Pinkpop 2023

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ik plaats dan eerder Fleetwood Mac bij classic act en The Cure bij de ruige act dan andersom ? Maar ben helemaal met je eens dat The Cure eigenlijk ook een classic act is in dat opzicht is 2019 daarom een “afwijkend” jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Voor zekerheid denk ik niet dat Pinkpop komend jaar gaat afwijken van deze structuur. Verder valt mij op dat Pinkpop vaak een headliner pakt die er 4/5/6 jaar eerder al stond. Twee jaar of eerder niet al is Pearl Jam hierbij voor dit jaar een uitzondering.

...

Andere bands die dit jaar veel festivals doen EN veel shows hebben….
Iron Maiden / Queen & Adam Lambert / Eric Clapton / Sting / Rammstein / Coldplay / Guns N Roses/ Muse. Dit zijn dus allemaal die bands waarvan de kans “kleiner” is dat ze volgend jaar naar Pinkpop komen.
...
leuka analyse verder.

Ik denk dat het ook niet onverstandig om te kijken bij acts die tourplannen gehad zouden kunnen hebben in 2021/2022 en wellicht zijn doorgeschoven naar 2023. Daarnaast de album release van de grote stadion acts in komende maanden. Waarmee ik wederom verwacht dat er weer voldoende acts touren om headliner spots op te vullen.
Daarbij denk ik dat er ook niet meer gekeken moet worden naar acts die in 2020 tourplannen hadden aangekondigd, die plannen zijn voor grootste deel al opgelost. Acts die die tours (zoals tourplannen, of nieuwe albumtours) nog niet hebben ingelost inmiddels, zijn absoluut kanshebbers in 2023. Daarbij zijn er acts waarvan we al kunnen verwachten dat ze tours doortrekken in 2023. Een act die tot 2022 Nederland overgeslagen hebben worden ook imo gezien als kanshebber, Muse bijvoorbeeld.
Namen die vooral bij mij op komen, door verwachte tourplannen of albumrelease waar nog een tour aan hangt:
Beyonce, Muse, RATM, U2, The Weeknd, Roger Waters, Harry Styles, Taylor Swift, McCartney, Foo Fighters, Neil Young zijn oa namen in die catagories.

Ook acts zaal/veld shows gehad hebben in 2022 kunnen best een festivalshow doen als ze de tour doortrekken in 2023, maar de kans is kleiner door het overige aanbod lijkt mij. Al niet geheel onmogelijk:
Stones, Rammstein, Coldplay, GnR, Billie Eilish, Green Day, Iron Maiden, RHCP

Daarbij denk ik niet dat Pinkpop gaat teruggrijpen naar acts die op de cancel edities stonden van 2020/2021 maar al vooruitkijken naar 2023 bij de boekingen, Dus Malone, GnR, RHCP, verwacht ik niet zo snel retour op het affiche in 2023.... maar goed, ik kan er overal goed naast zitten
 

Cisseman

Randprogramma
22 jun 2022
142
151
Ik hoop met jullie mee en ik gun het ook iedereen, maar ik vrees dat de productie die Beyonce momenteel in elkaar aan het knutselen is voor haar komende wereldtournee gewoon niet geschikt is voor festivalpodia. Ik weet hier eea over en het gaat een ongeziene ervaring worden, dat is zeker, maar het gaat sowieso geen klassieke podiumsetting worden en dat doet me vermoeden dat het opnieuw een stadiontour zal worden.

Verder lijkt me dat, zolang bands als U2, Coldplay en Stones probleemloos stadions blijven uitverkopen, een terugkeer naar de festivals niet aan de orde is, all about money...
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Die staat al op 25 mei, 27 mei en 11 juni in Nederland. Zou wel wat veel van het goede zijn toch
Ik denk dat veel ervan afhangt wat er in Belgie gaat gebeuren, maar hij is wel in de buurt nog, staat de 21-6 in Dusseldorf, en ook die is stijf uitverkocht net als alle NLse shows.
Ik zou het niet bij voorbaat uitsluiten, 1 concert in omgeving Ruhrpott is wat weinig
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik denk dat veel ervan afhangt wat er in Belgie gaat gebeuren, maar hij is wel in de buurt nog, staat de 21-6 in Dusseldorf, en ook die is stijf uitverkocht net als alle NLse shows.
Ik zou het niet bij voorbaat uitsluiten, 1 concert in omgeving Ruhrpott is wat weinig
kan je 100% uitsluiten, Bruce gaat niet op Pinkpop komen in 2023. Maar, goed dat zou binnenkort wellicht aan het licht kunnen komen al.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Hollywood Vampires (Alice Cooper, Joe Perry, Tommy Hendriksen, Johnny Depp) zijn terug. Komen juni 2023 naar Duitsland en Luxenburg.
Lijkt mij een leuke act voor PP23.
20 juni 2023 in Oberhausen, dus ik schrijf ze alvast met potlood op.

Edit: Er kan dus definitief een streep door Aerosmith in 2023.
 
  • Leuk
Waarderingen: PP1980 en DennisvdBr

DonStroli

Playlistbediener
20 jun 2022
24
22
Ik lees zojuist dat Hollywood Vampires in Juni 2023 starten met hun tour in Duitsland. Zou ook een leuke band zijn voor Pinkpop. Weet alleen niet of dit een echte headliner is. :D
 

punkpop

Nieuw lid
12 jun 2019
3
0
Verdere namen wellicht voor volgend jaar:

Gorillaz
King Gizzard & The Lizard Wizard
David Byrne
The Strokes
Genesis Owusu
Steely Dan
Franz Ferdinand
Eagles
Anderson .Paak
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
leuka analyse verder.

Ik denk dat het ook niet onverstandig om te kijken bij acts die tourplannen gehad zouden kunnen hebben in 2021/2022 en wellicht zijn doorgeschoven naar 2023. Daarnaast de album release van de grote stadion acts in komende maanden. Waarmee ik wederom verwacht dat er weer voldoende acts touren om headliner spots op te vullen.
Daarbij denk ik dat er ook niet meer gekeken moet worden naar acts die in 2020 tourplannen hadden aangekondigd, die plannen zijn voor grootste deel al opgelost. Acts die die tours (zoals tourplannen, of nieuwe albumtours) nog niet hebben ingelost inmiddels, zijn absoluut kanshebbers in 2023. Daarbij zijn er acts waarvan we al kunnen verwachten dat ze tours doortrekken in 2023. Een act die tot 2022 Nederland overgeslagen hebben worden ook imo gezien als kanshebber, Muse bijvoorbeeld.
Namen die vooral bij mij op komen, door verwachte tourplannen of albumrelease waar nog een tour aan hangt:
Beyonce, Muse, RATM, U2, The Weeknd, Roger Waters, Harry Styles, Taylor Swift, McCartney, Foo Fighters, Neil Young zijn oa namen in die catagories.

Ook acts zaal/veld shows gehad hebben in 2022 kunnen best een festivalshow doen als ze de tour doortrekken in 2023, maar de kans is kleiner door het overige aanbod lijkt mij. Al niet geheel onmogelijk:
Stones, Rammstein, Coldplay, GnR, Billie Eilish, Green Day, Iron Maiden, RHCP

Daarbij denk ik niet dat Pinkpop gaat teruggrijpen naar acts die op de cancel edities stonden van 2020/2021 maar al vooruitkijken naar 2023 bij de boekingen, Dus Malone, GnR, RHCP, verwacht ik niet zo snel retour op het affiche in 2023.... maar goed, ik kan er overal goed naast zitten
even terug komen op Rammstein...
er was kort geleden een tourschema "gelekt" voor 2023 die de band later op eigen sociale media als fake bestempelde.
maar, waar rook is... is Rammstein ?

naar mijn weten, was de lijst als zodanig dat er geen NL datum in stond.
2 maal Brussel eind juni. Maar paste de slotdag van Pinkpop uitstekend tussen de 16e juni in Glasgow en de 21e Londen.

Ik denk dat dat een ding is om mee rekening te houden.
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
2 maal Brussel eind juni. Maar paste de slotdag van Pinkpop uitstekend tussen de 16e juni in Glasgow en de 21e Londen.

Ik denk dat dat een ding is om mee rekening te houden.
Ik denk het niet Dennis, (ik hoop het uiteraard wel).
Rammstein is zo'n groot circus. Dat verhuizen ze heus niet 2x het kanaal over en een volledige opbouw duurt een dag of 8.
En Rammstein heeft altijd (kijk de laatste 2 tours maar na) minimaal 4 dagen rust tussen 2 steden.
Dat klopte precies met die lijst, daarom heb ik nog steeds hoop dat er een kern van waarheid in die tour zit.
Nederland stond nog niet in de tour, maar heel Scandinavië ook nog niet. Dus mocht die lijst wel ergens kloppen was het niet compleet.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ik hoop met jullie mee en ik gun het ook iedereen, maar ik vrees dat de productie die Beyonce momenteel in elkaar aan het knutselen is voor haar komende wereldtournee gewoon niet geschikt is voor festivalpodia. Ik weet hier eea over en het gaat een ongeziene ervaring worden, dat is zeker, maar het gaat sowieso geen klassieke podiumsetting worden en dat doet me vermoeden dat het opnieuw een stadiontour zal worden.

Verder lijkt me dat, zolang bands als U2, Coldplay en Stones probleemloos stadions blijven uitverkopen, een terugkeer naar de festivals niet aan de orde is, all about money...
Interessant….Ze komt dus wel naar Nederland?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken