Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Bert

Support act
14 nov 2014
844
775
Editors. Recent op Dauwpop speelden ze prima.
Zullen we overigens nu twee namen per dag krijgen?
08:00 en 15:00/16:00?
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Nja, vind Editors anno 23 toch meer een band voor Lokerse enzo hoor. Weet niet of je als Werchter zijnde een band moet willen die eigenlijk enkel in Belgie populair is en waar zelfs hier de populariteit duidelijk tanende is. Ook geen vernoeming van de Barn in dat tekstje en ze staan overduidelijk boven Fred Again op de line-up pagina. Ben toch curieus of het inderdaad de Barn wordt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Ook geen vernoeming van de Barn in dat tekstje en ze staan overduidelijk boven Fred Again op de line-up pagina. Ben toch curieus of het inderdaad de Barn wordt.
Kleinere namen lijken van vrijdag tot zondag te staan onder de grote headliners. Vanaf de Editors. Wel frappant dat Oscar (die was toch cohead?) bij het lijstje met kleinere namen staat.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Zouden ze dan inderdaad in de Barn staan? Staat niets van bij de uitleg.
Is zelden dat ze de naam van de tent erbij geven in het perstekstje. Fred Again... was volgens mij een uitzondering omdat die naam atypisch was voor een losse aankondiging.

Kleinere namen lijken van vrijdag tot zondag te staan onder de grote headliners. Vanaf de Editors. Wel frappant dat Oscar (die was toch cohead?) bij het lijstje met kleinere namen staat.
Stubru plakte daar "headliner" op, maar de officiele berichten hebben daar nooit melding van gemaakt. Is gewoon sub hoor.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.150
5.449
Oscar mocht dat zeggen voor het management zijn ego denk ik. Want is terecht niet van zelfde grootorde als qotsa.

Editors zal wel gewoon Barn worden. Naam qua grootte hier zoals bvb een Pixies of Elbow. Dan is Barn en Lokerse perfect inwisselbaar.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Editors is een mooie boeking als Barn headliner! Eerste keer dat ik nu denk: daar wil ik wel bijzijn. Paar maanden geleden last minute naar hun show in Ahoy geweest en die knalde wel. Nieuwe materiaal klinkt goed live. Dedicated publiek in de barn, paar goede klassiekers. Dat kan gaan werken hoor!
 

Ook_gij

Campingartiest
30 nov 2022
82
58
Nja, vind Editors anno 23 toch meer een band voor Lokerse enzo hoor. Weet niet of je als Werchter zijnde een band moet willen die eigenlijk enkel in Belgie populair is en waar zelfs hier de populariteit duidelijk tanende is. Ook geen vernoeming van de Barn in dat tekstje en ze staan overduidelijk boven Fred Again op de line-up pagina. Ben toch curieus of het inderdaad de Barn wordt.
In NL ook erg populair hoor.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Volgens bron dichtbij de band, Editors de vrijdag barn Head

Well Done Applause GIF
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
Editors is een mooie boeking als Barn headliner! Eerste keer dat ik nu denk: daar wil ik wel bijzijn. Paar maanden geleden last minute naar hun show in Ahoy geweest en die knalde wel. Nieuwe materiaal klinkt goed live. Dedicated publiek in de barn, paar goede klassiekers. Dat kan gaan werken hoor!
Een beetje hetzelfde als in die tent op Hear Hear dit jaar he. Weet niet of die show toen laaiend ontvangen werd.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.425
6.088
Oscar mocht dat zeggen voor het management zijn ego denk ik. Want is terecht niet van zelfde grootorde als qotsa.

Editors zal wel gewoon Barn worden. Naam qua grootte hier zoals bvb een Pixies of Elbow. Dan is Barn en Lokerse perfect inwisselbaar.
Komt er op de zaterdag dan nog een headliner bij?
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Die aankondiging van tamino gaat allesinds niet over Werchter gaan. Staat een Turkse vlag op zijn hoofd dus gaat niet over een Belgische show gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: Teecee83

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.277
Nja, vind Editors anno 23 toch meer een band voor Lokerse enzo hoor. Weet niet of je als Werchter zijnde een band moet willen die eigenlijk enkel in Belgie populair is en waar zelfs hier de populariteit duidelijk tanende is. Ook geen vernoeming van de Barn in dat tekstje en ze staan overduidelijk boven Fred Again op de line-up pagina. Ben toch curieus of het inderdaad de Barn wordt.
Als een band populair is in België, dan moet je die als Belgisch festival toch juist willen hebben?
Die line up pagina zou ik geen al te grote conclusies aan verbinden. AM is mijn ogen ook niet groter dan de Peppers of Muse.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious en Timmetje

deev

Playlistbediener
20 jan 2018
25
0
Lange tijd geleden dat ik nog eens iets heb gepost, maar lees hier wel regelmatig mee.
Zou die first-timer niet Bon Iver kunnen zijn? Of zou dit niet passen op de main?
Heeft in ieder geval wel data in juni
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Als een band populair is in België, dan moet je die als Belgisch festival toch juist willen hebben?
Die line up pagina zou ik geen al te grote conclusies aan verbinden. AM is mijn ogen ook niet groter dan de Peppers of Muse.
Maar die populariteit is hier net tanende. Getuige de verplaatsing van Hear Hear van de Main naar een tent en het niet uitverkochte Vorst. Dan hoef je als grootste festival van Belgie met enige internationale uitstraling zo'n band niet te willen op een hoge positie.
 

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
743
1.251
Ik ben ook content met RHCP, maar ik ben vorig jaar ook niet geweest en heb ze een tijdje niet gezien. Maar snap de kritiek natuurlijk wel van Werchter gangers.
Dit geld inderdaad ook voor mij en de groep waar ik mee ga. Voor ons mooi dat ze er nu dan staan maar voor de werchter ganger die elk jaar gaat is het gwn kut.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
Moet daar dan zo’n kostbare Barn headlinespot voor sneuvelen… 😥
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Gebruikers die dit onderwerp bekijken