Pinkpop 2015

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Kak ook geen FF op werchter, had ze daar dan willen zien maar word nu dus geen Foo's deze zomer voor mij..

Zou t wel appart vinden als Glasto doorgaat
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
In de dagen vlak voor het festival kreeg ik namens Jan accreditatie voor 2015! Ik heb heel veel leuke verhalen om te vertellen over backstage en hoe het allemaal zit, maar ik denk dat die wel later komen. Hier onder staat mijn Top 15 van dit weekend. Er staat ook een interview met The Deaf al online, John Coffey en Twin Atlantic moeten nog komen!
http://www.allthingsloud.com/post/121680011514/pinkpop-2015-the-top-15-performances
 

Smittie

Nieuw lid
17 jun 2015
2
0
Allerlei prachtige artiesten zie ik hier voorbij komen, maar een van de grootste acts ter wereld en die al decennia lang aan de weg timmeren zie ik eigenlijk nooit langskomen.
De mannen van de Australische mega rockband AC/DC zou ik echt een keer willen zien op Pinkpop!!
 

Lateralus

Campingartiest
6 nov 2014
61
0
In de aftermovie hebben ze pinkpop zowaar als redelijk leuk festival met actief publiek over weten te brengen? huh?

 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Ingevuld! Veel succes!

Overigens blijven enkele hoogtepunten dit jaar:
Robbie Williams
Shaka Ponk [voelde me ook net Trijntje Oosterhuis in die poncho tijdens die buien!]
Fiddler's Green
Frank Turner
Muse
Typhoon [had verwacht dat ik dit niks zou vinden, maar wat gaven die een energie en show!]
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Voor de mensen die het leuk vinden. Op mijn blog heb ik een verslag geschreven over mijn persoonlijke ervaringen op Pinkpop. Vind het leuk als er ook mensen zijn die het daadwerkelijk lezen, dus, bij deze!
http://gewoonsjoerd.weebly.com/blog/pinkpop-2015-wat-waren-de-hoogtepunten-en-wat-viel-tegen
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
<div class="d4p-bbt-quote-title">Sjoerd wrote:</div>
Voor de mensen die het leuk vinden. Op mijn blog heb ik een verslag geschreven over mijn persoonlijke ervaringen op Pinkpop. Vind het leuk als er ook mensen zijn die het daadwerkelijk lezen, dus, bij deze!

http://gewoonsjoerd.weebly.com/blog/pinkpop-2015-wat-waren-de-hoogtepunten-en-wat-viel-tegen


Tof stuk, echt heel erg jammer dat je Frank Turner hebt gemist. Die vent is zo’n held. Kan niet wachten om hem een keer live te zien!
Thanks! Ja, dat was wel zuur. Gebeurd natuurlijk ieder jaar wel, maar bij deze toch al mindere line-up is het natuurlijk nog kutter om de echte vette dingen te missen. Achja, volgende keer beter!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Pinkpop 2015

Het heeft even geduurd maar eindelijk heb ik mijn beleving van Pinkpop 2015 maar eens uitgetypt.

Vrijdag, dagje met regen en zon. Vooral veel regen. Stond bij Jick Munro en er kwamen ineens veel meer mensen binnen, bleek dat het buiten ontzttend stortregende. Verder optreden van Jick Munro was wel oké, maakten er wel een feestje van. (Jick 2/5)
Ik was wel heel benieuwd naar Body Count, Ice-T maakte mijn verwachtingen wel helemaal waar. Een hele flinke sortbui heeft wel flink wat aandacht afgeleid. Maar het was een uitstekende rock-show (Body Count 3/5). George Ezra van een afstandje niet heel erg aandachtig bekeken, hij kon mijn aandacht niet naar zich toe trekken, helaas... Wel tijdens Ezra even kort een klein gesprekje kunnen hebben met Marloes van Festileaks. Kon daardoor wel tijdig door naar Faith No More, was er al druk bij 3FM-stage. Ik vond het geweldig. Nieuwe en oude nummers, wel leuk dat vooral de oude nummers veel respons kregen. Het nieuwe werk en vooral het laatste album is zo slecht nog niet. Al die witte pakken en al die bloemetjes, was net een secte (FNM 4/5). Door naar Pop Evil, wow!! Wisten Stage 4 en mij behoorlijk te overtuigen. Zeer goed spel en zeer goed gezongen. Setting bij Stage 4 met toiletten en catering verdiende een dikke voldoende imo. Ik vond het ook echt jammer dat het tegen het einde aan liep en we al richten Slash moesten gaan. Pop Evil verdiende imo een groter podium, dat mogen ze volgende keer krijgen (Pop Evil 4/5). Met terug lopen van Stage 4 richting 3FM-stage speelde Elbow lippy kids, man man man. Echt niet mijn ding, saai gedoe imo... (sorry guys) Slash en Myles Kennedy bezorgden buiten Muse echt wel het hoogtepunt van de dag. Het gitaarspel van Slash bezorgde mij een paar keer kippevel, brrrr. Het was een lust voor de oren. Ook Myles was volgens mij in topvorm, kan niet anders dit was een dikke 10 waard (Slash 5/5).
Muse, uitleg nodig, nee. Was kort, ja. Was jammer dat Chris ernaast zat mer de baslijn van Mercy en zomaar een ander nummer inzette. Matthew legde de boel ff stil. Ach, het is live hé en de rest van de show leed er niet onder. Wel fijn dat we midden in het veld konden staan omdat de geluidtorens anders gepositioneerd waren, goed idee. Mag volgend jaar weer. Ik stond wel op een plek waar je als kleiner persoon niet moet staan, de glooing van het terrein leek een kuil. Ook op het podium leek Muse veel in het donker te spelen en veel aandacht op de schermen te willen van de toeschouwers. Verder, het was gewoon Muse hoor. Niets anders dan verwacht imo (Muse 4/5).

Zaterdag, terrein leek aardig langzaam te vullen. Heel lang alleen in de Brand-stage gestaan, Gaz Coombes kwam ook op met de tent maar ca. 1/5 gevuld. Onterecht te weinig aandacht voor. 2 albums solo werk op zijn naam en dan ook niet 1 Supergrass nummer gespeeld. Zeker een goed optreden (Gaz 3/5). The Wombats op een afstandje gezien, niet jammer daar weinig van te hebben meegekregen. Daarna Jonathan Jeremiah (5/5 zo), dikke 10!! De kippevel die Slash wist op te roepen kwam ook nu opzetten. Ongelofelijk wat heeft Jeremiah een stem zeg, heerlijke muziek, goed zuiver gepeeld door het bandje achter hem. In het zonnetje, ik kwam echt in een bepaalde sfeer terecht. Zijn verschijning en het optreden zorgde voor een positieve kreet, Jezus Christus! Dotan ontlopen met Twin Atlantic in Stage 4, absoluut geen spijt van. De schotse jongens wisten me goed te amuseren, ben wel niet al te lang blijven hangen omdat ik zeker de tent in wilde voor John Coffey. (Twin Atlanic 3/5 op basis van halve gig). Tja, John Coffey. Hard en de helft onverstaanbaar, dat kan een uitleg zijn. Nahhh, het was een perfect optreden. Misschien wel HET optreden van Pinkpop 2015, zelfs dat bekertje vang je noooooit meer. Btw, dat bekertje heb ik dus gemist. Had een foto gemaakt van zanger David Achter de molen uitstekend boven het publiek voor de cirkel-pitt. Heb daarna op mijn schermje gekeken hoe de foto was. Hoorde wel wat gejuich maar had HET moment dus gemist. Heb wel een foto van NA het moment, dat de ballon-poppen in de cirkel-pitt worden geduwd vanaf het podium. Later hoorde ik van “het bekertje”, dacht dat het dan misschien aan het einde was en ik ben bij het laatste nummer weggelopen. Later thuis de gig terug gezien, ondekte toen dus wanneer het moment van het bekertje plaats vond, en shitttt, heb het gemist in het begin. Zag dus dat het plaats vond tussen 2 foto momenten, tja helaas... (Coffey 5/5). Door een goed gesprek Anouk en Sheppard gemist. Jammer nee hoor, pakte nog net Geronimo mee van Sheppard, dan heb je het hoogtepunt wel gehad toch... Maar goed excuus, want we hadden toen de Festileaks meeting, jammer dat enkele ons niet hadden gevonden. Volgend jaar weer een poging imo, dan hoop ik op een verdubbelde vindbaarheid. We hebben wel leuk kunnen kletsen over e.e.a. met Thomas en Mink. Heel snel heb ik The Script ontlopen door naar Stage 4 te gaan voor Lonely the Brave, in tegenstelling tot eerdere gedachten. Toch dacht ik Lonely the Brave een shot te geven. Zeker geen spijt, wederom om naar Stage 4 te gaan. Denk dat k daar nog wel eens vrijwillig naar ga luisteren, heb net als bij Twin Atlantic Stage 4 alweer na ca een half uurtje verlaten om de Brand-stage in te kunnen voor Eagles of Death Metal (met Josh Homme op drums). (Lonely the Brave 3/5 op basis van halve gig). Eagles of Death Metal, kon mooi de hele gig afkijken. Van begin tot eind zeer goed, met Josh op drrums, ook een ervaring want had ik nog niet gezien. Lekkere raggende gitaren, heerlijk hoor. Jammer dat het niet heel druk was in de tent, meeste mensen waren naar de USB-show van lazershow-koning beats-repeat-machine top40-meester Avicii. Niet erg hoor, was er voor de rock-liefhebbers meer plek in de tent. (EODM 4/5). Tja, Robbie Williams. Hij kwam op en ik keek tegen een oplichtende witte zee van schermpjes aan. Daarnaast kon de beste Rock-DJ me niet entertainen. Ik vond hem maar lomp op het podium en de muziek was niet echt top. Even achter op het terrein gaan kijken voor een snack, achter was bijna niemand meer. Veel mensen verlieten al het terrein en de rest stond tegen mainstage aangedrukt wachten tot Angels meegeblaat kon worden. Heb mezelf weer een broodje hamburger speciaal genomen, want heb mij traditionele boordje gezond afgezworen. Er zijn qua eten genoeg lekkernijen te vinden. (zal voor dat beetje RW maar geen cijfer geven....)

Zondag starten met Urbanus op Pinkpop, wie had dat geacht. Nog in de rug geport door Leaker Fornax die ook naar Urbanus kwam kijken. Wat een amusante show was dat zeg. Alle oude grappen uit zijn shows en alle oude liedjes gegoten in een rock-act-malligheid. Eerst dachten veel mensen waarschijnlijk wat Urbanus op Pinkpop zou moeten, nou dit! Wie het gemist heeft, aanrader om terug te kijken (Urbanus 5/5). Frank Turner, paar dingetjes van te voren beluisterd en gezien. Maakte mijn verwachting helemaal waar. Mooi hoe hij met het publiek aan de gang ging, alleen dat hurken dat hoeft nooit zo voor mij. Een stukje Nederlands zingen, nou toch goed geprobeert. En uiteraard even hel strak Everlong van Foo Fighters erin knallen, fijn gedaan hoor. Gaan we zeker meer van zien van Frank Turner in de toekomst (Frank 4/5). Was heel even bij Typhoon, heb mezellf toch even buitenom wat schaduw opgezocht op gegeven moment. Moest ook, merkte ik, even wat gaan eten en wat ‘water’ halen. Ben langzaamaan richting mainstage gelopen, kon ik een mooi plekje voor Triggerfinger vooraan zien te krijgen. Ja hoor, Triggerfinger als vervanger van Foo Fighters. Hoe groot te teleurstelling ook was. Triggerfinger wist een mooie pleister op de wonden te spelen. Ze moesten erna direct door naar Groningen voor een geplande gig. Merkte je niets van, als Megaland een dak had dan had Triggerfinger het er vanaf gespeeld. Moet dus compliment geven aan organisatie om in zo’n korte tijd deze band binnen te halen. Ik had geen verwachting van een grote naam zoals de ronde ging. Ik dacht meteen aan een Nederlandse dagvuller, het werd één van Belgisch beste van het moment. (Triggerfingerrrrrr 5/5). Wat een teleurstelling waren Counting Crows (zal maar meteen 1/5, waarvan een 1 voor de moeite). Zanger liep rond als Hakim van Sesamstraat en kon imo beter de hele schow gemimmed hebben. Ik weet niet of het free-weelen was, maar het kwam mij alles behalve een gelikte show over. Sorry, het kon mij niet pakken. Toch mooi dat er tegenwoordig Stage 4 is tegelijk met Mainstage. De kans genomen om de Jeugd van Tegenwoordig te ontlopen bij Pierce Brothers. How do you didgeridoo? Nou, uitstekend! Prima vermaarkt. Aanstekelijke gasten zijn dat, maakten er echt iets goeds van. Die 2 a 3 nummers dat ik op voorhand van ze gehoord had, hadden geen beeld gevormd. Maar de mannen uit Melbourne down under, hadden mij veroverd. Ik zou zeggen volgend jaar de kans geven aan The Preatures uit Sydney om over te vliegen. (Pierce Brothers 5/5). Het was best druk bij Rise Against, ook voor de security. Kwamen er veel crowdsurfend naar voren, of ja veel. Wat is veel, in verhouden voor Pinkpop-publiek, veel. Ik wist niet dat Rise Against tegen zoveel populariteit aanhikte, ik was ook wel positief verrast. (Rise Against 4/5). Tijdens OneRepublic achter op het terrein gestaan, even wat eten en niet te ver weg. Even met Niel van Festileaks geproken, onder andere over het wegvallen van Foo Fighers. Placebo was toch wel het hoogte punt van de zondag. Ik weet niet of Placebo het hoogtepunt van het weekend was, misschien een gedeelde eerste plaats. De gig was voorbij voordat ik het wist. Voor mij gewoon een te kort tijdslot voor Placebo. Maar zegt wel genoeg over mijn beleving van het optreden. Ik merkte wel een tikkeltje ouderdom bij Molko. Tikkeltje ouderdom maar zeker geen aftakeling. Publiek was wat tam, het ontbrak aan een grote hoeveelheid Placebo-fans. Gelukkig stonden er wel genoeg liefhebbers, laat het mee-schreeuwen maar aan mij over dan... Dan stond ik nog wel redelijk vooraan. (Placebo 5/5). De downgrade van het festival was wel het wegvallen van Foo Fighters. Wat een enorme Rock-show moest worden werd een amusante muppetshow met danceressen en basisschool muzikal muziek van een van de producers van het moment, mister Amsterdaaaaaammmmm, Farewell Williams. Toch wist de man mij wel te amuseren. Was ik ook blij met de Neptunes en NERD nummers. Vond ik de show leuker om te zien dan wat de andere Williams een dag eerder deed. Maar, headliner waardig, nee. Leek mij totaal misplaatst. De leegloop van het terrein leek dat ook uit te stralen. Na Placebo kon ik best ver naar voren lopen, op een rustig plekje van een afstandje de festivalafsluiter zien is ook een aparte ervaring an sich... (Pharrell 1/5 als headliner, complete show van Pharrell 3/5 voor de moeite).

Ach, verder zijn we al lekker bezig met de line-up voor 2016:
http://forum.festileaks.com/topic/pinkpop-2016/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken