Pinkpop 2020 – Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Indiaantje89 wrote:
50 Cent zat vroeger ook op het niveau van Kendrick, en kijk maar wat daar nu van over is.

Hier ga je wel erg de mist in, Indiaantje. 50 Cent? Meneer Candy Shop?
In die tijd? Zeker wel. 50 was tijdens Get Rich or Die Tryin’ the new next big thing in Hip Hop hoor. Was ook gewoon een goed album hoor, en is destijds massaal verkocht.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Get Rich or Die Trying komt niet eens een beetje dichtbij de kwaliteit van de albums van Kendrick....
50 Cent heeft nooit op het niveau van Kendrick gezeten.
Massaal verkocht betekent niet automatisch kwaliteit.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Dat album was kwalitatief ook gewoon erg goed. Maar goed zo gaan we de Kendrick albums ook vergeten dus.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Die 50 Cent en Kendrick vergelijking gaat echt niet op.
Om jou maar even te quoten:

you just don’t get it. We spreken elkaar over 10 jaar wel weer over dit onderwerp.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
DennisvdBr wrote:

omdat meeste headliners niet 2 dagen achter elkaar spelen.
als ze headlinen op dubbelfestival Hurricane en Southside betekent dat zeer hoogstwaarschijnlijk afvallers…

edit, fyi Hu/So is op exact dezelfde dagen als Pinkpop

Maar, en dan gaan we eigenwijs doen, de headliner van vrijdag maakt dan nog wel kans om op zondag op Pinkpop te staan.
dan zou die headliner 3 dagen achter elkaar spelen.
gebeurt niet veel, zelden, maar kan...

echter, lijkt in veel gevallen uitgesloten voor acts bovenaan de affiches.
Maar kan vrijdag Southside, zaterdag Hurricane en zondag Pinkpop, bijvoorbeeld.
Maar ik zie die kans niet heel groot.

Zelfde geldt ook voor acts bovenaan het affiche van Hellfest en Graspop. Daar kan Pinkpop wat harde namen aan verliezen. Wat daar interessant is, is welke acts staan op Download FR. Want die acts staan niet op Hellfest en vormen dan een kans voor Pinkpop.

Voor Hurricane/Southside is dan weer interessant wat er op Rock am Ring staat. Want wat op RaR/RiP staat staat niet op Hu/So en daarmee interessant voor Pinkpop.

Daar zit wel wat interessante kruisbestuiving dat weekend van 19-20 juni...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Vraag me wel af hoe zeer andere festivals op dezelfde data zoals bijvoorbeeld Graspop het gras (no pun intended) voor de voeten van Pinkpop weg gaan maaien. Grote kans dat acts op beide festivals in hetzelfde weekend dichtbij elkaar spelen? Of betekent een act op Graspop definitief een streep door Pinkpop (en andersom)?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Vraag me wel af hoe zeer andere festivals op dezelfde data zoals bijvoorbeeld Graspop het gras (no pun intended) voor de voeten van Pinkpop weg gaan maaien. Grote kans dat acts op beide festivals in hetzelfde weekend dichtbij elkaar spelen? Of betekent een act op Graspop definitief een streep door Pinkpop (en andersom)?
Nou, als het op Hu/So aankomt is het een lastig verhaal. Enkel acts die dat weekend 3 dagen achter elkaar spelen kunnen eventueel op Pinkpop staan. Hu/So boekt dan wel meer via FKP Skorpio ipv LiveNation. Maar qua de diverse genres zit daar wel een gevaarlijk concurrent.
Wat betreft Graspop en Hellfest zitten die toch meer in de vijver t vissen met het hardere segment. Zullen zij namen delen dat weekend, daar kan je donder op zeggen. Daar is het ook, spelen acts 3 dagen achter elkaar, dan is er een kansje voor Pinkpop. Maar binnen het harde segment zal het toch maar een klein aandeel zijn. Pinkpop heeft meestal wel wat stevigere rock staan. Maar ik denk dat je dan meer moet kijken naar wat er op Download staat, met name Frankrijk. Want dat staat niet op Hellfest tijdens het Pinkpop weekend. Dan is het maar voor een tiental acts dat ze misschien op Graspop en Pinkpop staan. Althans dat denk ik. Dat is geen gras voor de voeten wegmaaien, dat is meer een en/en situatie. Graspop zal een affiche vol hebben met harde gitaren, Pinkpop zal er maar een stel of 10 hebben. En dan kijk ik ook naar Stage 4.
Ik denk wel dat een groot aantal liefhebbers van het hardere segment Pinkpop sowieso overslaan in 2020 en kiezen voor Graspop. De vraag is natuurlijk, zet Pinkpop daar iets tegenover? Zetten ze een 1 a 2 headliners neer die de keuze van metallers bemoeilijkt? Dan is het afhankelijk van die 1 a 2 headliners of die over te halen zijn Pinkpop te doen. Maar ik zie daar geen gevaarlijk concurrent. Pinkpop zal met Pop en Singer-Songwriters dat weekend de grootste kluif moeten pakken van de bezoekers. Dus totaal andere vijver om uit te vissen en totaal ander publiek. Ik verwacht een Radio2 achtige met wat 3FM/538/KINK Lineup. Maar ik hoop op wel een portie stevige gitaren op Pinkpop in 2020.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Wellicht kansen voor Pinkpop om in een combideal met download en Graspop te zitten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Paddy wrote:
Wellicht kansen voor Pinkpop om in een combideal met download en Graspop te zitten.

zou bij een logische optie kunnen zijn.
als ik hier een beetje op inhaak....
zie ik voor Download Fest wel kansen voor AC/DC, GnR, Iron Maiden, Volbeat of misschien Metallica.
Maar zie ik Graspop niet de 2018 headliners herhalen, dus GnR, Iron Maiden en Volbeat verwacht ik daar niet. De Downloads hebben in 2018 dan ook al GnR en Volbeat gehad. (fyi, Hellfest had Iron Maiden in 2018)
Op dit moment is het lastig zeggen of Metallica festivals gaat doen in 2020 of überhaupt tourt in de zomer? AC/DC daarentegen is wel te zeggen dat ze touren in de zomer van 2020, maar de grote vraag of ze over te halen zijn festivals te doen bij deze jubileum/reünie tour.

Ik zie wel een paar stevige headliners die rondgaan in de weken voorafgaand aan Pinkpop.
Maar ook de weken na Pinkpop zijn hoogst interessant, met Roskilde en Glastonbury.
Namen als Neil Young, Coldplay, Taylor Swift, Lamar, Blur, Muse, Mc Cartney, Pearl Jam?

Als ik mijn headliner lijstje voor Pinkpop 2020 af ga. Zou ik momenteel zeggen Muse naar Hu/So en dan toch AC/DC op losse concerten.
Zou ik van bovenaf uitkomen op Coldplay (festival tour juni/juli), Neil Young (festival tourleg eind juni tm juli) en Iron Maiden (3e jaar LOTB tour eind mei tm juni).
Maar dat is puur afgaande op MIJN verwachtingen op festivals en tours rondom Pinkpop momenteel...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Neil Young gaat echt niet gebeuren. 0,0 kans.

Iron Maiden lijkt me de kans echt nihil. Wel jammer.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Neil Young 0,0 kans is natuurlijk onzin als je weet dat Smeets hem graag wil hebben. Nou acht ik de kans ook niet zo groot, maar een kans is er sowieso.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
The Black Keys met een nieuw album een kanshebber voor Pinkpop?
Zou een hele sterke sub zijn, en m.i. ook wel een (co-)headliner, maar dat is te gewaagd voor Pinkpop, denk ik.
Het verbaast mij dan ook niet als ze - mits een festivaltour komt - op DTRH gaan headlinen in plaats van op Pinkpop staan.
 

Thomas1617899894

Randprogramma
16 okt 2017
160
3
The Black Keys met een nieuw album een kanshebber voor Pinkpop?
Zou een hele sterke sub zijn, en m.i. ook wel een (co-)headliner, maar dat is te gewaagd voor Pinkpop, denk ik.
Het verbaast mij dan ook niet als ze – mits een festivaltour komt – op DTRH gaan headlinen in plaats van op Pinkpop staan.

Lijkt me eerder een headliner op DTRH, BKS of Lowlands idd. Zou ook wel zonde zijn als een band met zo'n 9 albums een uurtje sub komt spelen
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Neil Young 0,0 kans is natuurlijk onzin als je weet dat Smeets hem graag wil hebben. Nou acht ik de kans ook niet zo groot, maar een kans is er sowieso.

Smeets heeft niet zoveel inbreng en al helemaal niet als het om de headliners gaat lijkt me. Iedere andere boeker zou het iig niet doen.
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
395
244
Paddy wrote:
Neil Young 0,0 kans is natuurlijk onzin als je weet dat Smeets hem graag wil hebben. Nou acht ik de kans ook niet zo groot, maar een kans is er sowieso.

Smeets heeft niet zoveel inbreng en al helemaal niet als het om de headliners gaat lijkt me. Iedere andere boeker zou het iig niet doen.

En toch denk ik dat de boekers van Pinkpop eerder Neil boeken dan Kendrick. Zo'n oude rocker sluit naar mijn idee veel beter aan bij de muziekvoorkeur van de doorsnee Pinkpop bezoeker. Al zet je daar een naam voor zoals Billie Eilish heb je gelijk een stukje verjonging te pakken, ook spreken deze namen samen een groot publiek aan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
idd...

Wat betreft 'iedere andere boeker' zou ik toch maar de buitenlandse festivals in de gaten houden.
Festivals als bijvoorbeeld Glastonbury, Roskilde, Mad Cool en wellicht Rock Werchter zie ik ouwe heer Neil Young best in overweging nemen in 2020.
Dan wordt het lastig om zijn status op festivals te onderkennen.

Ik weet het, Leon Ramakers gaf aan dat Young slecht verkocht dit jaar. Maar we hebben het dan wel over een Ziggo Dome gig, dat kan je moeilijk vergelijken met een festival / weide gig van Neil Young. (daarnaast, als hij evenals in Ziggo ook >15k PP-dagkaarten verkoopt is dat niet eens heel slecht voor Pinkpop. Evenveel als Fleetwood Mac dit jaar)
Dan ook nog niet vergeten dat ze voor 2019 serieus met Young zijn bezig geweest, zei Rob Trommelen voor de perspresentatie tegen Festileaks. Maar ook weer poging gaan doen voor 2020, de data vallen voor de Amerikaanse acts wel gunstig.

Ik hou er ernstig rekening mee dat we ons gaan laten betoveren door de Canadees met oa, Heart of Gold, Old Man, Like a Hurricane, Fuckin' Up, Harvest Moon, Cinnamon Girl, Rockin' in the Free World

ik zou het heel goed in de gaten houden en rekening mee houden... maar echt, heel goed

.

edit, is iemand anders ook opgevallen dat afgelopen editie alle schreeuwerige Coca-Cola reclame sterk versoberd was. Zoals bij de barren de zwarte banners? Dat zal ook vast niet zomaar zijn, hé... imo was dat al vooraf zo gemaakt, uitgaande van (?) ...
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
idd…

Wat betreft ‘iedere andere boeker’ zou ik toch maar de buitenlandse festivals in de gaten houden.
Festivals als bijvoorbeeld Glastonbury, Roskilde, Mad Cool en wellicht Rock Werchter zie ik ouwe heer Neil Young best in overweging nemen in 2020.
Dan wordt het lastig om zijn status op festivals te onderkennen.

Ik weet het, Leon Ramakers gaf aan dat Young slecht verkocht dit jaar. Maar we hebben het dan wel over een Ziggo Dome gig, dat kan je moeilijk vergelijken met een festival / weide gig van Neil Young. (daarnaast, als hij evenals in Ziggo ook >15k PP-dagkaarten verkoopt is dat niet eens heel slecht voor Pinkpop. Evenveel als Fleetwood Mac dit jaar)
Dan ook nog niet vergeten dat ze voor 2019 serieus met Young zijn bezig geweest, zei Rob Trommelen voor de perspresentatie tegen Festileaks. Maar ook weer poging gaan doen voor 2020, de data vallen voor de Amerikaanse acts wel gunstig.

Ik hou er ernstig rekening mee dat we ons gaan laten betoveren door de Canadees met oa, Heart of Gold, Old Man, Like a Hurricane, Fuckin’ Up, Harvest Moon, Cinnamon Girl, Rockin’ in the Free World

ik zou het heel goed in de gaten houden en rekening mee houden… maar echt, heel goed

Maar zoiets werkt toch niet één op één? Het is niet omdat je 15k tickets verkoopt in een Ziggo Dome dat je dat ook op een festival zal doen ... Je geeft zelf al het voorbeeld van Fleetwood Mac, die bij hun vorige passage wél twee Ziggo Domes voltrok en nu slechts 15k dagtickets verkopen (natuurlijk heeft het belabberde dagprogramma, aanwezigheid van Werchter Boutique en de afwezigheid van Buckingham hier ook wat mee te maken). Neil Young is geen headliner meer voor een major. Voor Bospop, North Sea Jazz ... (of in België Lokerse Feesten en Suikerrock) is dat een perfecte headliner, maar op Pinkpop trekt ie geen halve weide vol (zeker niet wanneer hij een 3 uur durende show voor ogen zou hebben).
Wat betreft jouw andere festivals, ben ik er 100% van overtuigd dat RW Neil Young nooit meer zal boeken als headliner. Glastonbury en Roskilde zijn wel mogelijkheden, maar dat zijn festivals die ongeacht het programma uitverkopen en een risico als deze dus wel kunnen nemen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Maar zoiets werkt toch niet één op één? Het is niet omdat je 15k tickets verkoopt in een Ziggo Dome dat je dat ook op een festival zal doen … Je geeft zelf al het voorbeeld van Fleetwood Mac, die bij hun vorige passage wél twee Ziggo Domes voltrok en nu slechts 15k dagtickets verkopen (natuurlijk heeft het belabberde dagprogramma, aanwezigheid van Werchter Boutique
Dat heb ik vaker gezegd dat zaalshow VS festival niet altijd een graadmeter is!!
Ook trok ik het voorbeeld even ter vergelijking van het aantal kaarten.

en daarnaast was de Fleetwood Mac dag op Pinkpop imo by far het beste dagprogramma dat weekend. Was het sowieso een heel goed dagprogramma, dus die vergelijking slaat überhaupt nergens op, hè werchter12?

Maar met jou vergelijking bevestig je wel de verdeeldheid over Neil Young.
Denk dat die verhouding zich afspiegelen zal hier op het forum, maar dat Neil Young weldegelijk een aantrekkelijke headliner is voor Majors. Ben ik zeker van overtuigd.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Of het een goed dagprogramma was is vrij subjectief natuurlijk.

Als MOJO weer geld op Pinkpop wil verliezen boeken ze Neil Young als main. Anders niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken