Radiohead en aanverwante projecten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.871
6.031
Heeft Glastonbury meestal niet een aankondiging alleen en daarna komt pas de rest van de tour?
Denk dat ze vorig jaar de headliners telkens apart aankondigden en dan pas de volledige affiche, denk ook gewoon dat Glastonbury die primeur zal krijgen en dan RW hoogstwaarschijnlijk zal volgen en als het niet deze week is dan maar volgende week met hopelijk de officiële data voor RW17
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.137
1.161
Opener Festival (Polen) komt morgen ook met een naam (of namen?) om 18u... Ook Radiohead en dus dan ook de volledige tour aankondigen?
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
Ik twijfel over Stockholm.
Met bks,rw en arras enkel festivals zou spijtig zijn.

Toch dit jaar één concert optreden mee proberen te pikken.
 

Daruda

Randprogramma
29 okt 2015
228
3
De zaalconcerten in Scandinavië waren iets te duur naar mijn zin, dadelijk bestellen voor Arras!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
Rachel Owen, de ex vrouw van Thom Yorke, is overleden aan kanker. 48 jaar. Ze laat 2 kinderen achter die ze samen met Thom had. Damn.

Als True Love Waits wordt gespeeld, volgend jaar op RW, dan verwacht ik een doorleefde versie...
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
http://www.indiewire.com/2017/01/radiohead-paul-thomas-anderson-daydreaming-fan-analysis-1201769260/

Een briljante theorie op de video van 'Daydreaming.' Zeker de moeite waard om even te kijken!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
V.S. Tour rondom Coachella data
March 2017
Thu 30American Airlines ArenaMiami, FLUSAON SALE 20 Jan
April 2017
Sat 1Philips ArenaAtlanta, GAUSAON SALE 20 Jan
Mon 3Smoothie King CenterNew Orleans, LAUSAON SALE 20 Jan
Wed 5Sprint CenterKansas City, MOUSAON SALE 20 Jan
Sat 8Key ArenaSeattle, WAUSAON SALE 20 Jan
Sun 9Moda CenterPortland, ORUSAON SALE 20 Jan
Tue 11Santa Barbara BowlSanta Barbara, CAUSAON SALE 20 Jan
Fri 14Coachella FestivalIndio, CAUSASOLD OUT
Mon 17Greek TheatreBerkeley, CAUSAON SALE 20 Jan
Tue 18Greek TheatreBerkeley, CAUSAON SALE 20 Jan
Fri 21Coachella FestivalIndio, CAUSASOLD OUT
June 2017
Tue 6SpektrumOsloNorwaySOLD OUT
Wed 7SpektrumOsloNorwaySOLD OUT
Fri 9Ericsson GlobeStockholmSwedenSOLD OUT
Sun 11NorthSide FestivalAarhusDenmarkON SALE NOW
Wed 14Visarno Arena, Parco delle CascineFlorenceItalyON SALE NOW
Fri 16I-Days 2017 Milano, Parco di MonzaMilanItalyON SALE NOW
Sun 18Best Kept Secret FestivalHilvarenbeekNetherlandsSOLD OUT
Tue 203ArenaDublinIrelandSOLD OUT
Fri 23Glastonbury FestivalPiltonUKSOLD OUT
Wed 28Open'er FestivalGdyniaPolandON SALE NOW
Fri 30Rock WerchterWerchterBelgiumON SALE NOW
July 2017
Sun 2Main Square FestivalArrasFranceON SALE NOW
Tue 4Manchester ArenaManchesterUKSOLD OUT
Wed 5Manchester ArenaManchesterUKSOLD OUT
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Rachel Owen, de ex vrouw van Thom Yorke, is overleden aan kanker. 48 jaar. Ze laat 2 kinderen achter die ze samen met Thom had. Damn.

Als True Love Waits wordt gespeeld, volgend jaar op RW, dan verwacht ik een doorleefde versie…


En als ie nou een pokkehekel aan haar had?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
Rachel Owen, de ex vrouw van Thom Yorke, is overleden aan kanker. 48 jaar. Ze laat 2 kinderen achter die ze samen met Thom had. Damn.

Als True Love Waits wordt gespeeld, volgend jaar op RW, dan verwacht ik een doorleefde versie…


En als ie nou een pokkehekel aan haar had?

Na een relatie van 23 jaar en 2 kinderen samen zal niemand onberoerd blijven denk ik. Toen ze overleed waren ze al meer dan 2 jaar uiteen, officieel, maar waarschijnlijk al langer. Yorke zou in november enkele gastbezoeken doen bij BBC radio, maar die gingen niet door. Nu weten we waarom. Maar de privédetails zullen (en hoeven) we wel nooit weten.

A Moon Shaped Pool lijkt wel gedeeltelijk geschreven te zijn met de relatiebreuk in het achterhoofd.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
519
En ze zijn weer van start! Gisteren het eerste optreden van de 2017 tour in Miami. Aantal opvallende zaken in de setlist:

- Geen Paranoid Android, geen Karma Police, geen Creep en geen Everything In Its Right Place
- Wel Morning Bell, I Might Be Wrong, Fake Plastic Trees en The Tourist (!)
- Let Down lijkt een blijvertje!
- Minder 'traditionele' gitaarnummers in vergelijking met de tour van vorig jaar: geen My Iron Lung, 2+2=5, Creep, Paranoid Android, There There.

http://www.setlist.fm/setlist/radiohead/2017/american-airlines-arena-miami-fl-33f944dd.html

Is het al 18 juni?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
Die lichtshow ziet er wel heel strak uit. Een stuk mooier dan die van vorig jaar toch.

Morning Bell en The Tourist zijn toch wel parels. Meer van dat graag. En hopelijk wordt Fake Plastic Trees een regular.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik hoop toch écht wel dat ze There There spelen op Werchter, vind ik zoooo'n fantastisch nummer. Maar goed, het is Radiohead, zowat alles wat ze brengen zal wel dik in orde zijn :)
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
The Tourist van gisteravond staat op Youtube in vrij goede kwaliteit. Dat klinkt toch wel fenomenaal goed zeg ... waw!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=4Rp_2lQCz_U[/video]
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ook de hits komen langs in de festivalset. Zelfs Creep. Oud en nieuw. Ziet er goed uit.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.790
1.702
Ook de hits komen langs in de festivalset. Zelfs Creep. Oud en nieuw. Ziet er goed uit.

Ben bang dat dit een speciale hit setlist is, omdat het Coachella publiek best wel moeilijk kan zijn.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
bcmrmaybe wrote:
Ook de hits komen langs in de festivalset. Zelfs Creep. Oud en nieuw. Ziet er goed uit.


Ben bang dat dit een speciale hit setlist is, omdat het Coachella publiek best wel moeilijk kan zijn.

Dat denk ik ook. Alle hits in één setlist? Dat gaat niet gebeuren op andere festivals. Ik vrees dat we Creep bijvoorbeeld niet op Werchter moeten verwachten. Op Coachella doen bands al graag eens speciaal, denk maar aan Guns 'n Roses die er even Angus Young bijhaalde. Een setlist van Coachella kan je moeilijk vergelijken met andere festivals.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
519
We hadden vorig jaar op NOS Alive ook al o.a. Creep, Street Spirit, Paranoid Android, Karma Police. Wat voor mijn gevoel toch hun vier grootste 'classic' hits zijn. Dus op de festivals spelen ze wel degelijk meer hits dan op de losse shows.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.871
8.484
We hadden vorig jaar op NOS Alive ook al o.a. Creep, Street Spirit, Paranoid Android, Karma Police. Wat voor mijn gevoel toch hun vier grootste ‘classic’ hits zijn. Dus op de festivals spelen ze wel degelijk meer hits dan op de losse shows.

Je kan daar nog Fake Plastic Trees en No Surprises aan toevoegen. Het toeval wil dat ze ook die nummers in heavy rotation zitten tijdens deze tour. Alleen op High & Dry moet je niet rekenen.

Hopelijk krijgen we ook wat deep cuts.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken