Pinkpop 2023

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
127
77
Ik zet m'n geld ook in op Muse, Harry Styles & Rage Against The Machine. Beyoncé lijkt me qua show niet geschikt voor 't festivalterrein, en omdat het zo'n grote wens is van de organisatie lijkt het me te voor de hand liggend.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
Ik zet m'n geld ook in op Muse, Harry Styles & Rage Against The Machine. Beyoncé lijkt me qua show niet geschikt voor 't festivalterrein, en omdat het zo'n grote wens is van de organisatie lijkt het me te voor de hand liggend.
Dit lijkt me een mooi trio.
ik begreep alleen van hier dat ratm enorme bedragen vraagt, in dat geval zou ik liever de peppers hebben + mooie sub
 
  • Confetti
Waarderingen: Nikfestilover

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Aangezien Eminem steeds actiever lijkt te worden en hij eigenlijk geboekt was voor 2019 alleen toen al in December toch de knoop doorhakte om niet te touren misschien toch weer een kans voor 2023? Zal gegarandeerd die dag uitverkopen. Of echter misschien dan toch eerder een show weer in Goffertpark? Ik vind het persoonlijk een lastige kwestie. Zou niet gek zijn dat hij in ieder geval de Benelux zal passeren. Laatste tour 2018 daarvoor 2013. Precies 5 jaar er tussen en dan nu weer 5 jaar er tussen.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Ik hoop en gun vooral sam fender volgend jaar een hoge spot. Na het optreden gister op glastonbury is dit zeker headline materiaal voor de toekomst
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss, KoenvD en elo

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ik vrees dat het niet gaat werken qua publiek, maar Kendrick speelt iedereen naar huis dan qua show. Zou het enorm toejuichen.
Ik ben benieuwd… In 2020 zou hij naar Werchter komen.

Hij gaat nu dit najaar een grote tour door Europa maken dus ik zie 2023 niet gebeuren voor de festivals maar dit is wel een naam die over een paar ook op Pinkpop staat of misschien gewoon Woohah!

Pinkpop zal de vernieuwing blijven houden.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
P.s ik ben geen Kendrick fan maar heb net wel kennis gemaakt met zijn live optredens dankzij BBC2 ?
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
P.s ik ben geen Kendrick fan maar heb net wel kennis gemaakt met zijn live optredens dankzij BBC2 ?
Viel het jullie ook op hoe leeg het veld met name achterin was? Dit was bij billie eilish zeker niet! Maar idd laat kendrick maar doorkomen een aantal jaren geleden op lowlands gezien echt geweldig!
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Phoe... Kendrick? niet mijn voorkeur, lijkt me geen gekke headliner eigenlijk voor Pinkpop. Maar ook weer zo'n headliner waar wel een gitaren-act en een classic act naast zou moeten imo.

Over gitaren acts gesproken, Hellfest volgend jaar ook gelijk met Pinkpop. Dus ook gelijk met Graspop en ook met Copenhell overigens.
Dat gaat lastig worden voor Pinkpop om het in de gitaren acts te zoeken, Pinkpop zal het dan moeten hebben van die acts die voor de mainstream festivalacts. Maar, nou willen deze metalfestivals nog al een terug grijpen op de niet zo heel grote headliners. Waar Pinkpop toch wel voor de wat grotere stadion-headliner zal gaan. Ik denk dat er vooral uit de onderste regio van deze posters acts overblijven die 3/4 dagen achter elkaar spelen en ook op Pinkpop kunnen uitkomen, maar dat zal maar een handje vol zijn. Hollywood Vampires lijkt me overigens voor die 3 metalfests een groot kanshebber, waardoor Pinkpop uit de running is imo.

Over mainstream festivals, Hurricane en Southside ook weer gelijk met Pinkpop. Alsmede de 18e TW Classic (daar komt nog de dagindeling bij). Hurricana / Southside vind ik ook wel zo'n festival dat met Muse kan komen in 2023, waardoor Pinkpop wederom lastig kan worden voor Muse. Overigens heb ik nog geen nieuwe datum voor Firenze Rocks gezien, daar wil Pinkpop nog wel elke keer een headliner mee delen. Eilish lijkt me ook wel een act voor Hurricane/Southside, of RaR/RiP moet het kunnen/willen?

Ik ga er sowieso van uit dat Iron Maiden met de Senjutsu-tour op Hellfest gaat uitkomen. Graspop en Hellfest lijken mij groot kanshebber om Faith No More op herkansing te krijgen. RATM lijkt mij een gitaren act die voor de mainstream festivals gaat. Met de festivals waar Within Temptation gestaan heeft in 2022, lijken ze me een kanshebber voor de Nightwish-spot op Pinkpop.

Maar goed, het is nog allemaal wat vroeg om iets specifieks over te zeggen. Maar er liggen wederom tijdens Pinkpop een aantal festivals die goed in de gaten gehouden moeten worden.

Slinger nog wel 1 (in principe afgeschreven headliner nieuwtje) er bij, Ben Barbaud zei dat als AC/DC belt hij zeker met ze zal praten. fyi, de verkoop van Hellfest zal overigens starten in oktober 2022.
https://www.ouest-france.fr/festiva...ion-2023-cc647ee2-f56b-11ec-b89e-1f997e8a69f8
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Kendrick Lamar zal volgend jaar ook niet meer (door Europa) touren denk ik?

En zoals ik in Glastonbury topic ook zei heeft het mijn voorkeur ook niet, maar daar werd wel het bewijs geleverd dat het wel 'moet'.

Rock en classic act en klaar ben je. Alhoewel.. nu de tent aan de andere kant is kan je toch prima een alternatief daar neerzetten tijdens de dagafsluiter. Eventueel alleen op vrijdag/zaterdag als je de allerlaatste act echt alleen wil laten spelen. Als je zoals in dit voorbeeld KL neemt (mag ook Harry Styles, Beyonce zijn voor volgend jaar) en dan zet je in de tent iets met een gitaar ;)
 

EastRocks

Campingartiest
3 nov 2015
57
41
Ben ban dat als die metal festivals (Hellfest/Graspop/Copenhell) de echte metal bands moeilijk te krijgen zullen zijn en dat PP het in de categorie rock (Muse/RHCP/KOL etc) moet gaan zoeken
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken