Pinkpop 2023

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Is the prodigy dan nog een headliner?

Vandaar ook whishful thinking. Voor mij blijven ze altijd headliner.
In een combi met RATM op 1 avond zou dat wel stiekem helemaal de bom zijn, maar toegegeven, voor een major festival is The Prodigy geen headliner meer.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Denk het niet na het overlijden van Flint. Maar ja met het 'noord' podium omgedraaid kun je makkelijk een co-headline constructie maken vergelijkbaar met Volbeat - ID.
Keith was het gezicht en de energie op het podium. Dat ga je absoluut missen. Vandaar dat ik erg benieuwd ben hoe Liam en Maxim (met drummer en gitarist) het gaan doen komende juli. Ik ga het in ieder geval meemaken ? en zal dan oordelen of ze nog een hoge plek kunnen vullen op een groot festival.

Out of space, no good, firestarter, voodoo people, smack my b** up, en in mindere mate omen (om een aantal te noemen) zijn toch wel nummers die iedereen vanaf een bepaalde leeftijd wel kent (uit dit rijtje doet Flint alleen de vocals van Firestarter, dus die kun je wel missen).

Dan denk ik stiekem dat je RATM in hetzelfde straatje kan plaatsen. Glorie van een aantal jaren geleden...
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Ok, ik doe ook mee, er zal wel niets van uitkomen maar dat is met vrijwel alle voorspellingen.... en dromen mag

Aerosmith met sub 30 sec to Mars.
Harry Syles, sub Maroon 5
Co Headline RATM, ACDC
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.959
3.626
Zal ik ook maar dan.

Tame Impala
Rage Against The Machine
RHCP
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Muse-Taylor Swift

Na een set van een uur in 2022 waarin ze het volledige veld kapot gespeeld hebben en grote lof hebben gekregen voor HET memorabele optreden van de laatste 10 jaar kan Pinkpop niet anders dan Nightwish als derde headliner van 2023 aanwijzen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Paddy

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.133
4.221
Weet ik, dat deed ik ook... SOAD is ook goed trouwens?
Als AC/DC er al zou staan, kans is miniem, dan hebben ze echt geen budget voor RATM. Dat zijn dan wel commies, maar willen wel de volle hap betaald worden.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Als AC/DC er al zou staan, kans is miniem, dan hebben ze echt geen budget voor RATM. Dat zijn dan wel commies, maar willen wel de volle hap betaald worden.
Yep links lullen rechts vullen. Capitalism sucks unless we benefit.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.333
Dat zijn dan wel commies, maar willen wel de volle hap betaald worden.
Ja echt enorm dure act blijkbaar. Benieuwd of die ook een grote productie meepakken die dat wat verantwoordt.
 
Laatst bewerkt:

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Als RATM echt zo duur is, laat dan maar. Ze zijn te matig om een godsvermogen aan te besteden. Doe dan maar de benzine-acts van Rammstein!!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.133
4.221
Ja echt enorm dure act blijkbaar. Benieuwd of die ook een grote productie meepakken die dat wat verantwoordt.
Laatste keer dat ik ze zag, was in het Gelredome. Het kaartje kostte evenveel als Kiss (die in dezelfde periode in het GelreDome speelde ) en die houden zich qua productie niet echt in (vuurwerk, lasers, bewegende delen etc).
Bij RATM vier bandleden op het podium. Op zich een goed optreden, maar het contrast was wel erg groot.
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Wat vragen dat soort bands tegenwoordig? Wat wordt als ‘duur’ gezien? Iemand inside info? 1,5/2 miljoen ofzo?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Niemand een idee?
Het ligt vaak aan de status van een band of artiest, de productie die de artiest meeneemt en alle randvoorwaarden daarom heen. SZiget heeft Bieber en Dua Lipa als headliner geboekt. Ze verkopen beiden zo drie keer de Ziggo Dome uit.

Voor een artiest zoals Dua Lipa zou Pinkpop meer uitgeven als ze vrijwel zeker weten dat er meer publiek op af komt.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Een Coldplay , Rammstein, U2 en Rolling Stones zijn vrijwel onbetaalbaar geworden voor festivals. Mits de bands producties verkleinen en zelf minder willen verdienen.

En dan moet je je afvragen ga je als festival liever voor een Taylor Swift die wellicht meer vraagt dan RATM maar wel meer fans zal trekken? De keuze is dan snel gemaakt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken