Pinkpop 2023

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290

Het is nog maar een gerucht, maar het wordt in ieder geval nagelbijten of U2 daadwerkelijk festivals gaat doen en met een beetje geluk ook Pinkpop aandoet. Als ze al festivals gaan doen, dan zullen meerdere festivals in de rij staan voor de band. Pinkpop zal hoge ogen moeten gooien denk ik.

Is U2 eigenlijk nog een beetje populair? Anders dan bij de andere grote (Stones, Springsteen, AC/DC, Beyonce, etc) hoor ik wel erg weinig over U2, zowel in de media als in mijn omgeving, de laatste 10 jaar ofzo. Maar ik kan er best helemaal naast zitten hoor :)

Ik zou het persoonlijk prima vinden als ze komen, maar hoop niet dat ze er te ver voor gaan en er geen budget meer overblijft.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Die doen al jaren geen festivals meer dus ik zou er niet op rekenen. Wordt net zo'n run op kaarten als Stones en Springsteen. Let maar op.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Die doen al jaren geen festivals meer dus ik zou er niet op rekenen. Wordt net zo'n run op kaarten als Stones en Springsteen. Let maar op.
gerucht gaat dat er festivals bij kunnen zitten, dus zou er helemaal niet gek van opkijken...
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Ik ben heel benieuwd naar wat er uberhaupt volgende zomer in europa op tournee is. Als je kijkt wat er deze zomer allemaal in europa was. Zijn dat vaak afvallers voor volgende zomer toch?
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Ik ben heel benieuwd naar wat er uberhaupt volgende zomer in europa op tournee is. Als je kijkt wat er deze zomer allemaal in europa was. Zijn dat vaak afvallers voor volgende zomer toch?
Bwa, Arctic Monkeys zou bvb. nog kunnen omdat ze nu in augustus touren en volgend jaar dan in juni/juli. Of artiesten die nu enkel zalen/stadia deden en volgend jaar dan festivals doen
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Ik ben heel benieuwd naar wat er uberhaupt volgende zomer in europa op tournee is. Als je kijkt wat er deze zomer allemaal in europa was. Zijn dat vaak afvallers voor volgende zomer toch?
Door corona lag alles bijna 2 jaar op z'n gat. Heel veel boekingen werden alsnog ingehaald of zijn gewoon meegegaan met de nieuwe festivaksdatum. De grote bands komen normaal gezien niet zo snel terug maar nu weet ik dat zo net nog niet. Was het niet de directeur van Mojo die een paar maanden geleden al zei dat er een enorm aanbod was van acts die willen gaan touren en dat 2022 en 2023 propvol zit qua boekingen....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Bwa, Arctic Monkeys zou bvb. nog kunnen omdat ze nu in augustus touren en volgend jaar dan in juni/juli. Of artiesten die nu enkel zalen/stadia deden en volgend jaar dan festivals doen
zijn ook afgelopen tijd (2022, 2021, 2020 en zelfs ook eind 2019) wat albums uitgekomen waarvoor nog album-tours opgepakt gaan worden, zoals Bruce dat ook pas 2023 oppakt.
Ik verwacht dat er wel een goed aanbod is in 2023, ook voor de grote headliners. Ik vermoed zelfs dat er al flink wat afspraken door boekers vaststaan voor 2023.

Artic Monkeys... meh, die mogen wat mij betreft weg blijven uit landgraaf. Heb ik zelf dan vrij weinig mee.

maar uiteraard acts die nu augustus + september (festivals/zalen) mee pakken, zouden ook heel goed kunnen volgend jaar juni. Al helemaal als ze 2022 NL overslaan. Daarom hoop ik een beetje op RATM, nog altijd een heel groot kanshebber imo voor Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
headliners die ik voorlopig zelf meest in de gaten houdt voor Pinkpop 2023:

- RATM
- Muse
- Beyoncé
- U2
- The Weeknd
- Rammstein
- Harry Styles
- Guns N Roses
- AC/DC
- Iron Maiden

Waarbij ik zelfs de 'onmogelijke' namen door Mojo nog niet onmogelijk vind om naar Pinkpop te kunnen zetten...
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.620
Arctic Monkeys is gewoon een kanshebber. Dat jij ze niet wil zien betekent niet dat ze geen kanshebber zijn haha.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Arctic Monkeys is gewoon een kanshebber. Dat jij ze niet wil zien betekent niet dat ze geen kanshebber zijn haha.
Klopt uiteraard helemaal wat je zegt. alleen kans dat ik nieuws rond Arctic Monkeys volg is bij na niet groot, zo eerlijk ben ik dan wel.

Overigens hebben de Zuid Amerikaanse Lollapalooza's eea op de sociale media aangepast wat profielfoto oa betreft.
Meestal komen die september/oktober met de lineups. Waarbij de eerste geruchten langzaam nu wel opkomen. Eerste nieuws daar zal ook niet lang uitblijven.
Vaak ook een indicatie over wat er in de zomer in Europa te vinden gaat zijn in de rest van 2023.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Had ergens op efestivals een gerucht gezien dat Novarock in gesprek zou zijn met Rammstein voor volgend jaar, dus dat ze wel festivals zouden doen.
Geen idee of dat gerucht ook echt betrouwbaar is hoor, geloof er zelf niet zo in.

Ik zou gokken op iets van RATM/Muse/Harry Styles. (en eventueel harry styles vervangen door een andere pop act zoals dua lipa of beyonce ofzo)
Verder zie ik GNR er ook nog wel ergens tussen springen als die volgend jaar zouden touren, aangezien die toch geboekt waren voor 2020
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Had ergens op efestivals een gerucht gezien dat Novarock in gesprek zou zijn met Rammstein voor volgend jaar, dus dat ze wel festivals zouden doen.
Geen idee of dat gerucht ook echt betrouwbaar is hoor, geloof er zelf niet zo in.
Kijk, da's wel heel interessant... Want als er festivals tussen springen, is Pinkpop imo heel groot kanshebber
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Om de IBA Parkstad Stage te headlinen. Ik vind AM echt geen headliner (meer) voor het hoofdpodium voor Pinkpop (en Werchter).
Passen bovendien veel beter op BKS als headliner.
Ik zie AM never nooit nog een zijpodium afsluiten. En de vorige keer verkocht hun dag (oké, wel samen met Cave) erg vlotjes uit op Rock Werchter, wanneer de heren het hele festival zelfs afsloten. Mogelijk dat die na Lowlands, BKS (X2) volgend jaar eens op een -steeds groter wordend- DTRH staan natuurlijk.

Al blijft Pinkpop ook gewoon een heel logische voor deze band.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
headliners die ik voorlopig zelf meest in de gaten houdt voor Pinkpop 2023:

- RATM
- Muse
- Beyoncé
- U2
- The Weeknd
- Rammstein
- Harry Styles
- Guns N Roses
- AC/DC
- Iron Maiden

Waarbij ik zelfs de 'onmogelijke' namen door Mojo nog niet onmogelijk vind om naar Pinkpop te kunnen zetten...
Ik zou Taylor Swift ook toevoegen. Volgens haar volgers staat er een tour op de agenda voor volgend jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en Brian

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
Ik zie AM never nooit nog een zijpodium afsluiten. En de vorige keer verkocht hun dag (oké, wel samen met Cave) erg vlotjes uit op Rock Werchter, wanneer de heren het hele festival zelfs afsloten. Mogelijk dat die na Lowlands, BKS (X2) volgend jaar eens op een -steeds groter wordend- DTRH staan natuurlijk.

Al blijft Pinkpop ook gewoon een heel logische voor deze band.
In combinatie met een andere vergelijkbare naam (qua bekendheid, zoals Cave) is dat zeker een optie. Op zichzelf zijn ze geen headliner vind ik.
Of een nieuw album moet voor nog meer bekendheid zorgen. Ik zie ze overigens liever dan een private jet/oppervlakkig typetje als Swift.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
In combinatie met een andere vergelijkbare naam (qua bekendheid, zoals Cave) is dat zeker een optie. Op zichzelf zijn ze geen headliner vind ik.
Of een nieuw album moet voor nog meer bekendheid zorgen. Ik zie ze overigens liever dan een private jet/oppervlakkig typetje als Swift.
Trigger GIF by MOODMAN
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
In combinatie met een andere vergelijkbare naam (qua bekendheid, zoals Cave) is dat zeker een optie. Op zichzelf zijn ze geen headliner vind ik.
Of een nieuw album moet voor nog meer bekendheid zorgen. Ik zie ze overigens liever dan een private jet/oppervlakkig typetje als Swift.

Als je niet van private het typetjes houdt, dan moet je veel headliners haten gok ik. Kwam een Metallica zelfs niet met meerdere private jets omdat de bandleden niet gezamenlijk reizen?
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
Als je niet van private het typetjes houdt, dan moet je veel headliners haten gok ik. Kwam een Metallica zelfs niet met meerdere private jets omdat de bandleden niet gezamenlijk reizen?
Dan moet je dus zeker geen Taylor Swift boeken staat nummer 1 als meest vervuilende ster.Maar ja dan hoef je niemand meer uit de USA over te laten komen met hun privé jets en hun crews met reguliere vluchten.Dus dan maar een festival met enkel Nederlanders ,en een verdwaalde Belg??
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken