Pinkpop Classic 2014

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
*Gaap*…..Weer een week verder.
Ja, ik wilde vanmorgen nog het zelfde melden hier....
Zal toch langzaam wel nieuws komen toch, het is over ca 13 a 14 weken en da's toch een vrij normale tijdspanne.
Kan trouwens wel mijn voorspelling van start voorverkoop 3 of 10 mei inmiddels in de prullenbak, maar deze week zal het denk ik ook niets worden omdat nu vrijdag de voorverkoop van Borsato in de Rodahal (26-09) gaat starten, ik denk niet dat Buro Pinkpop 2 concerten gelijktijdig in voorverkoop zet. Toch verwacht ik start van de voorverkoop voor het Pinksterweekend (uiteraard met posters op Pinkpop terrein), daarbij dat het Hemelvaart weekend ook niet heel slim is om voorverkoop te starten, zal het wel zaterdag 24 mei worden gok ik?
Dus zullen we misschien tot volgende week moeten wachten, mits er deze week niet al 1 a 2 berichtjes komen.
Heb inmiddels een afvaller van ons lijstje Chris Tompson, stond toch al bij "zeer vaag", staat wel "23/08/14 Datteln Kanalfest Hafenbühne Germany".
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Weer een week....weer geen nieuws.

Ik ben zelfs gestopt met potentiële kanshebbers te bekijken.
Zou het zo zijn dat het programma gewoon in één keer op posters komt te staan
en pas bekend wordt op dag 1 van Pinkpop?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ja idd, ik hoopte eigenlijk op vandaag, Lokerse feesten (begin augustus BE) had vandaag ook aanvullend nieuws.
Ik kijk ook niet meer naar andere kanshebbers, ik denk dat we de grootste groep al hebben, van kleine namen tot de grote namen.
Vind het toch vreemd, ook nog altijd geen bericht dat het helemaal niet door gaat, dus ik hoop nog steeds...
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Nou Dennis....Ik zal zaterdag maar eens uitkijken naar een PP Classic 2014 poster want het
blijft op het web angstvallig stil.....Blijkbaar erg veel moeite om een programma bij elkaar te krijgen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ja, blijkbaar is het veel moeite. Dat terwijl er genoeg op tour is voor Pinkpop Classic. Beck is al afgevallen van ons lijstje door zijn al aangekondigde show. Misschien tevergeefs, maar ik ben nog wel Lenny Kravitz in de gaten aan het houden, ook daar geen tournieuws...
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Zag dat Therapy? die in 2010 op Classic stonden en daardoor niet echt een kanshebber zou moeten zijn op
22-08-2014 in Poppodium Volt in Sittard staat.
 

Sybren_J

Playlistbediener
13 mrt 2014
13
0
Jan Smeets twijfelt nog of hij Pinkpop Cassic wel door wil laten gaan dit jaar, vertelt hij in een interview met NU.nl:

Classic

Jan Smeets denkt eraan Pinkpop Classic dit jaar niet te laten doorgaan. "Of er moet zich al een hele leuke band aandienen waar vijfduizend man op afkomt. Maar vorig jaar heeft het veel geld gekost. Hetzelfde geldt voor Breakfest (festival gericht op de jeugd, red.), omdat we toen geen subsidie hebben gekregen."
"Dit jaar ben ik voor het eerst niet gevraagd over Classic", licht Jan Smeets toe. "De mensen zeggen: 'je hebt de grootste Classic-act al op Pinkpop staan.' Maar zolang er geen serieuze voorstellen komen van bands die betaalbaar zijn en waar genoeg mensen op afkomen, ga ik het niet meer doen."

Bron
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Jan Smeets twijfelt nog of hij Pinkpop Cassic wel door wil laten gaan dit jaar, vertelt hij in een interview met NU.nl:

Classic

Jan Smeets denkt eraan Pinkpop Classic dit jaar niet te laten doorgaan. “Of er moet zich al een hele leuke band aandienen waar vijfduizend man op afkomt. Maar vorig jaar heeft het veel geld gekost. Hetzelfde geldt voor Breakfest (festival gericht op de jeugd, red.), omdat we toen geen subsidie hebben gekregen.”<br>
“Dit jaar ben ik voor het eerst niet gevraagd over Classic”, licht Jan Smeets toe. “De mensen zeggen: ‘je hebt de grootste Classic-act al op Pinkpop staan.’ Maar zolang er geen serieuze voorstellen komen van bands die betaalbaar zijn en waar genoeg mensen op afkomen, ga ik het niet meer doen.”

Bron

Ik las het zojuist en wilde het 'posten'. Je was me voor ;-)

Hier kan een streep doorheen lijkt me. Jammer!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Heel jammer. Zat volgens mij wel wat potentiële bands in de buurt. Misschien is het dan toch beter dat MOJO zich ook hiermee gaat bemoeien. Is ook niet verkeerd op hetzelfde al beschikbare terrein een groot festival voor en een kleine na de zomervakanties. Zal zeker iets in zitten. Ooit weer eens...
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Heel jammer. Zat volgens mij wel wat potentiële bands in de buurt. Misschien is het dan toch beter dat MOJO zich ook hiermee gaat bemoeien. Is ook niet verkeerd op hetzelfde al beschikbare terrein een groot festival voor en een kleine na de zomervakanties. Zal zeker iets in zitten. Ooit weer eens…

Ja, wie weet! Gelukkig is dit geen dag om te treuren! Pinkpop staat voor de deur...Morgen :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Buro Pinkpop
*GEEN PINKPOP CLASSIC IN 2014*

De organisatie heeft de knoop door moeten hakken: er komt dit jaar geen Pinkpop Classic.

Er zijn dit jaar nagenoeg geen bands op 23 augustus beschikbaar waardoor het helaas niet mogelijk is om een spannend en aantrekkelijk programma voor het festival samen te stellen.

Leuke festival alternatieven zijn er natuurlijk wel:
Onze vrienden van Bospop Weert, 12 en 13 juni in Weert (www.bospop.nl) en de 31ste editie van het Bluesrock Festival in Tegelen op zaterdag 6 september 2014 met DANA FUCHS, ROYAL SOUTHERN BROTHERHOOD, SLOBBERBONE, THORBJØRN RISAGER & THE BLACK TORNADO, HAMILTON LOOMIS, RUBEN HOEKE BAND en THE DEAD REVILS (www.bluesrockfestival.nl).

Of kom naar STATUS QUO op donderdag 4 december 2014 in de Rodahal in Kerkrade (http://tinyurl.com/kxayqwp).
10426870_1164084156948610_8936108578390111477_n.png
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Maar Buro Pinkpop, het had in principe dus wel kunnen gebeuren.....
Zie hier : http://www.pisartfestival.nl/live12345/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Dus...
naast GEEN Pinkpop Classic in 2014, ook geen Breakfest in 2014 op Mega-land door Buro Pinkpop??
http://www.l1.nl/nieuws/262996-geen-breakfest-editie-2014

Er wordt dit jaar geen Breakfest gehouden op het Megaland-terrein in Landgraaf.

Bureau Pinkpop dat het festival organiseert krijgt de begroting niet rond.

Het jongerenfestival werd voor het eerst in 2008 gehouden. Behalve dance- en hiphopmuziek was er in het programma altijd veel aandacht voor stunts, games en dans.

Het is niet bekend of Breakfest volgend jaar weer een doorstart maakt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken