Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.408
4.536
maar welke parameters gebruik je dan om dat in te schatten? jullie moeten toch ook de verkoopscijfers van uk, nederland, frankrijk en duitsland gezien hebben? Op welke basis beslis je dan, nee in Belgie gaan ze toch niet zo veel verkopen?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Mag toch hopen dat Paul met een nieuwe show aankomt dan volgende zomer.
Want dat met die twerkende robothond en 'do you want to go back to this application?' verdient onderhand toch ook wel de term 'belegen'...
Verder natuurlijk top boeking, een headline show op Rock Werchter is toch de kroon op zijn comeback. Maar mocht er iets leuks in de Barn staan is er ook wel kans dat ik het skip.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Dus we zijn er redelijk van overtuigd dat Arctic Monkeys en Muse in de lucht hangen... komen ze met Stromae, maar ook echt alleen Stromae?

(persoonlijke mening, vind dit raar, maar uiteraard is Stromae een prima naam voor Rock Werchter)
Headliners worden toch altijd alleen aangekondigd??
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.766
8.332
Ergens kunnen ze RW ook verkopen als de laatste show van zijn lange tour. En daarmee de laatste kans om hem te zien.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Sinds ik ga (2010):
1 x Stromae
3 x Muse
5 x Florence (waarvan 3 als (co)headliner)
Allen kregen op dezelfde wei hun eigen aparte dag.
Maak ervan wat je wil.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Heeft wel een groter RW headliner track record natuurlijk. Dus neen.
Ik reken enkel 2016 en 2019, want headliner. Da's maar één keer meer als headliner dan Stromae - en eigenlijk was Stromae een soort dance-afsluiter, want KoL was toen headliner. ;)
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Ik begin misschien dingen te zien, maar RW verandert voor het eerst (denk ik?) hun profielfoto opnieuw na een aankondiging. Zou er geen tip in zitten naar een volgende aankondiging? Deze keer bliksemschicht, dus iets harder of eventueel Arctic Monkeys? Of AC/DC?

Ben me waarschijnlijk echt gewoon dingen aan het wijsmaken hoor, want zou de link tussen foto 1 en Stromae al niet kunnen vinden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Ik reken enkel 2016 en 2019, want headliner. Da's maar één keer meer als headliner dan Stromae - en eigenlijk was Stromae een soort dance-afsluiter, want KoL was toen headliner. ;)
2015 Florence als sub toch ook prominent op het affiche.

Stromae wel als festivalafsluiter in 2014.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Ik reken enkel 2016 en 2019, want headliner. Da's maar één keer meer als headliner dan Stromae - en eigenlijk was Stromae een soort dance-afsluiter, want KoL was toen headliner. ;)
Sub voor FF maar erna toch gewoon co-head met FNM, ze kreeg toch meer speeltijd toen? Ik kan me wel vergissen daarin.
Waarom ik haar zoveel herhaling vind (want ik ben 1 van de grootste roepers bij haar) is omdat ik ze telkens gaan kijken ben die jaren met uitzondering van 2010.
Eigen schuld maar ben haar wel beu gezien 😉
Ik zet ze bij Muse in het 'meh' lijstje, ondanks ik ze beide graag bezig zie/hoor.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
dat zou ik kunnen begrijpen als er enkel zo veel kaarten verkocht werden in Uk, maar ik haal net aan dat die uitverkochte show over heel europa zaten, in al onze buurlanden maar België zou dan speciaal zijn en het niet kunnen? Dat gelooft toch niemand.

werchter 2011 is ook gewoon een verkeerd voorbeeld omdat ze toen een band laattijdig vervangen hebben. Hoe dan ook, een band die cultstatus verworven heeft en al meer dan 10 jaar niet meer in het land heeft opgetreden gaat gewoon volk aantrekken.
Een cultstatus? Ik snap dat er een lichte opflakkering is samen met de fall out boys van deze wereld, maar toch. Heb er nooit veel mee gehad.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Sub voor FF maar erna toch gewoon co-head met FNM, ze kreeg toch meer speeltijd toen? Ik kan me wel vergissen daarin.
Waarom ik haar zoveel herhaling vind (want ik ben 1 van de grootste roepers bij haar) is omdat ik ze telkens gaan kijken ben die jaren met uitzondering van 2010.
Eigen schuld maar ben haar wel beu gezien 😉
Ik zet ze bij Muse in het 'meh' lijstje, ondanks ik ze beide graag bezig zie/hoor.
Huh nee, gewoon een uur? En FNM was gewoon vervanger als headliner.

Als je voor de ene consequent bent, dan voor de andere ook. Als headliner stond ze er twee keer, geen 3, 4 whatever.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Dan zit je drie uur in een meeting en opeens hebben we de eerste echte RW naam! Hoe cool. Ik ben hier heel blij mee als eerste artiest. Ik heb hem nog nooit live gezien en ben enorm benieuwd naar zijn liveshow. Wil graag zelf eens beoordelen of die echt zo goed is. Dus een mooie eerste stap.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.026
Ik begin misschien dingen te zien, maar RW verandert voor het eerst (denk ik?) hun profielfoto opnieuw na een aankondiging. Zou er geen tip in zitten naar een volgende aankondiging? Deze keer bliksemschicht, dus iets harder of eventueel Arctic Monkeys? Of AC/DC?

Ben me waarschijnlijk echt gewoon dingen aan het wijsmaken hoor, want zou de link tussen foto 1 en Stromae al niet kunnen vinden.

Interessant
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Moet eerlijk zeggen, op het azijngezeur van mijn ''wel erg snel weer'' voor Stromae na, zou Arctic Monkeys - Stromae - Muse voor mij wel echt een sterk begin zijn richting een weekendticket.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious

Gebruikers die dit onderwerp bekijken