Pinkpop 2013

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik zie zojuist wat namen langskomen van Sziget dit jaar, dan ga ik toch ff kijken bij een paar namen of ze al touren in juni en of ze PP-data vrij maar ook in de buurt zijn. Kom er dan toch achter dat Mika (stond ook op PP2010) in de buurt is en de 16e vrij is, zou in deze line-up passen. Flogging Molly heeft volgens mij alleen tourdata vanaf 5 juli, zouden met zekerheid een goeie toevoeging zijn volgens mij.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Een bandje als Daily Bread timmert al een paar jaar aan de weg, zouden ineens op het 3fm-podium kunnen staan, zijn immers genomineerd voor een 3FM Award voor Best Artist Alternative. Dit 3fm-gehalte geldt ook voor Splendid, in 2011 nog 3fm-serious-talent en vorig jaar op Lowlands. Het zijn niet grote namen, maar wel aardige toevoegingen voor dit affiche.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik denk niet dat All Time Low nog komt. Ze hebben nu al met The Script en 30 Seconds to Mars al wat zweimelbandjes te pakken waar veel Tieners op af komen. Denk niet dat ze nog zoiets ertussen plakken. Verwacht gewoon wat Kleine Acts die 1 of 2 Singles hebben die je al kent
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Will And The People staat op Pinkpop! Na de zelfbevestiging, hebben we gisterenavond nog een leuke aanwijzing mogen horen. Twee DJ's hadden het op 3fm er over dat ze het blokkenschema al hadden voor de tv-uitzending. De een dacht dat alles al bekend was, waarop de ander zei dat het niet zo was. Toen werd er gevraagd welke dan niet bekend was: die met die zon en dat beest? Het antwoordt was 'ja die.' Die zon en dat beest is natuurlijk Lion In The Morning Sun van Will And The People.

 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
en dit post Giel net op facebook:


Pinkpop is compleet! De laatste drie namen zijn Trixie Whitley, La Pegatina en onze vrienden van Will and the People!

Wie ga je zeker checken van de hele line up?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Valt toch op dat Will and the People toch op main staat. Waardoor alle dagen 1x 3fm-stage missen t.o.v. tent-stage. Wat de vraag is hoe zijn de eerste tent en de eerste act -hoofdpodium geprogrammeerd. Maar ik heb al gezien, zelfde looproute, aan Overstehof-zijde op en neer lopen tussen 3fm en main, dan pak je toch het betere van de line-up. Misschien starten in de tent?? En twijfel nog tussen Jimmy eat World en Kodaline. Volgens de site van Pinkpop ziet het er zo uit:
ZONDAG 16 juni: 12.00-23.00 UUR
MAIN: Green Day - Ben Howard - The Vaccines - Will and the Peolple - Kensington - Triggerfinger
3FM: Stereophonics – Blaudzun – Trixie Whitley - Tom Odell
Brand: Alt-J - Die Antwoord - Lianne La Havas – Grouplove - Puggy
Zaterdag 15 juni : 13.00-23.00 UUR
MAIN: Kings of Leon - Thirty Seconds to Mars - The Opposites - Passenger – La Pegatina
3FM: Phoenix - The Gaslight Anthem - FUN - Douwe Bob
Brand: C2C - Ellie Goulding - Miles Kane – Graveyard – Palma Violets
Vrijdag 14 juni : 15.00-23.00 UUR
MAIN: The Killers - The Script - Paramore - Handsome Poets
3FM: Queens of the Stone Age - Jimmy Eat World - Masters of Reality
Brand: Netsky Live - Kodaline - Andy Burrows - Christopher Green
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Beetje jammer dat WATP op Main staat, ik denk dat er dan toch heel wat sfeer verloren gaat. Maar goed je kan het ook zien als een mooie test.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Vrijdag ticket al wat langer binnen. ZekerThe Killers, Qotsa en Jimmy Eat World. Verder nog Paramore en Andy Burrows denk ik. En terwijl The script speelt. Lekker vooraan gaan staan bij Queens!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Heeft iemand een idee hoe lang de afsluiters gaan spelen, 1,5 of 2 uur. Of hoe het tijdschema er eventueel uit gaat zien met oog op de extra act in de tent. Als ik e.e.a. op een rijtje zet kom ik niet verder dan eerste 4 a 6 tijdvakken slechts 45minuten met op vrijdag en zaterdag starten in de tent en zondag starten op Main met Triggerfinger en daarna alleen tent-stage met Puggy. Of..... zouden ze nog een plan achter de hand hebben in geval van slechte voorverkoop (uhum uhum)? Dat bijvoorbeeld elke dag een act op 3fm-stage bij zou kunnen komen, of een act op het hoofdpodium met een verschuiving naar 3fm-stage. Daar gok ik zo niet op... maar je weet het noooooit??? Is er misschien iemand met cijfers over de voorverkoop, wordt het naar het uitziet erg rustig?? Ik heb zelf het idee dat de zaterdag de best verkochte dag is.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Gaat Triggerfinger het hoofdpodium openen? Naast een treurige line-up dus ook nog eens een verkeerd schema. QOTSA moet natuurlijk ook op het hoofdpodium! WATP zuigt ook echt heel hard en schraal dat die op de main staan.

Ze zijn dit jaar echt goed de weg kwijt zeg, ik hoop toch wel echt dat ze die volgend jaar weer gevonden hebben.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Een festival houd echt niet een act achter de hand, dan zou je wel iets moeten hebben wat een verschil zou maken. En zo'n band gaat echt niet een afspraak maken dat ze misschien wel mogen spelen als de kaartverkoop niet goed genoeg gaat... En zo ie zo sluit je zo'n contract niet, je maakt met andere bands ook gewoon afspraken over wanneer en waar ze spelen.

Pinkpop doet het dit jaar gewoon niet echt goed.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Heeft iemand een idee hoe lang de afsluiters gaan spelen, 1,5 of 2 uur. Of hoe het tijdschema er eventueel uit gaat zien met oog op de extra act in de tent. Of….. zouden ze nog een plan achter de hand hebben in geval van slechte voorverkoop (uhum uhum)? Dat bijvoorbeeld elke dag een act op 3fm-stage bij zou kunnen komen, of een act op het hoofdpodium met een verschuiving naar 3fm-stage.

Er worden geen acts meer Toegevoegd. En binnekort komt er gewoon een blokkenschema dan zie je gewoon hoelaat iedereen speelt. Maar inderdaad dit lijkt echt een gek schema te worden. QOTSA moet gewoon main stage en Triggerfinger moeten ze lekker laat op de dag plannen als ze main stage openen zijn ze niet goed daar. ik zeg laat Blaudzun dat doen voor Kensington en schuif Triggerfinger voor Stereophonics.Dit deden ze vorig jaar ook met Keane op 3fm stage..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik vroeg me af of de ontbrekende posities op het 3fm podium misschien ingenomen zouden kunnen worden door de coverbands van de "de Pinkpop Cover Contest", er staat in het artikel op de site van Pinkpop dat er "een optreden op een zomerfestival" gewonnen kan worden. Ook gaat vanaf 20 mei het programma "de beste singer-songwriter" van Giel 3fm weer van start. Vorig jaar stonden aflevering-winnaars van de finalisten nog op Zwarte Cross en Sziget. In 2011 mocht de band uit een programma van Johnny de Mol (Down met Johnny Rocks) nog openen in de tent. Misschien zou dat het vreemde schema weer een klein beetje kunnen verklaren?? Of iets dergelijks....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
De Pinkpopgids is er via LiveXS en de tijden zijn bekend!!
http://www.pinkpop.nl/2013/programma/tijden/
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Interessant artikeltje op 3voor12 : "Pinkpop na pensioen Jan Smeets (68) van LiveNation"
Quote 1 : "Wanneer Smeets met pensioen gaat is niet bekend, wel dat Mojo-moederbedrijf LiveNation er rekening mee houdt: "We hebben onze langlopende relatie met Pinkpop en Jan Smeets geformaliseerd, om de toekomst van het festival veilig te stellen na Jans pensioen." "
Quote 2 : "LiveNation beschouwt Pinkpop als "een belangrijke aanwinst", volgens een Engelse woordvoerder: "LiveNation beschouwt zijn langdurige relatie met Pinkpop, een van de oudste en meest succesvolle festivals in de wereld, als een belangrijke aanwinst. We kijken voor deze editie uit naar een erg opwindend festival, met acts als Green Day, Kings of Leon and The Killers." "
Is het dan goed nieuws voor de boeking van bands of slecht nieuws voor de vorm van de huidige opzet van het festival??

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2013/april/Pinkpop-na-pensioen-Jan-Smeets-van-LiveNation-.html
 

Jules

Nieuw lid
25 mrt 2013
2
0
Terecht dat Triggerfinger nu weer de 3fm stage mag afsluiten maar wel heel jammer dat je dan een redelijke plek bij Green Day kan vergeten! Tegen de tijd dat je vanaf de 3fm stage bij de main stage bent ,ben je met die drukte minstens 10 minuten verder..
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Ik vind het juist dramatisch geprogrameerd. Hoe kan je nou QOTSA en Triggerfinger niet op het hoofdpodium zetten, en Passenger en Ben Howard wel. Ben Howard moet juist in de tent daar is de muziek geschikt voor. Net zoals vorig jaar toen Keane op het noordpodium stond. Zulke grote bands moeten toch gewoon op het hoofdpodium staan??
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Het zal wel te maken hebben met "Crowd Management", nog even voor de dag-aflsuiter een grote groep weg trekken bij het hoofdpodium. En idd, Passenger en Ben Howard op het hoofdpodium vind ik ook wel wat overdreven. Ach, nog 8 weekjes wachten, dan kunnen we weer, ik heb er wel zijn in! Weet iemand hoe het nu met de voorverkoop loopt?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Leuk zeg, van Kirk Hammett (Metallica); Quote:"each country has its own landmark festival — Glastonbury Festival in England, Holland’s Pinkpop Festival and Roskilde Festival in Denmark are among the largest. It’s great because every country kind of puts their own cultural identity imprint on the festival,” Hammett said. “You go to Pinkpop, you have stuff that’s very unique to Dutch culture. That’s a very cool thing. What I would like to see is a bunch of festivals thrown across the United States that were thematic in that way, too."

http://www.fdlreporter.com/viewart/20130418/FON05/304180017/US-music-festivals-thriving-season-starts
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Toch kwam ik er gisteren tijdens het kijken naar de 3fm-awards achter dat Handsome Poets niet op het hoofdpodium van PP13 zou moeten staan, man o man (pijnlijk), die jongen kan echt niet zingen, misschien beter van plaats wisselen met Kodaline. Daarentegen liet Kensington zich van de beste kant zien, ook de awards zijn het bewijs dat ze terecht een goede positie op PP13 verdienen (misschien zelfs wel op een later tijdstip, wisselen met Will met z'n mensen zou ik zeggen). Dat Douwe Bob vroeg op de dag staat is misschien beter, kan hij daarna z'n pilsjes drinken... The Opposites en Blaudzun, beide geen commentaar nodig, belooft gewoon een groot feest te worden. Dat is dan wel de Nederlandse inbreng van de 3fm-awards op PP13 (op Christopher Green na dan). Even een opsomming, slechts 6 NL-acts, verder uit UK 14, VS 11, BE 4, FR 2 en 1x Spanje, Zweden en Zuid-Africa. Het is dus eigenlijk best goed internationaal verantwoord dit jaar op Pinkpop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken