Pinkpop 2015

MyMusic

Playlistbediener
1 dec 2014
36
0
Uit welingelichte bronnen weet ik dat AC/DC volgend jaar eind mei een optie heeft voor Stade de France. Deden ook Coachella, dus het zou kunnen. hoewel het logischer zou zijn om te cashen met een losse show.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Wat een matige dag voor mij muzikaal gezien. Weer, bier en gezelschap maakten gelukkig veel goed.
Weg gelopen bij Urbanus, Kitty, Daysie plus de rest. Zijdelings gekeken naar een
redelijk Triggerfinger en Jeugd. Ook niet top echter. Goed vond ik Frank Turner en ook Rise Against kon me zeker boeien.
Placebo was geweldig en als gezegd mijn afsluiter. Zo jammer dat ze maar een uur hadden!!!
Pharrell toch even een kans gegeven om het moment van naar huis gaan uit te stellen.
Wat een aanfluiting om dit te laten headlinen. Had lekker laten staan en Placebo met Triggerfinger geruild.
Met pijn en moeite tot iets na 23.15 uur gespeeld en dan ook nog tot twee keer roepen dat hij in Amsterdam zit!! Grapjas!
Ik was om 23.45 uur thuis....Met een vergunning tot 23.00 uur is me dat nooit gelukt! Meest matige Pinkpop afsluiting ooit!
 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
3 dagen geweest en toch een zeer goed festival gehad ondanks foo. Grootste uitblinken en complimenten naar Rise Against. Muse ,Slash, FNM en placebo waren ook goed !
 

Festileaks

Campingartiest
3 jun 2015
93
0
Het topic voor Pinkpop 2016 is geopend!
http://forum.festileaks.com/topic/pinkpop-2016/

Laten we wel alle ervaringen enz over Pinkpop 2015 nog in dit topic houden, we zullen dit topic vandaar nog even geopend laten.
Voor de geruchten en discussies over Pinkpop 2016, willen we zeggen: Let's go!
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Had ik maar geluisterd, want Pharrell was echt een aanfluiting als headliner. De man is totaal geen dag afsluiter en speelde voor een heel matig gevuld veld. Als ik het zou willen kon ik zo naar voren lopen. Op de wc ook nog een stuk of 10 woedende Foo Fighters tegengekomen die het belachelijk vonden dat Pharrell niet eens iets zei over de Foo Fighters, en terecht. Ik geef het concert het cijfer 2/5. Enkel omdat de nummers Get Lucky en Happy dan toch nog wel leuk zijn om een keer live te zien, al kan je je afvragen hoe live het allemaal was. Nee, Pinkpop heeft hier de plank volledig misgeslagen. Maar omdat een iemand uit onze groep het wel leuk vond, hebben we maar geprobeerd er het beste van te maken, en onderling was het gelukkig heel gezellig.

Hoogtepunten waren Rise Against en Frank Turner. Frank bracht de sfeer er geweldig in zo aan het begin van de dag en was onwijs sympathiek naar de Foo Fighters toe, geweldige gast en een super optreden. Bij Rise Against was het gelukkig niet zo tam als Sam hier had verwacht. Er hing een heerlijke sfeer en iedereen deed goed mee. Lekker optreden ook waarbij ze erg goed speelde, en gelukkig waren wij als publiek een stuk fanatieker dan die Engelse van een dag eerder.

Placebo speelde goed maar deed mij niet zo heel veel, hier vond ik het publiek dan ook wel erg tam. Maar dit zou een goed einde van de dag geweest zijn.

Ik heb me in ieder geval toch nog goed kunnen vermaken, al is mijn nek nu wel heel erg rood en zit ik hier nu met veel pijn en moeite in de collegezaal.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Mooi dan weet ik nu helemaal zeker dat ik Pharrell ga ontlopen in Werchter. Lachwekkend dat die vent niet eens weet waar hij is, en een playbackshow durft te geven. Verder tof dat Rise Against en Frank Turner zo goed waren. Vorige week behoorden zij ook tot de hoogtepunten toen ik op Rock am Ring was. Dat waren de enige twee namen die ik wel had willen zien op de Pinkpop-zondag.

En als ik de reacties op internet en het veld van Pinkpop erbij pak had Pinkpop er toch écht verstandig aan gedaan om Placebo te laten headlinen.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Het probleem is waar pinkpop tegen aan liep:
De rockers kennen Pharrel wel, de poppers kennen Placebo niet
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Het probleem is waar pinkpop tegen aan liep:
De rockers kennen Pharrel wel, de poppers kennen Placebo niet

Precies... en de sfeer bij Placebo zag er ook vrij belabberd was. Zowel Placebo als Pharell pakt gewoon niet goed uit als vervanger van Foo Fighters. Maar dat is ook geen bandje die je snel even vervangt.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
De sfeer zag er belabberd uit is een understatement. Maar dat was bij het overgrote deel van de acts zo.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Het probleem is waar pinkpop tegen aan liep:
De rockers kennen Pharrel wel, de poppers kennen Placebo niet

Ze hinken op twee gedachten. Ze zullen keuzes moeten gaan maken in de programmering. Of je gaat voor de betere Rockbands als FF, Pearl Jam of AC/DC en bouwt dat op de dag goed op met goede sub liners of je wordt een 3FM festival met "leuke" hitparadepop.
Nu valt je headliner weg en je hebt niets om op terug te vallen omdat de programmering op de dag een allergaatje is van muzieksoorten die elkaar uitsluiten. Wat dat betreft zit Rock am Ring veel beter in elkaar.
 

Freazy

Gouden Tip
3 dec 2013
279
0
Nou, als ik zo kijk naar alle beelden en reviews heb ik echt niks gemist. Wel een paar acts waar ik fan van ben zoals Oscar and the Wolf, George Ezra en Peace, maar die heb ik allemaal al een keer of twee gezien. Alleen Muse heb ik eigenlijk wel gemist.
Maar Robbie, Dotan, Pharrell, Anouk, Kensington, Avicii.. nah
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Eindelijk was The Script klaar met die vervelende foetus door het geboortekanaal te wringen, en weerklonk dit: stilte.

Review van The Script: http://www.humo.be/festivalitis/338939/review-the-script-op-pinkpop-2015
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Nou, als ik zo kijk naar alle beelden en reviews heb ik echt niks gemist. Wel een paar acts waar ik fan van ben zoals Oscar and the Wolf, George Ezra en Peace, maar die heb ik allemaal al een keer of twee gezien. Alleen Muse heb ik eigenlijk wel gemist.
Maar Robbie, Dotan, Pharrell, Anouk, Kensington, Avicii.. nah

Muse was inderdaad echt geweldig en alleen al de entree voor de vrijdag waard. Helemaal omdat Slash en Faith No More ook op die dag stonden.

Maar ook ik was achteraf erg blij dat ik niet aan weekendtickets had kunnen komen. Had alleen Robbie nog wel willen zien. Zag nu op zaterdag in Utrecht twee derde van de acts die ik op Pinkpop zondag had kunnen en willen zien, en die laatste derde die kwam uiteindelijk niet.
 

Johanpp

Campingartiest
29 jan 2014
52
0
Ik moet zeggen dat ik altijd met veel plezier op dit forum kom, alles lees en soms wat meeschrijf maar het azijn gezeik van de laatste 7 pagina's maakt mijn brakke maandag nou niet echt goed..

Inmiddels m'n 5e Pinkpop en het was weer een hele andere editie dan de voorgaande jaren, maar zoals altijd heb ik gewoon weer genoten van heel veel goede muziek, op wat buien na heerlijk weer, prima biertjes en een uiterst gezellige camping B, waar het alleen wel heel druk was haha.

Wb de Foo's, komop mensen, wees alsjeblieft reëel. Vrijdagavond het nieuws, zaterdag de bevestiging en dan nog zijn er mensen die vinden dat Pinkpop en co een veel betere vervanger had kunnen regelen dan Triggerfinger? Ja, ik vond het ook gruwelijk klote, en ja, Pharrell was nou niet bepaalt je van het, maar ga dr maar aan staan, minder dan 48 uur voor het afzeggen van jouw grote afsluiter. Of Placebo er had moeten staan? Ik heb persoonlijk helemaal niets met die band en ik denk met mij velen van de Pinkpopgangers dit jaar. En zo was het einde niet als gehoopt, maar ik accepteer dat dit overmacht is en heb de knop om gezet en er, samen met de N.E.R.D hits een feestje van gemaakt. Gelukkig waren de twee voorafgaande afsluiters meer dan Pinkpop waardig en veel beter dan oa The Cure, Linkin Park, KOF, The Killers en Arctic Monkeys (en voor mij ook Metallica en Greenday) die ik de afgelopen jaren de revue heb zien passeren als dagafsluiter. Tot zover als reactie op alles hiervoor.

Hoogtepunten 2015: Muse én Robbie. Wat waren jullie geweldig, daarvoor duizend maal dank.

Zeer van genoten: Frank Turner, Fiddlers Green(FEEST!) en Elbow

Verassingen: One Republic, wat heeft die man een energie zeg. Maakte het zichzelf wel erg moeilijk maar het was imo een zeer leuk optreden en verdiende een hartelijk applaus. En Kensington, sja, ze staan op elke straathoek, ja, maar dit was gewoon écht Pinkpopwaardig. Een goede performance, heerlijke sfeer, publiek had er ook echt zin in, muzikaal was het top. Ja ik was ook sceptisch omdat ze zo gehyped zijn, maar eerlijk is eerlijk, het was goed!

Gelukkig was het ook heerlijk weer dus zitten/liggend in de zon met een Gerstenat heb ik ook prima genoten van oa Selah Sue, Typhoon, Kitty Daisy & Lewis en (wat was het druk) de Counting Crows.

Teleurstellend: George Ezra, Pharrel Williams (op N.E.R.D. nrs na) en Avicii.

Het was een bijzondere editie maar ik heb genoten. Op naar volgend jaar!






 

Collo003

Nieuw lid
15 jun 2015
1
0
Hoogtepunt van de zondag: The Pierce Brothers op stage 4. Wat een feestje was dat zeg!
Pharrell was niet mijn ding en bij de N.E.R.D. nummers veerde ik even op, maar daarna zakte de sfeer weer in als een plumpudding.
Hoop dat ze ervan leren en niet de hele programmering meer ophangen aan 1 goede headliner. Voor mij muzikaal gezien echt de minste editie ever...
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Hoogtepunt van de zondag: The Pierce Brothers op stage 4. Wat een feestje was dat zeg!
Pharrell was niet mijn ding en bij de N.E.R.D. nummers veerde ik even op, maar daarna zakte de sfeer weer in als een plumpudding.
Hoop dat ze ervan leren en niet de hele programmering meer ophangen aan 1 goede headliner. Voor mij muzikaal gezien echt de minste editie ever…

Dat is het probleem van Pinkpop Als ze geen grote headliner boeken die het hele budget grotendeels opslokt, dan komen er simpelweg te weinig mensen. Daar hebben LL en BKS minder last van. Die kunnen in de breedte programmeren.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Pinkpop zit er weer op. De editie 2015 gaat toch wel de boeken in als de editie met de afzegging van de Foo´s. Zelf vond ik het behoorlijk klote omdat er door de Foo´s nog minder gitaren waren op deze edit maar doordat ik geen die hard fan ben. Kon ik er nog wel mee leven, genoten van een volle Placebo show.

Ik gooi er even een top 5 in.

1. John Coffey, show vol met toffe momenten. Van de ballondieren die het publiek in gingen tot het biertje. Wat een bazen.
2. Elbow, al had de setlist iets beter gekozen kunnen worden, mooie show.
3. Faith No More, kende eigenlijk op Epic na niks van deze band. Maar wat was dit een brute show. Tering goeie live band, als je ze kun zien, doen!
4. Placebo, weet de zondag mooi af te sluiten voor de rock liefhebbers. Wat ben ik achteraf blij dan ze Sam Smith vervingen. Moet er niet aan denken dat ik had moeten kiezen tussen afsluiten met Sam Smith of Pharrell...
5. Frank Turner, goeie show en het blijft een hele sympathieke gast. Geweldig dat ze nog even Everlong speelde.
+ Robbie was toch stiekum wel tof.

Nog even voor de haat op Pharrell, Ik moet heel eerlijk zijn want de man wist toch zeker wel een goeie 'headliner waardige' show neer te zetten. Van begin tot het eind gevuld met hits waar Pharrell ooit met zijn handen aan heeft gezeten of dat nu zijn eigen nummers zijn of producties van andere artiesten. Het was inderdaad een popshow met danseressen maar wist toch zeker de hele show de boeien. vooral in het midden met werk van N.E.R.D. werd het iets pittiger dan een zoete popshow. Ook het laatste nummer Freedom (blijkbaar deze week uitgekomen??) wist zijn show en daarmee pinkpop toch echt wel mooi af te sluiten. Minpuntje, hij had inderdaad wel even een woordje mogen doen en Dave beterschap mogen wensen. Ik ben geen grote popfan en ik snap dat de Foo Fighters fans het toch niet met me eens zullen zijn. Maar toch, Pharrel gaf wel degelijk een Headliner waardige show en zag ik niet alleen en al die 16-jarige Pharrell fans maar ook 3voor12 zelfs die hem ook op plek 6 zetten in hun top25.

Hoop uiteraard op meer rock volgend jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken