Pinkpop 2015

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.455
1.592
Het was sympathiek geweest wanneer Pinkpop de mogelijkheid gaf om de dagkaarten voor morgen te retourneren, maar ze staan verder volledig in hun recht. Het blijft een festivaldag en geen los concert van Foo Fighters, ondanks dat een groot deel van de mensen met een dagkaart voor die band naar Landgraaf zullen afreizen morgen.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Als de Foo Fighters volgend jaar inderdaad komen, dat vind ik een voorverkoop voor de mensen die dit jaar een zondag of weekendkaart hebben wel het minste wat Pinkpop kan doen. En dat moet via de systemen van Ticketmaster ook makkelijk kunnen lijkt me. Of dan de Foo Fighters op Pinkpop én één avond voor of meteen na Pinkpop op hetzelfde terrein en podium gewoon een losse show van de Foo Fighters. Die krijgen ze ook nog best verkocht daar lijkt me, met belgie en duitsland vlakbij.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Het was sympathiek geweest wanneer Pinkpop de mogelijkheid gaf om de dagkaarten voor morgen te retourneren, maar ze staan verder volledig in hun recht. Het blijft een festivaldag en geen los concert van Foo Fighters, ondanks dat een groot deel van de mensen met een dagkaart voor die band naar Landgraaf zullen afreizen morgen.

Natuurlijk, maar wat ik zeg: veel mensen vinden dit een vervelende streek van Pinkpop, en dat lijkt me ook terecht wanneer je ziet dat Pinkpop met Triggerfinger aan komt zetten en zo veel extra geld binnen harkt van Foo Fighters-fans. Maar je hebt gelijk, ze staan in hun recht, maar omdat ik weet dat het anders kan heb ik na vandaag een stuk minder respect voor Pinkpop gekregen. Eens met Luud dus.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.455
1.592
Ze deden natuurlijk al eens hetzelfde met de afzegging van Depeche Mode in 2009. Dat gebeurde zelfs nog voor het festival en bestond er geen mogelijkheid om je kaartje te retourneren.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Volgend jaar de tickets in de verkoop voordat er ook maar een naam bekend is dan maar? Dan kan niemand klagen als er een artiest af zegt.

Het zou Pinkpop sieren als ze iets doen met het geld dat over is nu de FF niet komen, maar ze zijn het niet verplicht. Bijvoorbeeld iedereen met een combiticket of zondag ticket voor dit jaar, volgend jaar een x bedrag korting geven op de entreeprijs. +/- 2,5 miljoen euro is het voor de Foo Fighters toch? 30 euro korting per ticket is dan wel te doen lijkt me.

 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Ik snap dat ze geen geld gaan terugbetalen, je koopt immers een kaartje voor een festivaldag of weekend en niet voor een individuele band. Het zou ze sieren dat ze een korting geven voor volgend jaar aan degene die voor dit jaar een dagkaart voor zondag hebben gekocht.

Pinkpop is niet mijn ding, maar ik vind de kritiek op de organisatie niet terecht. Dit is overmacht en heel l*llig voor de bezoekers.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Pinkpop bespaart nu natuurlijk een hoop geld omdat ze Foo Fighters niet hoeven te betalen, snap heel goed dat mensen die speciaal voor Foo Fighters kwamen boos zijn. Pinkpop kon natuurlijk gemakkelijk in ieder geval een deel van dat geld wat ze nu besparen terug laten vloeien naar de bezoekers in plaats van het in eigen zak steken.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.455
1.592
Volgend jaar de tickets in de verkoop voordat er ook maar een naam bekend is dan maar? Dan kan niemand klagen als er een artiest af zegt.
Met alleen weekend-tickets werkt dat, maar ik verwacht dat je dagkaarten niet verkocht krijgt zolang er geen headliner voor die dag is aangekondigd.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.706
1.866
Je zal maar een dagkaart hebben speciaal voor de Foo Fighters.....
Het zal toch wel wat schelen in het aantal bezoekers morgen...
Maar ondanks het afzeggen van FF zal de organisatie wel zeggen dat deze editie geweldig was....................
 

Peter

Randprogramma
10 mrt 2014
142
29
En het is rond volgens Smeets en de Foo's: Pinkpop 2016

Edit: Smeets was (weer eens) te snel: alleen nog een krabbel van Foo Fighters en het is rond, maar beide partijen zien het iig zitten voor volgend jaar

http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaan/24153943/__Foo_Fighters_op_Pinkpop_2016___.html
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.706
1.866
En het is rond volgens Smeets en de Foo’s: Pinkpop 2016 it is

Het AD weet inderdaad te melden dat FF volgend jaar op Pinkpop staat aldus Smeets.

http://www.ad.nl/ad/nl/5602/Muziek/article/detail/4076208/2015/06/13/Zware-klap-voor-Pinkpop-Foo-Fighters-zeggen-af.dhtml

Doe daar U2 en Pearl Jam nog bij en je hebt drie prachtige headliners voor 2016!
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Jeetje je kan veel zeggen maar Robbie slaat keihard aan en maakt er een topshow van!

Alleen jammer dat ik nu snel naar de plee moest.. Hehe
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
<div class="d4p-bbt-quote-title">Peter wrote:</div>
Ik vindt dat echt onzin, mensen die hun geld terug willen. Het is een festival geen concert. Het is nu net spijtig dat de headliner wegvalt maar dat is het risico van een festival

Niet mee eens. Reken er maar op dat er +/- 20.000 mensen een kaartje voor de Foo’s kopen, dat zijn gewoon grote aantallen. Als Pinkpop het net als Pukkelpop in 2013 had gedaan, had ik (en velen anderen) veel meer respect voor ze gehad dan nu. Money, money, money.

Face it, de enige redenen waarom Pukkelpop toen tickets terugbetaalde waren 1) om nieuwe reputatieschade te vermijden na de storm, en 2) omdat er al zo veel mensen op de wachtrij stonden dat die dag hoe dan ook nog uitverkocht zou geraken. Ik zie niet veel festivals een refund geven, zeker niet nadat ze eerder al toegaven 1 miljoen verlies te maken door de matige vrijdagverkoop.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Ik snap dat ze by TheAdBlock"> geen geld gaan terugbetalen, je koopt immers een kaartje voor een festivaldag of weekend en niet voor een individuele band.

Dit slaat dan toch echt nergens op. Bijna alle dagjes mensen kopen een kaart voor een specifieke band. In mijn geval was dat dit jaar ook de Foo Fighters. Reken er maar op dat 80% of meer van de dagkaartkopers speciaal voor Foo Fighters zou gaan, vrijdag precies het zelfde met Muse.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Een paar uur later ben ik trouwens weer wat afgekoeld haha. Nu kan ik in ieder geval Placebo tot het einde zien. Tijdens Pharrell ga ik mezelf gewoon stevig bezatten en dan maken we nog een feestje in de bus naar huis.
 

maetrik

Playlistbediener
18 nov 2014
45
0
Stonden ver vooraan bij Robbie vanavond dus heb het niet goed meegekregen; hoe deed hij het voor de rest van het veld?
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
420
115
Damn vond het verschrikkelijk dat robbie kwam! Maar o o hij liet mij de pijn van foo's vergeten wat een topshow
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.328
5.021
<div class="d4p-bbt-quote-title">Peter wrote:</div>
Ik vindt dat echt onzin, mensen die hun geld terug willen. Het is een festival geen concert. Het is nu net spijtig dat de headliner wegvalt maar dat is het risico van een festival

Niet mee eens. Reken er maar op dat er +/- 20.000 mensen een kaartje voor de Foo’s kopen, dat zijn gewoon grote aantallen. Als Pinkpop het net als Pukkelpop in 2013 had gedaan, had ik (en velen anderen) veel meer respect voor ze gehad dan nu. Money, money, money.
Sjonge jonge ben je nou echt zo ontzettend dom of doe je net als of?

Je lult maar een eind weg terwijl je blijkbaar geen flauw benul hebt hoe dit soort dingen werken.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Peter wrote:</div>
Ik vindt dat echt onzin, mensen die hun geld terug willen. Het is een festival geen concert. Het is nu net spijtig dat de headliner wegvalt maar dat is het risico van een festival


Niet mee eens. Reken er maar op dat er +/- 20.000 mensen een kaartje voor de Foo’s kopen, dat zijn gewoon grote aantallen. Als Pinkpop het net als Pukkelpop in 2013 had gedaan, had ik (en velen anderen) veel meer respect voor ze gehad dan nu. Money, money, money.


Sjonge jonge ben je nou echt zo ontzettend dom of doe je net als of?

Je lult maar een eind weg terwijl je blijkbaar geen flauw benul hebt hoe dit soort dingen werken.

Jij wel met zo'n kortzichtige reactie zonder enige onderbouwing? Want je bent zelf schijnbaar ook niet zo slim om met een sterke reactie te komen.
Ik geloof dat Pinkpop meer had gekunt dan Triggerfinger en er wijs aan had gedaan om Placebo tot headliner te bombarderen. Als dat mij dom maakt so be it, maar jij laat jezelf met dit bericht ook niet van je beste kant zien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.328
5.021
Huilie huilie. Ten eerst is het zeer triest om Smeets een vuile klootzak te noemen. Die man kan er totaal niks aan doen. Sterker nog hij doet niet eens de programmering. Dus wat laf om zo'n oude man te beledigen, terwijl hij alleen maar de bericht gever is.

Daarnaast kan Pinkpop nooit een headliner a la Foo Fighters vervangen in een termijn van 48 uur. Dat jij Placebo had willen laten headlinen is puur smaak, maar je vergeet wel even dat Placebo voor vrij veel bezoekers niet relevant meet is, waar Pharrel de afgelopen jaren de een naar de andere hit heeft uitgebracht.

Dan loop je al helemaal te janken dat je je geld terug wil. Denk je dat Pinkpop een goede doel organisatie is ofzo? Pinkpop gaat echt zichzelf geen verlies om de nek hangen omdat Dave Grohl toevallig zijn been breekt volledig buiten hun eigen schuld om? Die andere artiesten moeten ook betaald worden of denk je soms dat die voor niks komen? Plus het staat gewoon in de voorwaarde dus je weet van te voren dat zoiets ksn gebeuren.

Als jij een kaartje koopt voor FC Barcelona om dat je Messi echt een keer wilt zien voetballen. Wil jij dan ook jou kaartje terug betaald krijgen als hij zijn been breekt en daardoor niet mee kan doen? Dat gaat ook niet gebeuren dus.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken