Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.443
4.596
Prijs laat zakken?
Denk niet dat Werchter valt onder a ‘select few special dates’. Dan eerder een global citizen of iets dergelijks.
Metallica komt graag naar Werchter, ze passen er vaak zelfs hun tour voor aan, dan ga je ook gewoon minder betalen voor die Band. Ik durf er voor wedden dat moest metallica op graspop staan dat ze een pak meer gaan moeten betalen voor de booking dan werchter.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Misschien valt RW wel onder die speciale dates en komen ze daar ook nog 1 speciale set spelen.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.748
2.428
Het doet me toch vermoeden dat ze gewoon Werchter zullen doen, of een afgeleide daarvan.
Mocht het Oostende geworden zijn, hadden ze dat gewoon wel meegenomen in de aankondiging.

Werchter zal wel verhinderen dat ze dat nu al mee aankondigen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Metallica in 2024 weer RW zou ik een overkill vinden. Nieuw album maakt daarin niet het verschil. Ik hoop dat ze dan op een eigen Werchter event worden gezet (of nog beter: Graspop) zodat op RW ruimte is voor een wat frissere set namen.
Met RATM in het verschiet zie ik ze Metallica wel op een los event zetten.

Maar soit, eerst concentreren op 2023 nog he.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Met RATM in het verschiet zie ik ze Metallica wel op een los event zetten.

Maar soit, eerst concentreren op 2023 nog he.
Zou ook 2023 kunnen worden toch? Vrij in het Werchterweekend, ze kondigen nog een paar special dates aan, verkoopt altijd als een trein....

Ik zou er iig niet gek van opkijken als ze met een special set weer komen headlinen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.915
8.559
Zou ook 2023 kunnen worden toch? Vrij in het Werchterweekend, ze kondigen nog een paar special dates aan, verkoopt als een trein....

Ik zou er iig niet gek van opkijken als ze met een special set weer komen headlinen.
Op RW zijn toch geen 2 lege dagen meer over? Los daarvan zie ik ze niet et dat concept op RW staan. (Dat nog volledig los van het feit dat ze er dit jaar stonden).

Zoals Jimmy al aangaf: zal pas in 2024 in Belgie zijn en zie ze vast wel iets op de Werchterweide doen. Voor of na het festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Ja, verwachtte ze ook niet zo zeer met dat concept als ze kwamen. Eerder gewoon als return booking met een speciale set speciaal voor RW oid.

Maar inderdaad, gaat niet gebeuren.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Ja, verwachtte ze ook niet zo zeer met dat concept als ze kwamen. Eerder gewoon als return booking met een speciale set speciaal voor RW oid.

Maar inderdaad, gaat niet gebeuren.
Als ze maar één keer optreden dan is een speciale set wel erg lastig. 75% van de set op een festival van Metallica staat al zo goed als vast. En je krijgt een volksopstand als ze de klassiekers niet spelen. Dus lijkt me verder uitgesloten voor 2023.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Voor en na Werchter ten tonele. Misschien ook Roskilde, DTRH en Glastonbury. Heeft in het verleden al dagen achter elkaar opgetreden. Shoe-in.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
Metallica komt graag naar Werchter, ze passen er vaak zelfs hun tour voor aan, dan ga je ook gewoon minder betalen voor die Band. Ik durf er voor wedden dat moest metallica op graspop staan dat ze een pak meer gaan moeten betalen voor de booking dan werchter.
Dat minder betalen geloof ik niet zo in. Metallica komt graag, maar verkopen ook hun dag makkelijk uit. Prijzen die in het verleden bekend waren, dan behoorde Metallica tot de duurdere headliners van Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Staat eind februari nog in het Sportpaleis en dat is meteen het enige minpunt. Zijn nog zat tickets beschikbaar als je zo even kijkt.
Ja Sportpaleis loopt niet helemaal lekker. Lizzo zullen ze wel even mee wachten qua aankondiging als die er staat.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Ja Sportpaleis loopt niet helemaal lekker. Lizzo zullen ze wel even mee wachten qua aankondiging als die er staat.
Kan wel ja. Zal niet uitverkopen, maar als je 80% van je zaal verkoopt dan doe je het gewoon prima denk ik. Zeker voor iemand die nog nauwelijks in België heeft opgetreden en het dus gewoon van haar faam en hits moet hebben..
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Ja Sportpaleis loopt niet helemaal lekker. Lizzo zullen ze wel even mee wachten qua aankondiging als die er staat.
Vind het persoonlijk wel een grote stap. Ondanks haar groeiende populartiteit. De enige show in België voor deze was Barn opener in 2019. Om dan direct Sportpaleis te doen en zoals hier geopperd wordt co-headliner... Straffe madam om dit te flikken.

Het nadeel aan België dat er geen deftige tussenzalen zijn. Lotto en Vorst met hun 8K, Sportpaleis met zen 23k, het is ineens een grote stap. Een zaal voor 13-15k dat missen we wel vind ik.
Zo zijn er toch nog bands die hier gaan passeren die beter een tussenzaal dan een Sportpaleis zouden doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Vind het persoonlijk wel een grote stap. Ondanks haar groeiende populartiteit. De enige show in België voor deze was Barn opener in 2019. Om dan direct Sportpaleis te doen en zoals hier geopperd wordt co-headliner... Straffe madam om dit te flikken.

Het nadeel aan België dat er geen deftige tussenzalen zijn. Lotto en Vorst met hun 8K, Sportpaleis met zen 23k, het is ineens een grote stap. Een zaal voor 13-15k dat missen we wel vind ik.
Zo zijn er toch nog bands die hier gaan passeren die beter een tussenzaal dan een Sportpaleis zouden doen.
*Paleis 12 verweest in een hoekje*
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken