Prognosis 2023

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Samen met @RubenFrusciante zal ik vanuit Festileaks aanwezig zijn op Prognosis festival. Volgens mij zijn er meer forum leden aanwezig, dus volgens mij zit er een leuke meet-up sowieso in. Dus vraag 1, de meetup zaterdag of zondag doen?

Uiteraard heb ik ook een vraag 2. Wellicht zijn er mensen eerder naar Prognosis geweest die een leuk haakje weten voor een artikel, wellicht zijn er onderwerpen die jullie heel erg interessant vinden met betrekking tot het binnenfestival Prognosis. Dus vraag 2, wat is volgens jullie een interessant haakje om verslag van Prognosis en de artiesten voor te doen?

Ben benieuwd naar jullie ideeen :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Samen met @RubenFrusciante zal ik vanuit Festileaks aanwezig zijn op Prognosis festival. Volgens mij zijn er meer forum leden aanwezig, dus volgens mij zit er een leuke meet-up sowieso in. Dus vraag 1, de meetup zaterdag of zondag doen?

Uiteraard heb ik ook een vraag 2. Wellicht zijn er mensen eerder naar Prognosis geweest die een leuk haakje weten voor een artikel, wellicht zijn er onderwerpen die jullie heel erg interessant vinden met betrekking tot het binnenfestival Prognosis. Dus vraag 2, wat is volgens jullie een interessant haakje om verslag van Prognosis en de artiesten voor te doen?

Ben benieuwd naar jullie ideeen :)
Vet! Ik twijfel nog steeds of ik tickets zal halen, maar de kans zit er dik in. Hoop dat het niet uitverkoopt voor ik de knoop door hakken haha. Maar als ik er ben zal in het zeker laten weten, en zie ik jullie daar!

Wat dat haakje betreft, misschien zit er iets in mijn ervaring bij Prognosis 2019. Indoor festival, je zegt het al, en de ene zaal is stukken kleiner dan de andere. Als in je blokkenschema die podia elkaar dan afwisselen, krijg je natuurlijk soms dat iedereen tegelijk de kleine zaal in wilt nadat de grote zaal show afgelopen is. Bizarre drukte toen, specifiek toen Soen in de kleine zaal ging optreden. Daar wilde echt iedereen bij zijn, maar daar pastte simpelweg maar een heel klein deel van in de zaal. Wij zijn toen als een van de allerlaatsten die zaal in gelaten, waar Soem vervolgens een verpletterend goede show speelde. Sindsdien ben ik fan. En dit jaar spelen ze er twee sets geloof ik, dus nog relevant ook? Weet niet of dit is wat je zoekt, misschien leuke follow up vraag of ze de publieksspreiding sinds 2019 beter aangepakt hebben. Ben er zelf alleen die ene keer geweest.

Als ik kom worden het trouwens tweedaagse tickets. Dus de dag van de meeting maakt dan niet uit :)
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Ik twijfel nog steeds of ik uberhaupt ga, het hangt beetje af van de timetables.
Ik weet dat ik de vorige editie ben afgehaakt omdat er zoveel overlap in de shows zat
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Nog steeds onder de indruk dat @RubenFrusciante überhaupt naar Prognosis gaat. Let je een beetje op 'm @JB.? ;)

Die bottleneck waar het hierboven al over gaat is best vervelend, ja. Maar ik zou bij God niet weten waar je moet beginnen met een artikel. Misschien wel leuk om mensen te vragen waarom ze überhaupt naar Prognosis gaan. Is dat ze alleen om de artiesten te doen of zit er, net als bij veel andere festival, iets anders achter? Denk namelijk zelf dat Prognosis voornamelijk muziekliefhebbers aantrekt.

Ben er dit jaar niet bij dus niet op de meeting aanwezig, maar wel veel plezier hè!
 
  • Haha
Waarderingen: RubenFrusciante

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
450
1.050
Voor mij een combinatie van de muziek want heb op GMM Zeal and Ardor gemist (Paradise Lost gekeken) en dat moet ik nog inhalen en daarnaast wil ik heel graag SOEN zien en gok dat de GMM zaterdag alleen maar clashes worden. De rest van de line up vind ik interessant genoeg om een flink deel te checken.

Daarnaast woon ik in de regio Tilburg aan de kant van Eindhoven dus lekker dichtbij.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Nog steeds onder de indruk dat @RubenFrusciante überhaupt naar Prognosis gaat. Let je een beetje op 'm @JB.? ;)

Die bottleneck waar het hierboven al over gaat is best vervelend, ja. Maar ik zou bij God niet weten waar je moet beginnen met een artikel. Misschien wel leuk om mensen te vragen waarom ze überhaupt naar Prognosis gaan. Is dat ze alleen om de artiesten te doen of zit er, net als bij veel andere festival, iets anders achter? Denk namelijk zelf dat Prognosis voornamelijk muziekliefhebbers aantrekt.

Ben er dit jaar niet bij dus niet op de meeting aanwezig, maar wel veel plezier hè!
Kunnen we Ruben eindelijk eens opvoeden met echt goede muziek. Kan die eindelijk zien dat die simpele gitaar deuntjes van RHCP niet zo veel voorstellen :p

Thanks voor de feedback over Soen uit 2019. Dit komt mij ook heel bekend voor tijdens mijn tijd bij Simplon in Groningen. Je hebt altijd te maken met grote en een kleinere zaal bij poppodia, dus zeker relevant met betrekking tot festivals. Even kijken of dat een leuk haakje kan zijn.

Even wachten op de timetable om een meeting op te zetten!
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Nog een weekje! Ik ben er alleen op zaterdag dit keer, nadat ik de eerste twee edities wel het hele weekend ben geweest. Ik kon helaas geen vrij krijgen op maandag. En daarbij spreekt het programma van de zaterdag, op Riverside na, me ook meer aan.
Verder gaan @nikita en @rubenJS (twee Rubennen dus!) ook, dus die meetup waar je het in de eerste post over had zit er wat mij betreft wel in, @JB.!

Over een haakje voor een artikel: ik weet niet hoe ver je inmiddels al bent in het inlezen en schrijven. Maar ik zie op zaterdag twee mooie verhalen:

- Vitam Aeternam: een internationaal project wat ontstaan is uit een gezamenlijke liefde voor de obscure, legendarische band Devil Doll. Dit wordt pas hun tweede optreden ooit. En voor deze gelegenheid zullen er zelfs originele bandleden van Devil Doll meedoen. Kortom, een super unieke ervaring belooft dat te worden.
- Iamthemorning: dit is een duo uit Rusland, die naar mijn weten al sinds eind 2019 niet meer hebben opgetreden. En volgens mij is het best uniek tegenwoordig om artiesten uit Rusland te zien. Prognosis Eindhoven en Prognosis Londen zijn de enige twee shows die ze vooralsnog hebben staan.

Helaas overlappen beide bands gedeeltelijk, daar baal ik echt van. Want wat mij betreft zijn dit wel de twee meest unieke acts van de zaterdag. Zonder iets af te willen doen aan het overige programma, trouwens. Maar de andere bands zijn volgens mij allemaal wel vaker te bewonderen.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
En @duck is er ook bij op zaterdag!
Dus die dag hebben we alvast weer een mooie festi-bende :)

Meeting lijkt me bij de eerste bands te moeten gebeuren, daarna wordt het volgens mij moeilijker.
Dan is het eerder een vaste plaats hebben aan de podia en daar kunnen 'samenkomen' maar focus op de muziek :D
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
En @duck is er ook bij op zaterdag!
Dus die dag hebben we alvast weer een mooie festi-bende :)

Meeting lijkt me bij de eerste bands te moeten gebeuren, daarna wordt het volgens mij moeilijker.
Dan is het eerder een vaste plaats hebben aan de podia en daar kunnen 'samenkomen' maar focus op de muziek :D
Tijdens Ithaca dan maar? Dat vind ik op voorhand de minst interessante act van de dag. Obsidious ben ik wel benieuwd naar.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en duck

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Zaterdag komt voor mij persoonlijk het minste uit. Want ik kan er pas vanaf 16:00 zijn, en dan begint, zoals jullie al zeiden, beste leuke acts op de verschillende podia te spelen.

Voor mij kan tussen 19:00 en 20:00 en 17:00 en 18:00 ook. Maar die bands zijn eigenlijk ook best interessant om te zien. Na Zeal & Ardor kan ik ook even blijven hangen.
Zondag kan ik al wel vanaf vroeg met mensen die er het hele weekend zijn om 14:00 al even bijpraten. Weet iemand een goede plek in de Effenaar?

Eerste preview staat al online en @jamel, Vitam Aeternam komt erin voor :)

https://festileaks.com/2023/04/de-4-meest-unieke-live-shows-op-het-programma-van-prognosis-2023/
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel, nikita en RubenJS

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
450
1.050
Ik zal de app maar eens installeren en mocht ik er al zijn tijdens een meeting en er niets speelt dat ik wil zien kom ik zeker even een biertje drinken. Kijk toch vooral uit naar beide sets van SOEN en daarnaast zeker IamTheMorning en Zeal and Ardor meepikken. De rest laat ik mij lekker verrassen alleen bij Voivod ga ik denk ik iets eten want daar kom ik echt niet doorheen.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Iemand bekend met de omgeving / vaak te vinden in de effenaar? Tips voor goed(koop) parkeren zijn altijd welkom. 😊
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Iemand bekend met de omgeving / vaak te vinden in de effenaar? Tips voor goed(koop) parkeren zijn altijd welkom.
Ik parkeer meestal aan de overkant van de stationsweg. Ik geloof dat ik de vorige keer €10 of €12 heb betaald voor een dag.
Als je navigate gebruikt, geef dan wel niet het adres in van de Effenaar. Dat is aan de verkeerde kant van de stationsweg en daar is bijna geen parking
1681365987618.png
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: nikita en RubenJS

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Zaterdag komt voor mij persoonlijk het minste uit. Want ik kan er pas vanaf 16:00 zijn, en dan begint, zoals jullie al zeiden, beste leuke acts op de verschillende podia te spelen.

Voor mij kan tussen 19:00 en 20:00 en 17:00 en 18:00 ook. Maar die bands zijn eigenlijk ook best interessant om te zien. Na Zeal & Ardor kan ik ook even blijven hangen.
Zondag kan ik al wel vanaf vroeg met mensen die er het hele weekend zijn om 14:00 al even bijpraten. Weet iemand een goede plek in de Effenaar?

Eerste preview staat al online en @jamel, Vitam Aeternam komt erin voor :)

https://festileaks.com/2023/04/de-4-meest-unieke-live-shows-op-het-programma-van-prognosis-2023/

Facebook-fame is upon you!

Schermafbeelding 2023-04-13 om 16.46.18.png
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Heel veel plezier. Best jammer dat ik deze aan me voorbij moet laten gaan, want het lijkt me een heel gaaf festival en een schitterende editie. Ik ben benieuwd naar de verhalen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken