Radiohead en aanverwante projecten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Leuke Sonic Youth imitatie die single... not.
Had nou maar een jaar gewacht en met nieuwe Radiohead-muziek gekomen, wat een mega tegenvallende single dit.
Sonic Youth? The Smile wordt meer een post-punk project blijkbaar. En weer totaal anders dan wat RH de laatste albums maakte.

Tof, kort nummertje. Benieuwd hoe dit project in z’n geheel zal klinken.
 
Laatst bewerkt:

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik kan dit nummer best wel goed hebben eigenlijk. Ik gok hier een van mijn tips voor de Festileak Ten te hebben.
 
  • Geweldig
Waarderingen: mattman

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Sonic Youth? The Smile wordt meer een post-punk project blijkbaar. En weer totaal anders dan wat RH de laatste albums maakte.

Tof, kort nummertje. Benieuwd hoe dit project in z’n geheel zal klinken.
Ja dat hele nummer schreeuwt voor mij "ik ben een matige cover van (Silver Rocket of Kool Thing van) Sonic Youth.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Moet zeggen vind m best aardig. Komt waarschijnlijk omdat het toch wat minder alternatief is en meer rock georienteerd. Benieuwd naar de rest van het album.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Dit is Thom Yorke zijn Grinderman fase.

Het album zal waarschijnlijk 13 nummers hebben trouwens.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Ik ga die livestream vanavond nog eens terugkijken: die eerste twee singles wisten me niet meteen te overtuigen, maar ik laat me graag verrassen.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Ik ga die livestream vanavond nog eens terugkijken: die eerste twee singles wisten me niet meteen te overtuigen, maar ik laat me graag verrassen.
Ja was echt heel goed. Kan niet wachten op het album en concerten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Iets met een fysieke single van bestaande nummers. Was dat even teleurstellend zeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
The Smoke (bazentrack) > Pana-vision (die strijkers!) > YWNWITA (zal vooral live lekker zijn) > Srkting On The Surface (best mooi maar iets te langdradig).

Album zal waarschijnlijk 14 nummers hebben dus er komt nog wel wat op ons af.

Maar goed, hier is een Radiohead topic voor verder besef ik. :)
Voor mij tot nu toe dus Pana-vision > Srkting on the Surface > The smoke > YWNWITA. Daarbij gezegd hebbende dat ik hoopte op wat hardere werk wat iets verder weg staat van Radiohead, maar die vind ik dan juist weer de minste. Met de minste bedoel ik ook nog gewoon erg goed. Ik ben heel benieuwd wel naar dat album, mijn verwachtingen zijn hoog.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Voor mij tot nu toe dus Pana-vision > Srkting on the Surface > The smoke > YWNWITA. Daarbij gezegd hebbende dat ik hoopte op wat hardere werk wat iets verder weg staat van Radiohead, maar die vind ik dan juist weer de minste. Met de minste bedoel ik ook nog gewoon erg goed. Ik ben heel benieuwd wel naar dat album, mijn verwachtingen zijn hoog.
Ik ben ook enorm benieuwd. Tot nu toe nog geen track gehoord die ik niet op zijn minst tof vind trouwens. Wel een beetje geïrriteerd door de manier waarop ze alles druppeltjesgewijs uitbrengen.

Maar goed: ze komen nog 10 nummers aan blijkbaar.
Album zou volgens de Redditors A Light For Attracting Attention heten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik ben ook enorm benieuwd. Tot nu toe nog geen track gehoord die ik niet op zijn minst tof vind trouwens. Wel een beetje geïrriteerd door de manier waarop ze alles druppeltjesgewijs uitbrengen.

Maar goed: ze komen nog 10 nummers aan blijkbaar.
Album zou volgens de Redditors A Light For Attracting Attention heten.
Dat is toch zeer gebruikelijk? Het is een beetje nagelbijten maar je moet ook naar dingen kunnen uitkijken natuurlijk.

Oke, das goed om te weten. Ik volg Reddit niet zo, maar waren ze nu niet bezig met een of andere tekening? Ik zag ganzen met lightsabers voorbij komen (even een andere weg inslaan).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken