Pukkelpop 2023

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
311
261
Weer genoten van pukkelpop dit jaar.

Toppers van het weekend waren voor mij;
GK&LZ
Turnstile
Bob Vylan
High Vis (balen van korte set, had te maken met Nia archives begreep ik?)
Foals
Sophie Straat
Prins S en de geit
Drum'n'bass avond, Luude, Sub Focus en C&S. Naast de fijne setlists was er ook een lekkere sfeer in de boiler room.

Bij namen als Dropkick Murphys, Gurriers, M83 (gelachen om de naar binnen rennende mensen bij de welbekende 4 tonen) Ploegendienst en The Killers ook echt genoten.

Tegenvallers waren voor mij Kennyhoopla(wellicht te hoge verwachting. Drummer was goed, die gitariste had hij thuis mogen laten als ze toch weinig kan/mag spelen) Bombay bicycle club(tikkeltje aan de saaie kant)

Organisatorisch was het allemaal weer prima geregeld, parkeren, waterpunten, informatie etc.
Alleen waar ik me over verbaasd heb is hoe de camping geopend word, een touw met werknemers dat ervoor moet zorgen dat alles zo krap/compact/efficiënt mogelijk ingedeeld word. Wat een drama, mensen die te fanatiek hun plekje opeisen en daarmee spullen van andere weg gooien om maar met de gehele groep bij elkaar te staan.

Eten vind ik op een Dtrh of LL beter geregeld, qua diversiteit, vega opties en verhouding prijs/kwaliteit.

Volgend jaar zomer even zien wat we gaan doen, pukkelpop staat niet zo vast als dat 't dit jaar stond. Maar eerst nog even na genieten van de vele mooie shows dat we weer hebben mogen meemaken.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.223
739
de enige punten waar lowlands ruim op wint zijn het randprogramma en t eten.
en laat ik die 2 punten nou net best wel belangrijk vinden :unsure:
 

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
72
42
de enige punten waar lowlands ruim op wint zijn het randprogramma en t eten.
en laat ik die 2 punten nou net best wel belangrijk vinden :unsure:
Nooit op Lowlands geweest, wat is het randprogramma dan? En hoe heb je daar dan tijd voor?
Wat voor eten hebben ze dan op Lowlands dat het aanbod nog uitgebreider is dan op PKP?

Voor mij is eigenlijk enkel de muziek van tel. Een beetje comfort mag wel, maar verder? Op PKP hebben ze in het verleden ook wel van die randzaken gehad, lezingen en comedy en zo, maar daar lag ik niet van wakker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
536
390
Nooit op Lowlands geweest, wat is het randprogramma dan? En hoe heb je daar dan tijd voor?
Wat voor eten hebben ze dan op Lowlands dat het aanbod nog uitgebreider is dan op PKP?

Voor mij is eigenlijk enkel de muziek van tel. Een beetje comfort mag wel, maar verder? Op PKP hebben ze in het verleden ook wel van die randzaken gehad, lezingen en comedy en zo, maar daar lag ik niet van wakker.
Ga persoonlijk ook echt steeds overstag door de (voor mij), uitgebreidere/sterkere line up van PkP t.o.v. LL
 

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
72
42
Ga persoonlijk ook echt steeds overstag door de (voor mij), uitgebreidere/sterkere line up van PkP t.o.v. LL
Even gekeken naar het programma van Lowlands. Buiten het feit dat zij een godsgruwelijk lelijke website hebben, of toch een verschrikkelijk lettertype, valt het mij op dat er heel veel comedy, theater en zelfs film op de affiche staat. En dat ook op late tijdstippen. Maar dan wel Boygenius om 15u???
Lijkt me dus gewoon een heel ander type festival waar muziek veel minder centraal staat dan op PKP.
Wat is de gemiddelde leeftijd en het type bezoeker daar?
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
536
390
Even gekeken naar het programma van Lowlands. Buiten het feit dat zij een godsgruwelijk lelijke website hebben, of toch een verschrikkelijk lettertype, valt het mij op dat er heel veel comedy, theater en zelfs film op de affiche staat. En dat ook op late tijdstippen. Maar dan wel Boygenius om 15u???
Lijkt me dus gewoon een heel ander type festival waar muziek veel minder centraal staat dan op PKP.
Wat is de gemiddelde leeftijd en het type bezoeker daar?
Mij ook niet geheel duidelijk. Verwacht gemiddeld eind 20 (28?). Mijn voorkeur gaat ook uit naar Pukkelpop, voor mijn gevoel heeft Pukkelpop praktisch dezelfde line up als Lowlands + een paar grote en kleine interessante namen erbij. Maar inderdaad een kwestie van voorkeur; ik ga dan ook puur voor de line up en ga zoveel mogelijk zien. Van Lowlanders begrijp ik veelal dat ze de line up (meer) loslaten en opgaan in het terrein en wat losser bekijken wat er gebeurd en waar naartoe te gaan.

Edit: Op Lowlands lijkt het nachtprogramma ook een grotere rol aan te nemen dan op PkP. Al heeft PkP ook een groot nachtprogramma, lijkt het wat meer afgebakend tot de boiler room.

Al kan @Kesselman je waarschijnlijk beter antwoord geven op die vragen gezien hij beide festivals recentelijk heeft bezocht zo lijkt.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.223
739
op lowlands zijn enorm veel verschillende soorten bezoekers.
er zijn er die enkel bandjes kijken
er zijn er die enkel voor het nachtprogramma komen
maar een heleboel mensen maken een mix, en dat is juist wat LL zo leuk maakt in mijn ogen
overdag bandjes kijken, met iets van cabaret of dans er tussendoor
(is ook gewoon fijn om ff een uur te kunnen zitten of schuilen)
en savonds wat dansen
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.223
739
gemiddelde leeftijd is wel jong, maar das op ieder festival.
persoonlijk denk ik dat ik vanaf nu niet meer naar lowlands zal gaan.
maar dat ligt ook zeer zeker aan de leeftijd( vandaag52) en t feit dat ik in maastricht woon
 
  • Confetti
Waarderingen: Frantic en Nelios

Pukkelpopper

Gouden Tip
20 jul 2022
421
279
De officiële Pukkelpop 2023 aftermovie staat online op het YouTube kanaal en op de sociale media van Pukkelpop.
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
311
261
De officiële Pukkelpop 2023 aftermovie staat online op het YouTube kanaal en op de sociale media van Pukkelpop.
Toch heel lekker om Luude-Big City Life in de aftermovie te hebben, dit nummertje voor mij toch wel de anthem van PP'23 geworden. Nagenieten.
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.487
1.932
gemiddelde leeftijd is wel jong, maar das op ieder festival.
persoonlijk denk ik dat ik vanaf nu niet meer naar lowlands zal gaan.
maar dat ligt ook zeer zeker aan de leeftijd( vandaag52) en t feit dat ik in maastricht woon
Ik merk ook dat die 3 uurse autotocht terug op maandag elke keer meer pijn gaat doen.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken