Pinkpop 2015

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Nickelback is best leuk hoor, en geeft ook een goede show weg. al snap ik dat de mensen van de rock kant er wel kritiek op hebben want het is iets meer poppy dan de gemiddelde rock act.
maar precies hetzelfde met Limp Bizkit dit jaar, ook veel gezeik op uit de muziekwereld, maar wat een feestje :D

Verder wat mij vooral opviel in jou printscreen Ron waren toch de andere commands
Spam, Splitsen, Prullenbak, Verplaatsen :D
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik denk niet dat Foo’s en Coldplay en Muse een te dure combinatie is, zelfs niet eens heel onwaarschijnlijk eigenlijk…

Hopelijk kiest pinkpop niet voor weer een te duur programma net als afgelopen jaar. dat 30.000 weekend/dagkaarten is niks. doe maar gewoon weer 50.000 weekend en 10.000 dagkaarten of hoe het eerst was. Dat publiek dat elke dag anders is vond ik niet zo dit jaar.
 

Dennis

Playlistbediener
1 apr 2014
12
0
Snow Patrol zou zomaar kunnen, nieuw album moet begin 2015 uitkomen. Coldlay onwaarschijnlijk, hebben al aangegeven niet of nauwelijks te gaan touren, laat staan de grote shows. Skunk Anansie wil ook weer festivals gaan doen las ik en is natuurlijk een oude bekende van Pinkpop.
 

Johanpp

Campingartiest
29 jan 2014
52
0
Het duurt inderdaad nog een jaar en er is geen peil op te trekken nog maar een aantal grote kanshebbers voor een headliner waar ik heel blij mee zou zijn:

- Muse, volgens mij wil een heel groot deel van de Pinkpoppers dat deze toppers eindelijk weer komen na 2007 ( veel te lang geleden! )
- Coldplay, nieuw album, drie jaar(dan 4) geleden voor het laatst geweest, best logisch toch.
- Foo Fighters, bovenstaande, alleen geen nieuw album dus niet een actuele aanleiding(wat ook niet nodig is, zie Metallica)
- Pearl Jam, het wordt nu toch wel eens tijd dat onze vriend Eddie Vedder en z'n maten langs komen. Nadeel: dit jaar een Europese tour, volgend jaar weer?
- Macklemore & Ryan Lewis, dit jaar op menig festival headliner en uiterst populair. Het zou gewaagt zijn, zeker als headliner, maar je weet het nooit.
- The Black Keys, Pinkpop ontbreekt een beetje op hun mooie festivalgeschiedenis. Inmiddels toch wel uitgegroeid tot een band in de orde van Arctic Monkeys(?) en dus misschien wel headlinerwaardig ( mits 2 kanonnen er om heen)
- Bruce Springsteen( minimale kans hoor) Wel nieuwe albums en dan drie jaar geleden ( ik wil hem weer op Pinkpop:p)

 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Foo Fighters hebben wel degelijk een nieuw album dan ;). Naar verluidt is het al opgenomen, en komt het dit najaar uit(als ik me niet vergis). Ik zou RHCP ook niet vergeten. Live misschien niet meer wat het geweest is, maar ze komen wel met een nieuwe plaat, dus die zie ik zelf ook wel als kanshebber. 2006 was hun laatste keer, dus tegen die tijd hebben ze twee nieuwe platen op zak. Mackelmore zie ik niet headlinen. Smeets programmeert sowieso niet al te enthousiast hiphop, dus dat zie ik niet zo gauw gebeuren.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Oh ja... Bruce is inderdaad ook wel weer kanshebber, maar zo wellicht wel te veel van het goede zijn (2009, 2012, 2015)
 

lens

Playlistbediener
22 mei 2014
5
0
Nu de Stones haalbaar blijken te zijn voor pinkpop, lijkt het me ook wel een keer gaaf dat ze AC/DC binnenhalen. Maar ja dat gebeurd wss toch niet. Ik verwacht RHCP, Pearl Jam, Foo Fighters/ Mumford&sons/Coldplay.
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Er zijn maar voor 2 bands echte aanwijzingen en dat zijn Coldplay en Foo Fighters vanwege nieuwe albums. Voor de rest zijn alle overige bands mogelijk, maar zijn er nog geen concrete aanwijzingen...

Een gokje nu slaat eigenlijk nergens op maar dit zou hem dan zijn;

Coldplay - Foo Fighters - Black Keys
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Er zijn meer aanwijzingen voor nieuwe albums naast COldplay en Foo's, zoals o.a. eerder genoemd ook U2, RHCP en niet te vergeten Lenny Kravitz.
Wat ook nog ontbreekt zijn NL-tourdata van een aantal bands die wel op affiches in landen om ons heen stonden.
Zo hebben bijvoorbeeld Placebo, Volbeat, KISS en Aerosmith al een tijdje Nederland overgeslagen, en er is een geruchtje dat The Who gaat touren en dat McCartney nog richting Europa moet komen.
Dan zijn er een aantal acts die volgend jaar best een plekje op de poster van Pinkpop kunnen krijgen na dit jaar (of meerdere jaren) te hebben overgeslagen, zo denk ik aan bijvoorbeeld:
Fall Out Boy, Cat Empire, Fink, Imagine Dragons, The Offspring, Mando Diao, The National, Black Keys, Kasabian, Chrystal Fighters, Alter Bridge, Slash, The 1975, Franz Ferdinand, Paramore, Blink-182, Vampire Weekend, Macklemore, Papa Roach, Deep Purple, Soundgarden, Therapy?, Trivium.
Maar dit is alles imo ;)

edit... volgens mij ben ik Muse vergeten te noemen...
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Ik denk dat Paramore niet komt Dennis, geen nieuw album, niet mee bezig, zou het wel zwaar toejuichen:p Daarnaast denk ik inderdaad dat Fall Out Boy in de tent wel leuk is, All Time Low heeft een tijdje geen festival gedaan in Nederland dus zullen vast wel komen (komen bijna elk jaar).

Ik gok [en hoop] MUSE - Linkin Park - Coldplay, ook in dezelfde volgorde.

Daarnaast denk ik dat Macklemore een hoge plek krijgt op Pinkpop (Je kan veel zeggen, het is een publiekstrekker), daarnaast verbaast het me niks als Stromae weer komt (PP deed het al eens met succesvolle acts als Ben Howard en Will And The People terug laten komen op een hogere plek, so why not? [hoop het overgens niet]). Imagine Dragons zou zomaar voor Coldplay kunnen spelen (althans zie ik gebeuren) en voor de rest moet ik het eerst allemaal maar eventjes zien!
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
WeckoJ, jij hebt absoluut niets met die muziek dat snap ik :p

Maar 1 ding is zeker, die horen op Mainstage, en die maken er echt een groot feestje van. Komt bij het is een publiekstrekker, dus 1 en 1 is 2 denk ik (ALS het een optie is.)

Op 3FM zijn ze te groot, dan krijg je Stromae tavarelen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Mits Macklemore zal komen, dan zetten ze die hooguit als afsluiter op 3fm-stage. Verwacht ik tenminste, niet veel hoger, zeker niet als headliner.
 

Brian-tukker

Campingartiest
9 apr 2014
82
0
Mits Macklemore zal komen, dan zetten ze die hooguit als afsluiter op 3fm-stage. Verwacht ik tenminste, niet veel hoger, zeker niet als headliner.

Klopt. Ik vind Macklemore wel in het rijtje Bastille - Robert Plant - Arcade fire passen. Die sloten dit jaar 3fm stage af. Macklemore grotere publiektrekker dan bastille denk ik, maar niet dan Robert Plant en zeker niet dan Arcade Fire.
Headliners voor pinkpop moeten gewoon Rock acts blijven, in de brede zin van het woord.

Bruce Springsteen zou heel erg gaaf zijn!
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Ja, ik heb nooit gezegt dat Macklemore zou headlinen :p Ik bedoelde meer gewoon MainStage, allicht rond een uurtje of 5 :)

 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ja, ik heb nooit gezegt dat Macklemore zou headlinen
icon_razz.gif
Ik bedoelde meer gewoon MainStage, allicht rond een uurtje of 5
icon_smile.gif

Dat is prima wat mij betreft, maar dacht wel dat je bedoelde headlinen aangezien we het voorlopig eigenlijk alleen over headliners hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken