Pinkpop Classic 2013

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Heeft Jan Smeets ons misschien voor de gek gehouden, komt hij met Sir Paul McCartney voor Pinkpop Classic. Er komt een album en een tour van Macca, quote :"Out There! The tour will see Paul and his band travel the world throughout the year, even visiting some places they've never been before. "
http://www.paulmccartney.com/news-blogs/news/27466-paul-mccartney-is-getting-out-there
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Of toch alsnog The Rolling Stones, quote: "The Stones will also play London's Hyde Park in July, and may add European festival dates. It's possible the Stones might expand the tour even further later in 2013.."
http://www.rollingstone.com/music/news/rolling-stones-settle-on-promoter-for-arena-tour-20130321
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Zouden beide natuurlijk fantastische namen zijn, vooral the Stones. Alleen als ik kijk naar vorige edities dan verwacht ik eigenlijk niet zo'n grote naam helaas. Maar wie weet pakken ze het nu eens een keer echt goed aan!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Kans is idd heel klein dat McCartney of Stones komen. Idd gezien de headliners van de andere jaren (TOTO, UB40, Simple Minds, Iggy Pop, Status Quo) kan het van alles zijn, denk vooral aan jaren 80 of 90. Bon Jovi kan bijvoorbeeld ook, nog geen data in Augustus en nog geen Nederlandse data. Maar eer zijn nog wat andere tourende classic namen in de lijn van de vorige headliners; Blondie, Stone Roses, Europe, Journey, Whitesnake, KISS, Black Sabbath, misschien nog data van 90's acts als Offspring of No Doubt. Kortom, nog te veel onduidelijk.... Maar 2 duidelijke punten: 1) CCCinc en 2) 24 augustus.
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Absoluut geen sprake van. Pinkpop Classic loopt al jaren niet zoals het moet. Grote artiesten hebben hun geld nooit opgeleverd. Dat spreek ik niet eens over kaliber McCartney. Dit soort acts zijn voor Classic onbetaalbaar en waardchijnlijk zelfs niet te krijgen. Smeets houdt niemand voor de gek; hooguit zichzelf. Neem van mij aan dat hij weer heeft lopen balen als een stekker bij het niet kunnen boeken van Young en McCartney voor PP. Dan kan hij een Classic boeking al helemaal op zijn buik schrijven. Het event mag in zijn handen klappen met weer een UB40, Toto of Simply Red. Bospop heeft wat dat betreft veel betere kaarten.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Maar Ron, één hele grote naam kan dat festival toch gewoon uitverkopen. Het is op het Pinkpopterrein en dus kunnen er 67.000 mensen komen. Daarmee moet je toch makkelijk een echt grote naam kunnen betalen lijkt me. Daarmee kunnen ze zelfs een aardige winst maken, maar ja met de headliners tot nu toe (met daarnaast vooral een treurig voorprogramma) is het bij lange na niet uitverkocht.
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Wat zijn de bezoekersaantallen tot nu toe geweest?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Bezoekers aantallen waren slechts rond 10.000 en rampzalig 5200 bezoekers in 2012 (waarvan ca. 4800 betalende bezoekers) dus ja, ja.... punt voor jou. Maar goed vervolg in 2013 met een sterke line-up en dan goeie headliner en dan BAM JONGUH, goeie cijfers, toch...? Ik had persoonlijk niet verwacht dat TOTO zo slecht zou verkopen vorig jaar, hadden toch makkelijk de 10.000 bezoekers kunnen halen, zeker in de grensstreek. Maar ik denk dat de return van PP-Classic z'n revange kan halen!
Het kan, met wat hele sterke 90's acts en een reete strakke headliner, kan je makkelijk het hele veld vol krijgen!!!
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Volgens mij gaan een hoop mensen die normaal wel naar een concert van de headliner zouden gaan niet naar een festival waar ze op headlinen (geen idee waarom) En vooral niet bij een festival wat niet heel erg bekent is want dat is PP Classic.

Daarnaast denk ik dat de locatie in dit geval ook niet erg positief is, naar een festival als PP Classic gaat eigenlijk iedereen wel naar toe voor de headliner en die speelt waarschijnlijk ook gewoon ergens in Belgie en Duitsland. Dus de Belgen en Duitsers gaan naar hun eigen land en voor een groot deel van Nederland is het erg ver rijden naar Landgraaf.

Het concept zou wel moeten werken met grote namen als je kijkt naar TW Classic.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ja, kortom ben dus benieuwd of ze eens een geslaagde line-up gaan produceren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Een paar door mij eerder genoemde namen vallen al af voor PPclassic2013. Voor die gene die hoopte op Black Sabbath op PPclassic, helaas, ze staan in Ziggo Dome (november). Blondie staat in Paradiso in juli. Namen als KISS, Whitesnake en Journey vallen af omdat ze in Amerika touren in augustus. Overigens ook nog geen Nederlandse data van Pet Shop Boys, lijkt mij een leuke toevoeging voor mogelijke headliner PPclassic (mocht het doorgaan?). Voorlopig denk ik aan: Pet Shop Boys, Stone Roses, Europe, Aerosmith, misschien wel Van Halen? Wie weet, misschien toch heel kleine kans Paul McCartney of The Rolling Stones, de eerste tourdata zijn al aangekondigd?
Zal de voorverkoop van PP13 meegenomen worden door Buro Pinkpop bij de overweging of PPclassic niet of wel door gaat (en in welke vorm, kleine schaal (ca. 10.000) als voorheen of een poging tot vol veld (ca. 60.000) ?).
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Rolling Stones doen liever geen festivals, tenminste charlie watts niet. Dus lijkt me onwaarschijnlijk dat ze er veel gaan doen en PPClassic krijgt echt niet een exclusief optreden van de Stones.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Pinkpop Classic heeft al 2 namen: de Rick Nolov Band. en de Nederlandse folkformatie CCC inc.
En... Het gaat door 24 augustus 2013, bevestigd aan L1 (zie site L1)

http://www.l1.nl/nieuws/211720-pinkpop-classic-2013-gaat-toch-door
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Smeets fluit medewerker terug die "lekte"naar L1?!?
Maar belangrijker nog, er zijn onderhandelingen met 2 bands, quote:"Afhankelijk van de uitkomst gaat het wel of niet door, zegt Smeets."
Nou, de vraag is dus, welke 2 bands zijn voor Smeets zo belangrijk en moeten stil gehouden worden???

http://www.l1.nl/nieuws/211737-smeets-fluit-medewerker-terug
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Heeft iemand recentelijk Prince nog gevolgd.
His Royal Badness staat in juli / augustus op festivals in Zwitserland, Zweden en Denemarken.
Hij tourt in mei/juni in VS, wordt juli / augustus zijn Europese tour?
Dan is 24 augustus qua locatie en data al aardig in de buurt...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ze kunnen er niet meer omheen bij Buro Pinkpop, de site van PPclassic geeft het nu ook aan, zaterdag 24 augustus 2013 is officieel Pinkpop Classic 2013 editie nr 6, met als enige info: "MEER INFO VOLGT!"
(Dus na eerdere berichtgeving is Jan Smeets dus uit onderhandelingen gekomen met minstens 1 van 2 (voor hem belangrijke) bands/acts?)

http://www.pinkpopclassic.nl/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Langzaam sijpelt er info binnen over PPClassic, naast CCC inc en Rick Nolov Band lijkt een gerucht erop te wijzen dat Uriah Heep ook komt. Daarnaast zie ik dat Ed Kowalczyk naast een Nederlandse clubtour ook op Brabant Open Air staat, lijkt mij een naam om in de gaten te houden voor PPClassic (wat mij betreft zeker welkom). Ik denk dat we de komende weken wel wijzer zullen worden, aangezien ik verwacht dat de posters voor PPClassic uitgebreid te zien zullen zijn op PP13 en de kaartverkoop zal waarschijnlijk wel eind mei of begin juni starten. We zullen zien?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Quote Dagblad de Limburger: "Geen peperdure hoofdact en goedkopere toegangskaartjes. Jan Smeets wil de zesde editie van Pinkpop Classic daarmee een nieuwe impuls geven. Smeets heeft de samenstelling van het programma dit jaar uit handen gegeven aan Marij Somers van Jive Music uit Sittard. Behalve The Waterboys komen Saybia, Uriah Heep, Colin Blunstone Band, Band of Friends, CCC Inc. en de Rick Nolov Band & Friends naar Pinkpop Classic. Ze hebben allemaal eerder opgetreden op Pinkpop. "

http://www.pinkpopclassic.nl/

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Nog 2 weken...

Afzegging Grouplove en de (aardige) vervanger Bastille (die van POMPEII).

Verder nu de festival-kriebels nog onderdrukken: de pinkpop-app staat op de telefoon, de pinkpop-hoed is al binnen via Amnesty en m'n Maiden-shirt hangt al klaar... Het aftellen is begonnen!

Met ondere woorden:  ZIN IN!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken