Radiohead en aanverwante projecten

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Deze geniale band verdient eigenlijk ook wel een eigen topic. Waar je ook wel dingen over Atoms For Peace of solo projecten van leden kwijt mag.

Zoals wel een beetje verwacht: Nieuw solo album van Thom Yorke aangekondigd. Dus voorlopig nog even geen nieuw Radiohead album.
http://pitchfork.com/news/56876-thom-yorke-announces-new-album-tomorrows-modern-boxes/
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Hier kan je het album al kopen als je dat wilt.. En alvast een nieuw nummer beluisteren.
https://bundles.bittorrent.com/bundles/d0b4beba8efc4b46f6dba119b511a5b2d5cabc96168c0dc097ee9d514059ab63
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Greenwood says the album is in its earliest stages: "It always feels when we start up like we still don’t know really how to do it, and we don't know quite what to do. 'Looking down avenues' is a very kind way of putting the kind of fumbling that we do, mainly because every time we try and do it like the last time – because that worked – it never seems to work. So we talk about different approaches and we’re currently trying a bunch out.”
http://www.nme.com/news/radiohead/81224
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Ik ben wel benieuwd naar een nieuw Radiohead-album, al vond ik the King of Limbs (in tegenstelling tot alle andere Radiohead albums) echt niet te pruimen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik ben wel benieuwd naar een nieuw Radiohead-album, al vond ik the King of Limbs (in tegenstelling tot alle andere Radiohead albums) echt niet te pruimen.

Helemaal mee eens. ik hoop in de stijl van Hail To The Chief.
Maar man wat zou dat lekker zijn als deze band toch ineens onverwachts een paar festivals headlined
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Als ze nu nog in de studio zitten verwacht ik eerder begin 2016. Hoop alleen niet dat ze op pinkpop staan...
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ze hebben gezegd dat ze hopelijk het album deze herfst af kunnen maken. Ik weet niet of ze daarmee de opnames bedoelen of ook alles eromheen. Maar dit jaar wordt dan wel erg krap denk ik.
En ik hoop in ieder geval gewoon op een zaalshow.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Ik ben optimistisch. Ik las al een paar keer dat ze willen opschieten met dat nieuwe album en ze zitten deze maand in de studio om alles 'af te werken', na eind vorig jaar en dit vorig jaar ook in de studio gezeten te hebben. En als het af is zullen ze de boel wel snel willen uitbrengen, desnoods zonder fysieke release (zoals In Rainbows, The King Of Limbs en Thom's laatste 2 soloprojecten). Er zal inderdaad waarschijnlijk een orkest te horen zijn op het album.

Mogelijke nummers voor het nieuwe album:

Identikit
Lift (oud nummer die volgens Jonny weer gereanimeerd zou zijn)
Open The Floodgates
Skirting On the Surface
Ful Stop
Present Tense
Burn The Witch (hoewel we daar nog maar 1 noot van gehoord hebben, haha)
Cut A Hole
Come To Your Senses (enkel de titel is gekend)

Maar RH kennende zullen er maar een tweetal tracks effectief de plaat halen. En een tour. Tja, is zie ze wel optreden volgend jaar. Da's bij hen moeilijk te voorspellen.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Als ze nu nog in de studio zitten verwacht ik eerder begin 2016. Hoop alleen niet dat ze op pinkpop staan…

Radiohead op Pinkpop, nee die kans is onderhand wel 0% toch?

Ik heb ook wel stiekeme hoop op een 2015-release. En van die lijst met nummers heb ik vooral 'vertrouwen' dat The Present Tense erop komt. Wordt uiteraard ook gelijk track van het jaar.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2

Niet helemaal, ze zijn wel degelijk bezig met het opnemen van nieuw materiaal en nu kijken ze of er goede dingen tussen zitten. Ze hopen met het nieuwe werk te kunnen touren, maar er ligt nog niets vast. Overenthousiast vertaald, maar zeker een kern van waarheid.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Oh, ik dacht dat het artikel niet aangepast was en zag alleen de titel van het artikel. Ja, de update klopt wel. Maar goed, dat ze materiaal hebben en het allemaal weer gaan beluisteren zeggen ze ook al een jaar, al zal het nu allemaal wel wat dichter bij completion zitten.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
https://twitter.com/thomyorke/status/680356135984041984
https://twitter.com/thomyorke/status/680356903541686272
https://twitter.com/thomyorke/status/680357375593820160
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Saai nummer, maar goed van Radiohead moet je ook geen goede muziek verwachten.
Weet je, provoceren is prima. Maar dit is gewoon zonde, Radiohead is zo'n diverse band waar het echt loont om je er in te verdiepen. Je kan op basis van oud werk of al helemaal creep geen oordeel vellen. Ik vind dit nummer ook niet alles, te bombastisch groots, maar dingen als Amnesiac of Kid A zijn zo anders.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Dat doe ik ook niet hoor. In Rainbows vind ik een erg goed album, maar over het algemeen is het niet zo'n boeiende band verder. Ok Computer is best aardig maar gigantisch overrated, Kid A vind ik niet zo geweldig. The Bends en Pablo Honey zijn wel aardig, vind ik fijne achtergrondalbums. En dit kerstnummer vind ik serieus niet echt boeiend.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Dat doe ik ook niet hoor. In Rainbows vind ik een erg goed album, maar over het algemeen is het niet zo’n boeiende band verder. Ok Computer is best aardig maar gigantisch overrated, Kid A vind ik niet zo geweldig. The Bends en Pablo Honey zijn wel aardig, vind ik fijne achtergrondalbums. En dit kerstnummer vind ik serieus niet echt boeiend.
Amnesiac is dan ook het beste Radiohead album, samen met In Rainbows. OK Computer is overrated, maar verder geen slecht album (maar een album met zoveel lof kan bijna niet anders dan overrated zijn). Maarja, beetje stom om dan om zo'n manier te provoceren. Verder met je eens, dit nummer behoort niet tot hun beste werk, kerstnummer of niet.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Ik ben ook geen groot fan van Radiohead. Maar wat een blunder om deze niet te gebruiken voor James Bond. Ze gokten op Commercieel succes van Sam Smith en dat viel gelukkig dus tegen. Dit vind ik echt een James Bond nummer. Dezelfde sfeer en sound. De ritmesectie is misschien de enige reden om het nummer niet te nemen, omdat het grote publiek waarvoor James Bond bedoelt is het niet begrijpt. Maar dat zorgt wel voor spanning.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken