Pukkelpop 2019 - Nieuws en geruchten

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Ik wilde PKP dit jaar eigenlijk gaan overslaan...maar nu slaat de twijfel toe...goeie namen tot zover! ?
James Blake kan me nog over de streep trekken want die staat nog nergens in België of Nederland geprogrammeerd, toch?

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ik zou het logischer vinden als ze vandaag met Urban/Hip-Hop/Rap/Pop namen komen. Gisteren en vrijdag zijn de oudjes blij gemaakt, dan is het nu de beurt aan de jonkies.
Morgen dan Indie voor de ouderen en dan de week eindigen met namen voor beide leeftijdsgroepen (elektronisch).

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.887
Morgen dan Indie voor de ouderen en dan de week eindigen met namen voor beide leeftijdsgroepen (elektronisch).

Indie voor de ouderen? Lijkt me ook een kleine misvatting toch?

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
185
98
Gisteren en vrijdag zijn de oudjes blij gemaakt, dan is het nu de beurt aan de jonkies.

Slim gespeeld van pkp dit jaar, eerst de groepen geven waar de 'oude garde' vorig jaar zo over gezeurd heeft zonder dat ze verzuipen in de 100 groepen bagger waarmee ze vorige jaren gelijktijdig werden aangekondigd. Scheelt bakken kritiek en een hoop verkochte kaartjes. :)
De zooi komt er nog wel aan hoor.
Strikt persoonlijk, als oude lul, vind ik het best OK tot nu toe. ;)

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.817
12.555
mattman wrote:

TettenVogel wrote:

Ja inderdaad, ik denk dat ik het verkeerd verwoord. Maar Indie is ook zeer ruim.

Het is wat kort door de bocht maar snap je punt goed. De meeste spacende dance hall pubers komen niet voor het mooie aanbod indiebands. Bij een band als The Shins heb ik hen nog nooit gezien. Die komen alleen van dat terrein af voor Major Lazor op de mainstage en rennen als een kudde wilde gnoes gelijk weer terug, mooie beelden altijd. Dus ja, het is erg generaliserend maar Tettenvogel heeft wel gelijk.

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
TettenVogel wrote:

mattman wrote:

TettenVogel wrote:

Ja inderdaad, ik denk dat ik het verkeerd verwoord. Maar Indie is ook zeer ruim.

Het is wat kort door de bocht maar snap je punt goed. De meeste spacende dance hall pubers komen niet voor het mooie aanbod indiebands. Bij een band als The Shins heb ik hen nog nooit gezien. Die komen alleen van dat terrein af voor Major Lazor op de mainstage en rennen als een kudde wilde gnoes gelijk weer terug, mooie beelden altijd. Dus ja, het is erg generaliserend maar Tettenvogel heeft wel gelijk.

Heeft niet echt te maken met leeftijd, maar met de muzieksmaak en het type “muziek”(?!)fans dat nu naar pkp komt..
Sinds het dance-gedeelte is uitgebreid een heel ander type publiek dat naar festivals komt.

Vroeger zag je op pukkelpop vooral een rockpubliek dat ook techno kon appreciëren.
Nu is 2/3 op pukkelpop dance-publiek.

Behalve dat er een groot deel van het budget naar belachelijke acts gaat, vind ik dat niet erg: bij elke indie, rock, hardcore, punk,… optreden plaats genoeg. Zelfs als de band bezig is geraak je met gemak vooraan ?
Ook goed dat het +/- 2 terreinen zijn (dance/boiler en main, marquee, club,…). Weinig “last” van elkaar.

Dit jaar alleszins al meer bands waar ik fan van ben dan vorig jaar : PUP, Eels, Idles, Frank Turner, Frank Carter, Royal Blood, The National, Code Orange,…

BTW: waar staan die tips ivm aankondigingen?

DDave

Dagopener
25 mrt 2015
610
427
Logisch dat het pop dag is In dat geval denk ik dat Robyn, James Bay, Charli XCX, Jorja Smith, Anne-Marie, Mavi Phoenix, Troye Sivan, Chvrches (mogelijk indie dag), Clean Bandit, Mabel.

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.756
1.340
Vroeger zag je op pukkelpop vooral een rockpubliek dat ook techno kon appreciëren.

Behalve dat er een groot deel van het budget naar belachelijke acts gaat, vind ik dat niet erg: bij elke indie, rock, hardcore, punk,… optreden plaats genoeg. Zelfs als de band bezig is geraak je met gemak vooraan
Ook goed dat het +/- 2 terreinen zijn (dance/boiler en main, marquee, club,…). Weinig “last” van elkaar.

Dit! En zeker met de indeling die ze maken kan je het festival zo meemaken dat je amper iets merkt van het helede jonge/pop/dance gedeelte.
Die zaterdag van dit jaar gaat al overvol zitten met "rock" gitaar-gerichte bands.

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Joris De Brul wrote:

Behalve dat er een groot deel van het budget naar belachelijke acts gaat, vind ik dat niet erg: bij elke indie, rock, hardcore, punk,… optreden plaats genoeg. Zelfs als de band bezig is geraak je met gemak vooraan

Dit! En zeker met de indeling die ze maken kan je het festival zo meemaken dat je amper iets merkt van het helede jonge/pop/dance gedeelte.
Die zaterdag van dit jaar gaat al overvol zitten met “rock” gitaar-gerichte bands.

Overvol zou ik niet durven zeggen aangezien er nog zeer veel namen bekend gemaakt moeten worden.

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.756
1.340
neracroft wrote:

Joris De Brul wrote:

Die zaterdag van dit jaar gaat al overvol zitten met “rock” gitaar-gerichte bands.

Overvol zou ik niet durven zeggen aangezien er nog zeer veel namen bekend gemaakt moeten worden.

Bedoelde daar vooral mee er zijn al meer dan genoeg bands om een dag te kunnen samen stellen waar je de dancy/poppy namen kan ontwijken.

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
455
158
Tips op IG:
Manon -> Jeugd van tegenwoordig?
Jealousy ?

Fix your tone man, you're stronger than that. => Jorja Smith

Ik ben flyer dan een meeuw => Joost - Meeuw (prod. Spek)

Of Freddy... ?

Ciao adios Pukkelpop? => Anne Marie

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.395
2.750
Aantal leuke namen gisteren, hopelijk in de toekomst meer van dat.

Gebruikers die dit onderwerp bekijken