Pinkpop 2015

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik wilde even kijken hoe er zoal gereageerd wordt de ontwikkelingen maar als ik het verhaal hierboven lees
stop ik alweer want dan vrees ik het ergste.

Wel even mijn mening:

- Overmacht? Ja...
- Geld terug? Nee tuurlijk niet. Als jij je been breekt en kunt niet naar Pinkpop krijg je ook geen geld terug.
- Pharrell headliner? Matige oplossing! Logischer zou zijn om de voorlaatste band op het festival door te schuiven; Placebo
en die krijgen zonder moeite een setlist van 2 uur bij elkaar. Pharrell weet ik niet, althans uitgaande van eigen materiaal.
- Pharrell had van mij mogen blijven staan op het hoofdpodium, Placebo afsluiter op het hoofdpodium. Op 3FM had je dan een wellicht beschikbare subheadliner kunnen zetten van iets groter formaat dan Triggerfinger. Maar goed; voor deze vrienden van Giel Beelen is op deze manier handig een plekje vrij gekomen. Wellicht kunnen ze hun nieuwe cover hit "Ain't Nobody" nog even promoten.

Conclusie: Jammer van de Foo Fighters maar kan gebeuren dus niet zeuren. Oplossing door Pinkpop echter matig in mijn beleving. Placebo wordt mijn afsluiter.

 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
ALs je nog wilt vandaag... de kaarten gaan op marktplaats en ticketswap al vanaf 30 euro!!

Verder wil ik nog even kwijt dat ik het echt belachelijk vindt hoe bepaalde mensen hier op elkaar en op een dergelijke situatie reageren. Ik snap dat een "unaniem" forum makkelijk reageren is. En dat je op de manier makkelijk kunt ventileren. Maar mensen alstjeblieft. Wees een beetje tactvol!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Een paar uur later ben ik trouwens weer wat afgekoeld haha. Nu kan ik in ieder geval Placebo tot het einde zien. Tijdens Pharrell ga ik mezelf gewoon stevig bezatten en dan maken we nog een feestje in de bus naar huis.

Ik zou gewoon Placebo als afsluiter beschouwen en daarna naar huis gaan, ben je nog een beetje op tijd thuis. Ik snap niet hoe ze Onerepublic - Pharrell een waardige dagafsluiting kunnen noemen als je Placebo op de 3FM-stage hebt staan.

- Placebo past muzikaal veel beter bij de Foo Fighters dan Pharrell, zou niet meer dan logisch zijn om die door te schuiven.
- Placebo heeft 7 steengoede albums waarmee ze gemakkelijk 2 uur vullen.
- Placebo is al zo vaak headliner geweest op festivals, Pharrell staat op veel festivals maar is nergens headliner.

Los daarvan, je kunt nu wel heel goedkoop nog naar Pinkpop vandaag! Ik heb al kaartjes voor Placebo in Utrecht morgen, maar anders zou je je vandaag zeker goed kunnen vermaken op het 3FM-podium. Hoef je alleen tijdens Counting Crows even naar de tent voor Oscar en z'n wolf, af en toe even een uitstapje naar Main Stage maken en je hebt een prima dagje.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.331
5.024
Heb je die reacties niet gezien na de vervanging van Sam Smith? Het huidige Pinkpop publiek loopt niet meer warm voor Placebo helaas. Misschien had DJVT in dat opzicht de beste optie geweest.
 

Rutger

Randprogramma
27 mei 2014
103
0
Trouwens eventjes heel wat anders. Hebben jullie HET moment van pinkpop al gezien? het kan je bijna niet ontgaan zijn

https://www.youtube.com/watch?v=MTlFk-chSh4
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
557
Trouwens eventjes heel wat anders. Hebben jullie HET moment van pinkpop al gezien? het kan je bijna niet ontgaan zijn

Uiteraard, zag er ook uit als een geweldige show sowieso.

Frank Turner ziet er ook tof uit!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Huilie huilie. Ten eerst is het zeer triest om Smeets een vuile klootzak te noemen. Die man kan er totaal niks aan doen. Sterker nog hij doet niet eens de programmering. Dus wat laf om zo’n oude man te beledigen, terwijl hij alleen maar de bericht gever is.

Daarnaast kan Pinkpop nooit een headliner a la Foo Fighters vervangen in een termijn van 48 uur. Dat jij Placebo had willen laten headlinen is puur smaak, maar je vergeet wel even dat Placebo voor vrij veel bezoekers niet relevant meet is, waar Pharrel de afgelopen jaren de een naar de andere hit heeft uitgebracht.

Dan loop je al helemaal te janken dat je je geld terug wil. Denk je dat Pinkpop een goede doel organisatie is ofzo? Pinkpop gaat echt zichzelf geen verlies om de nek hangen omdat Dave Grohl toevallig zijn been breekt volledig buiten hun eigen schuld om? Die andere artiesten moeten ook betaald worden of denk je soms dat die voor niks komen? Plus het staat gewoon in de voorwaarde dus je weet van te voren dat zoiets ksn gebeuren.

Als jij een kaartje koopt voor FC Barcelona om dat je Messi echt een keer wilt zien voetballen. Wil jij dan ook jou kaartje terug betaald krijgen als hij zijn been breekt en daardoor niet mee kan doen? Dat gaat ook niet gebeuren dus.

Huilie huilie. Serieus man?

Ten eerste. Je bent wel mooi bezig zeg, ik bracht mijn belediging aan Smeets een stuk subtieler dan jij dat nu doet. Daarnaast is hij inderdaad de berichtgever, maar als je goed zou lezen zou ik zeggen dat ik de manier van bericht geven naar vind overkomen.

Ten tweede. Ik heb je toch gezegd dat ik nooit een vervanger a la Foo Fighters had verwacht? Waarom begin je daar dan weer over? Je Placebo-argumenten zijn bullshit. Placebo is een band die veel meer materiaal heeft om over zo'n settijd te blijven boeien. Daarnaast waren veel dagjesmensen rockliefhebbers, aangezien Foo Fighters een rockband is. Laat ik het maar even duidelijk maken, dacht ik zo. Daardoor zullen die mensen Placebo als headliner meer waarderen dan Pharrell.

Bij punt drie ben ik niet aan het janken. Dit is alweer iets wat je compleet verkeerd leest en begrijpt. Ik heb toch duidelijk gezegd dat Pinkpop volledig in hun recht staat? Lees maar terug. Ik vind het echter netjes om een teruggave te doen, in wat voor vorm dan ook. Dus die laatste zin had je niet eens hoeven typen wanneer je mijn bericht goed gelezen had.

En wat een kutvergelijking man, waarbij je Copyright Jan Smeets had moeten gebruiken, was wel zo netjes geweest. Voetbal is een teamsport, waarbij je zonder je sterspeler die speelt nog steeds een goed resultaat kan halen. Hier valt een hele band weg, die de grootste van het festival was.

Laat me je helpen die vergelijking wat beter te maken: wanneer FC Barcelona speelt en de wedstrijd moet afgelast worden door wat voor reden dan ook, krijgen kaarthouders hun geld terug. Nogmaals, ik zeg niet dat Pinkpop dat had moeten doen, maar ik had een tegemoetkoming van ze gerespecteerd.

Dat ik hier uberhaupt op in ga... Anyways, back to Pinkpop! Veel plezier vandaag aan de users die op Pinkpop zijn vandaag, ondanks de afgelasting.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.331
5.024
<div class="d4p-bbt-quote-title">Indiaantje89 wrote:</div>
Huilie huilie. Ten eerst is het zeer triest om Smeets een vuile klootzak te noemen. Die man kan er totaal niks aan doen. Sterker nog hij doet niet eens de programmering. Dus wat laf om zo’n oude man te beledigen, terwijl hij alleen maar de bericht gever is.

Daarnaast kan Pinkpop nooit een headliner a la Foo Fighters vervangen in een termijn van 48 uur. Dat jij Placebo had willen laten headlinen is puur smaak, maar je vergeet wel even dat Placebo voor vrij veel bezoekers niet relevant meet is, waar Pharrel de afgelopen jaren de een naar de andere hit heeft uitgebracht.

Dan loop je al helemaal te janken dat je je geld terug wil. Denk je dat Pinkpop een goede doel organisatie is ofzo? Pinkpop gaat echt zichzelf geen verlies om de nek hangen omdat Dave Grohl toevallig zijn been breekt volledig buiten hun eigen schuld om? Die andere artiesten moeten ook betaald worden of denk je soms dat die voor niks komen? Plus het staat gewoon in de voorwaarde dus je weet van te voren dat zoiets ksn gebeuren.

Als jij een kaartje koopt voor FC Barcelona om dat je Messi echt een keer wilt zien voetballen. Wil jij dan ook jou kaartje terug betaald krijgen als hij zijn been breekt en daardoor niet mee kan doen? Dat gaat ook niet gebeuren dus.


Huilie huilie. Serieus man?

Ten eerste. Je bent wel mooi bezig zeg, ik bracht mijn belediging aan Smeets een stuk subtieler dan jij dat nu doet. Daarnaast is hij inderdaad de berichtgever, maar als je goed zou lezen zou ik zeggen dat ik de manier van bericht geven naar vind overkomen.

Ten tweede. Ik heb je toch gezegd dat ik nooit een vervanger a la Foo Fighters had verwacht? Waarom begin je daar dan weer over? Je Placebo-argumenten zijn bullshit. Placebo is een band die veel meer materiaal heeft om over zo’n settijd te blijven boeien. Daarnaast waren veel dagjesmensen rockliefhebbers, aangezien Foo Fighters een rockband is. Laat ik het maar even duidelijk maken, dacht ik zo. Daardoor zullen die mensen Placebo als headliner meer waarderen dan Pharrell.

Bij punt drie ben ik niet aan het janken. Dit is alweer iets wat je compleet verkeerd leest en begrijpt. Ik heb toch duidelijk gezegd dat Pinkpop volledig in hun recht staat? Lees maar terug. Ik vind het echter netjes om een teruggave te doen, in wat voor vorm dan ook. Dus die laatste zin had je niet eens hoeven typen wanneer je mijn bericht goed gelezen had.

En wat een kutvergelijking man, waarbij je Copyright Jan Smeets had moeten gebruiken, was wel zo netjes geweest. Voetbal is een teamsport, waarbij je zonder je sterspeler die speelt nog steeds een goed resultaat kan halen. Hier valt een hele band weg, die de grootste van het festival was.

Laat me je helpen die vergelijking wat beter te maken: wanneer FC Barcelona speelt en de wedstrijd moet afgelast worden door wat voor reden dan ook, krijgen kaarthouders hun geld terug. Nogmaals, ik zeg niet dat Pinkpop dat had moeten doen, maar ik had een tegemoetkoming van ze gerespecteerd.

Dat ik hier uberhaupt op in ga… Anyways, back to Pinkpop! Veel plezier vandaag aan de users die op Pinkpop zijn vandaag, ondanks de afgelasting.
Heel serieus ja, je bent erg huilerig bezig hier. Ga je nou niet lopen terugtrekken dat je iets "subtieler" bracht. Jij gebruikt hier gewoon het woord klootzak, niet ik. Dus in hoeverre dat subtiel te noemen is vraag ik me echt af. En Placebo kan je totaal niet vergelijken met Foo Fighters, tuurlijk ik zou dat ook liever zien dan Pharell. Veel van de huidige festival gangers kent geen reed van Placebo en wel van Pharell, daarnaast zit je misschien ook nog met andere zaken zoals productie waar eventueel rekening mee gehouden moet worden.

En je zegt wel dat ze in hun recht staan. Maar je noemt Smeets toch een klootzak als hij het niet doet. Je eist het net niet op. Ook fijn dat je niet ingaat op de financieele aspecten die er nog bij komen kijken vanuit Pinkpop kant gezien.

En de vergelijking gaat zeer goed op. Zoals voetbal een teamsport is draait een festival om meerdere bands. Als daar een van uitvalt dan krijg je echt niet je geld terug. Want volgens jouw voorbeeld word heel Pinkpop afgelast, en dat is dus wederom een mooi staaltje onzin wat je hier op het forum post.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Kan het wat volwassener hier aub? Discussiëren kan ook zonder elkaar persoonlijk aan te vallen. Danku.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
https://twitter.com/TwanSpierts/status/610148429558349824
En nog meer quotes uit het interview: https://twitter.com/TwanSpierts
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.710
1.870
Dan moeten ze er al 2 hebben vastgelegd want met de FF is gisteren pas de afspraak gemaakt voor volgend jaar tenzij ze extra zijn maar dat kan ik me echt niet voorstellen. Ik hou het op U2 en Pearl jam als andere headliners..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Zo. Pinkpop vrijdag geweest dit jaar.

- Eerst naar Paloma Faith geweest. Was wel aardig. Nieuwe nummers zijn veel van hetzelfde. Niet zo goed als verwacht.
- George Ezra. Leuk optreden. Relaxt. Wel jammer van het weer.
- Faith No More. Topoptreden, genoten. Oude hits, nieuwe nummers, alles wat je ervan verwacht.
- Elbow. Kreeg het publiek niet los, maar lag meer aan publiek. Zoetsappige muziek je moet ervan houden.
- Slash. Tof.
- Muse. Geweldig. Bijna twee uur lang van de oude hits tot de nieuwe toppers. Alleen dit concert was de kaartprijs al waard.

Wel met terugwerkende kracht blij dat ik geen weekendtickets had nu de Foo's niet spelen. Ook vond ik het Pinkpop publiek niet echt enthousiast. Is dit altijd zo? Alleen bij Muse en Slash gingen ze echt los en had iedereen het naar zijn zin maar voor de rest wordt er vrij weinig meegedaan. Daarnaast ook een ongeinspireerd festivalterrein, kan ook beter (kijk naar Lowlands en de Zwarte Cross). Goede dag gehad maar zal niet vaker naar Pinkpop.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
Dan moeten ze er al 2 hebben vastgelegd want met de FF is gisteren pas de afspraak gemaakt voor volgend jaar tenzij ze extra zijn maar dat kan ik me echt niet voorstellen. Ik hou het op U2 en Pearl jam als andere headliners..

Als ik het goed lees zijn ze met de headliners in gesprek / onderhandeling, nog niet vastgelegd. U2 lijkt met de aangekondigde festivaltour wel een kandidaat. Pearl Jam wordt wel vaker hier genoemd, maar zijn die al niet heel lang aan het touren?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Zou wel tof zijn.

Weet iemand waarom de optredens van Robbie en Muse niet op Cultura zijn.
 

Peter

Randprogramma
10 mrt 2014
142
29
Voor de mensen die liever Placebo zagen headlinen (wat ik in eerste instantie zelf ook wilde. Kijk ff naar de show van Pharrell. Wat een show geeft die manzeg, jezus! Complimenten naar Pharrell!

De show zelf bedoel ik dan! Zangtechnisch is het allemaal niet zo sterk maar qua entertainment is het wel top!
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
309
Nummers die maar half gespeeld worden, vocalen van een geluidstape.
Niet alles zuiver gezongen.
Ik ga op Werchter echt wel een kijkje nemen, maar weet nu dus dat ik niets moet
verwachten, dan valt het alleen maar mee.

Maar goed, zo te zien vindt het publiek het zeer vermakelijk, en dus hebben ze het
grootste gedeelte van het Pinkpoppubliek blij gemaakt.
 

Peter

Randprogramma
10 mrt 2014
142
29
<div class="d4p-bbt-quote-title">PP wrote:</div>
Headliners 2016 worden: Paul McCartney, Foo Fighters en U2. Mark my words!

Veel te duur joh, het budget zou mijlenver boven dat van 2014 en 2015 moeten liggen dan.

Lijkt mij ook ja, maar ja wat als de headliners echt al vast liggen wat kunnen we dan in godsnaam verwachten?
(Mag het Pinkpop 2016 forum al open? :wink: )
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken