Pinkpop 2023

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ik heb dus even nog eens wat line ups geanalyseerd en bekeken en dit valt me op…

Voor het gemak ga ik hierbij ervan uit dat 2020 was doorgegaan.

Er is dus altijd elk jaar….
* Een “nieuwe” poppy / hippe naam
2022: Imagine Dragons
2020: Post Malone
2019: Mumford & Sons (hoe nieuw is deze)
2018 : Bruno Mars
2017 : Justin Bieber
2016….?

* Een ruigere / hardere act?
2022: Metallica
2020: Red Hot Chili Peppers
2019: The Cure
2018: Foo Fighters
2017: Green Day
2016: Rammstein

* Classic act:
2022: Pearl Jam
2020: Guns n Roses
2019: Fleetwood Mac
2018: Pearl Jam
2017 : Beetje gek jaar…kings of Leon of dan toch green day?
2016 : Paul Mc Cartney

In 2017 en 2019 waren deze verschillen in genres naar mijn idee wat minder duidelijk. 2019 wat meer classic acts en 2017 een vreemd jaar in dat opzicht.

Voor zekerheid denk ik niet dat Pinkpop komend jaar gaat afwijken van deze structuur. Verder valt mij op dat Pinkpop vaak een headliner pakt die er 4/5/6 jaar eerder al stond. Twee jaar of eerder niet al is Pearl Jam hierbij voor dit jaar een uitzondering.

Maar omdat er dit jaar echt abnormaal veel tourt blijft er dus al minder over….
* RHCP …. Zou logisch zijn voor 2023 maar …. Ze hebben dit jaar een flink tour schema dus waarom volgend jaar wel Pinkpop en dan dit jaar Rock Werchter? Ik denk dat zij dus zijn uitgesloten.

Toen dacht ik plots aan Green Day. Laatste keer was 2017 dus 2023 kan zeker. Maar ook zij hebben dit jaar flink wat festivals en een grote tour. Ze staan ook dit jaar in Groningen.

Zelfde geldt voor Kings Of Leon ook een grote tour en staan dit jaar op het terrein in Weert.

Andere bands die dit jaar veel festivals doen EN veel shows hebben….
Iron Maiden / Queen & Adam Lambert / Eric Clapton / Sting / Rammstein / Coldplay / Guns N Roses/ Muse. Dit zijn dus allemaal die bands waarvan de kans “kleiner” is dat ze volgend jaar naar Pinkpop komen.

Ik zelf zie het nu niet zo snel gebeuren dat een grote Pinkpop headliner al een jaar eerder een grote show in Nederland gaf. Tenzij de vraag er natuurlijk is.
KOL en Greenday zou echt armoede zijn. RHCP is ook mwahhh maar is dankzij Fruscianti nog wel te doen. Pinkpop kennende zal er voor 2023 vast ook wel 1 van de usual suspects bij zitten. Dus Muse/RHCP/Greenday/FF of iets in die richting. Queen
leuk dat je dat zegt, die heeft de tourplannen voorlopig op de lange baan geschoven en is naar verwachting in 2023 wellicht on the road
Net zoals Phil Collins en Bob Dylan....heel leuk qua naam maar het klinkt nergens meer naar.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
even terug komen op Rammstein...
er was kort geleden een tourschema "gelekt" voor 2023 die de band later op eigen sociale media als fake bestempelde.
maar, waar rook is... is Rammstein ?

naar mijn weten, was de lijst als zodanig dat er geen NL datum in stond.
2 maal Brussel eind juni. Maar paste de slotdag van Pinkpop uitstekend tussen de 16e juni in Glasgow en de 21e Londen.

Ik denk dat dat een ding is om mee rekening te houden.
Dan moeten ze allemaal op de Rammstein stage spelen. Dat monster opbouwen dat duurt heel erg lang. Of een verkleind podium. Rapper Frans als opener op zo een stage. Maar ik d3nk het niet.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220622-210331_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20220622-210331_Samsung Internet.jpg
    456,8 KB · Weergaven: 10

Verwijderd lid 40157

Randprogramma
12 apr 2021
206
125
Rammstein doet geen festivals meer. Hebben ze ook niet nodig, want ze verkopen vrijwel alles snel uit. Ik geef ze ook geen ongelijk.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Even dromen….

Vrijdag - RATM
Sub- headliner: Queens Of The Stone Age
Ook die dag: Loyle Carner , Two Door Cinema Club

Zaterdag - Taylor Swift
Sub- headliner: One Republic
Ook die dag: Bon Iver & Phoebe Bridgers ( in de package deal van Taylor)

Zondag - Muse
Sub- headliner: David Guetta
Ook die dag : Benson Boone, Fontaines D.C ,
Golden hour act: Sister Sledge (in het rijtje van Lionel en Nile Rodgers)

Waarbij David Guetta na Muse zal optreden.
 
Laatst bewerkt:

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
Even dromen….

Vrijdag - RATM
Sub- headliner: Queens Of The Stone Age
Ook die dag: Loyle Carner , Two Door Cinema Club

Zaterdag - Taylor Swift
Sub- headliner: One Republic
Ook die dag: Bon Iver & Phoebe Bridgers ( in de package deal van Taylor)

Zondag - Muse
Sub- headliner: David Guetta
Ook die dag : Benson Boone, Fontaines D.C ,
Golden hour act: Sister Sledge (in het rijtje van Lionel en Nile Rodgers)

Waarbij David Guetta na Muse zal optreden.
prima, maar dan wel graag ratm als afsluiter van t festival op zondag
en de combi muse - guetta op za , dan is een eindtijd van 1.00 realistisch
swift dan dus op de vr
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
373
203
Even dromen….

Vrijdag - RATM
Sub- headliner: Queens Of The Stone Age
Ook die dag: Loyle Carner , Two Door Cinema Club

Zaterdag - Taylor Swift
Sub- headliner: One Republic
Ook die dag: Bon Iver & Phoebe Bridgers ( in de package deal van Taylor)

Zondag - Muse
Sub- headliner: David Guetta
Ook die dag : Benson Boone, Fontaines D.C ,
Golden hour act: Sister Sledge (in het rijtje van Lionel en Nile Rodgers)

Waarbij David Guetta na Muse zal optreden.
Muse als afsluiter? Ik ken ze niet goed genoeg, ben dus duidelijk ook geen fan, maar zijn die groot genoeg?

In het kader van een NL artiest om de zondag af te trappen zit ik overigens aan Niellson te denken. zou imo beter passen als Maan....
punk bandje uit de jaren 90... Lagwagon, Bad Religion. Limp Bizkit lijkt me ook wel wat.

Ik denk zelf RATM en Billy Eillish wel goede kanshebbers ook.
Wanneer wordt meestal de eerste naam/namen bekend gemaakt?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Muse als afsluiter? Ik ken ze niet goed genoeg, ben dus duidelijk ook geen fan, maar zijn die groot genoeg?

In het kader van een NL artiest om de zondag af te trappen zit ik overigens aan Niellson te denken. zou imo beter passen als Maan....
punk bandje uit de jaren 90... Lagwagon, Bad Religion. Limp Bizkit lijkt me ook wel wat.

Ik denk zelf RATM en Billy Eillish wel goede kanshebbers ook.
Wanneer wordt meestal de eerste naam/namen bekend gemaakt?
Ze sloten in 2015 de vrijdag af. Plus met Guetta erbij zal dit zeker prima verkopen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Nee hoor, ze sloten het festival af.
Kasabian er voor. Vond het toen een heel fijn één-tweetje!

De laatste keer dat ze RW afsloten was het anders maar een slappe hap. En ook een vrij lege (en leeglopende) wei. Die moeten tegenwoordig wel wat meer hebben dan een Kasabian om die wei vol te trekken. 3 jaar geleden waren ze nota bene een ‘festival exclusive’. Lijken me meer en meer een band die een even grote co-head nodig heeft. Maar goed, spreek dus over RW.
 

Verwijderd lid 40157

Randprogramma
12 apr 2021
206
125
De dag dat Muse in 2015 afsloot, was ook veruit de minste dag qua verkoop. Populariteit is alleen maar minder geworden. Ik zou ze niet meer als headliner neerzetten op Pinkpop.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Muse als afsluiter? Ik ken ze niet goed genoeg, ben dus duidelijk ook geen fan, maar zijn die groot genoeg?

In het kader van een NL artiest om de zondag af te trappen zit ik overigens aan Niellson te denken. zou imo beter passen als Maan....
punk bandje uit de jaren 90... Lagwagon, Bad Religion. Limp Bizkit lijkt me ook wel wat.

Ik denk zelf RATM en Billy Eillish wel goede kanshebbers ook.
Wanneer wordt meestal de eerste naam/namen bekend gemaakt?
Lol....Muse is gevestigde afsluiter. Spelen niet voor minder. Als je van bombastische rock houdt dan zit je goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
373
203
De dag dat Muse in 2015 afsloot, was ook veruit de minste dag qua verkoop. Populariteit is alleen maar minder geworden. Ik zou ze niet meer als headliner neerzetten op Pinkpop.
Dat was mijn gedachte dus ook.... Niks ten nadele van Muse (Heb gisteren even naar ze geluisterd, valt niet tegen) maar zijn denk ik qua populariteit (lees commercieel aantrekkelijk) imo niet groter als bijv. ID
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken