Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Raoul

Gouden Tip
17 jun 2015
329
227
1. Sculptures of Anything goes (The Car)
2. Four out of Five (TBHC)
3. Big Ideas (The Car)
4. Body Paint (The Car)
5. One Point Perspective (TBHC)
6. There'd Better Be A Mirrorball (The Car)
7. Cornerstone (Humbug)
8. Black Treacle (SIAS)
9. Do Me A Favour (FWN)
10. Mardy Bum (WPSIATWIN)
11. Do I Wanna Know? (AM)
12. Teddy Picker (FWN)
13. Crying Lightning (Humbug)
14. A Certain Romance (WPSIATWIN)
15. The View From The Afternoon (WPSIATWIN)
16. Fluorescent Adolescent (FWN)
17. R U Mine? (AM)
18. 505 (FWN)
19. I Bet You Look Good On The Dancefloor (WPSIATWIN)
20. Brianstorm (FWN)
21. When The Sun Goes Down (WPSIATWIN)
Ik vind deze setlist dus echt alle kanten op gaan. Die moeilijke liedjes gaan denk ik niet werken op die gigantische mainstage op dag 4 als afsluiter van het festival.

Ook mis ik hier een hoop nummers. Dancing Shoes, Riot Van (wat mij betreft spelen ze het hele eerste album integraal aangevuld met nummers tot en met AM). Oud? Ja. Gaat dat werken? Zeker te weten!

Ik hoop gewoon op een rock n roll setlist. Desondanks is de planning vooralsnog om helemaal vooraan te staan bij QOTSA & AM. Dat lijkt me wel wat om het weekend mee af te sluiten.

Maar laten we eerst überhaupt op een tijdschema wachten!

HollandiaFCB

Geliefde act
24 jan 2016
1.948
2.432
Ik vind deze setlist dus echt alle kanten op gaan. Die moeilijke liedjes gaan denk ik niet werken op die gigantische mainstage op dag 4 als afsluiter van het festival.

Ook mis ik hier een hoop nummers. Dancing Shoes, Riot Van (wat mij betreft spelen ze het hele eerste album integraal aangevuld met nummers tot en met AM). Oud? Ja. Gaat dat werken? Zeker te weten!

Ik hoop gewoon op een rock n roll setlist. Desondanks is de planning vooralsnog om helemaal vooraan te staan bij QOTSA & AM. Dat lijkt me wel wat om het weekend mee af te sluiten.

Maar laten we eerst überhaupt op een tijdschema wachten!
Het weekend kan echt héérlijk afgesloten worden met die 2!
Het nieuwere werk van AM kan mij prima bekoren, maar ik ben wel een beetje fanboy. Het nieuwe past waarschijnlijk beter in een zaal/theater (met fans), maar ze gaan er toch wat van spelen natuurlijk.
Ik hoop vooral dat ze aan het einde nog gaan knallen, zodat het weekend ook op die manier afgesloten wordt

emilejol

Gouden Tip
1 sep 2020
398
213
1. Sculptures of Anything goes (The Car)
2. Four out of Five (TBHC)
3. Big Ideas (The Car)
4. Body Paint (The Car)
5. One Point Perspective (TBHC)
6. There'd Better Be A Mirrorball (The Car)
7. Cornerstone (Humbug)
8. Black Treacle (SIAS)
9. Do Me A Favour (FWN)
10. Mardy Bum (WPSIATWIN)
11. Do I Wanna Know? (AM)
12. Teddy Picker (FWN)
13. Crying Lightning (Humbug)
14. A Certain Romance (WPSIATWIN)
15. The View From The Afternoon (WPSIATWIN)
16. Fluorescent Adolescent (FWN)
17. R U Mine? (AM)
18. 505 (FWN)
19. I Bet You Look Good On The Dancefloor (WPSIATWIN)
20. Brianstorm (FWN)
21. When The Sun Goes Down (WPSIATWIN)
Wanneer speelden ze When The Sun Goes Down? Die spelen ze zelden de laatste tijd…!

parelconfituur

Dagopener
7 dec 2019
690
663
Ook al weet je wat er komt, Stromae was een bom in Paleis 12.
Kijk toch al uit naar RW.

Enige wat enigzins kan storen, is dat er werkelijk niks spontaan is aan de performance. Van de robothond die het jasje aanreikt tot de dansinitiatie voor Santé tot het a capella afsluiten met Mon Amour. Als je de show vorig jaar ergens zag, dan weet je exact welke show je dit jaar gaat zien, of dat nu in Werchter of Rijsel of waar dan ook is.

Stromae is op die manier s'werelds meest indrukwekkende deja vu aan het worden.

• Leuk
Waarderingen: Vicarious en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
10.551
4.129
Ik zou ook vrijdag maar heb de tickets verkocht. Geen spijt van als ik dit lees. Heb de theatershow al in Afas gezien vorig jaar.

Als je de show nog niet gezien hebt ga je genieten. Maar 1 keer was voor mij wel genoeg.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
11.384
5.337
Ik zou ook vrijdag maar heb de tickets verkocht. Geen spijt van als ik dit lees. Heb de theatershow al in Afas gezien vorig jaar.

Als je de show nog niet gezien hebt ga je genieten. Maar 1 keer was voor mij wel genoeg.
Is die AFAS show niet maar een uurtje? Een soort showcase? Want dan zit er wel nog veel verschil tussen die show en de huidige.

Hoop dat hij op RW toch wel wat andere truukjes gaat bovenhalen dan vorig jaar in Werchter.

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
10.551
4.129
Is die AFAS show niet maar een uurtje? Een soort showcase? Want dan zit er wel nog veel verschil tussen die show en de huidige.

Hoop dat hij op RW toch wel wat andere truukjes gaat bovenhalen dan vorig jaar in Werchter.
Ja klopt. Die tourende show is wat langer. Iets van 6 liedjes meer. Maar ik heb het wel gezien.

RW zal denk ik wel 1 op 1 worden met Boutique.

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
2.707
742
Die Racine carrée-tour die ik gezien heb op Rock Werchter 2014 liet ook geen ruimte voor spontaniteit als ik het mij goed herinner. Het is meer acteren, dus volgens een scenario inderdaad.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
11.384
5.337
Die Racine carrée-tour die ik gezien heb op Rock Werchter 2014 liet ook geen ruimte voor spontaniteit als ik het mij goed herinner. Het is meer acteren, dus volgens een scenario inderdaad.
Vind deze show nog sterker zelfs, je gaat genieten! Bizarre show. Alleen hoop(te) ik dat hij dat scenario wat zou aanpassen op zijn tweede show in een jaar op diezelfde main stage.

Nuja, verwacht daar weinig van.

jimmywe

Sunset slot
21 feb 2014
3.168
1.966
Ja klopt. Die tourende show is wat langer. Iets van 6 liedjes meer. Maar ik heb het wel gezien.

RW zal denk ik wel 1 op 1 worden met Boutique.
Als je het dan toch wil opmerken... Te Quiero zal er op RW wel bijzitten 😅

Zowel nu als toen in 2013/2014 heeft hij zijn scenario inderdaad. Maar kom, het is nu niet zo dat een ACDC of Kiss al 40 jaar een ander scenario hebben. Of een David Byrne die toch al even bezig is met zijn American Utopia; blijft altijd even geweldig.
Kan er op zich wel van genieten dat een performance tot in de puntjes in orde is. En er zaten best wel wat spontane momenten bij, het was ook zichtbaar emotioneel met zijn zoontje opzij op het podium.

Maar deze show in het donker, dat gaat gewoon het verschil zijn met Boutique vorig jaar.

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
10.551
4.129

Zowel nu als toen in 2013/2014 heeft hij zijn scenario inderdaad. Maar kom, het is nu niet zo dat een ACDC of Kiss al 40 jaar een ander scenario hebben. Of een David Byrne die toch al even bezig is met zijn American Utopia; blijft altijd even geweldig.
Kan er op zich wel van genieten dat een performance tot in de puntjes in orde is. En er zaten best wel wat spontane momenten bij, het was ook zichtbaar emotioneel met zijn zoontje opzij op het podium.

Maar deze show in het donker, dat gaat gewoon het verschil zijn met Boutique vorig jaar.
American Utopia zou voor mij hetzelfde zijn eigenlijk. 1 keer je volledig laten onderdompelen en het meemaken. Daarna zou ik niet echt meer de behoefte hebben om de show te zien. Ik ga ook niet zo snel 2x naar dezelfde theatershow.

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
11.384
5.337

Ja maar Werchter boekt Byrne met diezelfde show ook geen 2 jaar na elkaar.

Heb een beetje spijt dat ik die show van vorig jaar in het daglicht al gezien heb nu.

jimmywe

Sunset slot
21 feb 2014
3.168
1.966
Heb American Utopia op RW gezien, en in New York. RW was emotioneel, in NY erg blij het terug te kunnen mee maken.
Maar goed, is gewoon persoonsgebonden denk ik. Ik hoef ook niet per se meer Paul Stanley over het publiek te zien zweven.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

jimmywe

Sunset slot
21 feb 2014
3.168
1.966
Ja maar Werchter boekt Byrne met diezelfde show ook geen 2 jaar na elkaar.

Heb een beetje spijt dat ik die show van vorig jaar in het daglicht al gezien heb nu.
Verschil zat er vooral in vond ik dat je nu enkel die schermen ziet, op Boutique had je het voordeel dat je het hele mechanisme achter die schermen ook zag.
Maar goed het had fijn geweest als hij naar de zomer toe zijn setlist nog zou aanpassen, heeft genoeg back catalogue om er een andere coole set mee te maken.

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
11.384
5.337
Verschil zat er vooral in vond ik dat je nu enkel die schermen ziet, op Boutique had je het voordeel dat je het hele mechanisme achter die schermen ook zag.
Maar goed het had fijn geweest als hij naar de zomer toe zijn setlist nog zou aanpassen, heeft genoeg back catalogue om er een andere coole set mee te maken.
Ja precies. En ook de volgorde wat veranderen, zodat je niet precies weet wat er gaan komen. Hetzelfde probleem min of meer met Arctic Moneys trouwens, die spelen al jaren

Brainstorm als tweede, Snap Out Of It als derde, Crying Lightning als vierde, Don't Sit Down... als vijfde,..

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
10.551
4.129
Ja precies. En ook de volgorde wat veranderen, zodat je niet precies weet wat er gaan komen. Hetzelfde probleem min of meer met Arctic Moneys trouwens, die spelen al jaren

Brainstorm als tweede, Snap Out Of It als derde, Crying Lightning als vierde, Don't Sit Down... als vijfde,..
Wat me tegenvalt is dat
ze zo weinig van The Car spelen deze tour.
.

• Leuk
Waarderingen: mattman

ThijsDB

Geliefde act
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
1.635
1.740
Ik had ook tickets voor vrijdag in Paleis 12 maar gisteren verkocht. €39 voor staanplaatsen is echt een koopje, maar de show/setlist verschilt voor mij niet genoeg van Boutique. Lichte FOMO hoor, want inderdaad in het donker, maar genoeg andere dingen om mijn concertbudget aan te spenderen.

Gebruikers die dit onderwerp bekijken