Pinkpop 2023

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Beyonce hoop ik zeer zeker niet op. Aan de andere kant kan ik dan wel een keer een van de vaak gave sub headliners normaal afkijken, en eens kijken of de stille Jan leuk is :)

Mijn wensen lijstje:
Muse
RHCP
Guns and Roses
Keane
Queens of the stone age
Editors
AC/DC (tegen beter weten in)
Wel een hele originele lijst verder ?
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Beyonce hoop ik zeer zeker niet op. Aan de andere kant kan ik dan wel een keer een van de vaak gave sub headliners normaal afkijken, en eens kijken of de stille Jan leuk is :)

Mijn wensen lijstje:
Muse
RHCP
Guns and Roses
Keane
Queens of the stone age
Editors
AC/DC (tegen beter weten in)
Keane als headliner? Die stonden voor 2020 ergens midden op de dag gepland…
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
@Jarn van Strijen, hier heb je mijn wensenlijstje.

1. Muse
2. RATM
3. Lady Gaga / Ariana Grande / Dua Lipa (of iets in die richting, maar GEEN Zara Larsson (>was niet best))

Die laatste moest ik van mijn dochter van 15 neerzetten :ROFLMAO:. Geef mij maar wat gitaren, maar ik gun haar ook een headliner.

Verder graag GRANDSON!!!
Geweldige energieke show afgelopen vrijdag gezien op podium 4. Lijkt een beetje op Twenty One Pilots, maar dan wel met de energie die een jonge RATM in hun shows stopte. (TOP vond ik wat dat betreft echt teleurstellen)
Ik denk dat Grandson op een groter podium veel mensen zullen verbazen.

Probeer ook John Fogerthy te boeken. In de lijn van Nile Rogers, Lionel Richie.
De nummers van CCR doen het goed bij jong en oud.

Tot volgend jaar. De overnachtingen zijn al weer geboekt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Fornax

DonStroli

Playlistbediener
20 jun 2022
24
22
Ik moet eerlijk zeggen dat ik afgelopen vrijdag ook wel echt onder de indruk was van de muziek van Smash into pieces. Een zweedse band met trekjes van Linkin Park. Zouden een groter podium verdienen, stonden nu op Stage 4.

Beyonce hoeft voor mij niet zo maar ik snap de "vernieuwing".
 
  • Leuk
Waarderingen: Royke

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Maakt het eigenlijk nog erger wat mij betreft. Wat doet die zanger eigenlijk van job, vraag ik me soms af.
Hij is activist en zet zich in voor minderbedeelden. Dichter en als muzikant ook nog wat zijprojectjes.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
Wel een hele originele lijst verder ?
Hehe touche ;). Moet zeggen dat Pinkpop voor mij de manier is om nieuwe namen te leren kennen vaak, dus daar hoop ik uiteraard ook op maar je moet niet naar mij kijken voor nieuwe ontdekkingen.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
Keane als headliner? Die stonden voor 2020 ergens midden op de dag gepland…
Bedoel ik idd niet maar snap de verwarring, de meeste andere zijn wel headliner namen, al verwacht ik Queens of the stone age en de editors ook niet als headliner.
 
  • Geweldig
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Bedoel ik idd niet maar snap de verwarring, de meeste andere zijn wel headliner namen, al verwacht ik Queens of the stone age en de editors ook niet als headliner.
Als co headliner why not! Maar Keane hoop ik ook op als reguliere naam is echt leuk!
 
  • Leuk
Waarderingen: neus

daanvk

Nieuw lid
21 jun 2022
1
0
nou dit is mijn wishlist

-red hot chili peppers zou best kunne toch vanwege dat ze 2 jaar geleden niet kwamen
-bruno mars hoop ik vooral en zou ik heel vet vinden en was er in 2018 ook
-harry styles maar denk ik niet want misschien te bekend om naar festivals te gaan
-the weeknd zou heet vet zijn
-emenem
-dua lipa
-sam smith
-pitbull
-davis guetta
-calvin harris zou heel cool zijn

(niet allemaal realistisch maar we kunnen nog dromen he)
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ik heb dus even nog eens wat line ups geanalyseerd en bekeken en dit valt me op…

Voor het gemak ga ik hierbij ervan uit dat 2020 was doorgegaan.

Er is dus altijd elk jaar….
* Een “nieuwe” poppy / hippe naam
2022: Imagine Dragons
2020: Post Malone
2019: Mumford & Sons (hoe nieuw is deze)
2018 : Bruno Mars
2017 : Justin Bieber
2016….?

* Een ruigere / hardere act?
2022: Metallica
2020: Red Hot Chili Peppers
2019: The Cure
2018: Foo Fighters
2017: Green Day
2016: Rammstein

* Classic act:
2022: Pearl Jam
2020: Guns n Roses
2019: Fleetwood Mac
2018: Pearl Jam
2017 : Beetje gek jaar…kings of Leon of dan toch green day?
2016 : Paul Mc Cartney

In 2017 en 2019 waren deze verschillen in genres naar mijn idee wat minder duidelijk. 2019 wat meer classic acts en 2017 een vreemd jaar in dat opzicht.

Voor zekerheid denk ik niet dat Pinkpop komend jaar gaat afwijken van deze structuur. Verder valt mij op dat Pinkpop vaak een headliner pakt die er 4/5/6 jaar eerder al stond. Twee jaar of eerder niet al is Pearl Jam hierbij voor dit jaar een uitzondering.

Maar omdat er dit jaar echt abnormaal veel tourt blijft er dus al minder over….
* RHCP …. Zou logisch zijn voor 2023 maar …. Ze hebben dit jaar een flink tour schema dus waarom volgend jaar wel Pinkpop en dan dit jaar Rock Werchter? Ik denk dat zij dus zijn uitgesloten.

Toen dacht ik plots aan Green Day. Laatste keer was 2017 dus 2023 kan zeker. Maar ook zij hebben dit jaar flink wat festivals en een grote tour. Ze staan ook dit jaar in Groningen.

Zelfde geldt voor Kings Of Leon ook een grote tour en staan dit jaar op het terrein in Weert.

Andere bands die dit jaar veel festivals doen EN veel shows hebben….
Iron Maiden / Queen & Adam Lambert / Eric Clapton / Sting / Rammstein / Coldplay / Guns N Roses/ Muse. Dit zijn dus allemaal die bands waarvan de kans “kleiner” is dat ze volgend jaar naar Pinkpop komen.

Ik zelf zie het nu niet zo snel gebeuren dat een grote Pinkpop headliner al een jaar eerder een grote show in Nederland gaf. Tenzij de vraag er natuurlijk is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
Mijn wish list:
Rock: Muse of Red Hot Chilli Peppers
Classic: Guns ‘n Roses of Queen+ Adam Lambert
Pop: Taylor Swift/ Janet Jackson of Billie Eilish

Sub: Roger Hodgson, Within Temptation, Porcupine Tree, Paolo Nutini, Arcade Fire, Kim Wilde
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Wat zijn dan naar mijn idee plotselinge kanshebbers?

* Beyoncé… een naam die Pinkpop al heel lang wilt. Hoeveel hebben ze ervoor over? Ze lanceert eind juli een nieuw solo album dus een tour volgend jaar is vrijwel zeker. De vraag is of zij voor de arena kiest of toch festivals. Dan zou de “pop” spot gevuld zijn.

*P!nk in 2019 jaar laatste tour. Toen nog Rock Werchter en de arena en Malieveld. Misschien dat ze weer in 2023 gaat touren en dan toch voor Pinkpop gaat kiezen (hier komen wel veel logistieke zaken bij kijken voor haar immense shows).

*Radiohead. Is dit dan de act van 2023 die gaat touren? Dit jaar The Smile en volgend jaar Radiohead?

*Taylor Swift. Naar mijn idee een hele grote kanshebber! Waarom? Ze zou in 2020 een Werchter Boutique verzorgen en Pinkpop had destijds al de headliners rond naar mijn idee. Daarnaast deelt Pinkpop nogal vaak de Werchter Boutique ….Fleetwood Mac / Bruno Mars / Robbie Williams om er een paar te noemen. Taylor Swift lijkt me dus een grote kanshebber voor 2023. Ze zal dan alsnog haar festival tour gaan uitvoeren. In plaats van Beyoncé wordt het dan Taylor Swift voor de “pop” spot. Ik denk dat Billie Eilish en Harry Styles na de immense tours van dit jaar even wat rust willen….

*
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
* Dan ook opvallend….kaartjes voor The Weeknd waren binnen maar nee… de Ziggo Dome shows werden plots gecanceld ….. hij kwam niet want hij wilde “grote arena en festival tours”. Sindsdien niks meer gehoord….helemaal niks! Dus komt The Weeknd dan naar grote festivals volgend jaar? Ik zie het wel gebeuren. Dit jaar was het al Coachella ….
Wellicht heeft Pinkpop hem al gewoon gestrikt voor 2023 maar mogen ze het nog niet verklappen!
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
*Nog een kanshebber : John Mayer! In 2021 kwam hij met een heerlijk nieuw album. Een tour is uitgebleven in Europa. In 2019 gaf hij een optreden in de Ziggo Dome. John Mayer op de festivals in 2023? Dit zie ik ook wel gebeuren….

Over andere acts en dan de classic acts ga ik de komende tijd eens nadenken.
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
* Dan ook opvallend….kaartjes voor The Weeknd waren binnen maar nee… de Ziggo Dome shows werden plots gecanceld ….. hij kwam niet want hij wilde “grote arena en festival tours”. Sindsdien niks meer gehoord….helemaal niks! Dus komt The Weeknd dan naar grote festivals volgend jaar? Ik zie het wel gebeuren. Dit jaar was het al Coachella ….
Wellicht heeft Pinkpop hem al gewoon gestrikt voor 2023 maar mogen ze het nog niet verklappen!
https://festileaks.com/2022/03/leak-the-weeknd-naar-koning-boudewijnstadion-in-2023/ Zie hem toch meer een stadion Tour doen!
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
@NikLN wel aparte classic/ruige acts. The Cure is volgens mij een behoorlijke classic act. Vooral als je kijkt naar de impact van deze band op Pinkpop.

RHCP gaat trouwens al een stuk langer mee dan PJ.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Arcade Fire zou misschien ook wel kunnen op de 'Volbeat'-spot. Doen meestal lange tours. (Tenzij BKS nog eens toeslaat).
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
@NikLN wel aparte classic/ruige acts. The Cure is volgens mij een behoorlijke classic act. Vooral als je kijkt naar de impact van deze band op Pinkpop.

RHCP gaat trouwens al een stuk langer mee dan PJ.
“In 2017 en 2019 waren deze acts naar mijn idee wat minder duidelijk zichtbaar” ? Heb ze dus toch ergens moeten plaatsen maar hier was het lastiger plaatsen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken