DE Rock am Ring / Rock im Park 2022 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Rock-am-Ring.jpg


Rock am Ring / Rock im Park 2022 - Nieuws en geruchten

Datum: vrijdag 3 juni t/m zondag 5 juni 2022
Locatie: Nürburgring/Eifel en Zeppelinfeld Nürnberg
Genres: Rock, Alternatief, Pop, Elektronisch, Dance, Indie, Folk, Soul

Alle info over line-up & kaartverkoop: http://www.rock-am-ring.com/ en http://www.rock-im-park.com/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Wellicht moet Volbeat met de tour verplaatsing ook wachten op RaR/RiP aankondiging?

...en dan nog de 3de headliner? (met de verwachting dat SoaD niet tourt in 2022)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Wellicht moet Volbeat met de tour verplaatsing ook wachten op RaR/RiP aankondiging?

...en dan nog de 3de headliner? (met de verwachting dat SoaD niet tourt in 2022)
Foo Fighters er dan maar bij als 3e headliner? Of ze moeten weer een Duitse headliner van stal halen zoals Die Toten Hosen of Die Artze. Andere optie die ik zie is Muse.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Foo Fighters er dan maar bij als 3e headliner?
Foo Fighters was als exclusief-duitsland concert in Berlijn aangekondigd.
Dus dat verwacht ik niet.

Momenteel denk ik aan RHCP of Metallica... Een duitse headliner verwacht ik niet, maar dat is meer doordat SoaD vervangen zal worden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Foo Fighters was als exclusief-duitsland concert in Berlijn aangekondigd.
Dus dat verwacht ik niet.

Momenteel denk ik aan RHCP of Metallica... Een duitse headliner verwacht ik niet, maar dat is meer doordat SoaD vervangen zal worden.
Metallica is zeker ook een optie. Zie ze er ook wel voor aan om weer een vierde dag eraan toe te voegen voor Metallica zoals in 2014. Mijn eerste keer RaR, wat een line-up toen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
hoeven ze toch geen 4de dag toe te voegen?
Neem aan dat ze met Green Day komen, dat Volbeat de tour verplaatst en met wegvallen van SoaD, zijn er 3 headliners nodig. Zal Metallica er bij imo voldoende zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
hoeven ze toch geen 4de dag toe te voegen?
Neem aan dat ze met Green Day komen, dat Volbeat de tour verplaatst en met wegvallen van SoaD, zijn er 3 headliners nodig. Zal Metallica er bij imo voldoende zijn.
Nee, hoeven ze inderdaad niet. Er miste inderdaad een gedachtestapje in mijn post. Het aanbod grote headliners is in 2022 groot waardoor een megafestival als RaR er wel eens voor zou kunnen kiezen om voor 4 dagen te gaan. Green Day, Volbeat, Muse, RHCP, Metallica, AC/DC (al zullen die niet op festivals verschijnen denk ik), Iron Maiden. Er is echt veel keuze.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Muse zou idd ook nog kunnen voor RaR/RiP, al stonden die er 2018 nog, niet dat MLK daar nou zo op let...

ik heb een sterk vermoeden dat het Metallica zal worden, maar dat is meer doordat ze al op RaR/RiP gespeeld hebben en dat een festivalreeks in de tour ook al weer een tijd terug is voor Metallica. Ik denk dat er een groot deel festivals tussen zit in 2022 ipv de stadionconcerten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
We staan eerst nog even kort steel bij de vorige aankondiging. Enorm blij met de boeking van Bury Tomorrow, een van de nieuwe opkomende vaandeldragers van de metalcore. Goede mix tussen scream vocals en normaal, stevige breaks. Dat wordt knallenm

En dan nu Doommetal. Wederom een van de favoriete genres van de organisatie. Geen Paradise Lost dit jaar maar wel de band dien in de jaren 80 de basis legde met een legendarisch album. Sinds kort is de originele zanger weer terug en in deze samenstelling heeft de organisatie ze ook live gezien. En we zagen dat het goed was. Nummers als Solutide staan nog steeds als een huis en zijn klassiekers in de metal. Candlemass krijgt een welverdiende hoge spot in de Marque.


@Oasiss
@Brian
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Ik las even Tetman. Bij nader inzien toch teleurgesteld.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
hadden jullie iets anders verwacht dan, vind dit toch typisch RaR/RiP lineupje
ik had ook niet iets anders verwacht als wat er 2020 of 2021 op affiche stond

wel benieuwd naar head 3...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
hadden jullie iets anders verwacht dan, vind dit toch typisch RaR/RiP lineupje
ik had ook niet iets anders verwacht als wat er 2020 of 2021 op affiche stond

wel benieuwd naar head 3...
Geen SOAD, Deftones, Alter Bridge, Heaven Shall Burn, Refused, Babymetal, Alan Walker, Gojira, Powerwolf, Motionless In White, Devin Townsend... Maar goed ze zijn nog niet klaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Rock am Ring was in 2010 mijn allereerste grote festival als 17 jarig broekie. Ik vond de line up helemaal geweldig toen, nu-metal en andere grote rock bands was toen mijn ding, dus met Rise Against, BFMV, Muse, Airbourne, Rammstein, Wolfmother, 30 Seconds to Mars, Stone Sour etc etc had ik een geweldig weekend toen.

Tegenwoordig is mijn muzieksmaak godzijdank wel wat breder geworden en is mijn RaR bezoek in 2010 bij de enigste gebleven, maar ik zit toch elk jaar met verbazing weer te kijken naar de line up van Rock am Ring. We zijn 10 jaar later, maar eigenlijk wordt voor een groot deel nog steeds hetzelfde spul geboekt als in 2010 (voornamelijjk de bovenkant van de programmering). Bands die allang op hun retour zijn staan nog steeds bovenaan het affiche, en dat jaar in jaar uit (Korn, Offspring, Limp Bizkit, Greenday, Slipknot noem ze maar op). Hetzelfde geldt eigenlijk voor Graspop en Download.

Groezrock in Belgie heeft bijvoorbeeld een paar jaar geleden besloten zich minder te richten op de grote namen, en meer focus te leggen op jong (punk)talent, dit lijkt mij als festival de enigste manier om relevant te blijven en jong publiek te trekken. Rock am Ring doet echt het tegenovergestelde, en ik vraag me dan toch af hoe zo'n festival er over 10 jaar uitziet, wéér Korn en Slipknot? Het publiek lijkt het in ieder geval weinig uit te maken, ieder jaar toch weer stijf uitverkocht meen ik.
Ik ben zelf vaste bezoeker van Lowlands (sinds 2011) en dat is een typisch voorbeeld van een festival dat met z'n tijd mee gaat. In het begin dat ik ging veel indie, tegenwoordig meer hiphop. Hoewel ik de line up van oudere jaren misschien wat beter vond, ben ik blij dat niet weer een Kaiser Chiefs voor de 8e keer zou komen.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe een vaste RaR bezoeker hier tegenaan kijkt. Heb je liever vernieuwing of toch een good old vertrouwde line up?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken