaiden ze zonet toch wel Robbie Williams op radio 1 zeker. Radio meteen uitgezet. Laat het niet waar zij hé.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
709
631
Net wakker en op de kamer. 4 wijsheidstanden eruit is lastig maar geen Blur op RW doet echt pijn.

Edit: en geen Kendrick zie ik. Alles is officieel kut.
Season 9 Stanley GIF by The Office

mattman vs RW line up
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Misschien toch Kendrick op Ardentes overwegen… wil hem eigenlijk niet missen.

Wordt een duur zomertje.
 
  • Leuk
Waarderingen: reaper

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.392
1.899
Twenty one pilots, Florence and the machine, Royal Blood, greta van fleet, London grammar
Royal Blood en Gvf zijn nog geen headliner geweest. Florence is al veel langer geleden en Top was me ontgaan.
London Grammar van toen Qotsa zen kans kreeg.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Ardentes en Lokerse Feesten; geen Werchter? Bespaart toch weer wat ten opzichte van alle drie.
Mja, is ook een beetje droevig. Vooral Ardentes lijkt me echt niet mijn festival. Lokerse kwam ik vroeger vaak (niet ver van Gent) maar echt een fijne plek is dat ook niet. Legendarisch tam publiek altijd, en dat op een sfeerloze parking.

Maar goed, Blur en Kendrick he. Je kan ze niet niet zien. Ik toch niet.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.554
7.215
Mja, is ook een beetje droevig. Vooral Ardentes lijkt me echt niet mijn festival. Lokerse kwam ik vroeger vaak (niet ver van Gent) maar echt een fijne plek is dat ook niet. Legendarisch tam publiek altijd, en dat op een sfeerloze parking.

Maar goed, Blur en Kendrick he. Je kan ze niet niet zien. Ik toch niet.

Ligt er beetje aan wanneer je ze voor t laatst hebt gezien zou ik zeggen. Blur is denk ik toch wat unieker dan Kendrick?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken