Radiohead en aanverwante projecten

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
581
370
Dat is toch zeer gebruikelijk? Het is een beetje nagelbijten maar je moet ook naar dingen kunnen uitkijken natuurlijk.

Oke, das goed om te weten. Ik volg Reddit niet zo, maar waren ze nu niet bezig met een of andere tekening? Ik zag ganzen met lightsabers voorbij komen (even een andere weg inslaan).
Op reddit is ook de releasedatum van het album voorbijgekomen… er word gezegd dat Het paradiso parongeluk heeft gezegd dat op 13 mei het album uitkomt
 

Bijlagen

  • B22C0198-D3FF-438F-B469-8808025AD478.jpeg
    B22C0198-D3FF-438F-B469-8808025AD478.jpeg
    174 KB · Weergaven: 19
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Brian

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
The Smile - A Light For Attacking Attention

1. The Same
2. The Opposite
3. You Will Never Work in Television Again
4. Pana-vision
5. The Smoke
6. Speech Bubbles
7. Thin Thing
8. Open The Floodgates
9. Free In The Knowledge
10. A Hairdryer
11. Waving A White Flag
12. We Don’t Know What Tomorrow Brings
13. Skrting On The Surface
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
581
370
13 mei!

zal de gele vinyl ook in nederlandse vinyl winkels beschikbaar zijn? Ik vind het zonde om 10 euro verzendkosten te betalen…
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Prachtig nummer dit.

Helemaal mee eens.

Had echter wel gehoopt dat er meerdere nummers 'zoals' 'You will never work in television again' bij zouden zijn (kan misschien nog). Zoals jij op de vorige pagina beschreef: "Dit is Thom Yorke zijn Grinderman fase."

Niet in het minst doordat ik The Smile live zal zien van 17.35 uur tot 18.50 uur op een immens grote mainstage op TW Classic. Ik ben wat bang wat dit zal geven met die rustigere nummers... Had toch beter in de Barn op Rock Werchter gepast.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Helemaal mee eens.

Had echter wel gehoopt dat er meerdere nummers 'zoals' 'You will never work in television again' bij zouden zijn (kan misschien nog). Zoals jij op de vorige pagina beschreef: "Dit is Thom Yorke zijn Grinderman fase."

Niet in het minst doordat ik The Smile live zal zien van 17.35 uur tot 18.50 uur op een immens grote mainstage op TW Classic. Ik ben wat bang wat dit zal geven met die rustigere nummers... Had toch beter in de Barn op Rock Werchter gepast.

Heb ik ook een beetje schrik van. Maar goed, belangrijkste is hoe goed het album is. Dat het nog eens goed werkt live is een mooie extra.

Ik zal vast een kippenvelletje krijgen wanneer Yorke deze Free In The Knowledge inzet, op welk podium die ook staat. De productie van deze is echt spot on, met die strijkers/synths tijdens de strofes. En dan het stuk met de drums aan het einde. Had zo op A Moon Shaped Pool kunnen staan.

Blijf The Smoke en Pana-Vision de beste nummers tot nu toe vinden trouwens.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Weer goed ja. Enig kritieke punt waar ik kan vinden is dat the smile tot nu toe erg op Radiohead lijkt op het eerste nummer na. Iets meer contrast had gemogen
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Ik vind het echt steengoed. Dit nummer behoort echt tot het beste wat Thom en Johnny gemaakt hebben.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Ah hier was de plaat ook al gepost haha. Denken jullie niet dat ze elke week een nieuw nummer releasen? Er worden nu wel ongebruikelijk veel nummers online gezet door de band.

Echt een bizar goed nummer inderdaad. Benieuwd of ze ook al die strijkers meenemen on tour.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Eigenlijk gek he, hoe die mannen zo geweldige muziek blijven maken. Er staan ook geen slechte nummers op die plaat, alleen hoogtepunten.

A Hairdryer is mijn favoriet nu, ‘look at all those pretty lights!’. Zo’n krautrocker die er al sinds These Are My Twisted Words of Ful Stop inzit, maar er nu echt machtig mooi uitkomt. Maar morgen noem ik misschien Thin Thing als favoriet. Of Speech Bubbles. Of Pana-Vision. Of Open The Floodgates.

Wat een goed jaar is 2022 ook trouwens. The Smile, Big Thief, Rosalia en King Kendrick komen allemaal met indrukwekkend spul.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken