Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ben ban dat als die metal festivals (Hellfest/Graspop/Copenhell) de echte metal bands moeilijk te krijgen zullen zijn en dat PP het in de categorie rock (Muse/RHCP/KOL etc) moet gaan zoeken
voor de kleine namen voor stage 4 en tent verwacht ik nog wel wat kruisbestuiving hier en daar.
en een enkeling zal 1 of 2 van die metalfest over kunnen slaan en misschien toch nog langs Pinkpop komen (zoals Loek123 zegt, was met Volbeat en Deftones ook gelukt)
stel RATM gaat voor festivals, zie ik ze nog steeds best langs Pinkpop komen
als het Hellfest lukt om op vrijdag of zondag AC/DC binnen te halen, zou ik niet gek opkijken als de vrijdag of zondag tegenover Hellfest dan ook Pinkpop zou lukken... Maar het is een act die ik voor 90% in GelreDome zou verwachten, maar zeg nooit nooit...
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

EastRocks

Campingartiest
3 nov 2015
57
41
RATM zie ik ook wel als optie en ik denk dat de drie hardrock festivals ook de Stadion Tour package Def Leppard/Motley Crue zullen hebben, die hebben net bevestigd dat ze in zomer 2023 Europa aan doen
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
RATM zie ik ook wel als optie en ik denk dat de drie hardrock festivals ook de Stadion Tour package Def Leppard/Motley Crue zullen hebben, die hebben net bevestigd dat ze in zomer 2023 Europa aan doen
Waar is dit bevestigd? Zou je het linkje kunnen delen
 

Jordi

Playlistbediener
31 jan 2015
15
1
voor de kleine namen voor stage 4 en tent verwacht ik nog wel wat kruisbestuiving hier en daar.
en een enkeling zal 1 of 2 van die metalfest over kunnen slaan en misschien toch nog langs Pinkpop komen (zoals Loek123 zegt, was met Volbeat en Deftones ook gelukt)
stel RATM gaat voor festivals, zie ik ze nog steeds best langs Pinkpop komen
als het Hellfest lukt om op vrijdag of zondag AC/DC binnen te halen, zou ik niet gek opkijken als de vrijdag of zondag tegenover Hellfest dan ook Pinkpop zou lukken... Maar het is een act die ik voor 90% in GelreDome zou verwachten, maar zeg nooit nooit...
ik hoop ontzettend dat AC/DC op tour gaat, ook al verwacht ik ze zelf niet op pinkpop.
ben bang dat AC/DC een bedrag vraagt waar pinkpop 2 headliners+(misschien wel goedekopere) subact voor kan binnenhalen.

hoe zeker ben je ervan dat zij uberhaupt gaan touren? Verwacht namelijk dat een band van dit kaliber niet stilzwijgend met pensioen gaat, vooral na het uitbrengen van een nieuw album (tijdens COVID).
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Dat is niet officieel bevestigd. De gitarist van Def Leppard zegt dat zij het wel willen en dat hij denkt dat Motley ook wel wil.
"But I think MÖTLEY CRÜE have signed up"

Da's toch tussen de lijntjes zeggen dat ze meegaan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
hoe zeker ben je ervan dat zij uberhaupt gaan touren? Verwacht namelijk dat een band van dit kaliber niet stilzwijgend met pensioen gaat, vooral na het uitbrengen van een nieuw album (tijdens COVID).
nou, heb gefluister vernomen over Download UK 2023... (edit was gebaseerd op een fake poster. Maar er lijkt wel iets te zijn met UK festivals in 2023.)

zegt op dit moment geen drol, maar als die er bij zit... als die echt er bij zit... dan zijn de woorden van Ben Barbaud voor Hellfest ook niet raar. Maar een langlopende wens van Pinkpop ook niet gek meer... ????
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
"But I think MÖTLEY CRÜE have signed up"

Da's toch tussen de lijntjes zeggen dat ze meegaan.

Het zal waarschijnlijk ook wel gebeuren, maar het klinkt niet alsof ze officiële gesprekken hebben gevoerd erover.

klopt zeker maar toen waren niet alle drie metal festivals tegelijk, maar ik hoop met je mee

Volgens mij waren ze dit jaar wel tegelijk ook alle drie. Hellfest had 2 weekenden. Een tijdens Graspop en een erna. Copenhell zat in hetzelfde weekend als Graspop. Maar volgens mij zitten ze dat elk jaar en elk jaar heeft Pinkpop wel wat mainstream hardere rock en metal namen er staan.
 

Jordi

Playlistbediener
31 jan 2015
15
1
nou, heb gefluister vernomen over Download UK 2023...

zegt op dit moment geen drol, maar als die er bij zit... als die echt er bij zit... dan zijn de woorden van Ben Barbaud voor Hellfest ook niet raar. Maar een langlopende wens van Pinkpop ook niet gek meer... ????
Let's Pray, of zoals Parkway drive zegt : You better pray!
misschien een mooie sub? ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Motley crue en Def leppard lijken me sowieso niet echt Pinkpop namen. Motley Crue is denk ik ook een band die gewoon wilt headlinen en dat zie ik never nooit gebeuren op een major festival
Al zou ik er geen problemen mee hebben als ze naar Pinkpop gaan ipv Graspop, graag zelfs.

Parkway drive op Pinkpop zie ik ook niet zo snel gebeuren, tenzij er iets van een metal dag komt zoals in 2014.
Is toch niet zo toegankelijk als bands als Nightwish/Volbeat
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
nou, heb gefluister vernomen over Download UK 2023... (edit was gebaseerd op een fake poster. Maar er lijkt wel iets te zijn met UK festivals in 2023.)
edit toegevoegd:
was gebaseerd op een fake poster. Maar er lijkt wel iets te zijn met UK festivals in 2023.

ik laat het even voor wat het is... een slecht gerucht
 
  • Haha
Waarderingen: jonasvh

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Phoe... Kendrick? niet mijn voorkeur, lijkt me geen gekke headliner eigenlijk voor Pinkpop. Maar ook weer zo'n headliner waar wel een gitaren-act en een classic act naast zou moeten imo.

Over gitaren acts gesproken, Hellfest volgend jaar ook gelijk met Pinkpop. Dus ook gelijk met Graspop en ook met Copenhell overigens.
Dat gaat lastig worden voor Pinkpop om het in de gitaren acts te zoeken, Pinkpop zal het dan moeten hebben van die acts die voor de mainstream festivalacts. Maar, nou willen deze metalfestivals nog al een terug grijpen op de niet zo heel grote headliners. Waar Pinkpop toch wel voor de wat grotere stadion-headliner zal gaan. Ik denk dat er vooral uit de onderste regio van deze posters acts overblijven die 3/4 dagen achter elkaar spelen en ook op Pinkpop kunnen uitkomen, maar dat zal maar een handje vol zijn. Hollywood Vampires lijkt me overigens voor die 3 metalfests een groot kanshebber, waardoor Pinkpop uit de running is imo.

Over mainstream festivals, Hurricane en Southside ook weer gelijk met Pinkpop. Alsmede de 18e TW Classic (daar komt nog de dagindeling bij). Hurricana / Southside vind ik ook wel zo'n festival dat met Muse kan komen in 2023, waardoor Pinkpop wederom lastig kan worden voor Muse. Overigens heb ik nog geen nieuwe datum voor Firenze Rocks gezien, daar wil Pinkpop nog wel elke keer een headliner mee delen. Eilish lijkt me ook wel een act voor Hurricane/Southside, of RaR/RiP moet het kunnen/willen?

Ik ga er sowieso van uit dat Iron Maiden met de Senjutsu-tour op Hellfest gaat uitkomen. Graspop en Hellfest lijken mij groot kanshebber om Faith No More op herkansing te krijgen. RATM lijkt mij een gitaren act die voor de mainstream festivals gaat. Met de festivals waar Within Temptation gestaan heeft in 2022, lijken ze me een kanshebber voor de Nightwish-spot op Pinkpop.

Maar goed, het is nog allemaal wat vroeg om iets specifieks over te zeggen. Maar er liggen wederom tijdens Pinkpop een aantal festivals die goed in de gaten gehouden moeten worden.

Slinger nog wel 1 (in principe afgeschreven headliner nieuwtje) er bij, Ben Barbaud zei dat als AC/DC belt hij zeker met ze zal praten. fyi, de verkoop van Hellfest zal overigens starten in oktober 2022.
https://www.ouest-france.fr/festiva...ion-2023-cc647ee2-f56b-11ec-b89e-1f997e8a69f8
Nightwish staat geheid op Graspop volgend jaar dus met een beetje geluk kunnen ze een Amy McDonald, Bastille, Faithless of Krezipje doen. Ik juich het toe en nu met een goede spot.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken