Pinkpop Classic 2017 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995


[SIZE= xx-large]Pinkpop Classic 2017[/SIZE]

Datum: n.t.b.
Locatie: Megaland – Landgraaf
Genres: Classic - Alternatief, Pop, Rock, Elektronisch, Dance, Indie, Folk, Soul

Alle info over line-up & kaartverkoop: http://pinkpopclassic.nl/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Na dit bericht van Festileaks gisteren.
Kunnen we zeggen, zoals 1Limburg van Festileaks overneemt: Plannen voor nieuwe editie Pinkpop Classic
Een ander onderwerp dat ter sprake kwam was Pinkpop Classic. Het eendagsfestival dat in 2014 voor het laatst plaatsvond keert volgend jaar wellicht terug. Het streven is om het na 2 jaar van afwezigheid weer te laten plaatsvinden op Megaland. ‘Artiesten als Neil Young kunnen we geen podium meer bieden op Pinkpop. Wie weet op Pinkpop Classic. Het is vooral afwachten wat er tegen die tijd beschikbaar is.’

Dus... er kan hier al gediscuseerd worden...

Wat is er mogelijk, qua headliners misschien.
Er is een tour te verwachten van U2 of Rolling Stones. Maar ook classic artiesten nog nooit op Pinkpop, als The Who, Aerosmith, Bon Jovi, Guns N Roses en Neil Young.

Volg in dit topic het laatste nieuws en discussieer mee.
Roept u maar....
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Er was vroeg in het jaar sprake van een Classic 2016. Nooit meer iets van vernomen.

Voor 2017? Eerst zien en dan geloven.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Ik denk dat als ze U2 zouden kunnen krijgen als headliner, dat ze die dan echt wel op het normale festival zetten.
Tenzij de datum van classic beter uitkomt voor de band natuurlijk
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
DennisvdBr wrote:
Er is een tour te verwachten van U2 of Rolling Stones. Maar ook classic artiesten nog nooit op Pinkpop, als The Who, Aerosmith, Bon Jovi, Guns N Roses en Neil Young.

Er hebben nog nooit zo’n grote namen gestaan. Gaat niet gebeuren.

Zeg ik ook niet.
Maar in de lijn van Toto of Simple Minds en Status Quo, tel daarbij op dat ze ook geprobeert hebben Joe Cocker naar PP Classic te halen.
Zou ik me kunnen voorstellen dat (behalve idd Guns N Roses, U2 en Stones) het niet heel ongebruikelijke headliners voor PP Classic zouden zijn.

Van de nieuwe tour van The Rolling Stones gaat overigens het gerucht vooral op oude garde te richten.
Nah, dan gaat zo'n gedachten combinatie RS/PPClassic wel even door mijn hoofd.
Dan gaan ze vast over de 5 a 15 duizend bezoekers heen hoor ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Nou er kan weer een slotje op...
Jan Smeets ontkent plannen voor Pinkpop Classic

Er komt geen nieuwe editie van Pinkpop Classic en die gaat er ook niet meer komen.
Dat zegt pinkpopbaas Jan Smeets tegen L1.

Festileaks
Dinsdag meldde festivalwebsite Festileaks dat Smeets de mogelijkheid openhoudt om het eendaagse festival weer te organiseren op het Megalandterrein in Landgraaf. Zes jaar lang konden wat oudere rockfans terecht bij Pinkpop Classic, een festival met artiesten die al eens eerder op het reguliere Pinkpop stonden.

Moeilijkheden
Het lukte Smeets enkele jaren niet een goede line-up te regelen en het festival rendabel te maken. Smeets is ervan overtuigd dat dit hem ook in de toekomst niet meer gaat lukken en dat een nieuwe editie er dus echt niet meer in zit.
De laatste Pinkpop Classic werd in 2014 gehouden.
http://www.1limburg.nl/jan-smeets-ontkent-plannen-voor-pinkpop-classic

 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
185
48
Tja het begint wel een beetje zielig te worden de combinatie Pinkpop/Smeets/pers. Wie moet je nog geloven?
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Nou er kan weer een slotje op…

Jan Smeets ontkent plannen voor Pinkpop Classic

Er komt geen nieuwe editie van Pinkpop Classic en die gaat er ook niet meer komen.
Dat zegt pinkpopbaas Jan Smeets tegen L1.

Festileaks
Dinsdag meldde festivalwebsite Festileaks dat Smeets de mogelijkheid openhoudt om het eendaagse festival weer te organiseren op het Megalandterrein in Landgraaf. Zes jaar lang konden wat oudere rockfans terecht bij Pinkpop Classic, een festival met artiesten die al eens eerder op het reguliere Pinkpop stonden.

Moeilijkheden
Het lukte Smeets enkele jaren niet een goede line-up te regelen en het festival rendabel te maken. Smeets is ervan overtuigd dat dit hem ook in de toekomst niet meer gaat lukken en dat een nieuwe editie er dus echt niet meer in zit.
De laatste Pinkpop Classic werd in 2014 gehouden.

http://www.1limburg.nl/jan-smeets-ontkent-plannen-voor-pinkpop-classic

Tja....ik zei het net al. eerst zien en dan pas geloven.

Wie gaat hier de mist in? Binnen een dag of twee tegenovergestelde berichten met als onbetrouwbare bron Jan S.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Tja het begint wel een beetje zielig te worden de combinatie Pinkpop/Smeets/pers. Wie moet je nog geloven?

Tja….ik zei het net al. eerst zien en dan pas geloven.

Wie gaat hier de mist in? Binnen een dag of twee tegenovergestelde berichten met als onbetrouwbare bron Jan S.

Ik begin bijna te denken dat Jan Smeets bewust aan Festileaks verkeerde informatie geeft.
Een sort van "Bom onder Festileaks" verhaal, zo is al eerder Nieuwe Revu ook de grond in gewerkt.
Met het grote verschil dat Festileaks alleen maar goede bedoelingen heeft met dit soort berichtgeving en er heel veel respect is voor het festival.

Daarnaast, ik vind het heel jammer.
Persoonlijk, zie ik best veel tourende classics overal opduiken en in de periode in augustus waar Classic meestal plaatsvond is onder andere ook Lokerse feesten.
Ik kan mij niet voorstellen dat er niet een rendabel eendags festival met classic acts neergezet kan worden.
Ik denk dat het meer met 'niet meer willen' dan 'niet kunnen' te maken heeft.
Ik heb al eerder gezegd, je hebt de locatie, er tourt genoeg, Mojo kan vast hier iets in betekenen als ze Jive Music te hulp schieten.
Kijk hoe TW en Boutique telkens een terugkeer hebben.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Ik zou gewoon stoppen met het interviewen van Jan. Je weet op voorhand al dat je geen betrouwbare info krijgt.
Benader gewoon de organisatie van Pinkpop zelf en niet die clown met z'n roze hoedje.
En als zij niet willen reageren, dan houd het op!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Maurice van de M wrote:
Tja het begint wel een beetje zielig te worden de combinatie Pinkpop/Smeets/pers. Wie moet je nog geloven?


Land Graaf wrote:
Tja….ik zei het net al. eerst zien en dan pas geloven.

Wie gaat hier de mist in? Binnen een dag of twee tegenovergestelde berichten met als onbetrouwbare bron Jan S.


Ik begin bijna te denken dat Jan Smeets bewust aan Festileaks verkeerde informatie geeft.
Een sort van “Bom onder Festileaks” verhaal, zo is al eerder Nieuwe Revu ook de grond in gewerkt.
Met het grote verschil dat Festileaks alleen maar goede bedoelingen heeft met dit soort berichtgeving en er heel veel respect is voor het festival.

Daarnaast, ik vind het heel jammer.
Persoonlijk, zie ik best veel tourende classics overal opduiken en in de periode in augustus waar Classic meestal plaatsvond is onder andere ook Lokerse feesten.
Ik kan mij niet voorstellen dat er niet een rendabel eendags festival met classic acts neergezet kan worden.
Ik denk dat het meer met ‘niet meer willen’ dan ‘niet kunnen’ te maken heeft.
Ik heb al eerder gezegd, je hebt de locatie, er tourt genoeg, Mojo kan vast hier iets in betekenen als ze Jive Music te hulp schieten.
Kijk hoe TW en Boutique telkens een terugkeer hebben.

Inderdaad Dennis, het is gewoon onmogelijk dat het niet rendabel is een Classic Festival in augustus te houden. Kijk inderdaad naar Lokerse Feesten: wat een succes elk jaar! Met middelgrote oude acts (zoals bv. Primal Scream, UB40, Bryan Ferry, Alice Cooper, New Order, Texas, Tom Jones, The Specials, OMD, Patti Smith...) maar ook grotere acts als de (originele) Beach Boys, Neil Young, Faithless, Morrissey, Van Morrison, Iggy & the Stooges enz.). Ik wil maar zeggen: elk jaar keus genoeg aan artiesten om er een mooi programma van te maken! (nu is er zeker een gat in die markt in Nederland omdat Bospop een wat andere weg ingeslagen is/wil inslagen heb ik begrepen?)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Gewoon niet meer interviewen, niet meer serieus nemen die linkse tuinkabouter. Afvoeren in een dwangbuis anti-psychotica er in en opsluiten.
 

Groeten Thuis

Nieuw lid
10 nov 2016
1
0
Hoi! Ff kort voorstellen. Peter uit Utrecht, 45 jaar, volgend jaar voor de 25ste keer maar Pinkpop, Wasrom? Wat is er nou mooier dan met je beste vrienden een biertje drinken, muziekje luisteren, beetje keten, beetje pitten in het gras of onder een zeiltje en dat 3 dagen lang!
Ik zie jullie commentaar over Jan Smeets en wil toch wat meer respect vragen! Goed, hij is soms niet handig, komt ook door de druk die hem opgelegd wordt. Ga er maar aan staan, ff een festival regelen voor 15 miljoen en 70k mensen. Het leuke van Pinkpop is ook nog steeds dat het soms zo lekker kneuterig is! Wel eens menuutje a besteld op camping a, lach me dood daar.
Kort gezegd, dikke pluim voor Jan! Ik hoop dat hij het nog lang mag doen., ik heb verl lol aan deze man te danken!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
wat namen uit Bospop topic...
Bon Jovi John Fogerty Placebo Scorpions Toto Live Status Quo Journey Madness Cyndi Lauper Foreigner Kaiser Chiefs zijn allemaal namen die in theorie mogelijk zijn omdat ze allemaal op Europese tour zijn komende zomer en nog passen in de datums van Bospop. Ik heb de naam Maroon 5 als eens laten vallen. Voor mij hoeft het persoonlijk niet maar zou misschien wel passen in de lijn die Bospop heeft ingezet namelijk voornamelijk bands met hits uit de jaren 80-90 of 00…..

Misschien iets bij voor Bospop? Weekje eerder in Frankrijk…
http://www.againsthewind.fr/

Ook dit festival zelfde weekend heeft misschien wat kanshebbers…
https://festival-lesdeferlantes.com/fr

tjoh? als ik deze namen zie, plus die 2 festivals hierboven, dan vraag ik me toch af of het 'echt' niet mogelijk was een stuk of 7 acts bij elkaar te krijgen voor 1 dagje Pinkpop Cassic.
Sorry hoor
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken