Pinkpop 2013

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Pinkpop is het oudste popfestival van Nederland en zelfs het langstlopende popfestival ter wereld. Het Limburgse evenement werd al in 1970 voor het eerst georganiseerd in Geleen. Sinds 1988 vindt Pinkpop plaats in Landgraaf.

Het festival duurt drie dagen en vindt doorgaans plaats in het Pinksterweekend. Soms wordt van deze vaste datum afgeweken, zoals bijvoorbeeld in 2008 en 2010. Het festival kent drie podia: een open Main Stage, de eveneens open 3FM Stage en de overdekte Tentstage.

Informatie
Volgende datum: 14 juni 2013 (vr) – 16 juni 2013 (zo)
Locatie: Megaland, Landgraaf (NL)
Website: www.pinkpop.nl
 

Frank

Playlistbediener
29 sep 2012
22
0
Ik denk dat de keuze tussen BKS en Pinkpop dit jaar niet zo heel moeilijk is, al zullen de die-hards zich zelfs niet laten afschrikken door Douwe Bob en Opposites :D
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Ja, we kunnen weer :)
Nog geen nieuws hé....
Ik heb inmiddels wel steeds meer het vermoeden dat een paar van de nog ontbrekende namen ook ontbreken op Download UK, dus ik zou zeggen kom maar op!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Overigens, nog vergeten te vermelden, gezien de laatste ontwikkelingen gok ik op Placebo.
Album komt er aan, tour zal wel volgen, kunnen zowel op PP13 als op Download als ook op RaR??
 

Frank

Playlistbediener
29 sep 2012
22
0
Ik zie Placebo meer op de festivals eind augustus staan. Sziget, wellicht Pukkelpop als die nog plek hebben. Daar zijn ze toch een beetje huisband.
 

Yves

Playlistbediener
29 sep 2012
8
0
Ik denk dat we niet al te veel meer hoeven te verwachten! Pinkpop wordt dit jaar heel erg rustig(wat ook wel eens lekker is).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Lekker rustig kan ook weer eens fijn zijn, kan je tenminste makkelijk vooraan kruipen bij main en 3fm-stage en niet al te lange wachttijd voor een pilsje. Ik denk wel dat de namen die nog ontbreken misschien nog geen of niet volledige tourplannen bekend hebben gemaakt. Dat zie je ook terug op Download en Rock-am-Ring, daar ontbreken ook nog een paar plekken. Waaronder de afsluiters van Encore-stage vrijdag en Max-stage op zondag, waar ik persoonlijk toch wel 2 verrassingen verwacht. Al reeds bevestigde namen op Download of RaR durf ik eigenlijk niet meer op te gokken, wat jammer is, want ik had hoop op Limp Bizkit, Jake Bugg of misschien Biffy Clyro. Maar ook vanuit andere (wat hardere) festivals waren al wat kapers op de kust, zoals op GMM of Fortarock, waar PP13 denk ik toch de beloofde gitaren heeft verloren o.a. bijvoorbeeld Korn of Volbeat . Maar goed, ik denk dat ongeveer eind april alles wel bekend is, dan komt volgens mij LiveXS-magazine met de Pinkpop-editie.... (en ik blijf erbij, Danko Jones en Nightwish kunnen nog?)
 

Yves

Playlistbediener
29 sep 2012
8
0
Ik zie Biffy Clyro nog altijd verschijnen bij de uiteindelijke line-up! Nog altijd de 15e en 16e vrij in hun planning. Daarnaast hoop ik nog altijd om Enter Shikari dit jaar eens een keertje op Pinkpop te aanschouwen. Het is natuurlijk niet het ideale publiek voor een band als Enter Shikari, maar vind dat Jan zijn beloofde hardere muziek wel enigzins mag waarmaken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
.....Het is natuurlijk niet het ideale publiek voor een band als Enter Shikari, maar vind dat Jan zijn beloofde hardere muziek wel enigzins mag waarmaken....

Helemaal mee eens!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Pas op, toevoeging op Nova Rock (zelfde weekend) o.a. Biffy Clyro, Dragonforce, Steven Wilson. Maar ook Stereophonics en Passenger die stonden al in de line-up van dit jaar. Betekend dit dat we op korte termijn toch Biffy Clyro kunnen opschrijven of toch wegstrepen, ze staan de 16e op Nova Rock en de 14e al in Noorwegen. Zijn ze de ontbrekende naam van de 15e op Mainstage of gaan ze aan onze neus voorbij???
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Maandag nieuwe namen voor Download UK (zelfde weekend), zouden we dan volgende week ook nieuwe namen voor PP13 kunnen verwachten??? Op facebook van Download staat: "What's going on Monday at 6pm? ANOTHER ANNOUNCEMENT, THAT'S WHAT (and answers to all your big questions). Be here. PS. 13 weeks to go to!" Laten we hopen dat hier de zware gitaren bij zitten die we nog extra kunnen gebruiken op Pinkpop dit jaar!!
 

BamiBasWang

Playlistbediener
21 mrt 2013
5
0
Overigens, nog vergeten te vermelden, gezien de laatste ontwikkelingen gok ik op Placebo.Album komt er aan, tour zal wel volgen, kunnen zowel op PP13 als op Download als ook op RaR??

Die gaan echt niet op Pinkpop staan. Pukkelpop misschien, maar dan moeten er eerst concrete tourplannen komen. Ik denk dat ze starten met concertzalen einde dit jaar en volgens jaar festivals.
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Ik denk dat Placebo dit jaar helemaal geen festivals gaat doen. Tour is najaar, festivallen in 2014. Zoals zo veel bands. Volgend jaat veel mooie kansen wua programma lijkt me!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ze hadden dit jaar ook genoeg mooie kansen hoor Ron, maar ze hebben er niks van gebakken. Volgend jaar moet het haast wel weer een stuk beter worden.

Ik denk btw ook niet dat Placebo nog komt, ik vrees ook dat ze niet op Lowlands staan, wie weet idd volgend jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995
Als Placebo het niet is, dan gok ik op Andrew Stockdale, Black Sabbath of Hollywood Undead, ik verwacht dat maandag avond het verlossende nieuws komt! Verwacht nu ook langzaam toch wel Europese data van Aerosmith of The Offspring, of misschien komen ze pas later in het jaar en zijn ze dus niet relevant voor PP13. Daarnaast zou het overigens wel te gek zijn als KISS toch 5 dagen achter elkaar speelt (wishfull thinking). Ze staan wel op Nova Rock Oostenrijk op zaterdag, die zaterdag ontbreken er ook nog wat namen, misschien wel een paar die ook op PP-zondag ontbreken?
(Ik houdt voorlopig Download wel in de gaten. Toch al weer een tijd geleden heb ik vernomen dat Pinkpop samen met RaR en Download nog 1 gezamenlijke belangrijke naam achterhoudt omdat die act voorlopig nog geen bekendmakingen doet. Heeft nog iemand anders dit ook meegekregen of heb ik dit verkeerd geïnterpreteerd?)
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Dat heb ik niet gehoord. Kan ik me ook niet voorstellen. Het verleden leert ons dat zelden spraakmakende namen worden toegevoegd na de persconferentie. Dat is echt opvulling. Of ben ik nu een topper vergeten?
 

Yves

Playlistbediener
29 sep 2012
8
0
Is idd in het verleden gebleken dat we geen verrassende dingen meer hoeven te verwachten. Vvk loopt overigens niet, mochten ze met een oppepper willen komen moet het wel een hele goede naam gaan worden. Pinkpop moet mijn inziens toch maar eens het concept overhoop gaan gooien.
 

Roel1617899540

Playlistbediener
24 jan 2013
8
0
Jan heeft natuurlijk ook een aantal beloftes gedaan en die nog niet waar gemaakt (grote oude naam, meer metal). Al lijkt me het eerste redelijk uitgesloten omdat ik niet denk dat er nog een oude headliner bij komt.

Valt me overigens dit jaar op dat de contacten met 3fm wel erg zijn toegenomen zo te zien. Luister graag naar 3fm maar om nu in één jaar acts als Douwe Bob, Passenger en Tom Odell te gooien is wel een beetje overdreven :).
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Het grote oude naam verhaal is reeds uitgelegd. Vorig jaar was het o.a Mike Snow en Rival Sons toch? Dat soort dingen zullen het wederom worden.
 

Bas

Playlistbediener
Access All Areas
29 sep 2012
39
0
Pinkpop heeft een prima programma dit jaar. Pech gehad dat er niet één grote knaller bij de headliners zit. Met Paul McCarthy had het er heel anders uitgezien. Maar in de breedte is het sterk. Phoenix staat op Coachella gewoon bij de headliners en in Nederland staat iedereen in de rij om te pissen over Pinkpop...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken