Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Gallagher > Blur > Stromae haha, zou die eeuwenoude vete tussen beide al in orde zijn? :p
Liam en Blur achter elkaar zou wel gewoon een stunt zijn.
Dat kan je qua marketing natuurlijk groots aanpakken. Het eerste festival ooit waar je Blur en Oasis (in zeker zin dan) back to back kan zien! De ultieme britpop-dag op Werchter. Ik denk dat zo'n combo meer mensen trekt dan als je beide acts afzonderlijk van elkaar hebt. En dan met Stromae er ook nog achteraan, kan die dag best uitverkopen volgens mij.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Liam en Blur achter elkaar zou wel gewoon een stunt zijn.
Dat kan je qua marketing natuurlijk groots aanpakken. Het eerste festival ooit waar je Blur en Oasis (in zeker zin dan) back to back kan zien! De ultieme britpop-dag op Werchter. Ik denk dat zo'n combo meer mensen trekt dan als je beide acts afzonderlijk van elkaar hebt. En dan met Stromae er ook nog achteraan, kan die dag best uitverkopen volgens mij.
Ik heb de hoop op Blur al opgegeven, als ze er stonden dan waren ze al lang aangekondigd.
 

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
Maar dat kan nu alleen nog op die Stromae donderdag toch? Wat zou inhouden dat ze 2 dagen achtereen in 2 verschillende landen spelen. Die kunnen we dan stilaan toch wel afschrijven?
Ik wil het nog niet accepteren... Maar inderdaad, vrij kansloos.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.874
8.491
Enige probleempje met Billie Eilish is wel dat ze op de laatste dag van Sziget (de 15de) speelt. En dat ze speciaal om haar te strikken zelfs een dagje naar achter geschoven zijn.

Wil dat zeggen dat ze zo lang in EU blijft, of ze na een rondje Opener/Roskilde/Mad Cool/NOS Alive/Rock Werchter weer even naar de VS gaat (voor Lollapalooza bvb) en dan pas terug in Europa is voor Sziget en R+L…
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.428
6.088
Enige probleempje met Billie Eilish is wel dat ze op de laatste dag van Sziget (de 15de) speelt. En dat ze speciaal om haar te strikken zelfs een dagje naar achter geschoven zijn.

Wil dat zeggen dat ze zo lang in EU blijft, of ze na een rondje Opener/Roskilde/Mad Cool/NOS Alive/Rock Werchter weer even naar de VS gaat (voor Lollapalooza bvb) en dan pas terug in Europa is voor Sziget en R+L…
Of ze doet alleen de augustusfestivals in Europa.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.428
6.088
Ja dat dus, maar ik zou scenario’s waarbij ze in Werchter staat.

En anders is het iets helemaal anders he, maar wie dan.
Geen idee. Maar die eerste keer op Werchter rumor hoeft ook niet perse te kloppen. Voor hetzelfde geld is het wel een act die er eerder heeft gestaan. Of niet als headliner oid.

Kans is groot dat het klopt maar kleine slag om de arm is niet verkeerd denk ik.
 

Tinus101

Gouden Tip
21 nov 2022
491
547
Maar ze moeten dus wachten op een artiest. Billy is nu aangekondigd voor Sziget, dan zou je verwachten dat RW binnen nu en een week toch ook met Billy zou kunnen komen mochten ze haar geboekt hebben?
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.140
1.566
Ja dat dus, maar ik zou scenario’s waarbij ze in Werchter staat.

En anders is het iets helemaal anders he, maar wie dan.

Als ik mag blijven met wildcards gooien die nog geen data hebben...

Lady Gaga. Stond dit jaar in Nederland, maar sloeg Belgie over. Die zou ook heel plots met een zomertour kunnen komen voor wat selectieve grote gigs.

En ja...nu ben ik gewoon luidop aan het dromen, Gaga stond er in 2009 dacht ik al eens in de tent.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.389
1.893
Als ik mag blijven met wildcards gooien die nog geen data hebben...

Lady Gaga. Stond dit jaar in Nederland, maar sloeg Belgie over. Die zou ook heel plots met een zomertour kunnen komen voor wat selectieve grote gigs.

En ja...nu ben ik gewoon luidop aan het dromen, Gaga stond er in 2009 dacht ik al eens in de tent.
In de Marquee inderdaad, wat een kritiek toen. Milk inc kwam toen ook, nog meer kritiek. Wel 2 optredens die de tent lieten daveren.
Veel te weinig van die legendarische Marquee shows meegemaakt spijtig genoeg.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Als ik mag blijven met wildcards gooien die nog geen data hebben...

Lady Gaga. Stond dit jaar in Nederland, maar sloeg Belgie over. Die zou ook heel plots met een zomertour kunnen komen voor wat selectieve grote gigs.

En ja...nu ben ik gewoon luidop aan het dromen, Gaga stond er in 2009 dacht ik al eens in de tent.
Dan zouden ze de bal wel misslaan inzake doelgroep. Van een Billie Eilish/Lizzo/Dua Lipa/Taylor Swift kan je tenminste nog zeggen dat die volop bij Stubru gedraaid worden en zelfs Afrekeninghitjes scoren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.871
6.046
Maar ze moeten dus wachten op een artiest. Billy is nu aangekondigd voor Sziget, dan zou je verwachten dat RW binnen nu en een week toch ook met Billy zou kunnen komen mochten ze haar geboekt hebben?
Morgen kan toch perfect?
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Enige probleempje met Billie Eilish is wel dat ze op de laatste dag van Sziget (de 15de) speelt. En dat ze speciaal om haar te strikken zelfs een dagje naar achter geschoven zijn.

Wil dat zeggen dat ze zo lang in EU blijft, of ze na een rondje Opener/Roskilde/Mad Cool/NOS Alive/Rock Werchter weer even naar de VS gaat (voor Lollapalooza bvb) en dan pas terug in Europa is voor Sziget en R+L…
Dat laatste klinkt best aannemelijk. Valt me sowieso de laatste jaren wel op dat veel grote acts er een lange zomer van maken waarbij ze tussendoor ook op en neer vliegen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.428
6.088
Blijf zelf toch een beetje de hoop op Kendrick Lamar houden voor de vrijdag. Zie die liever dan Eilish. En Eilish en Lamar zou wel teveel van het goede zijn zeker?
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Als ik mag blijven met wildcards gooien die nog geen data hebben...

Lady Gaga. Stond dit jaar in Nederland, maar sloeg Belgie over. Die zou ook heel plots met een zomertour kunnen komen voor wat selectieve grote gigs.

En ja...nu ben ik gewoon luidop aan het dromen, Gaga stond er in 2009 dacht ik al eens in de tent.
lady Gaga heeft het in België ook gewoon moeilijk met een Sportpaleis. Dus niet echt de naam die je anno 2023 op Werchter als 'grote' headliner kunt neerzetten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.874
8.491
Dat laatste klinkt best aannemelijk. Valt me sowieso de laatste jaren wel op dat veel grote acts er een lange zomer van maken waarbij ze tussendoor ook op en neer vliegen.
Ja en als je kijkt naar een Roskilde, dan hebben die elk jaar wel 1 larger than life popster, en dat onbreekt daar tot nu toe nog. Dan kan ik me voorstellen dat zo’n Roskilde heel hard gaat trekken aan een Billie Eilish. Als daar nog eens bijkomt dat veel festivals een grote headliner armer zijn en ook op zoek moeten…

Maar goed, kan ook een gigantische tunnelvisie zijn. Een veel kleiner tunneltje is nog ACDC, geruchtje voor Hellfest en die gaan heel binnenkort iets delen. Maar dat lijkt me dan geen act waarvoor die Ken ‘heel happy’ zou zijn, zijn posts een beetje volgende.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.871
6.046
Over Lizzo in het Sportpaleis; zit momenteel bij zitplaatsen in eerste en tweede ring op quasi elke plek aan de laatste enkele rijen en staanplaatsen zullen ook wel bijna uitverkocht zijn. Niet aan een rotvaart uitverkocht, maar ze gaat 't denk ik tegen februari wel klaarspelen, denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken