Rock Werchter 2013

Bas

Playlistbediener
Access All Areas
29 sep 2012
39
0
Rock Werchter is het grootste pop-rockfestival van België. Het vindt jaarlijks in het laatste weekend van juni of het eerste weekend van juli plaats bij het Belgische dorpje Werchter.

Het festival is in 1999 ontstaan uit het vroegere dubbelfestival Torhout-Werchter dat sinds 1974 werd georganiseerd in de dorpen Torhout en Werchter. Een verwijzing naar dit festival vinden we tegenwoordig nog terug in TW Classic.

Informatie
Volgende datum: 4 juli 2013 (do) – 7 juli 2013 (zo)
Locatie: Werchter (BE)
Genre(s): Alternatief, Rock, Pop, dance, elektronisch, hiphop, R&B, metal, indie, punk, folk.
Tickets: Verkrijgbaar vanaf 2 november via TeleTicketService.
Website: www.rockwerchter.be
 

Frank

Playlistbediener
29 sep 2012
22
0
Bevestigd tot nu toe:

- Rammstein
- Blur
- Green Day
- Editors
- Depeche Mode
- Kings of Leon
- Volbeat
- Alt-J
- Sigur Ros
- 30 Seconds to Mars
- Airborne
- Netsky
- Jessie Ware
- Bloc Party
- Two Door Cinema Club
- The Script
- Phoenix
- C2C
- Richard Hawley
- Graveyard
- Disclosure
- Django Django
- A Day To Remember
- Band Of Horses
- Passenger
- Asaf Avidan
- Of Monsters and Men
- Jake Bugg
- Tame Impala
- Biffy Clyro
- Balthazar
- Dizzee Rascal
- Rudimental
- Azealia Banks
- James Blake
- Ben Howard
- The Hives
- John Legend
- Gogol Bordello
- Vitalic VTLZR
- The Lumineers
- Lianna La Havas
- Jonathan Jeremiah
- The Bots
- Gary Clark Jr.
- Laura Mvula
 

Frank

Playlistbediener
29 sep 2012
22
0
Mag van mij nog wel e.e.a. bij komen. Hoop stiekem nog op QOTSA, Placebo, Killers, Frank Ocean en Gaslight Anthem.
 

Bas

Playlistbediener
Access All Areas
29 sep 2012
39
0
Waarom The Killers? Placebo en QOTSA wel ja :)
 

Bas

Playlistbediener
Access All Areas
29 sep 2012
39
0
Ow en The Gaslight Anthem ook ofcourse!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Op een of andere manier acht ik de kans op QOTSA en The killers nog klein. En nog steeds niks van Placebo gehoord. Ben benieuwd maar hoop er wel op
 

BamiBasWang

Playlistbediener
21 mrt 2013
5
0
Op een of andere manier acht ik de kans op QOTSA en The killers nog klein. En nog steeds niks van Placebo gehoord. Ben benieuwd maar hoop er wel op

Ik hoop op Kraftwerk 3D. Dat zou echt machtig zijn. QOTSA en The Killers is idd. een kleine kans maar...
 

Chris

Playlistbediener
21 mrt 2013
45
0
Volgens mij heb ik voor het verkeerde jaar kaartjes besteld, line up van RW vorig jaar beviel me veel beter maar was ik op Pinkpop (geen spijt van hoor, Bruce Springsteen was geweldig maar dat terzijde).

Hoop nog steeds op namen als Florence and the Machine, Gossip, Lana Del Rey, Justice, Knife Party, Jack White, Michael Kiwanuka, Prodigy, Basement Jaxx, Fatboy Slim, Moby..... maar ben bang dat er niets van dit alles dit jaar te vinden is.

Tijd voor nieuwe namen in elk geval, en mocht er alleen maar een schrale aanvulling komen op de bestaande line up, dan wordt het volgend jaar zeker langer wachten voordat ik voor ruim 200 euro een kaartje koop ;)
 

Frank

Playlistbediener
29 sep 2012
22
0
Knife Party en Prodigy kun je sowieso doorstrepen. De rest zeg ik zeker geen nee tegen :p
 

MichaelMiller

Playlistbediener
13 nov 2012
5
0
Major Lazer, Madeon, The Bloody Beetroots, Imagine Dragons, Bastille zijn de namen waar ik nog heel erg naar uit kijk, die zeer realistisch zijn. Baauer & SBTRKT zullen vast ook wel komen, maar TNGHT is al heel erg lang een gerucht. Zou niet echt een logische zet zijn om én Baauer én TNGHT te pakken.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik vind eerlijk gezegd dat het ook dit jaar weer een prachtige bovengemiddelde line up is. Al moet ik wel zeggen dat je inderdaad iets meer van kleinere artiesten weten/kennen dan vorig jaar. Maar daarintegen, Vorig jaar had echt een geweldige line-up
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik vind naast Pinkpop ook Roch Werchter dit jaar enorm tegen vallen. Ik wilde dit jaar voor het eerst serieus Werchter als optie beschouwen, maar na het behoren van de treurige headliners was ik al zo goed als overtuigd dat het hem niet ging worden dit jaar. En toen kwamen er nog meer kutnamen en nog steeds weinig boeiends dus nee wie weet volgend jaar.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
@weckoj

Wat beschouw je voor werchter als slechte headliners. Greenday en Rammstein Zijn al jaren goede headliners gebleken voor vele festivals. Op de vrijdag heb je Kings of Leon die opent voor een zeer exclusieve Blur. Ligt dan het probleem bij Editors?

Wat vind je goede Headliners?
 

Bas

Playlistbediener
Access All Areas
29 sep 2012
39
0
@weckoj

Wat beschouw je voor werchter als slechte headliners. Greenday en Rammstein Zijn al jaren goede headliners gebleken voor vele festivals. Op de vrijdag heb je Kings of Leon die opent voor een zeer exclusieve Blur. Ligt dan het probleem bij Editors?

Wat vind je goede Headliners?

Ja daar ben ik het wel mee eens. KOL is lekker, Blur exclusief idd. Wel niet zo mijn ding. Maar dan knallen ze daarnaast gewoon twee subheadliners van formaat naast: Depeche Mode en Sigur Ros. Editors ook super!

 

MichaelMiller

Playlistbediener
13 nov 2012
5
0
Mijn vrij realistische hoop-lijstje (met wat extra’s aan dance-namen);
The Killers, Jacco Gardner, Blaudzun, Bastille, Tom Odell, Alex Clare, Macklemore & Ryan Lewis, Madeon, The Bloody Beetroots, Major Lazer, Zedd(?), Calvin Harris.

Ook hoop ik op nog 1 verrassende naam die niemand ziet aankomen zoals Justin Timberlake o.i.d.. Die te groot zijn/lijken of eigenlijk al volgens geruchten niet meer zouden komen (Arctic Monkeys), maar dan toch komen.
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Als ik de woorden van Jan Smeets tijdens de persconferentie vertaal dan denk ik dat Werchter en PP een soort van deal hebben. Dat komt op het volgende neer: Pinkpop heeft KOL, QOTSA en Killers. Werchter Depeche Mode, Rammstein en Editors. Maw, Killers kun je dus denk ik afschrijven voor Werchter.

Volgens mij is dit ontstaan uit het Metallica verhaal uit 2012.
 

Chris

Playlistbediener
21 mrt 2013
45
0
Las op een ander forum dat het waarschijnlijk is dat ze deze week met nieuwe namen komen. Zou mooi zijn! Zelf hoop ik dus nog steeds op wat bekende pop/dance, zodat ook de minder rock-georiënteerden uit de groep een fijne tijd hebben ;)
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Als ik de woorden van Jan Smeets tijdens de persconferentie vertaal dan denk ik dat Werchter en PP een soort van deal hebben. Dat komt op het volgende neer: Pinkpop heeft KOL, QOTSA en Killers. Werchter Depeche Mode, Rammstein en Editors. Maw, Killers kun je dus denk ik afschrijven voor Werchter.

Volgens mij is dit ontstaan uit het Metallica verhaal uit 2012.

Lijkt me een beetje een slechte deal voor PP, ze krijgen Killers en QOTSA als headliners die RW niet heeft terwijl RW Depeche Mode, Rammstein, Editors en Blur krijgen. Lijkt me dus onwaarschijnlijk dat dit zo gepland is, vooral ook omdat KOL gedeeld word maar op PP headlined en RW subbed.

Al ben ik het wel met je eens dat we de Killers kunnen afschrijven voor dit jaar samen met QOTSA, Prodigy word het ook niet. Nick Cave & The Bad Seeds denk ik wel dat die gaat komen, en wat we nog meer kunnen verwachten zou ik niet weten.
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Las op een ander forum dat het waarschijnlijk is dat ze deze week met nieuwe namen komen.

Dat denk ik ook ja.

Lijkt me dus onwaarschijnlijk dat dit zo gepland is

Of het exact zo gepland is weet ik niet. Maar een dergelijke verdeling is wel gemaakt. Smeets gaf aan dat ze niet voor Depeche Mode zijn gegaan omdat Werchter deze al heeft. Daar hebben ze absoluut iets voor terug gekregen. En daarom laat me dat herinneren aan het Metallica verhaal van een jaar geleden. Denk dat ze een dergelijk conflict / teleurstelling hebben willen voorkomen.

Maar anyway; welke namen nog voor Werchter?
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
Grappig dat veel namen die hier worden genoemd op Pukkelpop staan of een grotere kanshebber zijn voor Pukkelpop dan Werchter. Ik denk dat Rock Werchter zich niet heel erg met de Trap en de Techno gaat bezighouden. Rock Werchter gaat meer voor de populaire namen, waar veel publiek mee te trekken is. Hierdoor zie je Disclosure weer op Rock Werchter, opkomend in de Benelux en enorm populair in Engeland. En zie je namen als TNGHT, Baauer, XXYYXX, Julio Bashmore enz. weer op Pukkelpop en niet op Rock Werchter. Dit zijn naam die maar een bepaald publiek aantrekken...

Op Rock Werchter verwacht ik nog namen als Calvin Harris (vorig jaar gecanceld), Kraftwerk (grootse show, een goeie opvolger voor deadmau5 vorig jaar) en Major Lazer (de knaller van deze zomer). Major Lazer zie ik eigenlijk trouwens wel beide festivals doen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken