Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.131
10.397
Ik begin misschien dingen te zien, maar RW verandert voor het eerst (denk ik?) hun profielfoto opnieuw na een aankondiging. Zou er geen tip in zitten naar een volgende aankondiging? Deze keer bliksemschicht, dus iets harder of eventueel Arctic Monkeys? Of AC/DC?

Ben me waarschijnlijk echt gewoon dingen aan het wijsmaken hoor, want zou de link tussen foto 1 en Stromae al niet kunnen vinden.
Lightning Crashes --> Live!
 
  • Leuk
  • Confetti
Waarderingen: zero en theblackmadness

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.747
2.423
Volgens mij is de profielfoto gewoon wat vluchtig gemaakt gisteren om toch maar iets van leven in de brouwerij te brengen.

1665570825750.png

Precies op die "RW" is nogal slecht uitgeknipt in photoshop (je ziet nog een klein wit randje).
De designer is er vandaag nog eens voor gaan zitten en kwam met een beter, leesbaarder ontwerp.

1665570886415.png
 

Puzzles

Randprogramma
20 jan 2016
108
40
Zou Stromae dan 'de popheadliner' zijn of zouden we nog een Eilish of Swift mogen verwachten?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Zou Stromae dan 'de popheadliner' zijn of zouden we nog een Eilish of Swift mogen verwachten?
Valt bij Rock Werchter niet echt iets zinnigs over te zeggen vooraf. Kan prima nog één van die namen als laatste headliner en/of daaronder Florence + the Machine bijkomen. Kan ook niet gebeuren, geen vaste formule.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.876
8.492
Ik blijf Swift verwachten als ze een stadiontour doet. Die gaat nooit never in het KBS staan in Belgie.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.600
845
Op Boutique hadden we ook Gorillaz als co-headliner en als mede-publiekstrekker.
Dit betekent toch, als ze donderdag willen uitverkopen, dat er nog iets straf vooraf zal gaan?
Of doen ze bij een eendagsfestival meer moeite om grote(re) namen te boeken?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.430
6.088
Ik blijf Swift verwachten als ze een stadiontour doet. Die gaat nooit never in het KBS staan in Belgie.

Gezien de geruchten dat ze voor Glasto afvalt en ze haar daar, mits ze speelt, nu pas in 2024 verwachten zou ik daar niet teveel op hopen. Of ze skipt België, net als Lorde.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.874
6.046
Stromae is wel oké. M'n verwachtingen lagen waarschijnlijk te hoog, maar die show was gewoon prima op Boutique. Niet meer dan dat. Hielp ook niet dat het publiek echt énkel de hitjes van de eerste plaat kende. Denk dat 90 minuten gewoon te lang is met het oeuvre dat hij maar heeft.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.509
4.350
Stromae is wel oké. M'n verwachtingen lagen waarschijnlijk te hoog, maar die show was gewoon prima op Boutique. Niet meer dan dat. Hielp ook niet dat het publiek echt énkel de hitjes van de eerste plaat kende.
Ik vermoed dat het op RW zelf beter gaat werken, zeker in het donker
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Kan Stromae niet ook gewoon na Arctic Monkeys ofzo staan? Dan hoeft AM niet af te sluiten en heb je meteen een ijzersterke combo.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.874
6.046
Ik vermoed dat het op RW zelf beter gaat werken, zeker in het donker
Heeft niet per se met licht of donker te maken. Sure, de visuals kwamen niet vollédig door.. Maar showgewijs had ik er meer van verwacht en zeker niet zo hard leunend op al die tech-snufjes in z'n productie. Vond het bij die vorige tournee net knap dat ie in al z'n simpliciteit en met focus op vooral hém z'n nummers bracht.

Nu zie je schermen alle kanten op draaien en te gekke visuals, word je aangemaand tot een dansje idk.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.443
2.921
Stromae is natuurlijk gewoon een fantastische headliner voor Rock Werchter. In 2022 was het nog wel net iets meer spot-on, maar ook in 2023 lijkt me Stromae nog steeds een uitstekende artiest om bovenaan je affiche te hebben. Zoals anderen ook al aangaven, is zijn muziekcollectie niet per se heel groot, waardoor veel langer dan 90 minuten optreden er niet in zit. Maar de donderdag leent zich (is nog midden in de week) uitstekend voor 2-3 zeer populaire acts die alle tussen de 1:15 en 1:40 speeltijd krijgen. Zet hiervoor of hierna nog Kendrick Lamar en als support van deze twee nog een Bastille ofzo en ik weet zeker dat je dicht tegen uitverkopen aan gaat zitten.

Voor mij is het echter al zeker dat ik geen volledig weekend Rock Werchter ga pakken, omdat ik Stromae zo ongeveer de meest verschrikkelijke artiest vind. Maar dat ligt zeer zeker niet aan de maestro zelf, want hij is gewoon een wereldster of ik dat nu leuk vind of niet. Nu maar hopen voor mij dat ze dus niet gaan uitpakken met System of a Down op de ene dag en een Radiohead op een andere dag. Hoop wel 1 dag te kunnen gaan, maar dit zal dus al niet de donderdag worden ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Joslittel

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
Goede headliner voor rock Werchter maar had hem dit jaar sterker gevonden dan volgend jaar. Iedereen die Stromae wou zien heeft hem nu al gezien toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.994
3.677
Goede headliner voor rock Werchter maar had hem dit jaar sterker gevonden dan volgend jaar. Iedereen die Stromae wou zien heeft hem nu al gezien toch?
Ik volg het nog altijd niet, hij heeft pas 1x op Werchter gestaan. Alsof iedereen Muse, RHCP, The Killers, Foo Fighters en AM nog niet heeft kunnen zien? Loos argument imo.
 
  • Leuk
Waarderingen: SvenH23 en Paddy

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.430
6.088
Ik volg het nog altijd niet, hij heeft pas 1x op Werchter gestaan. Alsof iedereen Muse, RHCP, The Killers, Foo Fighters en AM nog niet heeft kunnen zien? Loos argument imo.
Staat naast festivals ook in zalen he. 4x een zaalshow in België, 5x een zaalshow in Nederland. Boutique. Lowlands. Met vermoedelijk exact dezelfde show. En dat allemaal in een tijdspan van een jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Gebruikers die dit onderwerp bekijken