Pinkpop 2013

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Ja, en Ben Howard mag op Coachella niet eens de toiletten regelen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Wat denken jullie, PP-zaterdag de 15e: wordt dan toegevoegd Biffy Clyro of Limp Bizkit? Of toch een andere naam? Zelf hoop eigenlijk toch alsnog op Volbeat of misschien Papa Roach, ondanks dat ze al op Fortarock / GMM staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
(Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik persoonlijk liever Biffy Clyro of Volbeat zie dan Limp Bizkit of Papa Roach)
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
(Daar wil ik nog aan toevoegen dat ik persoonlijk liever Biffy Clyro of Volbeat zie dan Limp Bizkit of Papa Roach)

Ik weet bijna wel zeker dat het geen van de namen word die jij hebt opgenoemd, zijn allemaal veel te groot. Het zal iets moeten zijn wat kwa grote tussen 30STM en The Opposites zit. Wishfull thinking is leuk maar je kunt ook overdrijven.
 

Jules

Nieuw lid
25 mrt 2013
2
0
Ik vind juist dat Biffy Clyro perfect op deze plek past! In de UK headlinen ze wel de grote festivals maar in Nederland speelde de laatste keer nog in de melkweg, dus dan lijkt me dit een geen verkeerde plek voor ze. Pinkpop ligt ook redelijk op de route vanuit Noorwegen naar Oostenrijk, dus ik heb nog wel hoop dat deze band nog voor wat gitaren gaat zorgen!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
17 bands toegevoegd op Download (zelfde weekend).
Minder relevante namen voor publiek van Pinkpop, of wel.
o.a. Rival Sons, Ghost, Voodoo Six, Hammer Of The Gods, Black Stone Cherry, CHTHONIC & The Oriental Orchestra, DragonForce en al op PP13 staat Masters Of Reality, ook namen als Little Caesar, Krokodil, Red White & Blues, Fearless Vampire Killers, Fidlar, Palm Reader. De eerste 5 zijn misschien wel mogelijk voor PP13, als ik eerlijk ben denk ik Rival Sons op PP-zaterdag, maar ik denk in de loop van de week namen van Pinkpop te verwachten, toch.....
http://www.downloadfestival.co.uk/news/17-new-bands-announced-plus-day-tickets
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Ik kan je enkel adviseren niet te veel hoop meer te hebben. Wat is de laatste hype in de hitlijst? Zet daar je geld maar op in als je het mij vraagt.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
De laatste namen van pinkpop... Daar zit geen grote naam meer tussen hoor. Eerder een 3fm act uit Europa die nog een megahit in April of Mei krijgt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Toegevoegd vanmorgen, Palma Violets en Puggy, momenteel ziet het er zo uit.

ZONDAG 16 juni: 12.00-23.00 UUR
MAIN:
Green Day - Ben Howard - The Vaccines - Kensington - Triggerfinger - ?
3FM:
Stereophonics - ? - Blaudzun - Tom Odell
Brand:
Alt-J - Die Antwoord - Lianne La Havas – Grouplove - Puggy
Zaterdag 15 juni : 13.00-23.00 UUR
MAIN:
Kings of Leon - Thirty Seconds to Mars - ? - The Opposites - Passenger
3FM:
Phoenix - The Gaslight Anthem - FUN - Douwe Bob
Brand:
C2C - Ellie Goulding - Miles Kane – Graveyard – Palma Violets
Vrijdag 14 juni : 15.00-23.00 UUR
MAIN:
The Killers - The Script - Paramore - Handsome Poets
3FM:
Queens of the Stone Age - Jimmy Eat World - Masters of Reality
Brand:
Netsky Live - Kodaline - Andy Burrows - Christopher Green

Nog toe te voegen : Zaterdag: 1 x main-stage, en Zondag: 1 x main-stage, 1 x 3fm-stage.
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Allebei leuk. Hoewel Puggy de laatste keer dat ik ze zag matig was. Palma Violets donderdag proberen.:)

En zoals verwacht geen grote namen ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Nou, in principe zijn Palma Violets en Puggy niet zo heel relevante toevoegingen wat mij betreft. Maar da's eigenlijk omdat ze in de tent staan, waar ik waarschijnlijk toch nauwelijks te vinden ben. Echter met het (vermoedelijke) tijdschema van het moment, lijkt het erop dat elke dag enkel in de tent gestart wordt (dus niet op hoofdpodium en niets gelijktijdig op 3fm-podium), of zie ik dat verkeerd? Heeft iemand een idee of de volgorde zoals de acts nu op de site van Pinkpop staan ook idd de volgorde van optreden is, bijvoorbeeld Ben Howard voor Green Day?? Lijkt mij dat dat nog kan veranderen, toch. Naar mijn idee kunnen er nog wel wat interessante namen bij komen. Er ontbreken volgens mij nog 1 naam zaterdag op main en zondag dacht ik 1x main en 1x 3fm, of is het op zondag 2x 3fm? Lijkt mij dat dat 3 toevoegingen zijn van nivo, fanbase, radio-draaibaarheid en populariteit als een naam als bijvoorbeeld The Script, Gaslight Anthem of Opposites. Waardoor dat toch best nog wel verrassende toevoegingen kunnen worden, dus geen hele grote naam, maar wel goede acts. Bijvoorbeeld Biffy Clyro, Limp Bizkit, Danko Jones, Nightwish of Jake Bugg noem maar wat.....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Bij nader inzien denk ik toch dat ik iets over het hoofd heb gezien. Ik heb ff in het tijdschema van vorig jaar de namen van dit jaar overgeschreven (ik zal die lap tekst jullie even besparen) en ben tot een paar conclusies gekomen. Het zijn volgens mij inderdaad 2x 3fm stage op zondag en 1x main stage op zaterdag wat ontbreekt. Maar dan kom je op vrijdag en zaterdag op 1 tent optreden extra. Waardoor ik dacht, zouden de 1ste acts van tent en hoofdpodium gelijktijdig optreden? Dus Handsome Poets en Christopher Green gelijktijdig op vrijdag en vervolgens op zaterdag Passenger en Palma Violets gelijktijdig, kan dat?
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Tent en hoofdpodium zal niet tegelijk zijn, dat is naast elkaar dus dan heb je ook last van elkaar. Tent en 3FM zal denk ik net als vorig jaar tegelijk zijn
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
Precies, dat was mijn gedachten ook. Tent en Hoofdpodium gelijktijdig is misschien wat experimenteel voor Pinkpop, of wat ook kan is dat de eerste sets zo kort zijn dat ze wel achter elkaar kunnen spelen. Maar dan kom je nog vrijdag en zaterdag 1x 3fm podium te kort gelijktijdig met de tent. Dat kan betekenen dat het terreingedeelte waar het 3fm podium staat later begint of eerder afgesloten wordt?
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Pinkpop heeft met Palma Violets een meesterzet gedaan. Kom net terug van Bitterzoet. Wat een live band!

Die tent gaat op n kop, dat vertel ik jullie.

6ahahuby.jpg


e7u6ydug.jpg
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
...stil hier hé...
Ik had nog een beetje stille hoop op Alter Bridge, maar ze komen naar HMH in november.
Iemand al enig idee, ik heb zelf het vermoeden dat Limp Bizkit (staan net ervoor in 013 en Oosterpoort) en Biffy Clyro (kan alleen nog de 15e) afvallen. Wie ik zelf graag op het 3fm-podium zou zien is Jake Bugg, echter hij kan alleen de 16e nog. Verder zouden uit de RaR line-up Hurts, All Time Low en Simple Plan bijvoorbeeld ook kunnen. Maar ook van Nightwish en Danko Jones nog altijd geen nieuwe data, wat inmiddels toch wat lang duurt. Het zal toch niet al te lang meer duren tot de laatste 3 namen, het is al april. Wie weet, morgen nieuws...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.022
6.061
19 april zal het dan toch helemaal bekend moeten zijn. Dan verschijnt namelijk (de laatste) liveXS-magazine met traditiegetrouw de complete info voor Pinkpop met de liveXS-Pinkpop-editie.
http://www.livexs.nl/2013/53435/nieuws/livexs-popmagazine-bereidt-laatste-editie-voor/
 

Yves

Playlistbediener
29 sep 2012
8
0
Ook na die editie van Livexs kunnen er nog namen verschijnen, was twee jaar geleden ook het geval. Denk dat we echt niet meer hoeven te hopen op namen die nog mensen zullen trekken. Pinkpop slaat de plank dit jaar gewoonweg mis, geen reden om een jaar over te slaan. Gezellig wordt het toch haha
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Als All Time Low komt is dat wel de moeite om te gaan kijken hoor. Volgens mij waren ze er 2 jaar geleden ook. Ik heb toen achter de pc zitten kijken. De tent ging helemaal los, wat een energie zit er in die gasten! Hurts heb ik toen ook zitten kijken. Heel anders, maar wel echt mega tof. Simple Plan was ik toen niet zo kapot van, ondanks een leuk album. Ik baal echt dat ik er dit jaar niet bij kan zijn...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken