Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

LIBOH

Campingartiest
26 jan 2023
50
31
Heb meerdere mensen dat hier wel zien zeggen
Dit ging volgens mij over dat men Editors niet als (sub)headliner act wilde hebben op de mainstage omdat dan er een spot minder zou zijn voor de acts die liever wilde zien (sub)headlinen Foo Fighters, Billie Eilish etc. ,maar omdat ze in de Barn staan is het wel oké omdat dat dan niet ten laste van een hoge mainstage spot gaat.

MrScissorhands

Campingartiest
23 mei 2023
63
28
We wisten toch maar pas dat ze in The Barn gingen staan nadat de rest van de affiche al bekend was ? Ik denk niet dat er dan nog op Foo Fighters of zo moest gehoopt worden.

Nielso

Playlistbediener
11 mei 2022
12
8
Wat denken jullie van Alt-J als vervanger van Stromae? Staan dit weekend op core festival. Hebben een gat in hun agenda tussen 23/06 en zaterdag 1/07 spelen ze in la douce France.

• Leuk
Waarderingen: Nelios

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
10.532
4.100
Die stonden als ik het goed gezien heb in de clashfinder vorig jaar rond 21u in de Barn.

pigital

Dagopener
15 okt 2018
539
350
Wat denken jullie van Alt-J als vervanger van Stromae? Staan dit weekend op core festival. Hebben een gat in hun agenda tussen 23/06 en zaterdag 1/07 spelen ze in la douce France.
Als het echt zou moeten zouden die wel Sam Fender z’n plekje kunnen vervangen. Maar laat ons hopen dat dat niet vervangen moet worden :)

• Leuk
Waarderingen: jarne

LIBOH

Campingartiest
26 jan 2023
50
31
We wisten toch maar pas dat ze in The Barn gingen staan nadat de rest van de affiche al bekend was ? Ik denk niet dat er dan nog op Foo Fighters of zo moest gehoopt worden.
Dacht dat t eigenlijk meteen wel duidelijk was dat het de Barn zou worden aan de hand van de positie op de flyer of op de site.
Volgens mij was Liam Gallagher er later nog bij gekomen op de main, waar men toch nog op iets groter hadden gehoopt. Maar ja, iedereen hoopt natuurlijk altijd op iets groters. ;)

• Leuk
Waarderingen: Paddy

MrScissorhands

Campingartiest
23 mei 2023
63
28
alt-J wordt het niet. Niet groot genoeg en inderdaad vorig jaar in The Barn gespeeld. Zelfs op Best Kept Secret vorig jaar werd in vraag gesteld of die een headline spot verdienden.

Anderzijds zou het wel kunnen dat ze na CORE dit weekend dan toch gewoon maar Angèle aankondigen.

• Verdrietig
Waarderingen: Nelios

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
11.364
5.310
alt-J wordt het niet. Niet groot genoeg en inderdaad vorig jaar in The Barn gespeeld. Zelfs op Best Kept Secret vorig jaar werd in vraag gesteld of die een headline spot verdienden.

Anderzijds zou het wel kunnen dat ze na CORE dit weekend dan toch gewoon maar Angèle aankondigen.
Little Simz had ookspronkelijk op de main gestaan die donderdag. Lijkt me, zeker na CORE, eentje die ze onder fast-dial kunnen raadplegen als bijvoorbeeld een Sam Fender uitvalt.

MrScissorhands

Campingartiest
23 mei 2023
63
28
Laten we er nog niet vanuit gaan dat hij vervangen moet worden, maar laat ons ook hopen dat ze daar bij Rock Werchter wél op voorbereid zijn. Little Simz zou dan inderdaad mooie vervanging zijn.

Welke Belgische band zou dit jaar trouwens de super-sub van dienst zijn voor vervangingen, zoals Charlotte Adigéry & Bolis Pupul vorig jaar ?
Bluai voor iets in een tent ? Whispering Sons voor iets op de main ?

Vicarious

Randprogramma
10 jul 2022
151
93
He wat? Dus als eenmaal de kruizen en zijn heb je pech ongeacht de leegloop in de zaal? Wat is dit voor flauwekul. Dus een act staat halverwege hun set wellicht voor een halflege zaal te spelen met hongerige fans buiten te wachten en die mogen er dan niet in?? Omdat er anders een continue in en uitstroom van bewegende mensen is... Ja duh het is een festival. Als t nu geplaceerd met een stoel zou zijn voor een cabaret act ofzo kan ik t nog vatten.
Het probleem is dat mensen gewoon vanachter in de tent blijven plakken waardoor het lijkt dat de tent nog volzit, maar eens je door die drukte aan de ingang geraakt is er meestal een zee van ruimte in het midden.

pigital

Dagopener
15 okt 2018
539
350
Laten we er nog niet vanuit gaan dat hij vervangen moet worden, maar laat ons ook hopen dat ze daar bij Rock Werchter wél op voorbereid zijn. Little Simz zou dan inderdaad mooie vervanging zijn.

Welke Belgische band zou dit jaar trouwens de super-sub van dienst zijn voor vervangingen, zoals Charlotte Adigéry & Bolis Pupul vorig jaar ?
Bluai voor iets in een tent ? Whispering Sons voor iets op de main ?
Brihang voor de KluB C. Zie die nog plekje van Slowthai pakken :)

Dr. Hannibal

Subheadliner
24 nov 2013
4.524
3.600
Het probleem is dat mensen gewoon vanachter in de tent blijven plakken waardoor het lijkt dat de tent nog volzit, maar eens je door die drukte aan de ingang geraakt is er meestal een zee van ruimte in het midden.
Je zou toch denken dat evenementen security er een beetje voor opgeleid is dat soort dingen te zien, en zich niet te laten misleiden door het beeld van alleen achterin. Maar blijkbaar is dat toch erg lastig.

Ik begrijp eigenlijk sowieso niet helemaal waarom het op Werchter met al die krampachtige kruizen geregeld moet worden, terwijl bijvoorbeeld op Graspop alles altijd open is. Zelfs geen gesloten voorvakken bij de main. Voelt altijd veilig en relaxt. Toch ander publiek, meer gemoedelijke sfeer?

• Leuk
Waarderingen: Greyhound

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
2.558
2.528
Je zou toch denken dat evenementen security er een beetje voor opgeleid is dat soort dingen te zien, en zich niet te laten misleiden door het beeld van alleen achterin. Maar blijkbaar is dat toch erg lastig.

Ik begrijp eigenlijk sowieso niet helemaal waarom het op Werchter met al die krampachtige kruizen geregeld moet worden, terwijl bijvoorbeeld op Graspop alles altijd open is. Zelfs geen gesloten voorvakken bij de main. Voelt altijd veilig en relaxt. Toch ander publiek, meer gemoedelijke sfeer?
ja ander publiek idd

pigital

Dagopener
15 okt 2018
539
350
Je kan in de Barn ook enkel maar binnen langs die achterkant. Als het daar opeen gepakt staat is het nutteloos om daar mensen binnen te laten en nog meer op te pakken tenzij mensen naar voor bewegen :)

MrScissorhands

Campingartiest
23 mei 2023
63
28

Van dat gesloten voorvak voor de main ben ik wel een voorstander. Niks zo irritant als al een uur plaats aan het innemen zijn voor iets dat je echt wil zien, om dan nét als het begint een bende dronkaards met liters bier die plots uit het niets komen voorgedrongen...

Met dat gesloten voorvak staan daar tenminste de mensen die de band echt willen zien. Als je de hele tijd over en weer pintjes wil gaan halen en staan leuteren, sta dan ergens anders.

Gebruikers die dit onderwerp bekijken