Parkeren in woonwijk?

sembarelds

Nieuw lid
12 feb 2020
4
0
Hallo allemaal,

Ik ga dit jaar voor het eerst naar RW, nu vroeg ik me het volgende af: ik heb vorig jaar bij pinkpop gewoon de auto neergezet in een wijk op 30 minuten loopafstand van het festivalterrein. Is dit ook realistisch voor RW?

Tot hoe ver worden de straten afgezet/het parkeren verboden?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.606
853
Persoonlijk heb ik de indruk dat de wijde omgeving is afgezet, ook al doordat de pendelbussen vanuit Leuven er ook doorrijden en dus die trajecten zijn ook al volledig parkeervrij.
Het is bovendien ook een "weidse" omgeving met veel weiden, dus ik zou het niet doen...

Als je toch gratis wil parkeren en wandelen, zoek dan misschien best een plaats buiten centrum Leuven (Heverlee misschien?) en neem dan de pendelbussen vanuit Leuven naar Werchter.
 

10us

Nieuw lid
23 mei 2023
4
1
Ben volgens mij 2012 voor het laatst op Rock Werchter geweest, maar ik herinner me dat die aanrij route toen een fkn drama was.
Alsof ze nog nooit eerder een festival hadden georganiseerd ...
Voordeel met P ticket is dat dat hopelijk nog een beetje aangegeven is.
Pendelbus is sowieso 10 x chiller. Pilsje erbij en dichtbij uitstappen.
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Ben volgens mij 2012 voor het laatst op Rock Werchter geweest, maar ik herinner me dat die aanrij route toen een fkn drama was.
Alsof ze nog nooit eerder een festival hadden georganiseerd ...
Voordeel met P ticket is dat dat hopelijk nog een beetje aangegeven is.
Pendelbus is sowieso 10 x chiller. Pilsje erbij en dichtbij uitstappen.
Waar is het aangegeven dan? Ik heb een parkeerticket maar geen idee welke route in moet nemen
 

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Er staat toch per kleur wat de aanrijroute is. Als je daar eenmaal rijdt staan er vast borden met de kleur + het nummer van het parkeerterrein.
dit staat er;

----------------
Kies parking The Hive in zone BLAUW als je kampeert op The Hive. Ben je er al woensdag al? Opteer dan voor Parking The Hive XL.

Verblijf je op camping A1 dan is parking BLAUW 1 aangewezen. Kampeerders op C3 kiezen best voor GROEN 3 of GROEN 5. Wie op C7 slaapt, opteert voor GROEN 2. Kampeerders van Rock Werchter Mobilhome raden we parking GROEN 8 aan.

Wie verblijft op camping The Hive Resort & The Hive ADL heeft reeds een parkingticket dat is ingebrepen.

Overnacht je elders of kom je maar voor één dag naar het festival?

Kom je uit de richting Gent of Antwerpen, dan reis je best via de E19 en kies je voor een parking in zone BLAUW.

Bezoekers die van Brussel, Luik, Leuven of Frankrijk komen rijden via de E314 afrit Holsbeek en parkeren dan in zone ROZE.

Kom je uit de richting Limburg of Luik of Nederland? Dan kom je eveneens via de E314 maar neem je afrit Aarschot naar de parkings in zone GROEN.
--------------

Ik kom dus uit Nederland en verblijf op blauw. Volgens hierboven is het dan beste om via antwerpen te rijden, maar dat is fors om als je vanuit zuidoost nl komt. Maar zal vast wel aangegeven staan inderdaad.
 

Kendara

Playlistbediener
21 mei 2023
7
1
Dan koop je parkeerplaats groen of rijd je inderdaad ver om.
(Ik neem aan dat 'zuid oost' Limburg/Luik betekent en er staat 'Kom je uit de richting Limburg of Luik? Dan de E314 naar parkings GROEN'.)
 

Kendara

Playlistbediener
21 mei 2023
7
1
Hallo allemaal,

Ik ga dit jaar voor het eerst naar RW, nu vroeg ik me het volgende af: ik heb vorig jaar bij pinkpop gewoon de auto neergezet in een wijk op 30 minuten loopafstand van het festivalterrein. Is dit ook realistisch voor RW?

Tot hoe ver worden de straten afgezet/het parkeren verboden?
Tot voorbij de parkings, en de verste parking is een flink stuk lopen. In Tremelo kun je vast wel parkeren, dat is 4,5 km lopen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
dit staat er;

----------------
Kies parking The Hive in zone BLAUW als je kampeert op The Hive. Ben je er al woensdag al? Opteer dan voor Parking The Hive XL.

Verblijf je op camping A1 dan is parking BLAUW 1 aangewezen. Kampeerders op C3 kiezen best voor GROEN 3 of GROEN 5. Wie op C7 slaapt, opteert voor GROEN 2. Kampeerders van Rock Werchter Mobilhome raden we parking GROEN 8 aan.

Wie verblijft op camping The Hive Resort & The Hive ADL heeft reeds een parkingticket dat is ingebrepen.

Overnacht je elders of kom je maar voor één dag naar het festival?

Kom je uit de richting Gent of Antwerpen, dan reis je best via de E19 en kies je voor een parking in zone BLAUW.

Bezoekers die van Brussel, Luik, Leuven of Frankrijk komen rijden via de E314 afrit Holsbeek en parkeren dan in zone ROZE.

Kom je uit de richting Limburg of Luik of Nederland? Dan kom je eveneens via de E314 maar neem je afrit Aarschot naar de parkings in zone GROEN.
--------------

Ik kom dus uit Nederland en verblijf op blauw. Volgens hierboven is het dan beste om via antwerpen te rijden, maar dat is fors om als je vanuit zuidoost nl komt. Maar zal vast wel aangegeven staan inderdaad.
De toegang naar blauw loopt via Haacht. Tijdens RW kun je niet door Werchter om hier te komen. Dus je moet even kijken hoe je het beste aan de westkant kunt komen.

Misschien bij Leuven de N26 richting Haacht. In de buurt van Werchter staan er vanzelf borden.

Je kunt natuurlijk ook op blauw verblijven en op groen parkeren, maar dan moet je een stukje lopen. Is wel te doen, maar wel een aardig stukje.
 
Laatst bewerkt:

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
De toegang naar blauw loopt via Haacht. Tijdens RW kun je niet door Werchter om hier te komen. Dus je moet even kijken hoe je het beste aan de westkant kunt komen.

Misschien bij Leuven de N26 richting Haacht. In de buurt van Werchter staan er vanzelf borden.

Je kunt natuur ook op blauw verblijven en op groen parkeren, maar dan moet je een stukje lopen. Is wel te doen, maar wel een aardig stukje.
Dankjewel voor de tips. Desnoods omrijden dan maar
 

JusT87

Playlistbediener
26 jun 2023
5
1
Hi! Wij komen op woensdagavond al aan op the Hive Myspace, en pakken dus Parking The Hive XL. Als ik de route in maps bekijk, stuurt -ie me vanaf Haacht zo langs het Werchter-terrein, naar café de Glazen Boterham (wat een geweldige naam voor een glas pils, maar dat terzijde), maar ik heb het idee dat we toch vóór het festivalterrein al ergens parkeren, als ik de kaart bekijk? Rijd je idealiter gewoon via Haacht richting Werchter om op The Hive XL-parking te geraken?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Hi! Wij komen op woensdagavond al aan op the Hive Myspace, en pakken dus Parking The Hive XL. Als ik de route in maps bekijk, stuurt -ie me vanaf Haacht zo langs het Werchter-terrein, naar café de Glazen Boterham (wat een geweldige naam voor een glas pils, maar dat terzijde), maar ik heb het idee dat we toch vóór het festivalterrein al ergens parkeren, als ik de kaart bekijk? Rijd je idealiter gewoon via Haacht richting Werchter om op The Hive XL-parking te geraken?
Belangrijk: gebruik je GPS niet, maar scan de QR-code (Waze & Google Maps) op je parkingticket voor de aanbevolen route naar jouw parking.
 
  • Leuk
Waarderingen: JusT87

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.158
4.282
Hi! Wij komen op woensdagavond al aan op the Hive Myspace, en pakken dus Parking The Hive XL. Als ik de route in maps bekijk, stuurt -ie me vanaf Haacht zo langs het Werchter-terrein, naar café de Glazen Boterham (wat een geweldige naam voor een glas pils, maar dat terzijde), maar ik heb het idee dat we toch vóór het festivalterrein al ergens parkeren, als ik de kaart bekijk? Rijd je idealiter gewoon via Haacht richting Werchter om op The Hive XL-parking te geraken?
Ja
 
  • Leuk
Waarderingen: JusT87

Gebruikers die dit onderwerp bekijken