Pukkelpop 2018 - Nieuws en geruchten

Chiel

Support act
18 jul 2014
893
304
Wij stonden bij 1 van de hekken bij het concert van Kendrick Lamar. Hoeveel mensen wel niet je kant komen opstuiven, hard tegen je aanlopen en dan verbaasd zijn dat er nog hekken tussendoor geplaatst zijn. Het zal mij niet verbazen dat dat in eerste instantie de reden is geweest om onaardig tegen deze meisjes te doen. Dat het daarna in racistische uitingen overgaat is niet goed te praten. Het meisje zelf zoekt echter graag de publiciteit op, maar vergeet te vertellen dat ze een hekel heeft aan mensen met een donkere en blanke ouder en dat ze blanke mensen nog meer is gaan haten na het zien van de film '12 years a slave'. Hierdoor heb ik echt minder sympathie voor haar.

Dat er een verschil is in het publiek van Werchter en Pukkelpop is wel duidelijk.
Wellicht dat leeftijd en het niet kunnen omgaan met alcohol een rol speelt, wie weet.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
972
1.004
Ik word er niet goed van als ik de incidenten lees met paniek bij de dancehall, kendrick. drugs- en alcoholmisbruik, verkrachting van minderjarige? en racistisch gezang. :eek:

Ok, laat me eerst even vergelijken met mijn favoriete festivals graspop en Alcatraz. Daar zijn de pits of het crowdsurfen misschien heviger en gevaarlijker. Maar je wordt eruit gehaald als je het niet meer aankunt. Mensen zijn vriendelijker. Rapen je met 6 man onmiddellijk op bij een val van een pit ofzo. Er wordt wel gedronken. Maar ze zijn socialer. (Ik drink zelf niet, ga dikwijls alleen op pad en amuseer me ook.) Heb je iets nodig helpen ze je daar vlugger. (Ik ben ook slechtziende, daarmee) En bij een artiest is iedereen één. Dit leg ik later uit bij een geweldig optrede van Incubus maar een verschrikkelijk publiek.

Ik heb me enorm geamuseerd. Fleddy melculy en Diablo. Jammer dat ze de vloer al kapot hadden gemaakt bij fleddy, maar het was snel hersteld.
Floggin molly was plezant. Maar ik verstond vanvoor de muziek soms niet door het meezingen van het publiek.
Normaal gezien vrijdag de uitgesproken topdag. Steak number eight was magistraal! Amenra snapte het publiek niet helemaal dus babbelden ze maar wat tussen rustigere nummers. Incubus: Zie later.
Zaterdag het grootste feest met King gizzard. Mensen kunnen niet zo goed spelen bij gogo penguin dat moesten wel buitenaardse wezens zijn. :eek:
En de verrassing: Tranen en bevende handen na het optrede van La dispuit. Net als King Gizzard was het publiek één en je voelde de motie. Lang leve de kleinere tentjes zoals de club en de lift.

Het grote voorbeeld van het pukkelpoppubliek bij incubus. Klaar?
- Voor het optrede waren er al een paar zo vals mogelijk een reffreintje aan het zingen.
- Datzelfde nummerke ook tijdens een ander liedje.
- één persoon die wou moshen
- Crowdsurfen kennen ze daar niet dus viel nummer 1 op de grond en nummer 2, 3 en 4 moest ik samen met één andere persoon richting naar voor dragen gelijk het hoort en wijzen, doe die naar voor zodat die niet meer direct in het publiek komt. Sommige gebruiken dat als truc om vanvoor te geraken. Mij hebben ze zelfs 2 keer de lucht ingedaan. Kheb een niet pijnlijke shot moeten geven om mij op de grond te laten vallen.
- Constant gefluit in mijn oren. Ook van ander publiek. Awch mijn oren.
- gebabbel in het publiek.
- Persoon voor mij die genoeg plaats heeft en telkens naar achteren danst.
- Random bredere gast (nee kheb niks tegen mensen met een bepaald gewicht) die langs me voorbij stormt tijdens het optrede.
Pintjes viel mee, maar bij andere optredens was het soms anders omdat ik bij een niet zo commerciële groep stond.
= Elke persoon die het optrede heel anders beleeft op een niet altijd zo prettige manier.
 

MixTape

Gouden Tip
26 okt 2017
326
0
Mag ik dan een lans breken voor Best Kept Secret festival? Nog NOOIT iets naars meegemaakt daar!

Hoe massaler een festival met 'jeugd', hoe irritanter het dronken puber gedrag, helaas.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.279
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180820_03673867/parket-opent-onderzoek-naar-racistisch-incident-op-pukkelpop
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.658
1.175
Mag ik dan een lans breken voor Best Kept Secret festival? Nog NOOIT iets naars meegemaakt daar!

Hoe massaler een festival met ‘jeugd’, hoe irritanter het dronken puber gedrag, helaas.

Lang leve het publiek op Best Kept. Zo relaxed.
Wat het voordringen betreft hangt dat natuurlijk van moment tot moment, artiest tot artiest en podium tot podium af. Om even Best Kept als voorbeeld te gebruiken. Als je favoriete garagerock bandje in de FIVE speelt en je wilt effectief mee in de pit gaan dansen. Dan gaat dat perfect en zijn de meeste mensen ook niet ambetant om je voor te laten (als je dit vriendelijk en rustig doet). Als je een beetje je gezond verstand gebruikt weet je gewoon dat dat bij een headliner op de ONE of TWO gewoon onmogelijk en ontzettend irritant voor iedereen is. En echt een veel betere plaats ga je toch niet hebben.

Meer nog ik stond vrij goed vooraan bij Arctic Monkeys en ben halverwege de set gewoon naar achteren gegaan omdat ik meer zin had om achteraan met mijn vrienden wat te hangen, en 'onnozel' te dansen. En gewoon zin had in een nieuw biertje (en dan terug naar voren gaan is natuurlijk gewoon not done bij zo'n grote naam).
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.213
2.150
MixTape wrote:
Mag ik dan een lans breken voor Best Kept Secret festival? Nog NOOIT iets naars meegemaakt daar!

Hoe massaler een festival met ‘jeugd’, hoe irritanter het dronken puber gedrag, helaas.

Lang leve het publiek op Best Kept. Zo relaxed.
Wat het voordringen betreft hangt dat natuurlijk van moment tot moment, artiest tot artiest en podium tot podium af. Om even Best Kept als voorbeeld te gebruiken. Als je favoriete garagerock bandje in de FIVE speelt en je wilt effectief mee in de pit gaan dansen. Dan gaat dat perfect en zijn de meeste mensen ook niet ambetant om je voor te laten (als je dit vriendelijk en rustig doet). Als je een beetje je gezond verstand gebruikt weet je gewoon dat dat bij een headliner op de ONE of TWO gewoon onmogelijk en ontzettend irritant voor iedereen is. En echt een veel betere plaats ga je toch niet hebben.

Meer nog ik stond vrij goed vooraan bij Arctic Monkeys en ben halverwege de set gewoon naar achteren gegaan omdat ik meer zin had om achteraan met mijn vrienden wat te hangen, en ‘onnozel’ te dansen. En gewoon zin had in een nieuw biertje (en dan terug naar voren gaan is natuurlijk gewoon not done bij zo’n grote naam).

Eens dat de sfeer op BKS anders is, met dat is ook het gevolg van de keuze om maar 25.000 bezoekers toe te laten (terwijl op een Woo-hah of een Decibel er aanzienlijk meer bezoekers zijn op hetzelfde terrein). Daardoor blijft er ook bij de grote headliners als het strand volstaat voldoende ruimte. Je kunt dat niet echt vergelijken met de bezoekersaantallen bij Lowlands, Pukkelpop, Werchter en Pinkpop.
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.543
833
Ik ben op BKS geweest, voor mij blijft lowlands het festival met het meest prettige publiek. Zoveel verschillende mensen die allemaal op een prettige manier samen gaan. En het is in het zelfde weekend als Pukkelpop. Het is alleen wat verder rijden waarschijnlijk. Maar als ik dit zo lees zou de keus makkelijk zijn. Dan ga ik liever naar een festival met een fantastische sfeer!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken