Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.392
3.337
Eén van de minste concerten die ik heb gezien dit jaar. Beetje The Strokes vibes, genoeg leuke nummers op plaat (al skippen ze er daar allebei ook genoeg van) maar live gewoon slecht. Blij dat ik ze niet óók nog op RW hoefde te zien.
Al was AM inderdaad ook saai.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.412
1.831
Hun muzikale keuzes zijn inderdaad op en top Brits.
Verder heb je gelijk dat ik hun groepje nu niet per se naast mij zou willen hebben tijdens het optreden van mijn favoriete band, echt het stereotype van de irritante Britten in het buitenland.
Maar ik kan wel enorm van hun reportages ja, blijft echt entertainend en altijd fijn om te zien hoe ze de tijd van hun leven hebben.
Scheelt wat dat betreft wel echt dat ze nooit zo ver vooraan gaan staan. Ik vind het heerlijk om naar te kijken, maar vind hun muzieksmaak ook mwah mwah en ik zou ook niet zo snel gaan staan kotsen in een container midden op een festivalterrein.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Eén van de minste concerten die ik heb gezien dit jaar. Beetje The Strokes vibes, genoeg leuke nummers op plaat (al skippen ze er daar allebei ook genoeg van) maar live gewoon slecht. Blij dat ik ze niet óók nog op RW hoefde te zien.
Al was AM inderdaad ook saai.
Ja, las het al. Jammer hoor, zeker in contrast met de erg positieve recensies van de shows deze tour (en die van die vorige Werchtershow die steevast in lijstjes van beste RW shows ooit staat).

De vergelijking met The Stokes schrik ik wel van, aangezien Damon en Julian zowat tegenpolen zijn. Julian is vaak apathisch en afstandelijk en too cool for school terwijl Damon letterlijk elke keer dat ik ‘m zag wérkt op het podium. Een van de meest energieke performers die ik ken. Toch een groot verschil met Cascablancas (en Turner…).

Hoe dan ook, viel me gewoon hoeveel Blur hype er toch wel hangt nu. Benieuwd voor Lokeren. Ik zal hier zeker m’n bevindingen delen. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Ja, wilde ook zeker niet je enthousiasme temperen! Lijkt erop dat Ziggo inderdaad een offday was als je die andere reviews leest. Kijk uit naar je verslag!
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.392
3.337
De vergelijking met The Stokes schrik ik wel van, aangezien Damon en Julian zowat tegenpolen zijn. Julian is vaak apathisch en afstandelijk en too cool for school terwijl Damon letterlijk elke keer dat ik ‘m zag wérkt op het podium. Een van de meest energieke performers die ik ken. Toch een groot verschil met Cascablancas (en Turner…).
Hij was in ieder geval even dronken als Julian. En hij is natuurlijk verre van een geweldige zanger.
Had na Roskilde ook aangegeven dat hij zich tot dan afvroeg waar deze reünie eigenlijk voor was. Roskilde en Wembley maakten het het waard.
En tja, het was gewoon echt geen goede show. Alle recensies liegen er niet om.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
En hij is natuurlijk verre van een geweldige zanger.
Die avond misschien wel, kan ik niet over meespreken. Was dan inderdaad misschien dronken of high. Maar in het verleden al veel sterke vocale prestaties gehoord hoor van Albarn. RW14 was op dat vlak zelfs uitstekend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Eén van de minste concerten die ik heb gezien dit jaar. Beetje The Strokes vibes, genoeg leuke nummers op plaat (al skippen ze er daar allebei ook genoeg van) maar live gewoon slecht. Blij dat ik ze niet óók nog op RW hoefde te zien.
Al was AM inderdaad ook saai.
Heb zelf The Strokes en Blur in zowat dezelfde setting gezien (laat op de nacht in Primavera). Dan was Blur toch 10x beter, hoewel ik meer met de muziek van The Strokes heb. Denk dat het wel had gewerkt op RW hoor.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.084
5.339
Achteraf bekeken valt het mij toch op hoeveel hype er is voor Blur hoor.

Lokerse op een dinsdagavond al even stijf uitverkocht, ondertussen heel veel vraag naar op TS (zo’n 2000 zoekenden), enorm veel media coverage, alweer de derde week bovenaan de Afrekening….

Blijf me niet van de indruk ontdoen dat deze band nogal onderschat werd door de organisatie.
Beetje wishful thinking… sorry.
Staan gewoon op hun plek daar in Lokeren, tenminste allemaal mensen die er speciaal voor hen staan. Had je op RW nooit gehad.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.118
4.201
Die avond misschien wel, kan ik niet over meespreken. Was dan inderdaad misschien dronken of high. Maar in het verleden al veel sterke vocale prestaties gehoord hoor van Albarn. RW14 was op dat vlak zelfs uitstekend.
Uitstekend? Mwa, niet echt. Albarn leek wel high toen.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Ik vond Blur op RW vooral goed door de uitgebreide live band.
Toeren ze weer met blazers en vocals, of is het een uitgedunde band dit keer?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Uitstekend? Mwa, niet echt. Albarn leek wel high toen.
Niks van gemerkt. Die solo show in 2014 heeft toen veel indruk op mij gemaakt. Beste RW show van 2014, zonder twijfel. Tent stond op zijn kop ook.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.118
4.201
Niks van gemerkt. Die solo show in 2014 heeft toen veel indruk op mij gemaakt. Beste RW show van 2014, zonder twijfel. Tent stond op zijn kop ook.
Stromae 😘


Ik doelde op Blur in 2013 kom ik nu achter. Solo in 2014, heb ik niet gezien. Dus kan ik niet over oordelen. Recensies over 2013 waren btw wel enthousiast, maar ons kon het niet bekoren.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken