Radiohead en aanverwante projecten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.907
8.547
Prachtig nummer, pfoe! Mooie melodie en zeer goed gearrangeerd. Tja, zonde dat deze de film biet haalde. Zeker wanneer je hoort welk nummer dat wel deed.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Dit album kan echt alleen maar tegen gaan vallen. En dat is niet omdat mijn verwachtingen zo hoog zijn.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
664
340
Tja, ik zou niet teveel aandacht aan Sam Smith schenken. Ik denk dat die over 10 jaar helemaal vergeten is, terwijl Radiohead toch wel echt een van de grootsten is.

Ik kan ook echt niet wachten op LP9. Helemaal omdat het hele internet zichzelf helemaal zit op te fokken met geruchten. Niet dat dat echt een probleem is, want Radiohead albums vallen vrijwel nooit tegen. The King of Limbs was misschien anders dan verwacht, maar het is toch wel een goed album, helemaal de Live from the Basement versie.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.907
8.547
De laatste geruchten zijn dat ze in de zomer in Amerika touren. Juni/begin juli of augustus dus mogelijk in Europa…
Primavera Sound – ??? – Rock Werchter – Glastonbury ?!
Reading – Pukkelpop – Sziget (- Lowlands)?!
Of toch gewoon een zaaltour… Wat denken jullie?

Er is een gerucht dat ze weldegelijk aan festivals denken. Pukkelpop lijkt me heel plausibel.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.907
8.547
Hier ook. Waar die gasten ook staan, daar koop ik een ticket voor. In ieder geval: de zullen wel érgens staan.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ziggodome aan het eind van het jaar gewoon. Heb nou niet het idee dat deze geruchten ergens op gebaseerd zijn. Elke dag verandert het weer.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Elke dag verandert het weer.

Dat is ook het probleem met Radiohead, het is moeilijk te zeggen wat die mannen nu net willen. In 2008 hadden ze geen probleem met commerciele festivals, maar gaan ze vervolgens een tegendraadse setlist spelen. Ik geef ze evenveel kans om de festivals over te slaan als om op feestfestival Sziget te staan.

In ieder geval zijn de geruchten voor augustus ook logischer. De band zei zelf pas eind oktober dat ze nog moesten beginnen met het uitwerken van een tour, en dat speelt toch in het nadeel van de vroege zomerfestivals. Glastonbury zou in ieder geval pas voor 2017 zijn (volgens eFestivals), dat geeft ook al mogelijke hints over het schema.
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Ziggodome aan het eind van het jaar gewoon. Heb nou niet het idee dat deze geruchten ergens op gebaseerd zijn. Elke dag verandert het weer.

Dat hoop ik ook gewoon. Voor de tour van 2012 zeiden ze volgens mij nog dat ze minder buiten wilden spelen, omdat zonlicht toch de setting en sfeer enigszins aantast.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Timvank wrote:
MRMantel wrote:
Ziggodome aan het eind van het jaar gewoon. Heb nou niet het idee dat deze geruchten ergens op gebaseerd zijn. Elke dag verandert het weer.


Dat hoop ik ook gewoon. Voor de tour van 2012 zeiden ze volgens mij nog dat ze minder buiten wilden spelen, omdat zonlicht toch de setting en sfeer enigszins aantast.


En waarom niet beide?
Genoeg festivals die ze wel een spot in het donker willen geven, en dan ergens in februari/maart 2017 Ziggo Dome.

Radiohead is geen band die uitgebreid tourt. Zowel na In Rainbows als na TKOL hebben ze slechts een beperkt Europees luik van 1 maand afgewerkt.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
De band zei zelf pas eind oktober dat ze nog moesten beginnen met het uitwerken van een tour, en dat speelt toch in het nadeel van de vroege zomerfestivals.
Nou dan kan je festivals uberhaupt wel vergeten. Lowlands claimde ook al dat ze een jaar van te voren al headliners geboekt hadden.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Over at Inforoo, there is a commenter named Daytime Goth who is 100% reliable and works in the festival business and drops hints. He/she is always correct.
He states that Radiohead is playing 2 festivals the weekend after Panorama (July 22-24).
Those 2 festivals clearly must be Lolla and Osheaga, arguably the biggest festivals in their respective countries and have a history of working together with acts.
http://postimg.org/image/oc94bpqbt/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.019
6.060
Op Open Air St Gallen Zwitserland 2016
http://www.openairsg.ch/2016/01/21/radiohead-und-mumford-sons-zum-40-geburtstag/
Samstag, Sitterbühne
1985 gegründet, acht Studioalben – alle mit Edelmetal ausgezeichnet, über 30 Millionen verkaufte Alben, ausverkaufte Welttourneen: Wir freuen uns ausserordentlich, mit Radiohead eine der innovativsten, glaubwürdigsten, erfolgreichsten und spannendsten Bands der Gegenwart als Headliner des 40. OpenAir St.Gallen präsentieren zu können. Eine Band, die immer wieder neue Wege geht und sich dabei doch treu bleibt. Endlich haben sie auch den Weg ins Sittertobel gefunden.
http://www.openairsg.ch/artists/radiohead/
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ja pff, straks moet ik nog helemaal naar Werchter om ze te zien. Ben benieuwd naar de andere data. Had niet verwacht dat ze festivals als dit zouden doen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.019
6.060
Ja pff, straks moet ik nog helemaal naar Werchter om ze te zien. Ben benieuwd naar de andere data. Had niet verwacht dat ze festivals als dit zouden doen
Ik ook totaal niet. Ik dacht gelezen te hebben dat dat pas eind 2016 en 2017 zou zijn.
Zal @thooomash leuk vinden... Of niet Thomas?
Wat denk je, wordt het RW voor je?
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Hopelijk in het najaar maar gelijk op zalentournee. Die gig in Zwitserland is exclusief voor daar in de zomer, dus dat biedt wel enigszins perspectief denk ik.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.019
6.060
Gerucht : 'Radiohead op Pinkpop 2017'
http://forum.festileaks.com/forums/topic/pinkpop-2016/page/128/#post-93849
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken