Pinkpop Classic 2014

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Alles over Pinkpop Classic 2014.
Jive Music Service verzorgt in samenwerking met Buro Pinkpop de programmering voor Pinkpop Classic 2014 op 23 augustus in Landgraaf
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Eens ff mogelijke headliners uitgezocht voor Pinkpop Classic 2014.
Uitgangspunt, moeten nog touren / tijdspanne eind jaren 80 op Pinkpop opgetreden (da's uitgaande van voorgaande jaren muv TOTO) / kosten iets drukken gezien de lineup van vorig jaar / niet onbelangrijk : moet nog in leven zijn.
Dan heb ik al een hele rits gevonden met classic acts die dan in de VS zijn en dus uitgesloten.
Er zijn een paar die rond die tijd touren of waarschijnlijk rond die tijd gaan touren of ook wel eind 2014 met nieuw werk komen, daarvoor heb ik er 4 gevonden : Ian Dury, The Pogues, Nena en Joe Cocker.
Dan zijn er nog 2 die in die tijd touren en in Europa zijn en de 23e nog vrij hebben, Van Morrison en Jimmy Cliff.
Dat zijn in ieder geval al 6 potentiele headliners voor een succesvol Pinkpop Classic, waarvan ik laatst genoemde wel eens de meeste kans geef???
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Nena zou ik ook nog wel leuk vinden :p
Gezien The Waterboys als afsluiter en maar ca. 3000 bezoekers vorig jaar, er moet iets gedaan worden om weer de 10.000 bezoekers aan te tikken of zelfs er overheen gaan.
Alhoewel ik de meeste kans geef op dit moment aan Van Morrison of Jimmy Cliff vind ik dat Joe Cocker wel eens een heel goede zet zou kunnen zijn. Vorige tour niet in Nederland geweest en wel volle arena's in Duitsland o.a. en een paar festivalletjes, maar kans is niet heel groot helaas.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
nog even een toevoeging: Nederlandse inbreng mag wat mij betreft van The Nits of Focus (in de nieuwe formatie), voor de jaarlijkse Ska inbreng is wat mij betreft Madness welkom.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik vraag me af of die 10.000 de doelstelling is dit jaar?! Ik denk eerder aan ongeveer 5000 bezoekers.

Wat betreft het programma kan men uit ontzettend veel bands putten al lijkt de nadruk wat te liggen op de 80's.
Jimmy Cliff, Wang Chung, Fishbone, Blow Monkey's, Fine Young Cannibals (Roland Gift), Ingwie Malmsteen en Nena lijken me dan opties voor wat betreft de 80's. Cocker als afsluiter mag van mij! ZZ Top staat in Amsterdam in juni dus lijkt me niet op Classic te staan.
Wat betreft de 70's wordt de spoeling steeds dunner. Hoog op mijn wishlist staat Thin Lizzy.

Er zal zeker Nederlandse inbreng zijn. Focus en Nits zijn wat mij betreft de meest voor de hand liggende.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ja, doelstelling zal wel meer dan 5000 bezoekers zijn idd, maar als er meer kaarten verkocht kunnen worden zullen ze dat zeker niet nalaten.
ZZ top is overigens in augustus in de VS op tour.
In november staat Chris Rea in de Ziggo Dome, daarme ook een afvaller.
Thin Lizzy had ik ook bekeken, maar kan niets vinden over een mogelijk tour, maar zeer zeker welkom.
Dan zag ik Chrissie Hynde nog voorbij komen (van The Pretenders), ze komt begin juni met een solo album en daar zal wel een tourtje op volgen.
Ik dacht trouwens ook aan een paar namen die in de geruchten van Pinkpop stonden en niet komen in juni, misschien iets te hoog gegrepen, maar toch even het noemen waard??
Zo ligt Red Hot Chili Peppers op het puntje van mijn tong, ik denk dat het ZiggoDome wordt maar je weet nooit...
Of komen er nog nederlandse data van Placebo in augustus??
Aerosmith verlengd ook de tour, Blondie en Santana gaan touren, maar zij hebben nog niet op Pinkpop gestaan.
Had ook nog naar Linkin Park gekeken maar ook tourdata in VS in augustus.
Dan nog Lenny Kravitz, blijkbaar was men er van overtuigd dat hij naar Pinkpop komt, maar waar blijven die data dan???
Het is een beetje gissen naar de doelgroep, meer acts in de richting van 70's of 80's of zelfs 90's, vijver van Pinkpop-acts is groot.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Chrissie is wat mij betreft ook van harte welkom! Peppers heb ik ook aan gedacht maar ik denk dat het en te hoog gegrepen is en dat
een dergelijke grote band niet tot de doelstelling hoort. Daarmee kijk ik naar de kleinschaligheid, gemoedelijke sfeer en leeftijd van de doelgroep. Kan uiteraard wel maar dan wijzigt het concept denk ik. We laten ons verrassen.

Placebo ga ik op 20-08-2014 zien in Mönchengladbach dus dat is zeker een mogelijkheid. Wat betreft de 90's is Kravitz een goede mogelijkheid.
Verder Beck misschien met een nieuw album. Staat een week later in Ierland op een festival waar ook Portishead staat. Of Manic Street Preachers, Skunk Anansie die ook toeren. Maar wat betreft de 90's is de vijver heel groot. Kan alle kanten uit. Persoonlijk hoop ik op EELS....
 

Thomus

Gouden Tip
29 jan 2014
354
0
Ik vond het eens leuk om kennis te maken met pinkpop classic en hier dus eens rond te komen neuzen.
Ik heb de affiches van voorbije edities bekeken, en zoals ik het bekijk zie ik RHCP en Placebo niet meteen als kanshebbers. Zelf Lenny lijkt mij niet te kunnen aangezien er echt nog Classic geboekt wordt. Met name jaren '80 als voornaamste. (al zullen ze ooit met de jaren '90 moete komen aanzetten, en dan is Lenny wel een stevige naam natuurlijk!)

Jimmy Cliff is echt wel een aanrader dan. Vorig jaar op Couleur Café echt een dol feestje, waar hij van zijn 90 minuten zonder problemen 105 minuten maakte, omdat hij zin had!
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Golden Earring staat op Park City Live een maand eerder. Ook een optie 'van eigen bodem' lijkt me.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Zoals gezegd, Kravitz, RHCP en Placebo zouden een grote verrassing zijn.
Golden Earring zijn pas geleden geweest, maar juich ik zeker toe.
Joe Cocker zal, bedenk ik me nu, ook een grote verrassing zijn. Hij kwam volgens mij ter sprake voor vorig jaar, maar is toen om financiele redenen niet door gegaan.
Jimmy Cliff heeft precies 23 augustus vrij, als ik zijn tourschema zie schiet hij elke dag heel Europa door dus kan het zomaar zo zijn.
Manics en Skunk Annansie zijn volgens mij nu op tour, nog geen info over de nazomer.
Beck en Portishead staan idd in Ierland paar dagen later...
Op Electric Picknick staan wel een paar potentiele Pinkpop-Classics tussen!!
poster.jpg
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Zoals gezegd, Kravitz, RHCP en Placebo zouden een grote verrassing zijn.<br>
Golden Earring zijn pas geleden geweest, maar juich ik zeker toe.<br>
Joe Cocker zal, bedenk ik me nu, ook een grote verrassing zijn. Hij kwam volgens mij ter sprake voor vorig jaar, maar is toen om financiele redenen niet door gegaan.<br>
Jimmy Cliff heeft precies 23 augustus vrij, als ik zijn tourschema zie schiet hij elke dag heel Europa door dus kan het zomaar zo zijn.<br>
Manics en Skunk Annansie zijn volgens mij nu op tour, nog geen info over de nazomer.<br>
Beck en Portishead staan idd in Ierland paar dagen later…<br>
Op Electric Picknick staan wel een paar potentiele Pinkpop-Classics tussen!!<br>
poster.jpg

Wacht, nu snap ik het niet helemaal meer. Kravits, RHCP en zeker Placebo zijn echt geen namen voor Pinkpop Classic hoor, zeker niet als je de lineup van voorgaande jaren bekijkt. En 'Electric Picknick' heeft toch een vrij normale festivalposter? Portishead, Outkast, Beck, Foals, Lily Allen, Paolo Nutini, London Grammar, Jungle, Metronomy, Temples en Flume zijn namen die je op heel veel festivals ziet staan dit jaar en ook niet oud zijn. Pet Shop Boys en Simple Minds zou ik wel een kans geven en misschien staan er meer oude artiesten op die ik niet ken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Het ligt aan de richting waar Pinkpop Classic dit jaar inslaat. Gaan ze de zelfde lijn aanhouden, dan zijn idd Kravitz, RHCP en Placebo out of the question. Op de poster van Electric Picnic doelde ik op The Stanglers. Portishead (sorry, mijn fout) en Pet Shop Boys hebben volgens nog niet op Pinkpop gestaan en de nieuwe namen moet je niet naar kijken.
Outkast (2011, maar staan al op North Sea Jazz), Beck (1997), The Stranglers (1985, zijn al geweest in 2009), Simple Minds (1983, maar zijn al geweest 2009 en dit jaar Bospop)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Oh wist niet dat Beck al zo lang meeging. Maar dan zijn Beck, The Stranglers en Simple Minds wel serieuze kanshebbers denk ik. Outkast durf ik niet te zeggen, die headlinen zo veel 'normale' festivals dat ze hier misschien nog niet oud genoeg voor zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Even een kijkje genomen bij de buren. In de periode 8 t/m 17 augustus is Brussels Summers Festival. Dat is aardig in de buurt voor Pinkpop Classic en de namen op het affiche spreekt me aan. Kijk even mee, misschien wel wat te vinden voor Pinkpop Classic 2014.
Texas (1990), Ozark Henry (2003, 2007), Sergent Garcia (2002) en dan hoop ik stiekem op Patti Smith, maar ze heeft helaas nooit op Pinkpop gestaan (of telt Because the Night gezongen door Springsteen ook mee?).

Pop-up-240314-453x600.jpg

http://www.bsf.be/nl/programmatie/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Mungo Jerry (PP 1972) komt binnenkort met aanvullende tourdata o.a. in augustus 2014... Dat zou een aardige zijn op Pinkpop Classic In the Summertime!!!
http://www.mungojerry.com/welcome.html
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
De Nederlandse band Livin' Blues (PP 1970) is ook weer actief (optreden vorige maand met Cesar Zuiderwijk als drummer).
Past ook goed in de Classic traditie van de afgelopen jaren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Vorig jaar 7 acts op Pinkpop Classic, hebben er al een aantal.
Volgens mij kunnen we al een paar serieuze opschrijven voor een niet al te dure editie met tourende classics uit alle periode 70/80/90's.
Als ik een gokje mag doen: NL-inbreng: Livin’ Blues of The Nits, 70's : Mungo Jerry, 80's : Chrissie Hynde of Nena, 90's : Ozark Henry, Texas of Beck, Headliner : Jimmy Cliff of Van Morrison.
Lijkt me wel aardig :)
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik wil nog heel even de 70's opties bekijken. Mungo Jerry geef ik aardige kans.

In de Nieuwe Nor was enige tijd geleden een optreden van Captain Beefheart's Magic Band.
Moest toen terugdenken aan de Band Of Friends (Rory Galagher). Captain Beefheart is niet meer (2010) maar de Magic Band treedt regelmatig op. Ook een Nederlandse band trouwens.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken