Punk In Drublic

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
Punk-in-Drublic-Europe-2019.jpg
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
Zojuist met wat vrienden besloten om naar Köln te gaan.

Ben benieuwd wat het gaat werden, wel geinig affiche opzich.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Ik heb dit topic helemaal over het hoofd gezien. Ik ga ook naar Köln toe. Heb je enig idee wanneer we de timetable kunnen verwachten?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
Ik heb dit topic helemaal over het hoofd gezien. Ik ga ook naar Köln toe. Heb je enig idee wanneer we de timetable kunnen verwachten?
Geen idee.. ik ga er ook vrij "blind" naartoe. We hebben een hotelletje in Köln dus we zitten er een heel weekend. Ook geen flauw idee hoeveel stages er zijn. Van hoe laat tot hoe hoe laat het is... Echt geen idee.

 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
Huh ik zie nu dit:
53847922_2121458787969490_39710279776337920_o.jpg


Daar staan niet alle namen op die in de openingspost staan? Heb ik wat gemist? Dat zou een mooie naaistreek zijn. Ik heb namelijk de kaarten gekocht in de veronderstelling dat alle namen zouden komen op de poster?
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Oei das balen dat je dat niet wist. Ik vond het ook niet helemaal duidelijk op de site staan maar wist het wel. Echt jammer dat The Interrupters niet mee komen naar Köln, maar er zijn (voor mij althans) nog genoeg andere toffe bands te zien.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
Huh ik zie nu dit:
53847922_2121458787969490_39710279776337920_o.jpg


Daar staan niet alle namen op die in de openingspost staan? Heb ik wat gemist? Dat zou een mooie naaistreek zijn. Ik heb namelijk de kaarten gekocht in de veronderstelling dat alle namen zouden komen op de poster?
Vaker met zulke line ups heeft de tour poster ook symbolen bij de namen erbijstaan om aan te geven wie er bij welke show aanwezig zijn. Zoals deze poster ook heeft.

Verder vind ik het erg jammer dat er geen Nederlandse Punk in Drublic show is. Aangezien Bad Religion, NOFX en Lagwagon op dezelfde dag allemaal versprijd door Nederland staan. Beetje domme zet vind ik. Maar ja.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
Oei das balen dat je dat niet wist. Ik vond het ook niet helemaal duidelijk op de site staan maar wist het wel. Echt jammer dat The Interrupters niet mee komen naar Köln, maar er zijn (voor mij althans) nog genoeg andere toffe bands te zien.
Blijkbaar moest je herkennen aan de symbooltjes achter de namen blijkt nu. Die site staat ook 0,0 informatie op. En ook bij het kopen van een kaartje was er niks over duidelijk.

Op Lagwagon na heb ik alles al gezien, en The Bompops ook niet, maar die boeien me niet. Mooi kut dit.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Tanzbrunnen. Nog ooit geweest voor Damien Rice. Aparte venue voor zo'n concert wel.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
Morgen is het zo ver. Ondanks de teleurstelling van een maandje geleden dat we toch niet alles voorgeschoteld krijgen heb ik er wel zin in.

Er is ook echt amper wat te vinden over dit evenement verder kwa info.. Alles wat ik weet:

Fat Mike presents: PUNK IN DRUBLIC 2019

feat. NOFX, BAD RELIGION; LAGWAGON, LESS THAN JAKE, ANTI-FLAG; BOMBPOPS

Freitag, 03.05.2019
Tanzbrunnen - Köln
Einlass 15:00 Uhr
Beginn: 16:00 Uhr
VVK: Ausverkauft!

Geen Timetable, hoeveel stages zijn er, geen prijzen van drankjes bijvoorbeeld. Ik neem aan dat gewoon alles op 1 stage staat.

16:00 - 16:30 = The Bombpops
16:30 - 17:30 = Anti-Flag
17:30 - 18:30 = Less Then Jake
18:30 - 19:30 = Lagwagon
19:30 - 21:00 = Bad Religion
21:00 - 23:00 = NOFX

Zoiets zal het wel worden gok ik. Jammer dat Fat Mike ook waarschijnlijk niks doet met zijn Cokie The Clown album die hij vorige maand heeft uitgebracht.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.314
4.995
Dit weekend naar Köln geweest. Na een goed 3 uurtjes rijden (incl. pauzes) kwamen aan bij het hotel waar we hadden geboekt. Lekker cheapass met enkel een bed en een douche, maar goed meer hadden we niet nodig. De metro zat lekker voor het hotel, which was nice.

Dus op tijd vertrokken naar om ons eerder geplande Punk In Drublic te rijden. Het duurde behoorlijk lang voordat we binnen waren, ook bizar hoeveel mensen daar glazen flessen bier drinken in de wachtrij. Echt een tering zooi. Ging ook erg traag kwa controle. Eenmaal binnen maar een pilsje besteld, € 3,50 nou nou wat een Punk prijzen.

Toen we aankwamen was Less Than Jake aan het spelen, het was lekker druk maar je had genoeg ruimte om je door het publiek te mengen en een mooi plekje op te zoeken. In de Tanzbunnen hebben ze een aantal vervelende palen staan wat soms het zicht behoorlijk belemmerde. Maar goed, de sfeer zat er goed in, vooral vooraan zaten wel de die hards. Less Then Jake hebben we laatste half uur gezien en was prima te doen.

Daarna was het de beurt aan Anti-Flag. Ik vond het geluid erg slecht, sommige platen kwamen goed over. Maar over het algemeen vond ik dit de slechte set van de dag. Vervolgens was het de beurt aan Lagwagon. Jeugd sentiment ten top. Heerlijk weer om die platen te horen, de zanger was goed bij stem, en de sfeer zat er goed in. May 16 blijft een hoogtepuntje van die gasten.

Op dat moment zijn we even naar de toiletten gaan (opvallend dat je daar echte WC ruimtes mag, ipv wat neergezette plaspunten maar was goed geregeld). Toen hapje gegeten en weer een plekje opgezocht bij Bad Religion. Blijft een grote band in het genre, vocaal was het allemaal zeer goed.. maar muzikaal kunnen ze mij niet echt helemaal pakken. De afsluiter was voor NOFX waar vooral mijn vrienden fan van zijn. Ik vind ze live een beetje matig, maar goed de sfeer zat er goed in. Iedereen kan alles van A tot Z meezingen (behalve ik) dus was een prima setje.

Snachts nog even afgezakt in de binnen stad. Maar niet te lang gebleven omdat we vermoeid waren. De dag er op weer op tijd het hotel vertrokken om wat toeristje te spelen. Met de metro behoorlijk veel plekken bezocht, lekker wat gegeten en gedronken. Prima stad dat Köln. Wer hadden ondertussen ook navraag gedaan waar we het beste konden stappen. Dat bleek de buurt Ehrenfeld te zijn.

Dus snachts daar heen vertrokken te zijn, en dat was wel een tof gebied. Veel grafiti wat wel een toffe underground sfeer gaf. We kwamen uit op een festival wat het gratis C/O festival bleek te zijn. Toen we aankwamen stond er een matige Duitse hip hop act (even geen idee wie dat was) op te treden. Dus even kijken wat er nog meer te doen was. En we zagen dat een paar straten verder op er een gratis optreden was van Mavi Phoenix en Die Nerven.

Echt een leuke sfeer hing er, weinig toeristen ook zo te horen. Erg tof met de locals. Biertjes waren ook € 1,85 wat een prima prijs was. Tof om mee te maken. Dat was rond 22:00 uur afgelopen, en zijn we nog een rondje langs de buurt gaan lopen. Toen kwamen voorbij de Live Music Hall. Daar zagen we dat om 23:00 uur Yasiin Bey (rapper van Mos Def) kwam optreden. We gingen even kijken wat de prijs was, wilde het best zien en het was niet echt druk. Maar kaartjes waren rond de € 39,00 wat we toch te veel vonden. Maar we hadden had geluk dat de portier ons heeft gezien, en die gaf aan dat we voor € 10,00 p.p. naar binnen konden. Tsja zo'n aanbod laat je niet liggen. Dus die set nog volledig meegepakt in een kwart gevulde toko. Maar kwalitatief was wel erg tof, bijna alleen maar Mos Def tracks. En het publiek wat er was, die was fanatiek. Leuk dat je zoiets op pad tegenkomt.

Om 01:00 naar buiten gestrompeld. En zijn we nog een after party gaan doen in de Sonic Ballroom in die zelfde buurt. Heel klein rock cafétje,. waar je ech allerlei muziek van o.a. System Of A Down, Placebo, Slipknot, Rammstein, QOTSA etc. draaide. Ook goede prijzen voor grote glazen bier. Dus daar de nacht afgesloten. Rond een uurtje of 04:00 terug naar het hotel gegaan. En gister ochtend 11:00 uur naar huis vertrokken.

Leuk weekendje
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Ik zal ook even een klein verslagje typen.
Wij zijn rond 14:00 vertrokken richting Köln. Het is vanuit hier een kleine 2 uur rijden. We hadden wel wat vertraging onderweg dus rond 16:15 konden we aansluiten in de rij. Ik vond het zelf niet bizar lang duren (maar ik ben helaas wel wat gewend op dat vlak). Ik denk na ongeveer een kwartier stonden we binnen en zo waren we net op tijd bij het podium voor de show van Less then Jake (ondanks de vertraging onderweg en de rij). Toffe band, fijne energie straalden ze uit. Ze hadden het zichtbaar naar hun zin. Het publiek om mij heen was vrij mat, dus na de show meteen maar een stuk verder naar voren gaan staan.

Toen was het tijd voor Anti-Flag. Ik heb ze vorig jaar op Graspop pas ontdekt maar ben in korte tijd erg fan van ze worden. De sfeer vooraan in het publiek was tof. Iedereen ging lekker uit z’n dak. Lekker springen en beuken tegen elkaar. Ik vond de band wat gematigd. Ik heb ze enthousiaster gezien (behalve op Graspop heb ik ze ook op Groezrock indoor gezien). Het optreden was helaas ook erg kort. Ik denk dat ze nog geen 10 nummers gespeeld hebben. Maar ik heb er ondanks dat wel erg van genoten ze weer aan het werk te hebben gezien.

Lagwagen kende ik eigenlijk niet en gezien er weinig ruimte tussen de bands in zat hebben we toen even de tijd genomen om wat te eten en drinken. Die tijd hadden we ook wel nodig want we hebben ruim 20 minuten moeten wachten op ons drankje. Dat duurde dus serieus langer dan de ticketcontrole. Ik vond €3,50 een te verwachtte prijs voor een drankje op een festival en de hard cups waren lekker groot. Ook over de friet was ik positief verrast. Het was echt hele lekkere smaakvolle goed doorbakken friet (niet het meest belangrijke van de dag, maar toch fijn).

Daarna was het de beurt aan Bad Religion. Ik luister deze band al best lang, maar had ze nog nooit live gezien. De sfeer zat er vooraan wederom goed in. Ik merkte wel dat ik door al het gespring en geduw minder van de muziek mee kreeg dan ik zou willen. Mensen werden ook wat lomper omdat ze teveel hadden gedronken. Dus toch maar wat verder terug gaan staan. De band speelde goed en vooral de zanger maakte indruk. Leuk om de nummers die ik al zoveel jaren luister nu live te horen.

Als laatste was de show van NOFX. Die hebben we van een afstandje bekeken want ik was ondertussen aardig moe geworden. Ik kende ze niet zo heel goed (alleen een paar bekendere nummers) maar het viel me op dat de muziek erg gevarieerd was. Er zaten toffe ska punk nummers tussen maar ook hardere snellere punksongs. Ik vond die afwisseling wel fijn en de sfeer was wederom top.

Na deze show hebben we nog wat geld verdiend door bekers in te leveren die mensen hadden laten staan (je kreeg €1 borg terug per beker) en heb ik nog een mooi nieuw Anti-Flag vest aangeschaft. Ik vond het een fijn festival met een fijne sfeer en heb er erg van genoten. Het enige aandachtspunten was wat mij betreft de rij bij de drankstands.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken