Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Laat ons ook hopen dat Rock Werchter notitie genomen heeft van de hiphopshows op Pukkelpop en eindelijk eens déftige hiphopnamen boekt ipv de Polo G's of Kid Larois van deze wereld (ik denk bv maar aan Dave en Little Simz die beide met een liveband op het podium staan en prachtige shows afleveren).
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en mattman

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.278
Ik denk dat Pukkelpop dan notie heeft genomen van Werchter, want little Simz stond er al in 2018.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.881
8.506
Ik denk dat Pukkelpop dan notie heeft genomen van Werchter, want little Simz stond er al in 2018.
Voor Grey Area, voor Sometimes I Might Be Introvert. Eigenlijk nog te vroeg (en vooral omdat ze een package deal met Gorillaz was).
Als er een jaar is waarin je haar moest hebben, dan was het dit jaar.

Met gemak weer het beste wat ik gezien heb in Pukkelpop.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.875
6.047
Laat ons ook hopen dat Rock Werchter notitie genomen heeft van de hiphopshows op Pukkelpop en eindelijk eens déftige hiphopnamen boekt ipv de Polo G's of Kid Larois van deze wereld (ik denk bv maar aan Dave en Little Simz die beide met een liveband op het podium staan en prachtige shows afleveren).
Ook veel meuk natuurlijk lol.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.968
2.015
Laat ons ook hopen dat Rock Werchter notitie genomen heeft van de hiphopshows op Pukkelpop en eindelijk eens déftige hiphopnamen boekt ipv de Polo G's of Kid Larois van deze wereld (ik denk bv maar aan Dave en Little Simz die beide met een liveband op het podium staan en prachtige shows afleveren).
Als het even kan moet Werchter allesbehalve een voorbeeld aan Pukkelpop nemen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.151
5.454
Laat ons ook hopen dat Rock Werchter notitie genomen heeft van de hiphopshows op Pukkelpop en eindelijk eens déftige hiphopnamen boekt ipv de Polo G's of Kid Larois van deze wereld (ik denk bv maar aan Dave en Little Simz die beide met een liveband op het podium staan en prachtige shows afleveren).
Een lege dance hall helpt wel niet
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.881
8.506
Een lege dance hall helpt wel niet
Voor Simz? Vond dat eigenlijk gezien alles goed meevallen. Stond redelijk vooraan en vond het er goed druk.

Maar wel een leuke trend op Pukkelpop dat je maar 5 minuten op voorhand moet komen om een goede plek te hebben, eender waar. Headliner of niet.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.133
10.410
Ik denk dat we er niet aan gaan ontkomen, maar Arctic Monkeys hoeft van mij niet op RW 2023 te verschijnen. Ik ben al niet zo'n fan van hun show en de reacties op de huidige tour zijn mij te gemengd. Je moet blijkbaar best fan zijn om het te kunnen waarderen.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Ik denk dat we er niet aan gaan ontkomen, maar Arctic Monkeys hoeft van mij niet op RW 2023 te verschijnen. Ik ben al niet zo'n fan van hun show en de reacties op de huidige tour zijn mij te gemengd. Je moet blijkbaar best fan zijn om het te kunnen waarderen.
Verkochten hun dag, ondanks toch nog enkele sterke namen erbij, ook niet uit op PKP. Mijn gevoel is toch dat de échte hoogdagen van deze band toch wat achter de rug zijn. Niet geholpen door hun toch wat zwakke headlineshows van de laatste jaren (naar mijn bescheiden mening natuurlijk).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.881
8.506
Verkochten hun dag, ondanks toch nog enkele sterke namen erbij, ook niet uit op PKP. Mijn gevoel is toch dat de échte hoogdagen van deze band toch wat achter de rug zijn. Niet geholpen door hun toch wat zwakke headlineshows van de laatste jaren (naar mijn bescheiden mening natuurlijk).
Tja. Pukkelpop verkoop natuurlijk zelden uit. Zelfs Kendrick plus Imagine Dragons lukte dat niet. Het verbaast me zelfs dat die zaterdag nog eens (op de valreep) ouderwets uitverkocht was. Leuk voor Tame Impala wel, die echt een revanche deden na de teleurstellende opkomst in 2019. Vol veld en een uitzinnig publiek.

AM verkocht anders wel hun dag op RW18 uit trouwens, natuurlijk met Nick Cave als sterke co-headliner (en een dik dagprogramma). Die gaat RW volgend jaar wederom niet laten liggen gok ik.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.391
1.896
Laat ons ook hopen dat Rock Werchter notitie genomen heeft van de hiphopshows op Pukkelpop en eindelijk eens déftige hiphopnamen boekt ipv de Polo G's of Kid Larois van deze wereld (ik denk bv maar aan Dave en Little Simz die beide met een liveband op het podium staan en prachtige shows afleveren).
Ik denk dat 22 eerder een hick up was in dat segment. Als je de affiches van pakweg 18 en 19 er naast legt staat er wel kwaliteitsvolle hip hop op de affiche.
Altijd confronterend wel, die affiches terug kijken en er namen op zien die je eigenlijk pas later bent beginnen waarderen. Ik zou op dit moment op die RW18 of RW19 editie nooit hetzelfde parcours doen :unsure: .
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion en Joslittel

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.968
2.015
Waarom niet? Na vaker naar RW geweest te zijn nu nog eens Pukkelpop te doen, voelt het op veel vlakken aan als een verademing hoor.
Ik ben vrijdags geweest. Voor Slipknot maar voor de rest was het maar zeer karig naar mijn smaak. Ook andere dagen weinig dat ik zou willen zien op al die podia.

Pukkelpop is een bepaalde weg ingeslagen en dat is hun goed recht, maar 1 die mij minder in dat festival doet interesseren dus neen, voor mij hoeft Werchter daar niet naar te kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.875
6.047
En dat met de toevoeging van de Backyard en in de tenten vrijwel altijd een gitaarband aan het ratelen. Zaterdag had je quasi de hele dag (post-)punks, gisteren heel wat cross-over bands.. Als je enkel focust op de meuk die op mainstage staat, mja.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.995
3.678
Voor Simz? Vond dat eigenlijk gezien alles goed meevallen. Stond redelijk vooraan en vond het er goed druk.

Maar wel een leuke trend op Pukkelpop dat je maar 5 minuten op voorhand moet komen om een goede plek te hebben, eender waar. Headliner of niet.
Alleen bij AM meegemaakt dat het (te) druk was (hype). Verder echt overal een top plek bemachtigd en we gingen steevast 20 minuutjes op voorhand.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.995
3.678
Verkochten hun dag, ondanks toch nog enkele sterke namen erbij, ook niet uit op PKP. Mijn gevoel is toch dat de échte hoogdagen van deze band toch wat achter de rug zijn. Niet geholpen door hun toch wat zwakke headlineshows van de laatste jaren (naar mijn bescheiden mening natuurlijk).
Het is een heerlijke band om in een combi met een Arcade Fire of The National te programmeren, maar een dag alleen dragen moeten ze niet doen. Volgend jaar Tame Impala op Werchter, toch zeker?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.995
3.678
Monkeys gaan trouwens een zaaltour doen in het voorjaar. Kan ook zijn dat ze in de zomer in USA zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken