Pinkpop 2015

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">gino gelati wrote:</div>
peppers-pearl jam-black keys<br><br>
icon_lol.gif


Als dit het wordt blijf ik alleen voor de Black Keys kijken XD, die overigens te klein zijn om PP te headlinen.

Ik denk dat Black Keys nog wel zouden kunnen headlinen op pinkpop volgend jaar. De nieuwe plaat slaat vreemd genoeg goed aan bij het publiek, dus ik verwacht dat ze tegen die tijd weer een stuk groter zijn dan nu. Zeker naast twee headliners van formaat(misschien moet je RHCP dan vervangen door iets anders).
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.381
541
Dat zie ik volgend jaar nog niet gebeuren. Ter vergelijking;

The Black Keys hebben 4,1 miljoen Facebooklikes en 1,786,561 LastFM-luisteraars

Kleinste headliner vorig jaar:
The Killers 9,9 miljoen Facebooklikes en 4,057,662 LastFM-luisteraars

Kleinste headliner dit jaar:
Arctic Monkeys 5,6 miljoen Facebooklikes en 2,997,987 LastFM-luisteraars

The Killers en Arctic Monkeys stonden al ter discussie, waren ze wel groot genoeg als headliner? Daar kan ik bij The Killers niet over oordelen omdat ik helemaal vooraan stond, maar de Arctic Monkeys lieten het veld leeglopen. Kwam deels door de set die ze speelden, maar deels ook omdat ze niet zo enorm groot zijn. The Black Keys zijn nog kleiner. Die kunnen andere festivals in andere landen misschien wel headlinen, maar Pinkpop niet. Zelfde geldt voor Qotsa, Arcade Fire en The National bijvoorbeeld.
 

xSam__

Gouden Tip
1 okt 2013
449
0
Bands/artiesten die mogelijk pinkpop kunnen headlinen:
Muse (nieuw album volgend jaar, waarschijnlijk in het voorjaar al, heeft aangegeven dat ze eindelijk weer festivals willen doen.)
Pearl Jam (Jan liet vage hint vallen in interview met Roosmarijn van 3fm dat het komend jaar misschien gaat gebeuren)
Foo Fighters (nieuw album in het najaar, maar persoonlijk zie ik ze liever in ziggo dome, laatste keren alleen maar festivals)
Paul McCartney (ook daar heeft Jan iets over gezegt in het interview..)
Coldplay (kan wel, willen geloof ik volgend jaar pas touren ofzo)
Snow Patrol (niet zo'n grote naam, maar als 2 hele grote namen hebben kunnen ze Snow Patrol als kleine erbij nemen)
Red Hot Chili Peppers (omdat ze dit jaar niet konden uiteindelijk? blijkbaar een mogelijkheid voor volgend jaar)
U2 (ja, jan zegt 2016 maar dat geloof ik niet, ze gaan denk ik touren in 2015 al. maar ze doen denk ik eerder hun eigen shows hier ..)



Zo zijn er nog meer mogelijkheden...
Hoop zelfs het liefst op Muse en Pearl Jam en Paul McCartney, al zou dat een dure grap zijn maar goed.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Verwacht dat jullie de volgende niks aan vinden, maar Paramore misschien headliner? In amerika groot (Wat voor een engels zingende band al goed is), Uk headlinen ze wat.

Ik ga geen mening geven, ben namelijk fan van ze, dus van mij mag het zoieso wel :p

Facebook Likes: 29,4 Miljoen (!!)
Last FM: 2,143,839 listeners
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.381
541
Zijn die zo populair joh? Maar lijkt me niet, aangezien Paramore vorig jaar nog niet eens subheadliner was.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Jep Black Lies, ze zijn populair:p Headlinen het bekende Readin & Leeds dit jaar en zijn echt zo populair.

Zie het komende jaren wel gebeuren, zijn zeker sinds het laatste album heel stuk toegankelijker geworden.

Nogmaals IK ga geen mening geven want ik ben fan van de band XD
 

Brian-tukker

Campingartiest
9 apr 2014
82
0
Jep Black Lies, ze zijn populair:p Headlinen het bekende Readin & Leeds dit jaar en zijn echt zo populair.

Zie het komende jaren wel gebeuren, zijn zeker sinds het laatste album heel stuk toegankelijker geworden.

Nogmaals IK ga geen mening geven want ik ben fan van de band XD

Ik denk niet dat Paramore Pinkpop kan headlinen. Ze zijn in nl niet populair genoeg. Mensen kennen alleen missery buisness, Brick my boring brick en the only exception. misschien nog een paar nummers zoals that's what you get en monster maar dan houdt het voor de meesten al snel op. Ze krijgen geen (of niet genoeg) aandacht van de media zoals 3fm. Daarnaast waren ze voor een paar jaar geleden midden op de dag geprogrammeerd.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Dat zie ik volgend jaar nog niet gebeuren. Ter vergelijking;

The Black Keys hebben 4,1 miljoen Facebooklikes en 1,786,561 LastFM-luisteraars

Kleinste headliner vorig jaar:<br>
The Killers 9,9 miljoen Facebooklikes en 4,057,662 LastFM-luisteraars

Kleinste headliner dit jaar:<br>
Arctic Monkeys 5,6 miljoen Facebooklikes en 2,997,987 LastFM-luisteraars

Snow Patrol wordt hier ook geopperd: die hebben nog geen 3.5 miljoen facebook likers. Niet alles is af te lezen aan het aantal facebook likers: dan zouden Imagine Dragons Pinkpop ook kunnen headlinen. Bovendien is Pinkpop toch een festival dat flink overeenkomt/afgestemd wordt op de smaak van bijvoorbeeld de 3fm luisteraar, en daar zijn de Black Keys nu al populair(door El Camino, iedereen kent Lonely Boy en Gold on the Ceiling wel). Kleiner zullen ze er zoals gezegd ook niet bepaald op worden met een goed ontvangen/gerecenseerd Turn Blue. Ik denk dat het wel degelijk kan(sowieso met twee grotere headliners of misschien wel een co-headliner/sterke sub), maar daar zullen we het wel niet over eens worden ;).
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.204
783
Inmiddels officieel: PP 2015 van 12 t/m 14 juni.
Dus: een grote headliner op vrijdag. In elk geval groter dan The Killers in 2013. Hoe goed ik die ook vind...

Kaliber Coldplay/Muse/Foo Fighters/McCartney.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.381
541
Dus: een grote headliner op vrijdag. In elk geval groter dan The Killers in 2013. Hoe goed ik die ook vind…

Wat bedoel je? Wil jij een grote headliner op vrijdag of wil Smeets dat? The Stones waren natuurlijk de grootste naam dit jaar en die stonden ook op vrijdag. Arctic Monkeys, die toch een stuk kleiner zijn dan The Killers, stonden op zaterdag. Dus weet niet precies wat je nou bedoelt.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Jan Smeets wil dat. The Stones stonden op zaterdag want het was in het PINKsterweekend he. Beetje wakker blijven haha!
 

Johanpp

Campingartiest
29 jan 2014
52
0
AC/DC kondigt plaat en wereldwijde tour aan ivm 40-jarig bestaan.
Iets voor Pinkpop?
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.204
783
Wat bedoel je? Wil jij een grote headliner op vrijdag of wil Smeets dat? The Stones waren natuurlijk de grootste naam dit jaar en die stonden ook op vrijdag. Arctic Monkeys, die toch een stuk kleiner zijn dan The Killers, stonden op zaterdag. Dus weet niet precies wat je nou bedoelt.

Ik bedoel niks. Smeets heeft de laatste 2 weken al vaak geroepen dat hij Pinkpop alleen verplaatst als hij op de vrijdag (een werkdag) een grote act kan krijgen die 'de dag kan dragen' (lees: zo goed als uitverkopen). The Killers deden dat bij lange na niet in 2013. Rammstein in 2010 weet ik even niet meer. Metallica in 2008 wel.

PP 2015 is verplaatst, dus: er zal wel een grote act komen van het kaliber dat ik in mijn eerder post noemde. Macca is een goeie optie ja. U2 pas in 2016.
 

LucR

Campingartiest
10 nov 2013
67
0
Nog even over Paramore: ze headlinen slechts Reading of Leeds (de ander wordt door QOTSA gedaan). Ik denk dat dat ook eerder een soort noodgreep was, omdat QOTSA maar één datum kon oid. Bovendien is Paramore bij lange na niet van het kaliber Stones/AM/Metallica en ik denk echt dat we het daar voor komend jaar weer moeten zoeken wat betreft headliners.

Zo ook bij The Black Keys. Ik zie voor hun eerder een plek weggelegd als Editors en John Mayer dit jaar. Al hangt het er natuurlijk ook vanaf hoe hard ze doorgroeien het komende jaar!

Ik zet mijn geld in op Paul McCartney op vrijdag. Smeets zei in het interview met 3voor12 er dit jaar al dichtbij te zitten en het lijkt me heel waarschijnlijk dat dat voor volgend jaar mogelijkheden biedt.

Andere kanshebbers natuurlijk Muse, FF, Coldplay, Snow Patrol, RHCP, misschien Neil Young en zoals elk jaar Pearl Jam. U2 zal echt pas in 2016 gaan touren.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
De mannen van AC/DC hebben toch allemaal(of in ieder geval de helft ofzo) grasallergie? Ik dacht dat ze daarom niet/nauwelijks nog festivals aandeden?
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Paramore en QOTSA co-headlinen op beide festivals...

Ik denk dat we wel een beetje aan het overdrijven zijn met zijn allen. Dat ze nou één keer de Stones hebben betekent niet dat ze het jaar erop weer AC/DC of U2 kunnen krijgen. Dat lukt Glastonbury ook niet. Tegelijkertijd hoeven we ook niet meer rekening met budget te houden, daar blijken ze dus gewoon over heen te gaan, net zoals dit jaar. Ik vind het nog te vroeg voor echte voorspellingen. Bands die met albums komen zijn kanshebbers, maar pas vanaf oktober kun je echt wat zinnigs erover gaan zeggen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.381
541
Paramore en QOTSA co-headlinen op beide festivals…

Ik denk dat we wel een beetje aan het overdrijven zijn met zijn allen. Dat ze nou één keer de Stones hebben betekent niet dat ze het jaar erop weer AC/DC of U2 kunnen krijgen. Dat lukt Glastonbury ook niet. Tegelijkertijd hoeven we ook niet meer rekening met budget te houden, daar blijken ze dus gewoon over heen te gaan, net zoals dit jaar. Ik vind het nog te vroeg voor echte voorspellingen. Bands die met albums komen zijn kanshebbers, maar pas vanaf oktober kun je echt wat zinnigs erover gaan zeggen.

Je kunt nu ook genoeg zinnigs zeggen hoor. Hier komen er een paar;

- Coldplay heeft een nieuw album, gaat eind dit jaar een tour doen en doet volgend jaar festivals.
- Kasabian heeft net een nieuw album uit, doet dit najaar een tour en volgend jaar festivals.
- The Gaslight Anthem komt met een nieuw album, zaaltour eind van dit jaar en volgend jaar festivals.

Dat zijn er drie die ik even uit mijn hoofd doe en die sowieso grote kanshebbers zijn voor volgend jaar. Dat kun je nu al wel een beetje aan zien komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken