Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Cisseman

Randprogramma
22 jun 2022
142
151
Lijkt me gewoon te voorspellen dat The Cure volgend jaar veel zal willen spelen na hun arenatour straks en RW me uitgesloten lijkt omdat ze er in 2019 nog maar stonden.
Akkoord maar ze worden er natuurlijk niet jonger op - hell, Robert lijkt elk jaar meer en meer op m'n grootmoeder - dus ik denk dat ze zeker zouden happen mochten ze gevraagd worden.

En laat ons eerlijk zijn, hoe fantastisch was die combo Cure en Tool wel niet in 2019, dus met zulk een act er nog achter, count me in!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Akkoord maar ze worden er natuurlijk niet jonger op - hell, Robert lijkt elk jaar meer en meer op m'n grootmoeder - dus ik denk dat ze zeker zouden happen mochten ze gevraagd worden.

En laat ons eerlijk zijn, hoe fantastisch was die combo Cure en Tool wel niet in 2019, dus met zulk een act er nog achter, count me in!
Ja The Cure was inderdaad fantastisch. Maar hoewel het een van m’n lievelingsbands is zie ik ze liever niet op herhaling volgend jaar, maar een set nieuwe bands. Anders wordt zo’n band snel eentonig….
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.606
853
en net als bij Metallica ben je de Main Stage de hele dag kwijt, maar dan aan gillende keukenmeiden.

Vooral dat, hoor. De kamperende massa aan het Sportpaleis is de organisatie van Werchter zeker ook opgevallen. Zoiets wil je niet de ganse dag voor uw Main staan hebben...
Bij Metallica heb je dat misschien ook, maar in minder grote aantallen (en minder gillend - lees: iets ouder).

En misschien wel jammer, want zo'n naam zou ik wel eens willen zien op een festival in goede omstandigheden. Maar ik ga niet naar een een afzonderlijk concert of alleenstaand event hiervoor...

Welke popnamen zijn dan nog in de running voor Werchter?
Ik gok op Dua Lipa, vermits minder fanatieke aanhang en de credibility bij het alternatieve festivalpubliek?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Welke popnamen zijn dan nog in de running voor Werchter?
Ik gok op Dua Lipa, vermits minder fanatieke aanhang en de credibility bij het alternatieve festivalpubliek?
Muse? 😉

Ik schrijf Taylor ook niet helemaal af. Met folklore, evermore en de re-recordings heeft ze toch een pak nieuwe fans ebij gekregen die niet per se enkel popfans zijn. Ik hoop ook dat Herman naar Kendrick's show gekeken heeft op Glastonbury en beseft dat je zoiets gewoon op je festival moet hebben ...
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Vooral dat, hoor. De kamperende massa aan het Sportpaleis is de organisatie van Werchter zeker ook opgevallen. Zoiets wil je niet de ganse dag voor uw Main staan hebben...
Bij Metallica heb je dat misschien ook, maar in minder grote aantallen (en minder gillend - lees: iets ouder).

En misschien wel jammer, want zo'n naam zou ik wel eens willen zien op een festival in goede omstandigheden. Maar ik ga niet naar een een afzonderlijk concert of alleenstaand event hiervoor...

Welke popnamen zijn dan nog in de running voor Werchter?
Ik gok op Dua Lipa, vermits minder fanatieke aanhang en de credibility bij het alternatieve festivalpubliek?
Maar kamperende tieners voor popacts is toch een fenomeen dat al langer dan vandaag bestaat? In 2016 lagen er al honderden mensen 10u in de vrieskou voor Twenty One Pilots, nog voor hun doorbraak, aan de AB. En ik heb ook niemand horen klagen over hun fans dit jaar?

Er zijn ook een pak meer mensen die gerust willen kamperen aan een concertzaal (waar je nog makkelijk iets kan halen om te eten en naar de wc kan gaan) maar niet de hele dag in een voorvak op een festival. Ik denk dat de overlast van popfans licht overschat wordt.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.606
853
Maar kamperende tieners voor popacts is toch een fenomeen dat al langer dan vandaag bestaat? In 2016 lagen er al honderden mensen 10u in de vrieskou voor Twenty One Pilots, nog voor hun doorbraak, aan de AB. En ik heb ook niemand horen klagen over hun fans dit jaar?

Er zijn ook een pak meer mensen die gerust willen kamperen aan een concertzaal (waar je nog makkelijk iets kan halen om te eten en naar de wc kan gaan) maar niet de hele dag in een voorvak op een festival. Ik denk dat de overlast van popfans licht overschat wordt.

Zet Styles of Eilish op de Main en de voorvakken zijn de ganse dag ingenomen. Deze acts zijn echt wel 'big' vandaag de dag.

Weinig andere acts die zoiets teweeg brengen, dus dat zegt wel veel over de populariteit.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.467
2.956
Maar kamperende tieners voor popacts is toch een fenomeen dat al langer dan vandaag bestaat? In 2016 lagen er al honderden mensen 10u in de vrieskou voor Twenty One Pilots, nog voor hun doorbraak, aan de AB. En ik heb ook niemand horen klagen over hun fans dit jaar?

De hele dag was ingericht op pop op alle podia. Ik ben dan ook heel ver weggebleven van het terrein en heb daar nog altijd geen spijt van.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
De hele dag was ingericht op pop op alle podia. Ik ben dan ook heel ver weggebleven van het terrein en heb daar nog altijd geen spijt van.
Ik ook uitzonderlijk laat naar de wei gegaan en heel vroeg weer terug. Dat moeten ze ons geen tweede keer lappen.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.215
2.150
Yikes. Dit werpt een heel ander licht op één van de mooiste geruchten van volgend jaar. Win Butler of all people. :cry: Eén van m'n favoriete bands ooit.

Ai.... Er zullen nu een aantal programmeurs van festivals waarschijnlijk wel erg nerveus worden...
 
12 nov 2016
655
392
Ai.... Er zullen nu een aantal programmeurs van festivals waarschijnlijk wel erg nerveus worden...
Dat Regine op die manier bij haar man staat, geeft voor mij aan dat ze doorwillen met de band en ook met de zaaltour. Maar ik zou als festivalprogrammeur het risico niet nemen om ze volgende zomer te boeken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Tzal wel zijn! Het is nog altijd ROCK Werchter en niet Pop Werchter, dat moeten ze niet nog 's doen zenne. Volgend jaar gewoon Kings Of Leon, Muse, Rage en Volbeat verdikke. 😡😡
En Editors! Dat is toch ook rok.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
KennyHoopla, een van de leukste optredens van het hele weekend voor de gitaarliefhebber...
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.606
853
Tzal wel zijn! Het is nog altijd ROCK Werchter en niet Pop Werchter, dat moeten ze niet nog 's doen zenne. Volgend jaar gewoon Kings Of Leon, Muse, Rage en Volbeat verdikke. 😡😡
Voor diegene die de post geliket hebben en de muzieksmaak van Yannick kennende, vrees ik dat dit bericht toch wel sarcastisch bedoeld was.

Persoonlijk mogen ze nog een stapje verder gaan: een legends slot, zoals op Glastonbury, of een leuke jazz naam is altijd welkom.
Het gebeurt wel af en toe eens (Charles Bradley, David Byrne, ...), maar ze mogen dit wel meer doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.606
853
De hele dag was ingericht op pop op alle podia. Ik ben dan ook heel ver weggebleven van het terrein en heb daar nog altijd geen spijt van.
Het terrein totaal niet opgaan, daar zou ik mij wel schuldig over voelen.
Tenzij je alle namen die dag al ooit eens live gezien hebt en alles crap vindt..., maar zo niet kan je misschien nog eens verrast worden?

Voorbeeldje: ik zou op papier nooit naar .Anderson Paak zijn geweest destijds, maar in de praktijk hebben ze me omver geblazen... Dus soms kan je echt wel nog iets fantastisch ontdekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: simonbolivar

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
Tzal wel zijn! Het is nog altijd ROCK Werchter en niet Pop Werchter, dat moeten ze niet nog 's doen zenne. Volgend jaar gewoon Kings Of Leon, Muse, Rage en Volbeat verdikke. 😡😡
Da ge verdorie gelijk hebt.
Allez, ge had daar 21 dinges en daarna Imagine Dragons terwijl het die dag in de tenten ook gene vette was.

Ge snappet, daar kon deze Rocking Joe niet veel mee aanvangen.


Dan had Rocking Joe misschien liever wel een frisse verschijning als een Beyonce gehad.

Enfin, misschien had ik haar show wel uitgekeken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken