Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Ben ik de enige die At The Drive-In wel goed vond?

Je moet er wel rekening met houden dat zo'n band totaal niet tot zijn recht komt op een festival als Werchter + dat ze geen shows meer gaan neerzetten als 15 jaar geleden, zoals hieronder..
Maar los daarvan, ik kende denk ik zo goed als alle nummers, stond heel goed vooraan, en er was eindelijk wat beweging in het publiek. Eén v/d hoogtepunten van dag 1 voor mij.


[video]https://www.youtube.com/watch?v=G7L-DAqlHrA[/video]
 

bicky

Playlistbediener
8 dec 2017
29
16
4 topdagen gehad! Organisatie het beste sinds jaaaaaaren, dus chapeau daarvoor!

Wat me opvalt is dat er weinig gepost wordt over Stone Sour... Corey Taylor: de strafste frontman die ik op 4 dagen heb gezien!
Voor mij samen met PJ en de Queens DE hoogtepunten.

Verder uitermate goed: Millionaire, Stereophonics, Nick Cave (geen fan maar ongelofelijk charisma - moet mening over zijn muziek ook bijsturen) en AM.

Oh ja, de voetbal was ook geen tegenvaller - het feestje werd doorgetrokken bij de Killers wat de groep waarschijnlijk heeft gered :)
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Rock Werchter 2018: Dag 3 & 4

Zoals gezegd een tijdje offline geweest. Dit is dan ook mosterd na de maaltijd maar dat maakt niet uit. Had genoeg energie in de eerste 2 gestopt dus vond het ook zonde om het niet af te maken. Dus hieronder een beknopte versie.

Heerlijk relaxed op de bovenste tribune begonnen met Milionaire(**) Wat ik hoorde was goed maar soms ook per ongeluk wat weg gedommeld. The Last Internationale (**1/2) was zo'n typische rockband die lekker speelt en waar je op dat moment lekker in de vibe zit, maar er eigenlijk niks blijft hangen en je het later ook nooit mee opzet. Met kameraden mee geweest Stereophonics (**) en Stone Sour (**) maar dat was meer voor hun dan mij. Ik was eigenlijk mijn energie aan het bewaren voor het eind van de dag.

Het was best een teleurstelling, die rode kruizen bij the barn. Mijn kameraad was best fan van Stone sour en ik kon hem toch overtuigen om een half uur voor aanvang naar the Barn voor MGMT te gaan. Daarom toch Stone Sour afgekeken, even naar Faces on TV en af en toe langs the barn lopen om te kijken. Per ongeluk een kwartier voor het einde erin gekomen terwijl de rode kruizen nog brandden. Precies bij het begin van Electric Feel. Iets naar voren gelopen en er was zeeën van ruimte. Bleek al een geruime tijd zo te zijn. Echt zonde en wat mij betreft een aandachtspuntje voor komende editie. Maar verder over die 3 nummers MGMT (***). Mooi feest. Voor elk nummer een ster. Vooral Kids op het eind was een feestje.

Voor Fleet Foxes (****) geen enkel risico willen nemen en maar in the barn gebleven. Pluspunt was dat ik daardoor een schitterende plek had vooraan tegen de reling. Liedjes zoals verwacht perfect gespeeld. Magistrale uitvoering van Mykonos en White Winter Hymnal. Optreden had iets korter gemogen omdat het zo af en toe ook wel een beetje eentonig begon te worden en ik ook weer niet zo'n grote fan ben dat ik veel nummers ken. Meer goed optreden. Daarna nog zo'n 50 min kunnen meepakken van Jack White (***1/2). Helaas veel goede nummers gemist, maar er waren er nog genoeg over vanaf My doorbell. Met mijn persoonlijke favoriet Steady as she goes als hoogtepunt.

Dan het hoogtepunt van de dag, Pear Jam (*****). Rustig begin met het mooie Elderly Woman om daarna vol gas in te trappen met een heerlijke rockshow. Gebash op trump was niet zo nodig voor mij betreft. Ben het totaal niet met die man eens maar daarvoor ga ik niet naar een festival. Al leverde het wel een goede versie van Imagine op met Jack Johnson (heb ik hem toch nog in actie gezien). Gelukkig veel van Ten gespeeld (zelfs Black!) maar ook de rest deed niet onder. Onder het optreden oprecht onder de indruk geraakt van het werk dat ze hebben gemaakt. Helaas veel te kort opgetreden. Volgende keer geen twijfel, maar naar een zaalshow.

Dag 4:

Snel het terrein op voor deze topdag. Zoveel om naar uit te kijken vanaf het begin tot 1 band voor het eind.

Albert Hammond Jr. (***) Beet het spits af zondag en deed dat met verve. Zijn settijd van een half uur vloog voorbij en was ook veel te kort. Volgend jaar wat langer en met zijn band aub ;). Eerste liedje van Naaz gehoord en toen die was afgelopen schreeuwde ze hysterisch in de microfoon:"Ik dacht dat er niemand zou komen". Deze zin gebruiken we tot op de dag van vandaag nog steeds binnen onze groep met grote hilariteit. Wetend dat het niet beter ging worden verlieten wij the barn alweer voor Novastar van een afstandje maar vooral weg van Post Malone. Omdat het ons niet kon bekoren maar een leuk plekje opgezocht op de tribune voor Sigrid (***1/2) die een verdraaid leuke show neerzette. Je krijgt sympathie voor zo'n leuk meisje als ze niet met hun eigen apparatuur kunnen spelen en dan ook nog halverwege de microfoon uitvalt. Geluk lost ze dat op met humor en zonder in paniek te raken. Nog wat leuke liedjes erbij schrijven en ik zie haar zo over 2 jaar op de main staan.

Ijslandse Bluesrock met Kaleo (**1/2). Ja het was wat nep, fake, onorgineel en weet ik veel. Maar in dat geval noem ik het een beetje mijn guilty pleasure. Goede stem, lekkere sound. Vond het wel werken met een biertje in de hand zo in de middag. Maar we gingen ruim op tijd naar the barn. Ik had het gevoel dat er iets stond te gebeuren wat speciaal zou zijn. Mooie plek goed vooraan links van het podium. De torenhoge verwachtingen werden ruimschoots ingelost. Wat, een, Show! Beste van het weekend en van het jaar en misschien wel van mijn leven. Er is hier al zoveel over gezegd en ik kan het beamen. Wat een geluk dat ik dit heb gezien. DAVID BYRNE (*****) maal een miljoen.

Hierna blijven hangen voor Nine Inch Nails (*1/2) maar na het voorgaande kon alles eigenlijk alleen maar tegenvallen. Maar ik had niet zo'n tegenvaller verwacht. Het was allemaal veel elektrischer dan ik had verwacht. Ook een groot rommeltje. Ik dacht dat de zaallichten bij het begin gewoon aan bleven (was schijnbaar de bedoeling) maar daardoor kwam het niet bij mij over. Van de nood een deugd gemaakt en na een kwartier weg gegaan voor een leuke Plek bij Nick Cave & the Bad Seeds (****). Het was me deze editie op werchter nog niet veel opgevallen. Maar wat stonden we tussen een praatpubliek, terwijl we toch voorbij de geluistent stonden en dus niet zo ver van achter.. Meerdere malen wat van gezegd maar pas tijdens Red Right Hand werd het wat stiller, om dan tijdens het schitterende Into my Arms er weer doorheen te lullen. Nadat ik iemand geruisloos maar heel duidelijk had gemaakt dat mij dat facebook verhaal van een vriendin in weet ik veel waar niet interesseerde werd het iets beter. Hierdoor helaas wat later in de show gekomen. Ik vond het trouwens wel schitterend hoe hij het voorste gedeelte van het publiek bespeelde met het mee laten klappen en door Arctic Monkeys fangirls in het gezicht te schreeuwen.

Arctic Monkeys (*) vind ik kut. Arrogante bal die Alex Turner. De vrijdagavond (bier drinken en zeuren op de artiest) herhaald maar met meer bier want de muntjes moesten op. Ontzettend gezellig gehad en zelfs nog leuk met enthousiaste fangirls gedanst tijdens I bet that you look good on the dancefloor. Ik vind trouwens dat ze 1 goed nummer hebben. Jammer dat ze die (When the sun goes down) niet hebben gespeeld. Nogal abrupt einde, maar dat vond ik niet zo erg.

Dat was mijn Rock Werchter. Veel, maar echt heel veel, sterke optredens gezien. Hier een top 15 :

1. David Byrne
2. Gorillaz
3. Pearl Jam
4. Steven Wilson
5. London Grammer
6. Queens of the Stone Age
7. Fleet Foxes
8. Nick Cave and the Bad Seeds
9. CHVRCHES
10. Wolf Alice
11. Jack White
12. Sigrid
13. First Aid Kit
14. Isaac Gracie
15. ALbert Hammond Jr.

Het heeft een tijdje geduurd, maar alsnog. Wie weet tot volgend jaar.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
Throwback saturday

https://twitter.com/revolvermag/status/1147611175657594880?s=21
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken