Pinkpop 2013

Dwayne_K

Playlistbediener
23 apr 2013
12
1
Haal vanaf maandag 22 april de gratis Pinkpop poster op bij één van onderstaande regionale vvk-adressen, let op = op!
Hang vervolgens deze poster voor je raam en maak zo kans op 2 x 2 Pinkpop weekendkaarten!
De Pinkpop mystery-fotograaf maakt een foto van de winnende posterlocaties.
Prijswinnaars krijgen persoonlijk bericht. Win actie loopt tot 29 april 2013.
De Pinkpop poster wordt gedurende 1 week gratis verspreid via:
Geleen Buro Pinkpop Mauritslaan 25
Heerlen Satisfaction Oranje Nassaustraat 29
Landgraaf VVV Hoogstraat 150
Maastricht VVV Kleine Staat 1
Sittard Music Machine Paardestraat 11
Venlo Sounds Parade 66
Woon je niet in Zuid Limburg en wil je toch graag een poster? Stuur dan een mailtje met je adresgegevens naar [email protected] en we sturen je de poster (tegen onkostenvergoeding van € 8,50) toe.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik heb ze, de PPposter en de LiveXS-PPgids, bij VVV-landgraaf gehaald maandag.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Nog 2 weken…

Afzegging Grouplove en de (aardige) vervanger Bastille (die van POMPEII).

Verder nu de festival-kriebels nog onderdrukken: de pinkpop-app staat op de telefoon, de pinkpop-hoed is al binnen via Amnesty en m’n Maiden-shirt hangt al klaar, nu alleen het weer nog…  Het aftellen is begonnen!

Met ondere woorden:  ZIN IN!
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
geniale vervanging, ik vond t bij de presentatie al raar dat ze er niet bij waren, maar dit is heel vet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Nog ca. 24 uur te gaan tot Christopher Green de officiële aftrap gaat nemen.

Mijn persoonlijke schema ziet er zo uit:

Vrijdag; Christopher Green, Handsome Poets, Andy Burrows, Paramore, Kodaline, The Script, Queens of the Stone Age en The Killers.

Zaterdag; Palma Violets, La Pegatine, Douwe Bob, Passenger, FUN, The Opposites, The Gaslight Anthem, Thirty Seconds to Mars, Phoenix en Kings of Leon.

Zondag; Tom Odell, Kensington, Bastille, Will and the People, Blaudzun, The Vaccines, Stereophonics, Ben Howard, Triggerfinger en Green Day.

Ik twijfel nog tussen Chris Goss (Masters of Reality) en Andy Burrows, maar ook tussen Jimmy Eat World en Kodaline. Heeft iemand een (goede) suggestie voor me om te kiezen. Overigens, heeft iemand überhaupt nog een goede kijk tip ofwel een absolute "must-see"?
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik zou zeggen Andy Burrows en Kodaline, maar ken de andere eigenlijk niet. Verder tja The Killers natuurlijk en verder Bastille, Vaccines, Green Day 30STM en Gaslight Anthem zou ik zeggen. The Killers absolute must-see
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik laat mijn PP13-weekend nog ff op me inwerken en andere recensies uitwerken voordat ik een nuchter commentaar geef op deze relaxte editie. Maar het eerste geruchtje voor volgend jaar las ik op Rockblog, moest ik wel erg hard om lachen (momenteel ongeloofwaardig toch) en ff meteen met jullie delen, Pearl Jam op PP14?? LOL ;-)

http://www.rockblog.nl/festival-geruchten
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Waarom zou het ongeloofwaardig zijn? Ze komen binnenkort met een nieuwe plaat en gaan ongetwijfeld de Europese festivals af in 2014 + Smeets wil hen erg graag nog eens vastleggen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Dat zijn idd goede redenen om aan te nemen dat het wel eens een goed gerucht zou kunnen zijn, maar het is wel erg vroeg. Daarnaast kan ook heel goed meespelen dat Rock am Ring volgend jaar hetzelfde (Pinkster-)weekend is. Misschien kan dat ook meehelpen met (naast Pearl Jam) ook wat meer gitaren-werk te halen. Daarbij zijn volgend jaar Nova Rock en Download overigens NIET in het zelfde weekend zijn, waardoor een betere band verdeling over deze 4 festivals mogelijk is met wat harder werk. Eventueel kan ook nog het mislopen van Sir Paul McCartney voor volgend jaar wel een nieuwe afspraak opgeleverd hebben? Maar zoals eerder gezegd, dat is nog allemaal wat vroeg om iets over te zeggen. Feit is wel dat ze volgend jaar 3 headliners zullen willen/moeten boeken die zekerheidjes zijn van uitverkochte dagen, misschien wel acts die de ZiggoDome vanaf opening juni 2012 tot eind 2013 uitverkochten. uuuuuhhhhmmm, welke buitenlandse band stond ook al weer als eerste in de ZiggoDome??? ;-)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Nou, daar gaat ie dan... Mijn PP13 ervaring...

Het was een relaxte editie, geen wachttijden bij eten, drinken of wc, makkelijk vooraan kunnen komen bij podia, struikelen over hipsters, zon en kortstondig regenbuitje, ach ja het was wel een geslaagd weekend. Ik had gewoon lekker tegendraads mijn Iron Maiden shirt aan en een Status Quo trui omhangen, maar om niet het idee te geven dat ik het verkeerde festival had betreden had deze Limburger uiteraard een Amnesty-PP-hoedje (Quote Mr Smeets:"En Nieuwe Revu, fuck you!"). Het was duidelijk dat het aantal zomers geklede hipsters erg hoog was, maar daarbij ook de puberende mannelijke leeftijdgenoten daarvan.  Trieste nog wel, het moment dat ik achter me een gesprek hoor: "Status Quo is da' ook 'n band? Dat zal da' wel? Wa' voor soort muziek is da' dan? Zijn die ooit wel op Pinkpop geweest eigenlijk??", zucht... Duidelijk dat de muziekkennis van de huidige Pinkpopganger niet verder hoeft te gaan de de hitlijst van 3fm... Zegt genoeg dat ik "eet-momentjes" had tijdens Handsome Poets, Passenger, Will and the People en Ben Howard. Meest genoten heb ik bij QOTSA, La Pegatine, Opposites, Kings of Leon, Kensington, Triggerfinger (half uurtje) en Green Day. De acts die mij achteraf positief verrast hebben zijn Andy Burrows, Paramore, Kodaline, Palma Violets, Bastille en  Blaudzun. Het werd pijnlijk duidelijk dat Stereophonics het moet hebben van hun hits uit eind 90's en begin zero's en niet van het nieuwe werk. Overigens een aangename verrassing dat i.p.v de Janse Bagge Band de Catalaanse variant La Pegatine een aangename opener van het hoofdpodium zaterdag was. Palma Violets deed me het meest denken aan de bandjes die je in "The Young Ones" zag op tv vroeger. Van Palma Violets, Kodaline, Tom Odell en Bastille kunnen we zeker nog veel gaan verwachten. Leuke van Bastille was wel dat ik het showtje vermakelijk vond. In de benauwde tent, waar ze Pompeii als laatste speelden, waar duidelijk een aantal teleurgestelde hipsters niet op wilde wachten. Toppunt de hordes mensen die ruim op tijd in de tent stonden, en ivm de warmte in de tent en de bassen tijdens het eerste nummer al naar buiten gingen, niets gewend zeker? Queens en Triggerfinger lieten duidelijk blijken op het hoofdpodium thuis te horen, de publieke aandacht wees daar ook op. Ik ben toch maar eerder weggegaan bij Triggerfinger om goed vooraan te kunnen staan bij Green Day, laatste toiletbezoek, laatste 2 bonnen voor laatste 2 pilsjes en het voorste vak ingelopen, bleek uiteindelijk nog plek zat te zijn. De show van Green Day was duidelijk hetzelfde als wat ze tijdens de vorige tour hadden laten zien op Pinkpop, maar dat maakte het er zeker niet minder om, goede afsluiting maar helaas bij een al redelijk leeggelopen veld. Waar het bij The Killers en Kings of Leon na afloop nog verrassend aardig vol stond op het veld. Ach, het is nog geen jaartje wachten tot #PP14... Ben benieuwd wat we dan kunnen verwachten qua line-up?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Pearl Jam zou inderdaad zomaar kunnen en laten we het hopen. Metallica zou ook best kunnen (doen dit jaar zo'n beetje alles behalve Europa). Snow Patrol sluit ik ook niet uit. Ik geloof niet dat het die 3 gaan worden, want dat zou wel echt briljant zijn, voor mij iig. Na dit jaar Lowlands wil ik volgend jaar eigenlijk eens Rock Werchter proberen en de kans is dat er toch wel 2 of 3 headliners van Pinkpop daar ook zijn. Ik ga er iig van uit dat het een stuk beter zal zijn kwa headliners dan vorig (lees dit) jaar. Ze zullen de komende editie toch wel weer willen uitverkopen denk ik zo.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ik gok zomaar dat Pearl Jam een goed gerucht zou kunnen zijn. De eerste naam voor Pinkpop zal zomaar halverwege oktober of begin november bekend gemaakt kunnen worden, vorig jaar was Green Day op 10 oktober 2012 ook wel erg vroeg. Daarbij komt nog dat het album van Pearl Jam 15 oktober uitkomt, nog circa 54 dagen volgens de countdown op de site. De band had overigens een leuke flirt naar Pinkpop op z'n facebook, met foto van de hoes van de liveopname van Pinkpop2000, met tekst "12 6 00 LANDGRAAF HOLLAND". Ook is het geen geheim dat Jan Smeets ze heel graag terug ziet. Maar ik wacht nog even af, er zijn ook een paar bands waarvan we een nieuw album kunnen verwachten en eventueel een tour, zoals bijvoorbeeld Foo Fighters. Metallica gok ik even niet op (zou ik wel zeer waarderen), maar ik gok dat ze een jaartje touren overslaan. Nog afwachten maar...
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ja, Foo Fighters zou ook best eens kunnen gaan touren, Franz Ferdinand kan ook best nog eens doorgaan met touren en de combi Lowlands en het jaar daarna Pinkpop zal ook niet voor het eerst zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
We kruipen langzaam richting oktober, zoals ik verwacht zullen we dan minstens 1 headliner wel kunnen verwachten voor Pinkpop 2014. Er zijn nog een aantal nieuwe album's op komst, o.a. van eerder genoemd Pearl Jam. Het nieuwe album van Metallica ligt nu bij de drukkers, Foo Fighters, Snow Patrol, Jack White en Stone Temple Pilots duiken de studio in. Ook Sir Paul McCartney komt 14 oktober met een nieuw album, na de misgelopen onderhandelingen (en verplichtingen in VS) gaat er toch een klein lichtje branden, of het volgend jaar wel mogelijk is? Maar, als ik McCartney noem, vraag ik me af: doen The Rolling Stones nog wat volgend jaar?
Het is nog even afwachten, maar is er iemand die al wil mee speculeren om de mogelijkheden alvast te fine-tunen, bijvoorbeeld door: welke act is een mogelijkheid omdat ze een tijdje niet op Pinkpop geweest of welke band valt af omdat ze recentelijk in de buurt geweest.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Nog ff een toevoeging aan m'n vorige post... Hebben we in Nederland recentelijk nog de oude rockers van Bon Jovi nog gezien, stonden tijdens vorige Pinkpop nog op Isle of Wight, tot op heden nog geen NL-Data?
 

Yves

Playlistbediener
29 sep 2012
8
0
Op ander forum is te lezen dat de deal met PJ rond zou zijn, lijkt mij ook wel een realistische boeking. Verder wordt daar gesproken over onderhandelingen met RHCP en nog een klassieke rock act? We zullen zien wat ze dit jaar voor elkaar weten te krijgen.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Ik denk dat mogelijke headliners zijn:
Snow Patrol, Arctic Monkeys, Editors, Pearl Jam, Metallica, Red Hot Chili Peppers.
Andere Acts:
Jack White, Franz Ferdinand, Disclosure, Empire Of The Sun, The National, Vampire Weekend.
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Al lijkt The National en eventueel Vampire Weekend mij meer een namen voor Best Kept Secret.
Wel lijken mij helaas The Lumineers kanshebber even als Jake Bugg.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken